Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

ik ben ongesteld geworden vandaag, mocht ook niet zwanger worden dus dat is prima gelukt. Zou wat zijn als het na al die maanden proberen ineens deze maand wel raak zou zijn geweest… Bloem wil je mijn NOD op 12 juli zetten?

Ik ben vandaag gebeld door het ziekenhuis. Ze willen toch opereren omdat de bult snel groeit en ik veel last hebt met praten en slikken. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft. 4 juli mag ik nu al bij de chirurg komen voor een gesprekje en dan gelijk de wachtlijst op. Kan dus best snel gaan gebeuren.

Wat ik wel gek vond was dat de dokter zei dat ze na die operatie pas echt 100% zeker weten of het goed of kwaadaardig is… terwijl ze van de week zei dat het goedaardig was. Wel gevraagd hoe of wat en dat antwoord begreep ik maar toch vind ik het apart, waarom dan nog eerst eventueel die twijfel van over een half jaar weer onderzoeken. Voel me er nog steeds goed en gerust onder hoor want nu is het niet kwaadaardig maar het kan zijn dat ze toch iets vinden als het eruit is en onderzocht wordt.

Wel fijn dat ze rekening houden met onze kinderwens en het allemaal zo snel plannen.

Wat goed Laykam dat je in de kliniek bent geweest! Moet zeggen dat ik zo’n operatie ook niet snel zou doen als je dan 2 jaar niet zwanger mag worden hoor. Dan kan je beter proberen om zelf 15 kilo af te vallen. Dat zal misschien niet heel makkelijk zijn maar omdat je een doel hebt zeg maar is het misschien ietsje makkelijker… succes!

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik heb een druk weekend voor de boeg en ga dinsdag lekker op vakantie, zo fijn, kijk er erg naar uit :smiley:

Fijn weekend allemaal!

Hoi meiden,

Denk dat ik vandaag voor het laatst online ben, ga dinsdag op vakantie en vandaag en morgen nog veel te doen. Alle goeds de komende weken voor iedereen en tot over een week of 2 :smiley:

Liefs Vlinder

Geniet er van Vlinder!

Ik heb verplicht rust gekregen van de huisarts.

Ben namelijk zomaar flauw gevallen!

Vlinder, goed dat er al zo snel actie kan worden ondernomen mbt operatie. Hopelijk is de wachtlijst niet lang. Inderdaad vreemd dat ze nu weer zeggen dat ze daarna pas echt kunnen zeggen of het goed of kwaadaardig is, maar daar moet je je nu maar geen zorgen over maken. Eerst eens lekker op vakantie! ik denk dat je dit niet meer op tijd leest, maar ik wens je een fijne vakantie, lekker genieten!

Laykam, vervelend dat je bent flauw gevallen! Je bent natuurlijk ook wel druk geweest de laatste tijd met je huis etc. Je bent toch niet ineens heel streng aan het lijnen geslagen of zo, dat het daarvan komt? Inderdaad goed je rust nemen nu hoor! Zegt de huisarts niet voor niets. Gewoon de boel even de boel laten en lekker rustig aan doen.

Vervelend dat ze bij de kliniek verder niets voor je kunnen doen nu. Die operatie zou ik ook niet doen als ik jou was. Dan maar op eigen kracht langzaam aan proberen wat gewicht te verliezen. En wie weet gaat dat inderdaad een stuk beter nu je minder stress hebt en het even rustig aan gaat doen. Sterkte!

Nee streng dieeten geloof ik niet in!

Is alleen maar heel slecht en ook bewezen dat als je dan (ook al bouw je het langzaam op) weer normaal gaat eten er meer bij komt dan er af is gegaan…

Is denk ik echt stressontlading. Medicatie gehad omdat me hartslag in rust 110 was. En rust nemen. Mag vandaag klein stukje lopen.

Voel me hele tijd super moe en een waas over me hersens heen. Nadenken is lastig. Hopelijk scrrijf ik hier zonder fouten :silenced:

Weekje vrij genomen en lekker in de tuin bezig als niet onweert.

Goed zo Laykam! Volgens mij wordt het vanmiddag iets beter weer en anders morgen wel dus hopelijk kun je daar lekker van genieten!

Nou ben aardig bijgekomen.

ALleen in de middag nog erg moe.

En alweer op de wachtstoel voordat ongesteld word.

Al weer meer dan een week last van gespannen en gevoelige borsten en me eierstok regio…

:hand:

Oktober mag ik naar de huisarts voor doorverwijzing als dan nog niet zwanger ben.

Hopelijk ben ik voor die tijd wel zwanger maar anders kan het me niet snel genoeg Oktober zijn.

Hoe is het met de rest van de dames hier?

Hier weer terug van vakantie, en maandag gelijk naar de fertiliteitsarts

Vlinder, geweldig nieuws dat alles goed is met je schildklier. Geniet van je vakantie

@ Tijger, hoe was je vakantie?

Ik ga duimen voor je morgen!

Liefs

Tijger, welkom terug! Hopelijk hebben jullie van de vakantie genoten. Noorwegen toch? Succes bij de arts vandaag!

Laykam, ik hoop ook voor je dat je voor oktober zwanger mag zijn! Fijn dat je wat uitgerust bent vorige week. En hoe gaat het nu met je revalidatie?

Vlinder is nu hopelijk lekker van haar vakantie aan het genieten.

Bloem hoe is het nu met jou?

