Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

Zucht ik weet het niet meer hoor :S

:wall:

2 dagen beetje bloed gehad en is nu weer voorbij. Maar nog wel de pijn in de rug en buik e.d.

Was begonnen met temperaturen maar weet niet of dat nu nog nut heeft om mee door te gaan.

Test gedaan die was negatief…

Wordt beetje kriegel van me zelf.

Weet nou niet of ik dit als ongesteldheid moet rekenen ja of nee.

Bloem, fijn dat het goed met je gaat! En voor jou komt het echt dichtbij nu, wat spannend! Succes met de laatste weken!

Tijger, spannend, wachten op de ongesteldheid en starten met Clomid. hopelijk krijg je zo min mogelijk last van bijwerkingen.

Hoe is het met jullie kitten?

Laykam, vervelend zeg weer zo’n onduidelijke ongesteldheid. Als je inderdaad met de temperatuurmethode aan de gang wilt, moet je dat volgens mij heel consequent blijven doen omdat je er anders geen structuur in zult ontdekken.

Wij hebben deze week een pretecho (3D/4D) gedaan. De baby lag heel eigenwijs in een volledige stuit, bips naar beneden, benen omhoog, voeten tegen het voorhoofd, armen en navelstreng voor het gezicht. Dus het duurde even voor dat we het gezichtje konden zien :D. Hopelijk gaat ze zich nog wel omdraaien in de komende weken, want op een stuitligging zitten we natuurlijk niet te wachten. In het showforum van de oktobermama’s 2012 staan 2 foto’s: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=105507&postdays=0&postorder=asc&start=120

Allemaal alvast een fijn weekend! Weet niet of ik volgende week kan komen lezen/reageren want we hebben vakantie en zullen misschien veel op pad zijn.

@Anne, wat een mooie echo (de rechtter, linker vond ik net een puzzel :smiley: )

Temperaturen doe ik wel consequent maar zie nu al 0,3 verschil per dag. En dat is dus niet de bedoeling…

@Bloem hoe gaat het nu met je? niet teveel last vand e hitte?

@Laykam wrote:

Temperaturen doe ik wel consequent maar zie nu al 0,3 verschil per dag. En dat is dus niet de bedoeling…

Dat is heel normaal, je basaal lichaamstemperatuur is van veel dingen afhankelijk, zoals tijdstip, hoe rustig je hebt geslapen en de temperatuur van de ruimte waar je slaapt. Daarom is temperaturen ook een lastig te interperteren en niet altijd even betrouwbare methode. Verder heb je er de eerste maand niks aan, omdat je niet weet welk gebied je temperatuur voor en na je eisprong beslaat. Maar je temperatuur kun je bijhouden op deze site, die rekent dan uit waneer je eisprong is geweest

Anne, geniet van je vakantie. Hopelijk draaid de kleine zich nog binnenkort.

Laykam: gebruik je wel een ‘gewone’ thermometer? Ik heb het zelf destijds met zo’n oorthermometer geprobeerd maar die gaf echt heel veel afwijkingen dus dat werkte niet. Je schijnt de meest betrouwbare metingen te krijgen als je met een normale (digitale) thermometer meet (anaal). Zelf heb ik dat toen echter niet dagelijks volgehouden.

Mbt de linker echofoto: die is inderdaad wat ingewikkeld :D. Links in beeld zie je een beentje dat de lucht in gaat (als je goed kijkt zie je een gebogen knietje) en rechts in beeld zie je een armpje dat voor het hoofdje langs gaat, omhoog richting het voetje. Van het hoofdje zie je zo’n beetje alleen het voorhoofd en een oogje. Maar kan me voorstellen dat je er weinig van kan maken, voor ons is het heel herkenbaar omdat we natuurlijk de echo zelf meemaakten. We hebben een dvd met 40 minuten echo en uitleg en ook nog eens 40 foto’s op een cd.

Super site Tijger!

Schreef het op maar ga het nu allemaal op de site bij houden.

Bedankkt

@Anne, oorthermomether dat is het dus … Op naar de winkel en gewone halen.

Bedankt voor de tip

Ik ben weer terug! We hebben echt een super vakantie gehad. Heerlijk je neus achterna en doen waar je zelf zin in hebt. Lekker van de zon genoten, lekker gegeten en gedronken en omdat ik niet zwanger was heb ik ook heerlijk aan de cocktailtjes gezeten. Een paar keer flink aangeschoten 2 hoog de trap op moeten lopen… dat was best lastig want ik kon alleen maar lachen om alles dus dan lukt lopen niet zo goed hahaha! Kortom… genoten en nieuwe energie op gedaan.

Laykam, ik las dat je flauw was gevallen, hoe gaat het nu met je? Geen last meer gehad hoop ik?

Hoe gaat het met de Friese Stabij die jullie op proef hadden?

Hoe gaat het met de zwangerschapsgym Anne, heb je een gezellige groep? En is het kamertjes inmiddels helemaal af?

Wat een mooie foto’s van de echo van jullie meisje, echt prachtig. Fijne vakantie!

