weer even bijgelezen… was afgelopen weekend niets van gekomen.
@ Bloem: gefeliciteerd met de positieve test!
@ Bente: gefeliciteerd met het kloppende hartje!
@ Tijger: Wat vreselijk van je kat! Sterkte!
En het antwoord op je vraag over de ovulatietestjes heb ik even in de volgende spoiler gezet:
Ik ben nu bezig met de methode Persona, die eigenlijk bedoeld is als anticonceptiemethode. Je hebt een apparaatje waarop je de 1e dag van je cyclus invoert. Vervolgens zet je het apparaatje elke ochtend aan en geeft ie met een gekleurd lampje aan of er bij onveilig vrijen risico is op zwangerschap of niet. Een rood lampje betekent ja, groen lampje nee, en bij geel lampje moet je eerst een urinetestje doen voordat ie rood of groen aangeeft. De 1e ronde moet je 16 testjes doen (zodat het apparaat je cyclys leert kennen), daarna per ronde 8. Het teststaafje steek je in het apparaat en na 5 min geeft ie een rood of groen lampje. Ook geeft het apparaat aan de hand van het teststaafje in het afleesschermpje aan wanneer binnen 1-2 dagen je ovulatie eraan zit te komen (op het staafje zie je dan ook 2 blauwe streepjes). Dat was bij mij deze ronde op dag 17 en 18. In tegenstelling tot dag 20 en 21 in de vorige ronde. We hebben deze dagen natuurlijk zo goed mogelijk benut ; ergens begin december ontdekken we of onze inspanningen beloond worden.
@Jennifer: spannend! En beterschap!
@Vlinder: :hug: op naar de volgende ronde!
@Laykam: al wat gehoord over het huisje? Zou fijn zijn voor je!
Hier verder weinig nieuws. De drukke tijd is aangebroken, tot het eind van het jaar elk weekend wel weer iets te doen. En deze week zelfs elke avond… Maar ook wel weer gezellig en de tijd gaat dan mooi snel.
Missme wat fijn dat je een goed echo had en dat de baby erg bewegelijk was.
Lala ook fijn dat jullie een perfecte echo en dat je even ver bent hoe je zelf berekend had.
Hoe gaat het met je vader Jennifer? Spannend operatie lijkt me… Vervelend dat je zelf niet lekker bent, beterschap!
Wel druk Anne dat je elk weekend tot eind van het jaar iets te doen hebt en deze week ook elke avond. Aan een kant gaat de tijd wel snel en is het gezellig maar heb je dan soms niet het idee dat je tijd voor jezelf te kort komt?
Ik was alleen zondag ongesteld en daarna niet meer, wel apart maar wel fijn dan is het maar weer geweest. Helaas ben ik nu thuis met buikgriep, voel me net een vaatdoek bah! Haast de hele dag op bed gelegen en ga zo weer lekker naar bed. Fijne avond allemaal!
Hoihoi,
Heel de dag op bed gelegen, met de kleine, ze vermaakte zich wel, gelukkig … Mark is constant heen en weer geweest naar het ziekenhuis met mijn moeder! Mijn vader heeft 5 uur op de operatietafel gelegen, toen hij onder narcose vandaan kwam was hij erg in de war, en hebben ze hem weer laten slapen! Hij moet een nachtje blijven, zal een jaar doof zijn aan 1 kant, en wordt volgend jaar weer geopereert …
Ik voel me nog steeds niet helemaal toppie, ben helemaal leeg … Hoop dat ik de nacht een beetje slaap! Iemand vroeg of ik regelmatig mestrueer, en dat doe ik, meestal heel precies om de 28 dagen … Nog steeds pijn in mijn borsten, geen bloed meer verloren!
Heb niet alles gelezen sorry, blijft even niet hangen! Vlinder ook ziek las ik? Heel veel beterschap, het heerst lekker he?
Fijne avond allemaal xxx
Beterschap beide!
Wat goed dat je nog niet ongesteld bent Jennifer
Hopelijk blijft dat zo!
Ik heb nog niks gehoord van het huis. Erg spannend
Verder voel ik me wel ok, veel krampjes bij me eierstokken.
Wat beetje doorwerkt naar me bekken.
Nog steeds aders op me borsten, al zijn die wel wat minder overgevoelig.
En nog snel moe.
Volgend weekend testen, vind het doodeng.
