Laykam wat vervelend nieuws :hug: voor jou!
Ook een :hug: voor jou Tijger, veel sterkte!
Hoe gaat het met jou Bloem en met Mika?
En Anne hoe voel jij je? Is het kamertje nu echt zo goed als klaar?
Ik zou afgelopen vrijdag de uitslag krijgen van de bult die weg is gehaald. Helaas… de definitieve uitslag was er nog niet. Dat was een behoorlijke tegenvaller.
Er zijn wel 2 kleine onrustige plekjes gevonden in de bult maar ze kunnen er niet goed achter komen of dat nou goed of kwaardaardig is en het weefsel is opgestuurd naar een anders, uitgebreider laboratorium.
Vanmiddag moet ik in ieder geval wel naar de internist om de bloedwaardes te bespreken en al mijn vragen te stellen die ik afgelopen vrijdag vergeten ben. De internist belde vanmorgen al om door te geven dat de uitslag er in ieder geval nog niet is. Heel misschien vrijdag maar dat was nog niet zeker. Ze vertelde dat ze na vrijdag 2 weken op vakantie gaat, ik heb gelijk gezegd dat ik dan wil dat een andere arts mij de uitslag verteld want ik vind het niet nodig om nog eens 2 weken extra te wachten, ik maak me best zorgen. Dat begreep ze wel en bespreken we ook gelijk vanmiddag.
Ook nog positief nieuws… Ik had gisterochtend en vanmorgen super positieve ovulatietesten wat betekent dat mijn eisprong er aan zit te komen. Niet dat we dat ei kunnen benutten nu maar de linkerkant van mijn schildklier lijkt het dus echt op gepakt te hebben, was zo blij!
Vlinder wat balen dat je nu nog steeds de uitslag niet hebt. Ik kan me voorstellen dat je gewoon enorm in de spanning zit hierdoor. Maar fijn dat je lijf het gewoon op lijkt te pakken.
Jeetje Vlinder jij hebt dus ook geen fijn nieuws
Kan me zo goed voorstellen dat je niet wilt wachten tot je arts terug is van vakantie!
Sterkte!
Laykam, wat vervelend. Ik hoop dat je dit keer een dieëtist krijgt waar je echt wat aan hebt. Fijn dat je vriend je goed steunt. Houd in gedachten dat je een goed doel hebt voor het afvallen, hopelijk motiveert dat je en dan komt het vast goed!! Zwemmen is een goed begin! Sterkte en succes :hug:
Tijger, wat een slecht nieuws van je grootmoeder. Hopelijk mogen jullie nog zo lang mogelijk genieten van haar aanwezigheid en is het haar gegund om de tijd die ze nog heeft zo goed en pijnloos mogelijk door te brengen… Sterkte! :hug:
Vlinder, jij dus ook geen leuk nieuws, wat zenuwslopend dat je nu nog geen uitslag hebt. Hopelijk komt die snel. Kan me voorstellen dat je daarmee niet wilt wachten tot je eigen arts terug is van vakantie.
Wel fijn dat je positieve ovutesten had! Dat geeft je hopelijk weer wat vertrouwen in je lichaam.
Hoe is het met jou Bloem? En met Mika? Al lekker gegroeid zeker? Je hebt er nu wel mooi weer bij, lekker wandelen etc.
Met mij gaat het goed. Vanmorgen weer bij de vk geweest. Het kindje ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, dus hopelijk blijft dat zo. Ze was goed gegroeid. En dat ze veel beweegt is natuurlijk een goed teken(maar inmiddels soms wel pijnlijk als ze met haar voet in mijn zij trapt).
Deze week gaan we naar een rondleiding op de kraamafdeling van het ziekenhuis (leek me wel handig voor het geval we daar tijdens de bevalling toch terecht mogen komen). Verder komt deze week de consulente van de kraamzorg voor een intake; en hebben we ook nog een avond borstvoedingscursus. Drukke week dus ;-). Maar wel allemaal nuttige voorbereidingen.
Verder probeer ik zoveel mogelijk van het mooie weer te genieten, maar moet ook af en toe met de beentjes omhoog om het vocht weer uit de enkels te krijgen :D.
Deze week wil ik echt beginnen aan de bekleding van de wieg (schuif het steeds voor me uit omdat ik nog niet echt een naaiwonder ben). Verder is de babykamer, op wat aankleding na, klaar.
Nogmaals een dikke :hug: voor de meiden die het nodig hebben.
Wat fijn om te horen Anne dat het goed met je gaat! Ook goed nieuws dat jullie meisje goed is gegroeid, hopelijk blijft ze inderdaad met haar hoofdje naar beneden liggen.
Het trappen lijkt me ook pijnlijk… wel een goed teken dat ze veel beweegt maar jou af en toe niet fijn.
Slim inderdaad dat je een rondleiding op de kraamafdeling van het ziekenhuis gaat doen, dan weet je in ieder geval waar je terecht komt, mocht het nodig zijn.
Jullie hebben inderdaad een drukke week zo met alle voorbereidingen maar wel erg leuk lijkt me om daar mee bezig te zijn.
