Oktoberstoppers 2011 deel 3

Vlinder, wat fijn dat je nu een stap verder bent in de verwerking van dit nieuws. Dan maar even boos zijn af en toe, je omgeving begrijpt vast waardoor het komt.

Als ik het zo lees, heb je de juiste ondersteuning, zowel van de artsen als in je omgeving. Dat is fijn.

Nog even en het is september en dan kan dat stomme ding eruit en kan je verder.

Dikke knuffel van mij

Dank je wel Tijger!

Ben je alweer terug van vakantie of kan je daar goed gebruik maken van internet?

Ik heb vandaag gewinkeld met mijn moeder en 2 nieuwe pyama’s gekocht. Lig ik straks in blije pyama’s in het ziekenhuis hihi! Verder veel gekletst met haar en erg moeten lachen ook.

Alweer een week geleden dat ik het nieuws kreeg… wat is het achteraf toch snel gegaan zo’n week.

Ik kan hier op vakantie het internet gebruiken, vandaar dat ik af en toe even langs wip.

Veel plezier met je vrolijke pyjama’s

En dan ben ik toch ook ineens weer ongesteld geworden… echt een goed teken van mijn lijf. Ik was het drie daagjes te vroeg maar dat is geen probleem, het is het belangrijkst dat mijn lichaam nog steeds normaal werkt :smiley:

Als je weer thuis bent, wil je dan mijn NOD veranderen in 24 september Tijger? Niet dat we voor een kindje kunnen gaan ofzo maar om het nou op 31 augustus te laten staan vind ik ook wat gek…

Voel me verder nog steeds best goed, qua emoties zit ik nog steeds in de boosheid maar daar heeft verder niemand last van behalve ikzelf. Merk wel aan mezelf dat woensdag nu ineens wel dichterbij komt en dat het toch weer wat vaker in mijn hoofd zit.

Gisteren overdag een bakkie gedaan bij mijn zus en gisteravond is mijn schoonzusje even geweest. Best een drukke dag dus vandaag doe ik helemaal niks, behalve hier in huis lekker rommelen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Wat goed van je ongesteldheid Vlinder!

En als je boos bent ach dat moeten mensen maar snappen hoor!

Je hebt genoeg redenen om boos te zijn.

Ik zit niet lekker in me vel.

Al weer 5 dagen last van ik moet ongesteld worden klachten.

Met bijbehorende pijn in borsten en buik.

Maar nog geen actie behalve die pijnen.

En de bijbehorende emoties.

@Tijger, geniet nog even lekker van je vakantie!!

@Laykam, vervelend die ongi-klachten. Zou je het volgens je cyclus ook binnenkort moeten worden of zit er weer zoveel tijd tussen? Balen die emo-buien… :hug:.

@Vlinder, in jouw geval inderdaad een goed teken om ongesteld te zijn. Ook wel fijn dat het je nu hebt en niet volgende week. Kan me voorstellen dat je aan de ene kant niet kunt wachten tot het 5 sep is en aan de andere kant is het ook eng dat het nu weer zo dichtbij komt. Maar het is in ieder geval een volgende stap. Liever actie dan afwachten.

2 nieuwe pyama’s, groot gelijk, dan lig je er in ieder geval voor je gevoel nog een beetje charmant bij in het ziekenhuis :D.

Fijn dat je veel hebt aan de artsen van het gezondheidscentrum en je neef. Hopelijk heb je ook veel steun en afleiding van familie en vrienden.

Je gewicht klinkt inderdaad als een zorgpuntje. Hoef je nog niet extra te eten of zo?

Sterkte de komende dagen en ik denk aan je!

Hier gaat alles zijn gangetje, eigenlijk weinig nieuws. Vandaag nog 5 weken tot de uitgerekende datum, dus het komt nu wel steeds dichterbij. Merk nu ook dat de mensen om ons heen al beginnen af te tellen. Onze ouders worden zelfs voorzichtiger in het plannen van dingen, spreken van alles ‘onder voorbehoud’ af, haha.

Wat vervelend Laykam dat je niet lekker in je vel zit… :hug: voor jou!

Lastig he die emoties die dan weer om de hoek komen kijken.

Gaat snel Anne, nog maar 5 weken… super he? Kan me voorstellen dat jullie ouders voorzichtiger zijn met plannen, dat herken ik wel toen mijn schoonzusje zwanger was, iedereen was heel voorzichtig maar zij gingen gewoon door hahaha!

Is alles nu helemaal klaar, stel dat jullie meisje eerder komt? Wil je eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Ik hoef nog geen bijvoeding, gelukkig! Dat heb ik ooit een periode gehad en dat spul vind ik toch smerig. Als ik daar de dag dan mee begon, want dat moest, hoefde ik de hele dag niks meer te eten omdat ik zo misselijk was van dat spul.

Ja gelukkig heb ik ook veel steun aan familie en vrienden, dat is zo hartverwarmend om te zien, alle berichtjes/kaartjes/appjes/bezoekjes. Heb van 1 vriendin niks meer gehoord nadat ik haar belde vorige week en dat valt wat tegen maar dat zal nog wel vaker gebeuren dat mensen het lastig vinden om mee om te gaan.