Wat als zwanger ben? nog steeds geen nieuwe woning. En toch wil ik wel zwanger zijn…
Als wel zwanger ben moet ik snel naar gynacoloog vanwege me heupen. (heb heup afwijking en botafbraak ziekte (gehad)).
Lala, wat fijn een goed echo!
Anne, spannend op het wachtbankje.
Laykam en Jennifer, nog even… we duimen!
Hey meiden!
Kon het niet laten om een zw-test te doen! :oops:
Nadat ik hem in mijn urine had gedaan, werd al gelijk duidelijk dat tie POSITIEF was! Maar het plusje bleef even staan, en na een paar min. was tie weg :shock:
En nu … ???
Had er nog een foto van gemaakt, maar je zag hem niet meer!
Zal ik morgen opnieuw testen??
Jennifer, wat raar :shock: ik ken die test met een plusje niet, maar zoiets heb ik nog nooit gehoord :? Ik zou morgen of overmorgen weer een test doen. Misschien een ander merk proberen?? Ik duim voor je
Aan alle zieke: heel veel beterschap :hug:
Bente en Lala fijn van jullie goede echo’s
Laykam ik duim heel erg met je mee. Inderdaad superspannend zo’n test! Hou ons op de hoogte!
Ik ben al dagen extreem moe Daarom was ik ook even niet hier,omdat ik mijn tijd op de bank heb doorgebracht… Verder af en toe duizelig, zwart voor mijn ogen. Gewoon wat rustiger aan dan maar. Het enige waarover ik me een beetje zorgen maak is de buikpijn die ik heb. Soms links, soms rechts, kramp, steken. Bij mijn 1e had ik wel bandenpijn, maar dit is heftiger. Kan het komen door het litteken van mijn ks? Het is namelijk wel op die plek. Iemand ervaring??
:-* bloem
Is gewoon de test van Clearblue … Is met een blauwe plus … Heb net weer een nieuwe gehaald, de kruidvat testen waren op, alsof ineens iedereen wilt gaan testen hahaha!
Heb die nu van Predictor vroege zw-test …Ben benieuwd!
Staat trouwens wel in de gebruiksaanwijzing, dat het niet uit of tie donker is of licht, dat een plus positief is … Maarja, we doen het gewoon overnieuw …
En Bloem, hoop dat het gewoon goed zit, maar dat zal vast wel, misschien even wennen aan de nieuwe situatie!
Dat is wel erg spannend zo Jennifer. Jammer dat je geen duidelijkheid hebt zo.
Wat gek van de andere test Jennifer… ik zou zeker een nieuw testje doen morgen. Benieuwd wat de predictor test zegt, spannend!
Hoe gaat het met je vader en voel jij je weer wat beter?
Het is inderdaad goed als je wat rustiger aan doet Bloem als je af en toe duizelig bent en zwart voor je ogen. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de buikpijn die je hebt, wanneer kan je bij de gyn terecht? Of kan je ze niet bellen om te vragen of de buikpijn met je ks te maken kan hebben, dan ben je misschien wat meer gerust gesteld?
Ikzelf heb opnieuw de hele dag op bed gelegen. Ging wel beter dan gisteren maar de misselijkheid en buikpijn blijft. Heb wel 2 dagen lekker veel geslapen maar kijk er nu al naar uit om straks weer naar bed te gaan. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, we zullen zien.
Fijne avond allemaal!
@ Bloem dank je wel!
Ik duim ook heel hard voor iedereen dat goed gaat en zwanger zijn
Helemaal begrijpelijk dat je lekker rustig aan doet. Vooral als je duizelig bent…
@ Jennifer wat verschrikkelijk spannend zeg!!! Ik neem aan dat je gewoon zwanger bent?
@Vlinder, lekker dat je de mogelijkheid hebt om je rust te nemen.
Morgen horen jullie meer!
Of anders maandag avond want van het weekend (vrijdagavond) gaan wel langs mijn schoonouders in Duitsland.
Hopelijk kan ik morgenochtend voor me werk testen.
En dan maar hopen dat goed nieuws is anders wordt het zwaar op me werk de hele dag
Jennifer, ik heb zo’n zelfde iets gehad met testen. Dat is denk ik negatief. Bij mij werd het streepje ook vrij snel lichter, toen bijna niet meer te zien.
Paar dagen later heel licht positief met kv, maar weet bijna zeker dat die cb test negatief was (hij staat op ons showtopic).
Bloem, duizeligheid herken ik van mijn vorige zwangerschappen. Niet leuk. Is je buikpijn echt zo erg? Heb je gebeld?
