Spannend Laykam.
Anne, de tijd tussen de voedingen zal vanzelf langer worden. Geniet ervan nu je meisje nog zo klein is.
Ik ga het lijstje aanpassen.
Zaterdag dus een negatieve test gehad.
Dus lekker sacherijnig van het weekend.
En vandaag zie ik het allemaal even niet goed komen.
Wat natuurlijk onzinnig is want is nog veel mogelijk als dit allemaal niet wil maarja dan moet ik eerst afvallen en dat zie ik ook niet echt gebeuren…
Gewoon een depri dag.
Vrijdag ook naar een dieetist geweest. Word volledig vergoed omdat mijn BMI boven de 30 is.
Voel me vandaag gewoon even K*T
Hoi meiden,
Sorry dat het even duurde voordat ik online was.
Ik heb goed nieuws gekregen afgelopen vrijdag… definitief geen uitzaaiingen!!! Er zit nog een mini stukje vertakking van de schildklier, het grootste deel is vernietigd met de RAJ maar het kleine restantje zal met de tijd weg gaan omdat de RAJ nog een tijdje door werkt. Goed om dat nu te weten ook en dat is ook wat ze op de scan hadden gezien. Ben echt zo opgeluch!!
Nu kan ik ingesteld gaan worden op medicijnen. Over 2 weken bloed prikken om te kijken hoe de spiegel is en dan de dag erna een telefonisch afspraak met de internist om het door te nemen. Dan 4 weken later weer bloed prikken om weer te kijken. De lichamelijke klachten die ik nu nog heb zijn waarschijnlijk van de RAJ en het missen van mijn schildklier. Als ik eenmaal op weg ben om ingesteld te worden of dat ik goed ingesteld ben zullen de klachten langzaamaan verdwijnen. Ik vind de klachten lastig maar nu ik weet dat er niks ernstigs aan de hand is kan ik het wel beter los laten.
Kan me voorstellen Anne dat het druk is voor je. Probeer heerlijk van de tijd met jullie meisje te genieten. Het gaat al zo snel (hoor ik van iedereen om me heen die moeder is).
Hoe gaat het met jou, Tijger? Gaat het al wat beter tussen jou en je man/vriend?
En Laykam… balen dat je je zo rot voelt. Hopelijk vandaag een wat betere dag voor je. Hoe dan ook… dikke :hug: voor jou.
Ik ga zo op kraambezoek bij mijn collega, haar meisje is nu 5 weken oud. Ik heb er zin in! Heel langzaam komt er bij mezelf ook weer het besef dat we er vanaf mei weer voor mogen gaan, het duurt nog even maar het vooruitzicht vind ik superfijn!
Fijne dag allemaal, liefs van een opgeluchte vlinder
Ow Vlinder wat ben ik verschrikkelijk blij voor je!
Ziet hier letterlijk met de tranen in me ogen van opluchting.
Jeetje je zal wel op wolken lopen ondanks de klachten!
Van harte met het goede nieuws
En dan ga ik heel hard duimen dat je in Mei meteen zwanger bent maar dat lees ik dan wel
Super zeg!
Gelukkig voel ik me vandaag wat beter. Bedankt voor de knuffeltjes
Ik heb mezelf een schop onder me hol gegeven gister dat niet zo moet zeuren.
Alles gaat al zoveel beter, ik weet wat er is met me en weet waar heel veel van me andere klachten (Vermoeidheid, overgewicht) vandaan komen en kan nu aan oplossing werken.
De pillen werken ook goed. Al heb ik nu goedkopere variant die niet mag als je zwanger bent dus na het klussen rond eisprong gestopt waardoor ik nu nog niet ongesteld ben maar goed. Door de pillen wel veel betere cyclus gehad toen hele maand slikte dus moet even kijken wat ik hier aan ga doen. Naja de schop onder me hol heeft nut gehad.
Volgende maand een nieuwe kans en dan met testjes om te zien wanneer me eisprong is.
Dus nu wachten op ongesteldheid en voor zekerheid donderdag nog een test doen. Dan is me vriend toch vrij omdat ik dan jarig ben.