Vlinder, hier is alles zo goed als klaar. Alleen nog wachten op 't bestelde wiegmatrasje, en de bekleding van de wieg is nog niet af. Maar indien nodig hebben we ook een ledikant. Maar ik ga ervan uit dat ik nog een paar weken heb ;-). Ik hoop thuis te bevallen. Wel een rondleiding gehad in zh voor het geval we daar toch nog terecht komen.

Fijn dat je nog geen bijvoeding hoeft, dat lijkt mij ook helemaal niets. Een oud-collega van mij heeft dat ook eens gehad, die walgde er ook van.

Top dat je veel steun hebt aan familie en vrienden. En sommige mensen vinden het inderdaad moeilijk ermee om te gaan/over te praten. Maar goed, een smsje met veel sterkte is natuurlijk ook niet zoveel moeite, dus hopelijk laat je vriendin ook snel weer wat van zich horen.

Anne, spannend hoor dat het zo dichtbij komt. Hopelijk is alles helemaal klaar als jullie kleine meisje komt.

Vlinder, wat balen dat 1 vriendin niks meer van zich liet horen. Helaas hoort het erbij dat niet iedereen je evenveel steunt. Als ik thuis ben zal ik je nod wijzigen.

Laykam, wat balen dat je zulke ongiklachten hebt. Zit er al wat schot in het afvallen?

Lijstje aangepast, ook mijn eigen nod gewijzigd, maar dan in ???

De clomid heeft niet aangeslagen, na de vakantie blijkt mijn temperatuur nog steeds laag. Dat betekend dat ik binnenkort weer primolut moet gaan gebruiken en dan 100 mg clomid :roll:

Verder ben ik op vakantie behoorlijk aangekomen (2,5 kg in de afgelopen maand) dus ik ga nu mijn uiterste best doen om toch af te vallen, hoewel dat heel moeilijk gaat worden door de PCOS en clomid.

Ik ben er nl redelijk van overtuigd dat mijn PCOS heel snel erger wordt door een paar kg gewichtstoename.

Jammer Tijger, dat je aangekomen bent. Maar ja, tijdens vakantie mag je ook een beetje genieten toch. Hopelijk heb je het er sneller weer af dan je denkt. Succes! En ik hoop nog steeds dat je de primolut en clomid niet lang nodig bent :pray:.

Vlinder, heel veel sterkte en succes morgen :thumbup: !! Zal aan je denken :pray: !

Laykam, hoe is het met jou? Voel je je al wat beter? Hopelijk wel. Hoe is het met jullie hondje? Al helemaal gewend aan elkaar? En voelt jullie huis inmiddels al helemaal als thuis?

Bloem, hoe is het met jou? En met Mika?

Met mij gaat het prima. Vandaag liggings-echo gehad en kindje ligt mooi met koppie naar beneden, het hoofdje is ook al ingedaald in mijn bekken. Dus de kans dat ze nog gaat draaien wordt met de dag kleiner.

Goed nieuws Anne dat jullie meisje al met haar hoofdje naar benenden ligt. Hopelijk gaat ze niet ineens toch nog draaien… hoewel die kans niet zo groot is als haar hoofdje al ingedaald is in je bekken.

Dank je wel voor het succes wensen, ik laat jullie weten hoe of wat. Dikke kans dat dat pas donderdag is als ik ook het gesprek met de internist heb gehad, even kijken hoe ik me voel.

Balen Tijger dat de clomid niet heeft aangeslagen… :hug: voor jou! Het is lastig allemaal he als het niet vanzelf wil…

Vervelend dat je aan bent gekomen maar zou dat niet kunnen komen door de vakantie en dat je anders eet?

Op zich kan ik me er wel wat bij voorstellen dat de PCOS sneller erger wordt als je een paar kilo aan komt. Hopelijk lukt het je om weer wat af te vallen.

Vandaag eventjes naar mijn werk geweest om koffie te drinken. Was prima alleen was weer zo moe toen ik thuis kwam. Net of ik de indrukken niet aan kan ofzo… heel apart.

Vanmiddag lekker in de tuin zitten lezen, heerlijk was het!

Hoe gaat het met jullie, Laykam en Bloem?

Hoi meiden,

Fijn dat zo goed gaat daar!

Voel me al stukken beter.

Dit keer geen 10 dagen lange ongesteldheid. Dus nog blijer met die pillen die ik neem.

Ze werken echt!

Hond is al helemaal ingeburgerd.

Al heeft hij wel een allergie. Weet nog niet waarvoor dus kale billen en veel jeuk en loopt al die tijd al met een kraag om.

Nu aan de homeopathische middelen, hopelijk werken ze want troep van dierenarts vind ik maar chemische troep.

Ha meiden, met mij gaat het prima. Wel druk hoor, twee kindjes. Forum schiet er een beetje bij in de laatste tijd.

