Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

Kan me goed voorstellen Tijger dat je het moeilijk vind dat het zo gaat bij je. Goed van je dat je snel naar de huisarts bent gegaan en bij de gyn terecht kon. Dan is het maar in gang gezet en kan een behandling

beginnen.

Is je collega al vader geworden? Is ook lastig hoor, die opmerking die hij maakt en ook dat je een cadeautje hebt gekocht wat je zelf ook gekocht zou hebben als je zwanger zou zijn. Dat is extra confronterend.

Kan je met je man goed over je gevoelens praten?

Als ik in augustus nog niet zwanger ben dan gaan we naar het ziekenhuis. Ben in januari bij de gyn geweest en die raadde aan het nog even zelf te proberen en dan augustus als deadline aan te houden.

Hoewel het me niet leuk lijkt de molen in te gaan, vind ik het stiekem wel fijn dat augustus steeds dichterbij komt.

De teleurstelling lijkt elke maand groter te worden en het handje hulp wat we dan zouden kunnen krijgen geeft ietsje rust. Al moet ik zeggen dat dat ‘ietsje rust’ compleet weg is op de dag dat ik ongesteld wordt.

21 april is mijn NOD. Precies die dag hebben we een kinderverjaardag, dus mocht ik ongesteld worden dan heb ik wel wat afleiding aan al die kindjes die daar zijn, hoewel dat misschien ook lastig kan zijn, ach ik zie het wel duurt nog een week.

Vandaag hebben we heerlijk van het zonnetje genoten :smiley: Straks een verjaardag van een vriend van ons. Morgen met mijn vader en zus naar het voetbal om ons clubje aan te moedigen.

Komende week heb ik ook de punctie van mijn schildklier. Wordt dus samen met mijn NOD best een spannend weekje…

Blijft spannend voor jou Laykam… over een paar dagen nog een testje doen en komt daar niks uit en word je ook niet ongesteld dan zou ik even naar de huisarts gaan.

Hoe gaat het met jou Anne? Voel je je goed?

Ow dames ik schaam me rot dat door me eigen stress niet eens op jullie reageer :S

Tijger ik vind het verschrikkelijk voor je dat het zo moet! Maar ow zo fijn dat het zo kan!

Vlinder fijn dat je in je achterhoofd nog een optie hebt in Augustus.

Dat het elke keer weer erger word snap ik helemaal…

Ik ben zelf al bij de huisarts geweest vorige keer vlak voor ik ongesteld werd.

En deze zei me een jaar te wachten voor wat anders ging doen.

En vooral omdat toen net gestopt was met de pil.

Nou vind ik wel dat als het me te lang duurt ik echt geen jaar ga wachten!

Dan wil ik net als Tijger en Vlinder de zekerheid hebben en naar een gyn te gaan…

We wachten af.

Ik doe van de week weer een test.

an een kant snap ik wel dat de huisarts zei dat je het nog wat tijd moet geven Laykam. Zelf wil je zo snel mogelijk dat snap ik ook…

Als wij naar het ziekenhuis gaan in augustus ben ik 1 jaar en 8 maanden met de pil gestopt. En hoewel we pas vanaf oktober 2011 officieel begonnen zijn hebben we de maanden er voor ook niet echt opgelet toen we gingen vrijen. Omdat ik in juni al 37 jaar wordt mocht ik met een half jaar al naar de fertiliteitsarts maar dat vond ik nog wat te snel, dus nu iom met de gyn hier voor ‘gekozen’. Al vindt de gyn me nog jong genoeg en dat voelt ook wel goed :smiley:

Bij ons is vandaag de huiskamer geschilderd en het is niet helemaal zoals we dachten dat het zou worden :? . Er zit een gekke streep door de verf dus ergens is wat mis gegaan. Mijn schoonvader is schilder en die gaat terug met de verf, waarschijnlijk iets mis gegaan met mengen. Hij heeft het nog wel door geroerd voor hij begon maar als dat in de verfwinkel met een speciale machine niet goed is gedaan lukt je dat met de hand ook niet goed meer. Beetje balen en zonde van het extra werk. Even kijken hoe het er morgen uit ziet als het helemaal droog is. Ach… er zijn ergere dingen.