Succes met het bekleden van de wieg, ik zou het eerlijk gezegd niet eens zelf kunnen dus vind het knap dat je het zelf gaat doen
Met mij gaat het vandaag wel goed. Gisteren gehoord dat de bloedwaardes in orde zijn en dat is een goed teken want de linkerkant pakt het dus goed op, heel fijn die bevestiging.
Op 21 augustus heb ik een afspraak bij een vervangende arts en van haar krijg ik dan de uitslag… omdat dat pas over een week is kan ik het voor nu wel even naast me neer leggen en een beetje ontspannen.
Heb ook ontzettend vast geslapen vannacht en werd uiteindelijk pas om half 10 wakker (vriendlief kwam nog gedag zeggen toen hij naar zijn werk ging maar daarna ben ik weer vrolijk in slaap gevallen hihi).
Fijne dag allemaal!
Anne, geniet lekker van alle voorbereidingen. Hopelijk blijft je kleine meid lekker met haar hoofdje naar beneden liggen.
Bloem, ik hoop toch eigenlijk dat mijn grootmoeder niet overlijd voor ik zwanger mag worden. Dat zou inhouden dat ze of heel snel overlijd, of dat het nog best lang duurd voor het gaat lukken. Maar op zich geloof ik wel dat dat kan.
Vlinder fijn dat je bloeduitslagen goed waren. Rust maar goed uit, blijkbaar heb je je slaap nodig…
Hier gaat alles best ok, ik heb minder last van de bijwerkingen clomid dan vorige ronde maar ben wel erg moe. Momenteel sta ik ook weer positief tegenover mijn kansen op een zwangerschap, daar had ik vorige week een beetje een dipje in.
Wat fijn Tijger dat je minder last van de bijwerkingen van de clomid lijkt te hebben. Moeheid is ook niet fijn maar beter dan stemmingswisselingen bijvoorbeeld zou ik zelf vinden.
Goed dat je er weer positief in staat, wie weet lukt het deze maand… ik duim voor je hoor!
Ja, dat is veel beter dan stemmingswisselingen
Vlinder, fijn dat je bloedwaarden goed waren en je nu een beetje kunt ontspannen.
Tijger, ben blij dat je minder last hebt van de bijwerkingen en stemmingswisselingen. Vasthouden dat positieve gevoel :thumbup:!
Morgen gaan we lekker (weer) op vakantie
Wat heerlijk, veel plezier Tijger! Waar gaan jullie naar toe?
Wat was het lekker warm dit weekend he? Ik vind het zo fjn! We hebben gisteren gezellig gepicknickt in het bos en vandaag niks bijzonders gedaan
Voel me nog steeds ontspannen en heb ineens een goed gevoel wat betreft de uitslag dinsdag… hopelijk kan ik dat morgen vasthouden.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Hou jij het nog vol Anne met die warmte?
Fijn Tijger, weer op vakantie! Ben je lang weg? Blijf je in NL dit keer?
Het was inderdaad supermooi weer afgelopen weekend. Ik zag er wel tegenop, maar achteraf is het me mee gevallen. Zo min mogelijk ingespannen en veel water gedronken. Ik kreeg er wel een heerlijk vakantiegevoel bij. We zijn natuurlijk niet op vakantie geweest dus ik vond het wel lekker om eindelijk eens languit in onze eigen tuin te liggen. Onder de parasol, koele drankjes erbij, boek en IPad in de buurt en de voetjes omhoog 8).
Alleen het slapen in de klamme hitte was wat minder de afgelopen nachten maar dat halen we overdag dan maar weer in :lol:.
Vlinder, fijn dat je je ontspannen voelt. Hopelijk is het een voorteken voor een goede uitslag. Zal voor je duimen :thumbup:. Succes morgen!
We zijn nu in Tsjechië, met mijn man zwager en een goede vriend. We vermaken ons prima en zijn heerlijk ontspannen
Kan me voorstellen Anne dat je minder goed hebt geslapen… gelukkig is nu wat koeler en hopelijk slaap je weer wat beter, dan ziet de dag er heel anders uit hihi!
Heerlijk Tijger dat jullie naar Tsjechie zijn, lekker genieten.
Ikzelf heb afgelopen dinsdag de uitslag gekregen van de bult. Helaas heb ik geen goed nieuws… ik heb schildklierkanker…
Hoewel ik zelf al een slecht gevoel de hele tijd is het toch niet te bevatten als het bevestigd wordt. Ik kan het niet bevatten allemaal, onwezelijk.
Ik wissel heel erg in emoties, huilen, lachen, heel boos zijn op alles.
Over 2 weken heb ik gesprekken met de internist en de chirurg. De nieuwe operatie gaat gepland worden want de linkerkant moet er ook uit nu. En afhandelijk of het daar in zit of niet wordt ik nabehandeld met radio actief jodium. Laat het allemaal maar gebeuren en moet kleine stapjes vooruit denken.
Gisteren een fijn gesprek gehad bij de huisarts en iets rustgevends meegekregen.