Laykam, we wachten in spanning af!
Oh spannend Laykam! Succes vast met testen… :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Dank jullie wel dames!
Het is zo fijn dat je hier begrepen wordt!
Al die rare en extreme gevoelens die je hebt in deze tijden zijn zwaar. En dan is het erg fijn dat je het hier kwijt kan zonder raar aangekeken te worden.
Merk ook dat ondanks dat me vriend het heel lief bedoeld hij wel kan zeggen komt goed, en als niet zo is dan volgende keer wel, ik wordt er gewoon pissig van! Denk steeds BEGRIJP JE ME DAN NIET!? Alles wat ik al die tijd voel al die zwangerschapskwaaltjes, het MOET gewoon echt zijn! Wil niet dat het door de pil komt o.i.d :S
Naja daar kan je best pissig om worden, want dan neem je lichaam je gewoon in de zeik…
:roll: We zien het morgen wel…
Hopelijk kan ik wat slapen vannacht :eh:
Nee Laykam, hij begrijpt dat niet. Mijn man snapt ook niet dat ik NU zwanger wil zijn en niet over een paar maanden (dat heeft hij steeds in zijn hoofd, dat ik over een paar maanden zwanger wordt).
Je schrijft dat je niet wilt dat het door de pil komt, maar die slik je toch niet meer :eh:
Of bedoel je dat je niet wilt dat het door het ontpillen komt?
Maar je bent wel zwanger Bente, en als ik jouw testen zie, zijn de beide duidelijk (als je goede ogen hebt haha) positief, zelf die van cb ! Mijn plusje was zelfs nog duidelijker, ik schrok er gewoon een beetje van, heb al zoveel zw-testen gedaan in mijn leventje dat ik het echt wel weet wanneer die positief is of niet … Mark zei ook al ‘volgens mij wil je de plus gewoon zien’ , als grapje, viel natuurlijk niet goed haha! Maar hij verdween na een paar min. Als ik niet zwanger ben, het mag toch niet zo zijn dat een test een plus geeft terwijl je niet zwanger bent? Dan moet er HCG hormoon in je lichaam aanwezig zijn, anders blijft het plusje weg …
Nouja, ga kijken strakkies of de kv testen er weer zijn … Moet het toch weten, dit maakt me gek! Stiekem wil ik natuurlijk heeeeeel erg graag!!!
Laykam! Ik herken je gevoel
Vlinder! Beterschap, hoop dat je je een beetje beter voelt, ik ben weer aardig opgeknapt, blijf alleen nog misselijk …
Iedereen een fijne dag :-*
Hey wat leuk, sta weer in het lijstje! Mijn NOD is as Zondag!
Jennifer, ik hoop voor je dat de kv testen er gewoon weer zijn.
Ik heb trouwens vandaag een nogal drukkend gevoel/steekjes in mijn bm. Is er iemand die dit herkend van na de eisprong? En was je dan ook zwanger of kan dit “normaal” ook voorkomen?
Heyyy!
Vanmiddag weer een test gedaan … Van de Kruidvat!
Zal hem in het showforum zetten, moet ff kijken hoe dat moet … :mrgreen:
@ Jennifer: wat spannend zeg! Opnieuw testen zou ik zeggen. Desnoods misschien toch maar wachten tot je NOD, in de hoop dat het dan duidelijker is. Ik duim voor je!
@ Bloem: vervelend, duizeligheid. Doe maar rustig aan!
Zoals Laykam ook al aangeeft, is het prettig om hier van alles te kunnen spuien! Als ik tegen mijn man zeg dat ik mij net even iets anders voel dan anders dan zegt hij meteen dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn en maar gewoon rustig af moet wachten. Alsof je je gedachten zomaar even kan uitschakelen, niet dus! Maar ik snap ook dat het voor hem natuurlijk net zo spannend is, al zegt hij dat niet altijd hardop. Kan me voorstellen dat het voor hem lastig is dat hij niet kan voelen wat ik voel en dat ik steeds de 1e ben die erachter komt of we wel of niet zwanger zijn. Ik zit de komende week weer op het wachtbankje :roll:. Bij ieder klein dingetje dat anders is (nu bijvoorbeeld veel meer last van afscheiding dan normaal na mijn eisprong) denk ik zou het nu zover zijn… Maar ja, met dat soort gedachten maak ik mezelf natuurlijk weer veel te zenuwachtig. Gelukkig ben ik niet de enige hier die daar last van heeft . Knuffel voor jullie allemaal .