Hoe gaat het met iedereen?

Ow dat is balen van de verf zeg! Hopelijk krijg je een nieuwe pot. Het is al duur genoeg.

Gister nog heeel misselijk geweest hele dag en vanmorgen weer gestest. Weer negatief.

Dus maar afspraak gemaakt bij de huisarts. Want als die misselijkheid niet van zwanger zijn is kan het ook me maag zijn (heb maagfunctie stoornis).

En dan moet ik wel naar de huisarts. Al snap ik niet mijn andere tekenen (hoofdpijn en me tepels/borsten zijn toch echt veranderd).

Rede dat ik toch vingen bij de pols wil houden via de huisarts is omdat zelfde cyclus als me moeder heb en die moest medicatie gebruiken om zwanger te raken. Weet dat dit niet erfelijk is maar goed.

Revalidatie stopt met 2 weken en heb nu een Wajong aanvraag lopen. Bij revalidatie zeiden ze dat ik hier recht op heb. Zal wel fijn zijn dan heb ik wat meer zekerheid als nu. Nu heb ik geen pensioen opbouw, ziektewet, ww opbouw etc. En als ziek ben heb ik geen inkomen. Maarja met Wajong heb ik daar tenminste zekerheid in… Dat zal fijn voelen.

Laykam, gezien jouw vorige cycli zou het ook hel goed kunnen dat je ook PCOS of zoiets hebt. En daar speelt, naast veel andere factoren, erfelijkheid wel een rol in (net zoals bij bv diabetus, hart en vaat ziekten). Ik zou idd weer naar de huisarts gaan, eens kijken wat hij zegt.

Vlinder, hopelijk heb je de gyn niet nodig, omdat je voor augustus gewoon zwanger bent.

@tijger

Ja dat denk ik dus ook! Vorige keer aangegeven bij de huisart maar die vond dat ik nog niet lang genoeg gestopt was met pil en bezig was met zwanger worden om daar naar te kijken. Dus probeer het nu gewoon nog een keer (bij een collega) Ook als je het rijtje met tekenen bekijkt klopt er veel van.

heb nog steeds puistes, vette huid en roos, lichaambsbeharing alsof man ben (binnenkant bovenbenen, snorretje vooral nu gestopt ben met pil worden die haren donkerder, overgewicht terwijl normaal beweeg en eet en van die skin tags in me nek. Dus wil gewoon onderzocht hebben.

:frowning: Dus ja ik ga weer naar de huisarts! Morgen een afspraak, hou jullie op de hoogte.

Succes morgen bij de huisarts Laykam, goed dat je een afspraak hebt gemaakt!

Mijn schoonvader zou proberen wat te regelen met de verf dus dat horen we nog. En anders kopen we toch zelf nieuwe want dit is niet heel mooi…

Ik ben net thuis van het ziekenhuis. Heb een punctie gehad van mijn schildklier :? . De punctie op zich viel wel mee de napijn helaas niet… Ga zo lekker even slapen, heb ook hoofdpijn van de spanning dus zit mezelf een beetje in de weg. 1 mei krijg ik de uitslag dus dat is nog even afwachten.

Tijger hoe gaat het met jou?

Laykam, ik ben erg benieuwd wat de dokter zegt. Veel succes vandaag.

Vlinder, hopelijk ben je snel van de pijn verlost.