Dikke knuffel voor jullie :hug:

Goed om te horen Laykam dat je je stukken beter voelt.

Ook fijn dat de hond al helemaal ingeburgerd is. Wel vervelend dat hij een allergie heeft en dat het niet duideljk is waar voor. Kan een dierenarts niet testen net als bij mensen zeg maar? Hopelijk slaan de homeopatische middelen aan, die jeuk lijkt me zo vervelend voor hem.

Kan me voorstellen dat het druk is met 2 kinderen Bloem. Fijn dat het goed met jullie gaat!

Ik heb het hele huis al op zijn kop gehad, lang leven het onrustige gevoel… dan doe je tenminste veel hihi! Over 2 uurtjes naar het ziekenhuis, toch best een beetje spannend wel…

Ik ga duimen Vlinder!!!

Ja ze kunnen het testen maar ben je 200 euro kwijt en is het een allergie voor voedsel dan weet je alleen dat voedsel is maar niet welk voedsel…

Dus beetje zonde.

Vanmiddag komt mijn vriendinnetje op visite. Haar zoontje is vandaag voor eerst naar gastouder toe. Die is ook al weer 3 maanden oud. Gaat zo hard!

Wij zijn in huis nog niet helemaal klaar. Maar ja duurt ook lang, ik kan door beperking niet veel en mijn vriend is vaak in middag te moe van werk dus word weekend werk maar ja dan hebben we ook wel is andere afspraken.

Maar goed huiskamer moet alleen nog 1 muur behangen en dan volgend jaar gaan we pas alles schilderen hebben we besloten.

Eerst pauze na het behangen en vloer leggen.

Vlinder, ik ben benieuwd hoe alles is gegaan.

Laykam, fijn dat die pillen lijken te helpen. Wat balen dat je hond allergisch is. Misschien wat verschillende merken voer proberen, om te kijken of het daaraan ligt.

Bloem, begrijpelijk dat je het druk hebt. Geniet er lekker van.

Ben ook benieuwd hoe het met Vlinder is, hopelijk is ze snel weer thuis :pray:.

Laykam, fijn dat de pillen aanslaan! Balen dat jullie hond een allergie heeft. Hopelijk gaat het snel over. Misschien inderdaad een optie eens ander voer te proberen.

Groot gelijk dat jullie nu niet alle klussen in huis tegelijk oppakken. Stap voor stap kom je er ook ;-).

Bloem, inderdaad begrijpelijk dat je het druk hebt en het forum erbij in schiet :).

Hoi meiden,

Gisteren een gesprek met de chirurg gehad en vandaag met de internist. De chirurg liet ons het hele verslag lezen van het onderzoek van het weefsel in het antonie van leeuwenhoek ziekenhuis. Dat voelde goed!

Verder sta ik weer op de lijst om geopereerd te worden, operatie en risico’s doorgenomen en nu wachten op een telefoontje. Kan wel 2-3 weken duren, maar dat maakt me niet. Het belangrijkste is dat het nu weer in gang is gezet allemaal.

Vandaag dan de internist, daar zag ik wel een beetje tegenop maar ze had eigenlijk supergoed nieuws… op de PET-scan in juni zijn geen uitzaaiingen gevonden!!! Ben zoooo blij want daar zat ik eerlijk gezegd wel een beetje over in.

Nog met haar gehad over de nabehandeling. Als er in links ook foute cellen worden gevonden dan moet de behandeling met radio actief jodium sowieso; wordt daar echter niks gevonden dan hoeft het radio actieve jodium niet perse. Ik kon vandaag niet goed zeggen wat ik wilde… aan alles zit een voor- en nadeel. Dus nu afgesproken dat we dat verder bespreken na de operatie, als de uitslag bekend is.

Wordt alleen niet gelijk na de operatie ingesteld op schildklierhormoon medicijnen ivm de mogelijke behandeling die nog moet gebeuren en die kan dan zo snel mogelijk. Voor die behandeling mag je 4 weken geen schildklierhormoon gebruikt hebben dus is het beter als ik niet begin. En stel dat nabehandeling niet nodig is dan wordt ik gewoon vanaf het moment van de uitslag ingesteld. Ga me die periode dat ik niks gebruik wel ziek voelen maar dat is dan maar zo.

Nog een positief punt is dat ik de gunstigste vorm van schidlklierkanker heb, daar binnen gezien heb ik ook de gunstigste vorm dus ik was er mooi op tijd bij :smiley: Zo blij dat ik toen naar mijn gevoel heb geluisterd.

Kortom… we zijn blij!!! Nu even ontspannen en dan straks de volgende stap.

We gaan nu even naar mijn ouders om het goede nieuws te vertellen maar wilde jullie dit even laten weten nog… ik reageer morgen op jullie berichtjes hoor. Fijne avond allemaal.

Ow meid wat goed!

Zit met tranen in me ogen te lezen zo blij ben ik voor je!!

Geweldig, geniet van het mooie nieuws.

En ik ga duimen dat links ook niks gevonden wordt.

Liefs