Hier gaat alles goed. De babykamer is bijna klaar. Alleen nog de wieg bekleden en een matrasje op maat laten maken en een kussen op de schommelstoel maken. En dan wat accessoires toevoegen. Heb leuke stofjes besteld waar ik zelf wat dingetjes van wil maken. Knuffeltje, stoffen hartje/ster, naamslinger, kussenhoesjes, of een mobile of een wandkleed, aankleedkussen oid. Keuze genoeg, nu maar hopen op voldoende creatieve buien ;-).

Deze week begint mijn zwangerschapsgym. Ben benieuwd. Hopelijk is het een leuk groepje. En hopelijk wordt het niet al te fanatiek qua bewegen, want ik heb al eeuwen niet gesport natuurlijk…

Verder voel ik mij goed. Af en toe iets last van brandend maagzuur, beeb groeit natuurlijk hard nu en heb het idee dat ze mijn organen soms wat in de verdrukking brengt. Maar als het daarbij blijft mag ik niet klagen :wink:.

Revalidatie is afgelopen.

Ik blijf wel zwemmen maar dit in zwembad in het dorp.

Eigenlijk was revalidatie niet klaar maar ze konden me niks meer leren dus moet thuis blijven oefenen om alles beter te maken, het lopen etc.

Ook druk op zoek naar een hond zodat ik 3x per dag een wandeling moet maken.

Dit is goed voor mijn straatvrees en om in beweging te blijven. En alleen wandelen doe ik wel maar dan maar 1x per dag een stukje van 30 min.

Want alleen is maar zo alleen :stuck_out_tongue:

Anne, leuk dat de babykamer al bijna klaar is.

Laykam, goed idee om een hond te nemen voor de beweging.

De vakantie was erg leuk, noorwegen is erg mooi om te zien.

Vanochtend een kuur primolut meegekregen om een bloeding op te wekken, zodat we niet hoeven te wachten tot ik uit mezelf ongesteld wordt. Ook heb ik de eerste kuur Clomid meegekregen waar ik op de derde cyclusdag dan mee moet beginnen. Na elke cyclus moet ik met het ziekenhuis bellen voor overleg en een nieuw recept indien nodig.

Omdat ik vanochtend nog een zwangerschaptest heb gedaan, die negatief was, kon ik vandaag gelijk beginnen met primolut. We zijn nu dus echt begonnen met de behandeling en daar ben ik blij mee

Nou vanmorgen ongesteld geworden.

Geloof dat wel achter ben dat mijn cyclussen rond de 50 dagen duren.

Dus iets meer wijsheid.

En die keer dat het 74 dagen duurde was met veel stress rond woning gedoe. Dus niet zo verwonderlijk dat dat langer duurde.

Nu kan ik tenminste een schatting doen wanneer mijn eisprong is…

Hoe is het verder hier met de dames?

Tijger, begonnen met de behandeling, toch nog best snel, fijn hoor. Nou ja, fijn is het eigenlijk natuurlijk niet, maar kan me voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat er eindelijk actie in zit. Kun je nog bepaalde bijwerkingen krijgen van de Primolut en/of Clomid?

Laykam, super idee om een hond te nemen, dan moet je er inderdaad echt gewoon uit! Zijn jullie op zoek naar een specifiek ras? Willen jullie een pup of eentje die al wat ouder is?

Ik hoop dat je nu inderdaad je eisprong een beetje in kunt schatten. Gebruik je ook nog ovulatietestjes?

Je kan zeker (veel) bijwerkingen krijgen, met name van clomid. Maar van de primolut heb ik al duidelijk bijwerkingen. Ben nl misselijk en erg moe door de primolut. Wat dat betreft hou ik mijn hart vat voor de bijwerkingen van Clomid.

Nog meer positief nieuws, onze kitten gaan we zondag ophalen, hij is dan 8,5 weken.

@ Tijger wat leuk een kitten!

Jammer van de bijwerkingen :frowning: Hopelijk heb je ze niet te lang nodig.

@ anne, nee niet op zoek naar een bepaald ras.

Was al een tijdje op zoek en sinds maandag hebben we een 5 jarige friese stabij op proef. Gaat super goed! Ook met onze kat.

Vervelend, Tijger, die bijwerkingen. Sterkte ermee!

Leuk dat jullie je kitten zondag op gaan halen!

En Laykam, fijn dat de "proef"hond tot nu toe goed bevalt en het goed gaat met de kat. Leuk, een Friese stabij, en 5 jaar is nog niet zo oud.

Nee 5 jaar is redelijk jong. Kan zo nog wel 8 jaar mee.

Nog niet ongesteld…

Op dat ene kleine beetje na.

Maar dat mag ik dus niet meetellen.

:wall:

Tijger, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en ook goed dat je meteen met de behandeling kan beginnen. Net wat Anne zegt, je zit natuurlijk niet op zo’n behandeling te wachten, maar wel fijn dat het kán. Hopelijk vallen de bijwerkingen van clomid toch mee. Veel sterkte :hug: Je kitten zal je vast genoeg afleiding geven :slight_smile:

Leuk een hond Laykam!

Bij jou gaat het ook hard, anne, al 26 weken!! Heerlijk al die voorbereidingen :smiley:

Hier gaat het prima. Ik mag over 2 weken al bevallen. Het is zo spannend, zo langzaam maar zeker wordt het ‘echt’. Ik verheug me ook ontzettend op de baby en op het feit weer wat beweeglijker te worden. Nu voel ik me wel steeds beperkter, maar met liefde natuurlijk :mrgreen:

Fijne avond, meiden :-*

Bloem, succes met de laatste loodjes.

Gister de laatste primolut ingenomen, nu wachten tot ik ongesteld wordt en dan op cd 3 starten met clomid