Yes Vlinder!! Wat een opluchting! Ik heb er ook even wat vreugdetranen om gelaten toen ik het net las!! :dance: :D. Het zal nog even duren voor je je weer helemaal goed voelt en ingesteld bent op de medicijnen, maar het feit dat er geen uitzaaiingen zijn maakt dat hopelijk wat dragelijker. Veel succes en sterkte nog de komende tijd, hopelijk voel je je snel wat beter!!
Laykam, fijn dat het vandaag weer wat beter gaat. En het is helemaal niet raar hoor als je af en toe zo’n depri-dag hebt.
Vlinder, eindelijk goed nieuws voor jouw :dance:
Ik ben zo blij voor je. Hopelijk ben je snel goed ingesteld op de hormonen en ga je je snel weer fit voelen. Wil je trouwens dat ik een nieuywe NOD op t lijstje zet?
Laykam, mag ik vragen hoe je vastgesteld hebt dat je op een bepaald moment eisprong hebt gehad? In de fase na je eisprong zit nl nauwelijks variatie. Ik wordt bv altijd 13 of 14 dagen na mijn eisprong ongesteld, maar nooit langer of korter. En de pillen die je neemt zouden daar geen invloed op mogen hebben, PCOS zorgt ook niet voor een wisselende termijn tussen eisprong en menstruatie.
Wat wel kan is dat je niet of later eisprong hebt gehad. Zelfs met hetzelfde merk pillen is er geen garantie dat je cyclus elke maand even lang is, en als je wisselt naar een ander merk (ik neem tenminste aan dat je met goedkopere variant een ander merk met dezelfde werkzame stof bedoeld) zal er nog meer variatie in zitten. En dan ben je er mogenlijk te vroeg mee gestopt, waardoor je eisprong toch weer uitblijft.
Als je per se wilt stoppen met die suplementen na je eisprong, raad ik je aan op de 1 of andere manier je eisprong vast te gaan stellen (ik persoonlijk ben voorstander van temperatuur bijhouden in fertilityfriend, die laat zich niet zo makkelijk in de war brengen door natuurlijke variatie in de basaal lichaams temperatuur), anders loop je toch vrij veel kans dat ze uiteindelijk helemaal niet doen wat de bedoeling is.
Nee ik heb het niet vastgesteld. Mijn eisprong moest die dagen zijn volgens fertilityfriend.
Ik hield me temp bij via oorthermometer
Volgende cyclus ga ik beginnen met teststrips om te zien of en wanneer ik een eisprong heb.
Ik zal ook andere termometer kopen als de teststripjes koop en dan beginnen met goed temp bij houden zodra ongesteld ben.
Bedankt voor je hele uitleg.
Je hebt gelijk dat ik te vroeg gestopt kan zijn met de pillen als ik het niet bijhield met tests of rectaal temperaturen.
Alhoewel ik wel de klachten heb alsof eisprong heb gehad.
Tja, als fertilityfriend aan de hand van je temp een eisprong heeft vastgesteld is het wel raar als je 14 dagen later niet ongesteld wordt maar ook niet zwanger bent. Dan zou ik donderdag zeker nog een test doen.
Ovulatietesten zijn trouwens niet 100 % betrouwbaar, zeker niet als je PCOS hebt.
Nee daarom moet ik de ovulatie test doen vlak na me ongesteldheid. Is die positief dan zijn ze niet betrouwbaar.
Anders zijn ze redelijk betrouwbaar.
Want mijn temp is ook niet betrouwbaar zei de gynaecoloog.
Om het makkelijk te houden
vandaar dat beide ga doen.
Ik heb zelf ervaring met vals positieve ovutesten, dus vandaar dat ik het zeg. Maar de combi ovutesten en temp is wel redelijk betrouwbaar.
Alleen hebben ovutesten bij mij helemaal geen zin meer, door de clomid.
Ja ik werd er voor gewaarschuwd inderdaad.
Heel vervelend dat de ovu testen niet werken bij je.
Dank je wel!
Weer negatief vanmorgen en dat op me verjaardag Zou toch zo de allermooiste verjaardagskado ooit zijn geweest.
Maarja niks aan te doen.
Goeie temp meter gekocht en ga zo ovulatietesten bestellen.
Dan met een combi van die 2 kijken of het wel gaat lukken nu.