Heerlijk dat jullie genoten hebben van de vakantie Tijger! Wat fijn dat jullie begonnen zijn met de behandelingen. Hoe voel je je?

En jullie hebben de kitten opgehaald, gaat het goed? Hoe hebben jullie hem/haar genoemd?

Jeetje Bloem je bent gewoon al 36 weken en 5 dagen, gaat echt supersnel.

Ik hoop niet dat ik iemand vergeten maar er was best veel geschreven, leuk om terug te lezen :smiley:

Ikzelf ben afgelopen woensdag naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek met de chirurg. Ik word 26 juli al geopereerd, best snel maar wel erg fijn. Dan kan ik daarna beginnen aan het herstel en kunnen we weer door. De twijfel bij mijn eigen arts en de chirurg dat het toch alsnog niet goed is, is er nog steeds. Waar ik eerst een goede uitslag kreeg na de PET scan lijken ze daar nu op terug te komen omdat de bult maar blijft groeien. Daar baal ik flink van, maar goed over 3 weken is de bult weg en dan hoor ik het wel.

Verder nog wel genoten ook van de afgelopen dagen thuis. Heerlijk in huis en in de tuin gerommeld. Mijn zus is verhuisd en we hebben hun geholpen, allemaal rommeldingetjes gedaan eigenlijk maar heerlijk genoten. Morgen gaan we picknicken met mijn zwanger/schoonzus en hun kids en morgenavond naar vrienden. Zondag lekker niks en dan maandag weer werken… moet er nog ff niet aan denken.

Ondertussen zijn er weer 2 mensen in mijn omgeving zwanger geworden. En echt ik gun het ze hoor maar dat soort momenten doen wel pijn omdat het bij ons nu niet mag en het eigenlijk al niet echt lukt. Los proberen te laten, onze tijd komt nog wel ga ik van uit…

Hoi vlinder, wat fijn dat je hebt genoten van je vakantie. En een cocktailtje teveel moet ook kunnen op vakantie. Gelukkig wordt je snel geopereerd, dan heb je dat maar gehad. Hopelijk is alles dan goed en kun je snel verder met zwanger worden.

Onze kitten is erg leuk, een echt gezelschapsdier. Het liefst is hij de hele dag in de buurt van 1 van ons twee en hij zit graag op schoot (en op de laptop). We zijn erg blij met hem.

Van de primolut voelde ik me de eerste dagen niet lekker, heel moe en ook misselijk. Daarnaast kreeg ik daar puistjes van. Nu wacht ik op mijn menstruatie en dan start ik met clomid.

Hoi Vlinder,

Fijn dat je zo genoten hebt! Mag ook wel na alle stress van de afgelopen tijd.

Hopelijk blijkt uit de tests na de operatie dat het niks ernstigs is en dan kan je snel zwanger worden.

Het flauwvallen heb ik nog een week last van gehad.

Bijna geen energie, draaierig e.d. zelfs naar de wc gaan was een opgave.

De hond bevalt erg goed! We hebben hem Benji gedoopt en hij blijft bij ons wonen.

Wel moet hij nog veel leren maar hij is erg leergierig en ik vind honden trainen erg leuk. Heb zelfs diploma in gehaald en les gegeven dus komt wel goed :wink:

Gister ongesteld geworden dus een nieuwe ronde

Morgen kan ik beginnen met clomid

Ik zou nu een cyclus tussen de 28 en 30 dagen moeten krijgen volgens de fertiliteitsarts, dus we zullen zien.

Spannend Tijger!hopelijk krijg je een mooie cyclus! :smiley:

de 23e moet ik naar de gynacoloog voor onderzoeken.

me vriend gaat natuurlijk (gelukkig) mee.

ben benieuwd

Spannend tijger, hopelijk voel je je goed.

Leuk van je hond Laykam en fijn dat je zelf met hem aan de slag kunt. Ben benieuwd wat je gyn zegt de 23e.

Vlinder, fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad. Nu een operatie voor de boeg, niet leuk. Hopelijk mag je daarna snel zwanger worden!

Hier gaat alles goed. De laatste loodjes, pfff. Morgen is mijn zoontje jarig, heb vanalles voorbereid en ben nu moe. Baal wel, want ik wil eigenlijk nog meer doen…

Supermooie echo-foto’s trouwens, Anne!! Heb nu wel spijt dat wij die niet hebben.

Fijne week meiden :smiley:

Vlinder, fijn dat jullie hebben genoten van de vakantie! En lekker toch, om je even lekker te laten gaan met de cocktails, nu kon het in ieder geval geen kwaad ;-).

Goed dat je al zo snel geopereerd wordt! Wel balen dat er nu weer wat onzekerheid is ontstaan. Hopelijk blijkt alles in orde te zijn en kunnen jullie daarna weer opgelucht verder werken aan jullie grote wens (ga voor je duimen :pray:). Kan me voorstellen dat het even slikken is als je hoort dat anderen om je heen zwanger zijn. Maar hopelijk mag het bij jullie ook snel zover zijn.

Laykam, goed dat je toch al naar de gyn mag. Ben benieuwd.