Verder weet ik het allemaal even niet… ik blijf nog wel schrijven hier maar dat zal wat wisselend zijn omdat het zo druk in mijn hoofd is waardoor ik eigenlijk nergens zin in heb. Zit soms zomaar een uur op de bank voor me uit te staren.
Dan word je grootste nachtmerrie ineens werkelijkheid en staat alles even stil, ik weet het even niet meer…
Ow Vlinder wat erg!
Zit hier met tranen in me ogen :hug: Ik zal voor je duimen dat je andere kant schoon is!
Jeetje weet gewoon niks te zeggen.
Vlinder :hug:
Wat ontzettend naar dat het kanker blijkt te zijn. Dat moet echt een klap in je gezicht zijn geweest. Wat balen dat de andere kant van je schildklier er ook uit moet en dan nog eventuele bestraling. Het lijkt me zo moeilijk om positief te blijven kijken naar de toekomst, terwijl dat het enige is wat je kan doen in deze situatie.
Mensen die er positief naar kijken hebben een grotere kans op genezing dan mensen die het heel negatief benaderen. Het klinkt misschien een beetje als een fabel, maar het schijnt zo te zijn.
Ik wens je heel veel kracht toe in deze moeilijke periode. En neem je rust, dit moet allemaal echt een plekje krijgen en als je daarvoor wezenloos voor je uit starend op de bank moet zitten dan hoef je je daar niet rottig over te voelen.
Ik ga heeeeeel hard duimen draaien dat je linker helft van je schildklier schoon is.
Dank jullie wel voor jullie reacties, lief!
De ochtenden vind ik het moeilijkst. 's Morgens word ik wakker en dan is het besef er gelijk. Ga zo gezellig met mijn moeder boodschappen doen, mijn vriend is morgen jarig en dat houden we heel klein maar er moet wel iets in huis zijn hihi!
Verder bekijken we alles van dag tot dag… en elke dag dichter naar september betekent elke dag een dag dichter naar de behandeling. Komt goed allemaal, ik ga er, maar het is wel zwaar zeg, pff!
@ Tijger, het klopt wat je zegt, als je er positief in staat helpt het zeker voor je kans op genezing. Hoewel ik ook verdrietig en boos kan zijn op de situatie zie ik het gelukkig ook positief, ik word weer beter. Alleen moet ik even door een lastige periode heen.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
Oh Vlinder wat een vreselijk nieuws! Weet even niet wat ik moet zeggen, vind het zo erg . Dus weer een operatie en behandeling in het vooruitzicht, bah. Maar als het toch moet gebeuren, dan inderdaad maar zo snel mogelijk. Geen wonder dat je even helemaal van de wereld bent. Ik ga heel hard voor je duimen dat wat ze nu gevonden hebben alles is .
Heel veel sterkte!! Kan me voorstellen dat je niet altijd even veel zin hebt hier te lezen/schrijven maar gebruik ons gerust als uitlaatklep! We leven met je mee en horen graag hoe het met je gaat. :hug: :-* .
** breekt in **
Lieve Vlinder, ik denk aan je, en jij komt hier doorheen!! Je bent een mega sterkte vrouw (zoals ik jou van hier ken) JIJ KUNT DIT!!!
Sterkte lieverd…
*** Breekt weer uit… ***
Dank je wel voor jullie lieve reacties allemaal!
Het klinkt misschien gek maar ik voel me wat beter dan vorige week. Het vele huilen heeft plaats gemaakt voor boosheid en strijdlust…
Vooral die boosheid is lastig voor mijn omgeving want ik schop, figuurlijk, tegen alles wat in mijn ogen niet goed is, aan. Het hoort bij de emoties die ik nu door maak dus het zij zo.
Ik was woensdag bij de huisarts geweest voor iets rustgevends voor de nacht en donderdag ineens belde een andere huisarts van dat gezondheidscentrum op om met me te praten. Nou echt zo netjes vond ik dat. Mijn neef is oncoloog en ook met hem heb ik veel gesproken de afgelopen dagen. Ineens kunnen er dan vragen in je op komen en als je dan 2 weken moet wachten voordat je weer een arts ziet dan zijn dat 2 lange weken, nu heb ik vast wat dingen met hem kunnen bespreken.
Aan een kant baal ik nu dat 5 en 6 september nog zo ver weg zijn. Ik wil die andere kant er ook NU uit hebben, maar snap natuurlijk wel dat ik lichamelijk goed hersteld moet zijn van de eerste operatie om de volgende en het hele natraject aan te kunnen.
Ondertussen val ik wel veel af, al 5 kilo… sowieso omdat die schildklier te snel werkt en ook door de stress. Weeg nu 52 kilo en dat is wel een puntje want bij een lengte van 1.74 is dat veel te licht. Ik probeer wel nromaal te eten maar de verbranding lijkt wel 10 keer zo snel te gaan door alles.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Hoewel ikzelf nu weinig leuks mee maak om te vertellen vind ik het wel leuk om jullie verhalen te lezen hoor.