Oktoberstoppers 2011 deel 3

Ik mag van de fertiliteitsarts juist geen ovulatietesten doen ivm onbetrouwbaarheid in combinatie met clomid.



Verder heb ik ook typische pms klachten (heel veel huilen, heb ik meestal vlak voor de bloeding begint), dus ik ga er van uit dat ik ongesteld ga worden.

Owja, dat heb je ook nog. Ik mag dan vast ook geen ovulatietesten doen.

Ik doe nu niks meer want moet toch 2x per week voor echo.

Straks weer. Dus waarom zou ik het onbetrouwbare temperaturen doen als ze het op de echo allemaal zien :stuck_out_tongue:

Naja rustig aan Tijger en ik hoop dat je niet ongesteld wordt!

:pray:

Ik ben zaterdag ongesteld geworden, Tijger zou je mijn NOD op 31 augustus willen zetten?

Het bijna op tijd ongesteld worden is voor mij een teken dat de linkerkant van mijn schildklier toch wel wat heeft overgenomen al… ben nog nooit zo blij geweest dat ik het werd hihi!



Oh Tijger… ik snap je gevoel heel goed toen je nicht vertelde dat ze ongepland zwanger is. Jullie moeten heel veel moeite doen en dan bij iemand anders is het zo gebeurd.

Mijn neef wordt ook ineens zomaar vader, een ongelukje maar wel erg welkom. Daar was ik ook een beetje boos om toen ik dat hoorde… Wij willen heel graag maar het lukt niet en bij anderen lijkt het zo vanzelf te gaan.

Vervelend dat je temp is gezakt en dat je het gevoel hebt dat je ongesteld gaat worden. :hug: voor jou!



Hoe gaat het verder met iedereen? Ik heb mezelf weer terug gevonden :slight_smile: Mijn bui van afgelopen vrijdag had er mee te maken dat ik ongesteld moest worden.



Bij mij lijken de hechtingen te gaan ontsteken. Was vanmorgen al even bij de huisarts maar die wist niet of hij ze er nu uit mocht halen of dat het ziekenhuis dat moet doen. Dus net het ziekenhuis gebeld om te vragen en zit nu op een telefoontje te wachten wie het mag doen. Het kan sowieso niet tot vrijdag blijven zitten dus iemand zal in actie moeten komen (behalve ik vanmorgen die aan de bel heb getrokken).

@Laykam wrote:

Owja, dat heb je ook nog. Ik mag dan vast ook geen ovulatietesten doen.


Sommige vrouwen aan de clomid moeten juist ovulatietesten doen van hun arts. Dus dat is afhankelijk van je arts :roll:

Vlinder, gelukkig ben je ongesteld geworen, logisch dat je nu even heel blij ermee bent. Hopelijk halen ze snel je hechtingen eruit en ben je daar vanaf.
Tja, ik ben eigenlijk gewoon jaloers op mijn nichtje, geen fraaie emotie om te hebben. Het voelt dan zo oneerlijk. En hun grapje vond ik ook niet leuk: Ik heb mijn buik vol van hem.
:sick:

Van harte met je ongesteldheid Vlinder! Super goed nieuws!

Hoe lang nog tot de uitslag?



Tja Tijger ik snap dat het geen leuke emotie is maar als hun zo makkelijk zwanger worden en er zo makkelijk over doen terwijl het zo iets wonderlijks en speciaals is… Ik zou het ook hebben hoor!



Ik moet donderdag terug komen. Ei groei gaat totaal niet zoals moet :frowning:

Dus hier een dipje.

Donderdag gaat de arts zelf kijken en dan bespreken we of we ongestelheid opwekken zodat aan Clomid kan. Voel me erg dubbel nu…

Oh Tijger wat moet dat vervelend zijn geweest om die boodschap te horen van je nichtje. Voor je gevoel is jaloezie niet fraai, maar in jouw geval vind ik het niet meer dan normaal dus moet je je daar niet schuldig om voelen hoor! En al helemaal niet als ze ook nog eens flauwe grapjes maken die jou pijn doen.

Wij hadden op een gegeven moment wat mensen in onze omgeving die steeds grapjes maakten over wanneer er nou eens kindjes kwamen bij ons. Daar hebben we toen uiteindelijk maar eens overheen gezegd dat we de grapjes daarover zat waren omdat zwanger worden nou eenmaal niet bij iedereen snel wil lukken. Toen stonden ze met hun mond vol tanden en betrokken gezichten. Dat voelde stiekem erg lekker :D.



Vlinder, fijn dat je ongesteldheid weer redelijk op schema lijkt te lopen! Balen dat je hechtingen lijken te gaan ontsteken. Hopelijk valt het mee en kunnen ze er snel uit. Laat ze er wel even goed naar kijken hoor! Wie weet heb je medicijnen nodig om ontsteking te voorkomen/verhelpen.



Tijger en Laykam, lastig dat jullie zo weinig houvast/aanknopingspunten hebben. Wel/niet temperaturen/ovu-testen, per arts weer verschillend, irritant :roll:.

Vervelend Laykam, dat de eigroei niet gaat zoals zou moeten.

:hug: voor jullie allebei.



Tijger, nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! Hopelijk heb je tot het bezoek van je nichtje verder wel een leuke dag gehad.

De hechtingen zijn er uit… deed best ff pijn moet ik zeggen, ze zaten ook al een beetje vast gegroeid dus dan gaat het niet zo gemakkelijk.