Gaaf dat jullie de hond houden. Denk je dat hij snel gaat wennen aan zijn nieuwe naam?

Tijger, hopelijk krijg je een mooie regelmatige cyclus met zo min mogelijk bijwerkingen.

Super dat jullie kitten zich al een beetje thuis voelt en jullie blij met 'm zijn.

Bloem, alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje en een fijne dag morgen! Kan me voorstellen dat je moe bent van de voorbereidingen. En dat je eigenlijk nog meer wilt doen… Morgen is er weer een dag! Misschien kun je wat dingen delegeren aan de visite…

Hier gaat het verder goed, deze week vakantie en we doen om en om een dagje uit en een dagje thuis. Na een dagje weg merk ik ook echt wel dat ik weer even wat rustiger aan moet doen. Dan doen de spieren onderin mijn buik, rug en liezen behoorlijk pijn. En als ik dan tot rust kom en lekker in bed lig, wordt de kleine frummel lekker fanatiek. Nou ja, dan weet ik in ieder geval ook dat het goed gaat daar binnen :D.

Vlinder, de zwangerschapsgym bevalt goed tot nu toe. We hebben een gezellig groepje van 7 dames en de fysiotherapeute heeft veel leuke verhalen na zoveel jaren ervaring met zwangeren. En simpele maar effectieve oefeningen die ook echt helpen om bepaalde pijntjes of stijve spieren te verminderen.

Fijne week allemaal!

Volgens mij zijn we bijna toe aan een nieuw deel. Mag ik vragen of iemand van jullie dat wil aanmaken en dan ook het lijstje wil bijhouden? Jullie hebben vast wel gemerkt dat ik wat minder reageer, blijf jullie wel volgen hoor.

liefs, bloem

Bloem, ik wil het lijstje eventueel wel bij gaan houden. Als je mij een pbtje stuurt hoe je dat doet?

Wat leuk Tijger dat het met jullie kitten goed gaat. Gaat hij ook al zelf op de kattenbak of heb je hem dat echt moeten leren (geen idee hoe dat bij katten werkt).

Fijn dat je ongesteld bent geworden en nu kan beginnen met de Clomid. Gekke vraag misschien maar zou je nu gelijk deze maand zwanger kunnen worden, of moet de Clomid wat langer gebruikt worden?

Superleuk Laykam dat Benji bij jullie blijft wonen. Hoe voel je je verder?

Nog gefeliciteerd met je zoontje Bloem! Sorry voor de late reactie maar kon niet eerder online komen…

Leuk Anne dat de groep van zwangerschapsgym gezellig is, je deelt toch veel met elkaar dus dan is dat wel belangrijk.

Heb je volgende week nog een weekje vrij of moet je dan weer werken? Ik hoorde bij het weerbericht dat het volgende week weleens wat beter kan gaan worden… ik hoop het!

Leuk Tijger dat jij het bij gaat houden, ik had het ook wel willen doen hoor, dus geef maar een gil als het je teveel wordt ofzo.

Ik ben afgelopen maandag al ongesteld geworden ipv vandaag. Keek er wel van op want zo heel veel eerder ben ik het nooit geweest maar goed, dan is het maar weer voorbij nu. Wil een van jullie mijn NOD op 5 augustus zetten?

Ik heb nu al weekend, ga morgen lekker niksen. Wilde in eerste instantie extra gaan werken omdat het zo druk is maar ik kan in mijn eentje het personeelstekort niet op lossen dus ik ga van mijn dagje vrij genieten :smiley:

Ja ik kan gelijk deze maand zwanger worden als het aanslaat. Het kan ook zijn dat ik niet op deze dosis clomid reageer, dan krijg ik geen eisprong en kan ik dus ook niet zwanger worden. Dan moet ik opnieuw primolut om een bloeding op te wekken en krijg ik een hogere dosis clomid.

Ik zal zeker een gil geven als ik het zat ben het lijstje bij te houden.

Hoe gaat dat straks met je operatie, kan je daarna snel weer vanalles doen, of ben je echt een tijd uit de running? Hebben ze een idee hoe lang het gaat duren voor dan de definitieve uitslag bekend is.

Nou had ik 14 dagen geleden 3 dagen lang spotting maar geloof dat nu net weer ongesteld ben geworden :S

Voordat met me pil begon had ik een regelmatigere ongesteldheid als nu maar ja toen woog ik ook 30kg minder.

Wordt hier letterlijk en figuurlijk erg moe van.

Gelukkig volgende week al naar gyn toe. Erg raar maar kijker erg naar uit!

Hoe is het verder met iedereen?

Nou Laykam, ik kan me goed voorstellen dat je ernaar uit kijkt naar de gyn te gaan. Dan heb je het gevoel dat er wat gebeurt, toch?

Met mij gaat het prima. Ik hoop dat ik snel mag bubben, ik ben er klaar voor :smiley:

Zo maar even bij zoonlief gaan kijken, die ligt in zijn bedje en jammert wat. Hopelijk wordt hij niet ziek.

ow wat heerlijk dat je er klaar voor bent!

En zeker weten het gevoel dat er wat gebeurd is heerlijk.

Geeft hoop