Gefeliciteerd met je verjaardag Laykam, fijne dag vandaag! Jammer dat je een negatieve test had, had zeker een leuk cadeautje geweest
Lief dat jullie zo mee leven meiden! Ik heb zelf ook zo moeten huilen toen ik het goede nieuws kreeg… super vind ik het nog steeds. Het leven ziet er gelijk een stuk minder zwaar uit hihi!
Ja wil je mijn NOD veranderen naar 15 november Tijger? Heb deze maand mijn eisprong niet gevonden dus of ik was te laat met de ovulatietestjes of ik heb hem niet gehad. Zou kunnen ivm het instellen op schildklierhormonen… ik zie het wel. Voor nu maakt het niks uit want we mogen toch niet zwanger worden. Hoewel ik wel graag een regelmatige cyclus zou willen hebben maar daar is voor nu dan niks aan te doen.
Hoe gaat het met jou Anne en hoe is het met jullie meisje?
Ik was van de week bij mijn collega op kraambezoek, was zo leuk! Heerlijk met haar dochtertje op schoot gezeten en flesje gegeven, wat is dat toch fijn! Laat het maar snel mei zijn, voor ons dan, dan mogen we weer :).
Vlinder, ik heb idd ook begrepen dat schilklierhormonen invloed hebben op je cyclus. Maar ik zet hem op 15 november.
Fijn dat je gelijk weer een stuk positiever in het leven staat.
Laykam, heb bij de gynkletsers even op je gereageerd.
Hier begin ik het trouwens een beetje zat te worden dat ik steeds zo moe wordt van de clomid. Zeker nu ik op 100 mg zit, voel ik me vrij continue erg moe (naast een serie andere bijwerkingen). Mijn grootte angst is ook dat 100 mg op een gegeven moment ook niet meer aanslaat en ik 150 mg moet gaan gebruiken.
Jakkes Tijger ik snap die angst helemaal.
Ik ga hard voor je duimen dat dat niet nodig zal zijn.
Naja dat duimen doen we continu voor elkaar natuurlijk.
Heel naar bijwerkingen. Totaal niet leuk.
Wat vervelend Tijger dat je zo moe wordt van de clomid. Ik hoop voor je dat het niet nodig is om te verhogen maar dat je binnenkort een positieve test in je handen mag houden :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Laykam gefeliciteerd met je verjaardag! Krijg je nog veel verjaardagsvisite?
Tijger, vervelend die vermoeidheid. Hoop ook dat je geen hogere dosis hoeft.
Hier gaat het goed. Drukjes, borstvoeding is best vermoeiend. Maar wel heel bijzonder om te kunnen doen. Net lekker even naar de supermarkt geweest en daarna een stukje gewandeld. Heerlijk,het was nu nog droog weer, morgen zou er volgens mij alweer meer kans op regen zijn.
Fijn weekend allemaal!
Hoi allemaal,
Ik ben ongesteld geworden, ben me toch een partij blij hihi! Teken dat het allemaal toch nog normaal werkt. Tijger wil je mijn NOD veranderen in 11 december? Dank je!
Verder belt de internist vandaag om mijn bloedwaardes te bespreken. Ben benieuwd of ze al wat terug kan zien van de medicijnen die ik ben gaan gebruiken.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
jeeeej vlinder wat goed!
Ik heb leuke verjaardag gehad met klein beetje visite.
Alleen me beste vriendinnen en me moeder, stiefpa en broer.
Helemaal geslaagd dus!
Nog steeds op ongesteldheid aan het wachten…
En hoe gaat het met iedereen?
Ik heb de bloeduitslagen gehad. Mijn schildklierfunctie is nu te snel, toch wil de internist het nog even aankijken. Het kan zijn dat dat komt doordat mijn lichaam nog moet wennen aan de medicijnen.
In januari weer bloed prikken om verder te kijken. Ik heb wel klachten als een onrustig gevoel, hartkloppingen en afvallen en als dat erger wordt dan moet ik eerder aan de bel trekken.
Verder gaan ze in januari ook weer de tumormarkers prikken. Dit zou pas in mei zijn maar uit voorzorg gebeurd dit nu eerder.
De andere lichamelijke klachten die ik heb gaan op en neer. Hopelijk ga ik me snel echt wat beter voelen…