Hier op zich alles goed. Ik begin zo langzamerhand wat krampjes in mijn bm te krijgen, dus misschien ga ik binnenkort wel ongesteld worden. Zou ik blij mee zijn. Verder ben ik begonnen met sporten, ik werd toch wel wat zwaar

Vlinder, balen van de streep in de verf! Denk je klaar te zijn… kun je nog een keer. Maar het scheelt dat je schoonvader schilder is, altijd handig :D. Hopelijk is de pijn nav je schildklierpunctie al wat minder? En hoe is het met je hoofdpijn? Kan me goed voorstellen dat het spannend is, de punctie en dan ook nog je NOD die er aan zit te komen. Succes! En ik duim weer voor je!

Bloem, hoe is het jou? Moet je nog veel spullen kopen voor de beeb of valt het mee? En hoe voel je je verder?

Laykam, goed dat je naar de huisarts gaat. Kan me voorstellen dat die het liever wat meer tijd wil geven voordat ze verder gaan onderzoeken. Maar aan de andere kant is het prettig als je óf zekerheid hebt dat alles er goed uit ziet óf er op tijd achter komt als dat niet zo is. En stel dat het misselijk zijn wel met je maagfunctie te maken heeft, dan kan zo’n arts dat niet negeren.

Blijft altijd een lastig dilemma, wanneer naar de dokter te gaan. En de ene arts stuurt je sneller door dan de andere. Ik was ook pas na 1,5 jaar zwanger en ben niet bij een dokter geweest (maar stond wel op het punt te gaan). Als ik er na die 1,5 jaar achter was gekomen dat er iets niet goed was, dan had ik mezelf denk ik wel 10x voor mijn kop geslagen dat ik niet eerder naar een dokter was gegaan.

Wij hebben a.s. maandag weer een afspraak bij de vk, dan kunnen we hopelijk het hartje voor het eerst horen kloppen. Ben heel benieuwd (en ongeduldig!). Nu iedereen ervan weet wordt er bijna om de dag wel een keer gevraagd hoe het met me is en wanneer ik weer voor controle moet. Allemaal heel lief, maar daardoor lijkt het allemaal wel veel langer te duren. Dus ik kan niet wachten om maandag te horen dat alles goed is. Tis dat mijn buik een beetje begint te groeien, dat stelt me wel weer gerust :wink:. Hebben inmiddels een wiegje en ledikantje (waar ik zelf nog in gelegen heb) en we hadden nog een ladenkast die als commode kan dienen. Verder deze week een kast gekocht dus de babykamer al zo goed als compleet. Moet wel allemaal een likje verf hebben.

Straks even naar de stad, kijken voor positiemode en moet nog een paar cadeautjes kopen.

Dit weekend gaan we naar een camping waar vrienden van ons een stacaravan hebben gekocht. Ze gaan daar een terras bij aanleggen. Dus manlief gaat helpen stenen sjouwen. We zijn daar dan met 3 stellen en 4 kids, dus dat wordt gezellig. Kunnen de dames mooi koffie leuten terwijl de heren aan het straten zijn ;-).

Allemaal een fijn weekend gewenst!

Tijger, goed dat je bent begonnen met sporten. Niet alleen goed om af te vallen, maar je krijgt er als het goed is ook meer energie van! Wie weet heeft het ook invloed op je cyclus. Dus hopelijk houd je het vol. Succes!

Ik geef je wel zo mooi een peptalk maar die is ook een beetje voor mezelf bedoeld want ik roep al weken dat ik ga zwemmen en heb het tot nu toe nog niet gedaan :oops:.

Anne, dat is het bekende motivatieprobleem. Telkens de reden waarom ik na een tijdje weer aankom. Nu heb ik eindelijk weer de motivatie om gezond te eten en te sporten.

Laykam, wat zei de ha? Hopelijk verwijst hij je door, je cyclus loopt echt niet zoals het hoort.

Vlinder, voel je je alweer beter?

Wat goed Tijger dat je bent gaan sporten! Wat ben je gaan doen?

Ikzelf doe bij onze sportschool aan de groepslessen mee en ik vind het heerlijk! Ben er zelfs een beetje verslaafd aan geworden zo leuk vind ik het. Komt vooral omdat we een leuke, motiverende sportjuf hebben.