Zo gek, ik had het ziekenhuis nog gebeld om te overleggen en die zeiden dat ik gewoon vrijdag maar moest komen, dan krijg ik ook de uitslag, en dan zouden ze wel even kijken.

Terwijl ik heel duidelijk mijn verhaal had verteld van die ontsteking en wat de huisarts er over had gezegd maar het was zoals het was, vrijdag…

Gelukkig wilde de huisarts ze er uit halen maar die was ook zo verbaasd over de reactie van het ziekenhuis, ze zou contact met ze op nemen. Nu heb ik daar zelf niks meer aan maar iemand die na mij komt hopelijk wel.



Nu goed in de gaten houden hoe het verder gaat, heb het net al met afgekoeld gekookt water en een gaasje schoon gedept. Bij twijfel kan ik altijd de huisarts bellen dus dat voelt goed.



Ga nu lekker even liggen, ik kan mijn ogen niet open houden…

Vlinder, ik wacht morgen nog even mijn menstruatie af voor ik het lijstje wijzig. Gelukkig zijn je hechtingen eruit, hopelijk krijg je ook snel meer energie.



Laykam, wat balen. Dat is geen leuk nieuws. Maar eerlijk gezegd verbaasd het mij niet zo gezien je vorige cycli. Hopelijk de volgende cyclus beter met clomid. Hopelijk heb je er wat minder bijwerkingen van als ik.



Anne, hoe gaat het bij jouw?

Vannochtend was mijn temp nog steeds laag. Voor de zekerheid getest, maar negatief. Niet echt een verrassing ofzo. Laat de ongi maar snel komen

Gisteravond ongesteld geworden. Vandaag de huisarts gebeld voor een nieuw recept Clomid, de fertiliteitsafdeling is dicht voor een zomerstop. Ik dat eigenlijk dat ze pas vanaf volgende week dicht waren, maar de assistente van de huisarts zei dat ze het recept naar de apotheek ging sturen. Ik ben echt weer heel tevreden over de huisartsenpraktijk waar we zitten.



Oh ja, nieuw lijstje

Jammer Tijger dat je ongesteld bent geworden, maar je verwachtte het eigenlijk al dus inderdaad laat maar komen dan…

Wat werkt jullie huisartsenpraktijk goed mee, heel fijn! Vind het wel apart dat de hele fertiliteitsafdeling tegelijk op vakantie is.



Met mij gaat het redelijk goed. Nu de hechtingen er uit zijn kan ik me beter bewegen. Het ziet nog wel iets rood maar al minder dan maandag dus het lijkt de goede kant op te gaan.

Vlinder wat goed dat het er beter uitziet!

Maakte me toch wel zorgen erover :S

(zie je maar hoe hecht je kan worden via een forum)

Wanneer heb je nou de uitslag?

Laykam, ik krijg a.s. vrijdag de uitslag. Moet er pas eind van de dag zijn dus het wordt een lange dag vrees ik…



Ja ondanks dat je elkaar niet persoonlijk kent krijg je toch een band met elkaar op het forum. Je deelt toch veel met elkaar.

Vlinder, gelukkig ziet alles er beter uit. Hier draaien de duimpjes voor een goede uitslag.

Hier verdrietig nieuws.

Eitjes waren niet gegroeid.

En de gynacoloog wil pas starten met medicatie als afval.

Heel erg logisch want dan heeft het meer nut en grotere kans van slagen en is gezonder ook omdat je van de medicatie kan aan komen.

Van hem weer doorverwijzing naar een dieetist gehad. Maar hopelijk is deze beter als de vorige want deze kijkt naar wat bij jou past. Mijn vorige keek alleen van zo lang ben je en zoveel weeg je dus dit moet je eten…

Ik was er al bang voor maar zit er nu wel even helemaal doorheen.

Gelukkig was mijn vriend mee. Al moest die ook een traantje wegpinken.

Ik ben nu al 12 jaar bezig met mijn gewicht en meeste wat ooit ben afgevallen is 7kg. En nu moet ik in ene 10kg afvallen!

Ik hoop nu ik eindelijk een lieve vriend heb die me neemt zoals ik ben en geen angst in huis meer heb (mijn vader en ex waren laat maar zeggen erg dominant) dat ik makkelijker kan afvallen omdat die stress weg is.

Maar moet zeggen dat ik het erg somber inzie…

Morgen badpak kopen en dan 2x per week gaan zwemmen ook.

Sorry voor het lange verhaal maar moest echt even me ei kwijt!

Ik heb even gereageerd op je bericht bij de gyn kletsers :hug:

He laykam wat een vervelend nieuws :hug: :hug: Ik hoop dat je veel steun hebt aan je vriend, maar dat klinkt wel zo. Samen redden jullie het wel :-*

Hallo dames, hier even een verdrietig bericht van mij. Mijn grootmoeder is ernstig ziek. Het zal nog wel even duren voor ze zal overlijden, maar het gaat geen jaren meer duren :cry:

Ze heeft een 100tal kleine tumoren in haar buik. Het is niet te opereren of bestralen en medicijnen heeft ze eerder gehad en lijken niet te werken terwijl ze er wel heel depresief van wordt.

Dames bedankt voor de steun!

Kan ik hard gebruiken. Heb heel slecht geslapen.

Vandaag maar weer hard aan het zwemmen.



Tijger wat verschrikkelijk!

Wat een lijdensweg zo. Heel zwaar. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke tijd!

Heel veel sterkte tijger :hug: :hug:



Ik weet niet of je erin geloofd, maar overleden oma’s kunnen heel wat wondertjes bezorgen. De mijne in elk geval wel :-*