Zou het een probleem zijn voor eventuele onderzoeken als je ongesteld zou worden of hoef je voorlopig nog niet naar het ziekenhuis?

Wat leuk Anne dat jullie maandag weer een afspraak hebben bij de vk, spannend om het hartje voor het eerst te horen. Kan me voorstellen dat je ongeduldig bent… Wat goed dat jullie al veel spullen voor de babykamer hebben gekocht, kunnen jullie het op je gemak verven. Willen jullie weten wat het wordt zodat je het kamertje daar op aan kan passen?

Hoe was het bij de huisarts Laykam?

En hoe gaat het met jou Bloem?

Met mij gaat het weer wat beter. Hoofdpijn is gelukkig over, maar de pijn in mijn nek waar die bult zit is er nog steeds. Het is ook erg dik dus met praten, slikken en bewegen voel ik het constant. Zit waarschijnlijk een bloeduitstorting van binnen en dat heeft tijd nodig.

Vandaag mijn NOD. Hoewel ik gisteravond een beetje buikpijn had en bij het afgeven ietsje bruin (sorry) is er vandaag nog niks aan de hand. Ik wacht nog rustig af.

Heb straks een verjaardag van mijn neefje waar heel veel kindjes zullen zijn dus heb wat dat betreft afleiding genoeg. Ben ik het morgen niet dan doe ik even een testje, maar meestal als ik dat echt besluit zet het toch ineens door. Stiekem blijf ik dus voor mezelf duimen :thumbup: :thumbdown: :wink:

Maandag komt mijn schoonvader gelukkig alweer schilderen. Hopelijk komt het dan goed. Fijn dat hij zo snel kan :smiley:

Fijne dag allemaal!

Hoi Dames,

Nou huisarts begreep dat ik terug kwam omdat niet goed loopt allemaal.

En naar alle waarschijnlijkheid heb ik ook PCOS :frowning:

Was wel wat ik zelf al een tijd dacht maar erg pijnlijk om te horen.

Verder kunnen ze nu wel onderzoeken gaan doen maar ik ben ook flink te zwaar (zo’n 30kg) en vecht al vanaf me 14e tegen overgewicht wat erg lastig vechten is als je door pijn bijna niet kan sporten en qua dieet niks verkeerd doet.

Dus nu eerst doorverwijzing naar een obesitas kliniek. Dan daar kijken wat er nou te doen is aan me overgewicht en als daar flink wat vanaf is dan is het pas verstandig te kijken hoe me cyclus dan is en hoe ze me kunnen helpen.

Oftewel het kan nog wel een jaar duren! :thumbdown: Maar is wel gezonder op deze mannier…

Ook wat goed nieuws we hebben een nieuw huisje! Op een kinderrijke woonerf. Dus huis is er klaar voor als we verhuisd zijn… :frowning: Ben wel van slag en huil veel. Erg verdrietig hierdoor!

Hoe is het met jou vlinder? Nog veel pijn? Hoe was het feestje?

En met de andere dames?

Laykam :hug:

Dat is heel pijnlijk om te horen, vooral omdat ze je niet meteen gaan helpen. De ellende van overgewicht is dat dat vaak je PCOS erger maakt, dus is het niet zo gek dat ze willen dat je afvalt.

Balen dat ze je niet gelijk gaan helpen met zwanger worden. 30 kg raak je natuurlijk niet even kwijt. Misschien dat zwemmen een optie is om de boel wat te ondersteunen.

Gefeliciteerd met je huis trouwens.

Vlinder, ik doe thuis fitness zonder apparaten en af en toe fietsen als het mooi weer is. Naar de sportschool gaan is voor mij een te grote drempel. Ik duim ook voor jouw. Volgens mij heb jij gewoon al 3 cycli gehad sinds mijn laatste menstruatie.

Hopelijk ben je snel van die nare bult verlost.

16 mei wordt ik verwacht op de fertiliteitspoli en voor zover ik weet is er dan geen sprake van een inwendig onderzoek.

:hug: voor jou Laykam! Moeilijk dat je niet gelijk geholpen kan worden maar dat je eerst af moet gaan vallen. Hopelijk kan je snel in de obesitas kliniek terecht.

En wat je zelf zegt, na het afvallen ga je wel op een gezondere manier zwanger worden, dan kan je lichaam het straks beter aan denk ik.

Gefeliciteerd met jullie huisje, dat is leuk nieuws!

Wat goed Tijger dat je thuis fitness doet en af en toe fietst als het mooi weer. Dat is ook goed bewegen toch?

De bult die ik heb gaat helaas niet uit zichzelf weg. Hij is nu iets groter dan 3 cm en kan pas weg gehaald worden als het 5 cm of meer is, of als het kwaadaardig blijkt te zijn. Het risiso aan de operatie is dat mijn stembanden blijvend beschadigd raken en dat risico wil ik en de dokter niet nemen nu. Bij 5 cm gaat de bult meer op mijn luchtpijp drukken en dan moet hij er uit, als het kwaadaardig blijkt te zijn dan moet hij er sowieso uit. Kan er nu wel mee leven behalve dat ik af en toe lastig kan praten en moeite heb met slikken maar dat is nog wel te doen.

Ik ben helaas vanmorgen ongesteld geworden. Bloem, wil je mijn NOD op 19 mei zetten? Baal er wel van maar niet zo erg als de afgelopen maanden, op naar de nieuwe maand maar weer.

Heb net uitgerekend dat ik waarschijnlijk precies ongesteld ben als we op vakantie gaan in juni. Normaal gesproken zou ik bij de dokter pilletjes halen om mijn menstruatie uit te stellen, maar nu met onze kinderwens twijfel ik nogal om dat te doen.

Ben bang dat ik met die pilletjes mijn hele cylcus in de war gooi. Dan maar ongesteld en 2 dagen niet zo lekker zijn. Wat zouden jullie doen?

Gisteren de verjaardag van mijn neefje. Was erg gezellig en hij is erg verwend. Daarna lekker thuis op de bank en niks gedaan. Vandaag ook geen plannen, heerlijk! Morgen komt mijn schoonvader weer schilderen en ik ga als het goed is weer aan het werk. Ligt aan de pijn die ik morgen heb, vandaag gaat het redelijk maar gisteravond was het weer niks.

Fijne dag allemaal!

Wat een vervelend nieuws, laykam :hug: heel veel sterkte. En ook gefeliciteerd met je huisje.

Vlinder, ik zou ‘gewoon’ ongesteld worden tijdens vakantie, inderdaad ivm de cyclus. Als hij nu mooi is, zou ik er niks aan doen. En misschien ben je tegen die tijd wel zwanger!!

Hier alles wel ok. Ben erg moe, wat waarschijnlijk door ijzertekort komt. Heb nu tabletten, hopelijk voel ik me snel fitter. Afgezien van de normale zwangerschapsdipjes in mijn humeur, voel ik me goed. Al 26 weken, gaat dat snel…

:hug: :hug: :hug: aan iedereen die het nodig heeft

@Laykam, wat balen dat bij jou mogelijk ook PCOS een rol speelt. En vervelend dat je ook nog eerst zoveel moet gaan afvallen. Hopelijk is jullie huisje een lichtpuntje! Heb je dat straks in ieder geval op de rit voordat er een kindje komt, das ook wel prettig.

Kan me voorstellen dat je je nu niet zo goed voelt. Hopelijk kun je snel terecht in de obesitaskliniek en word je daar goed begeleid. Sterkte :hug: :hug: .

@Vlinder: toch ongesteld, jammer. Mbt ongesteld in je vakantie: dat zou ik gewoon laten komen, zonde als je cyclus weer in de war raakt. En net wat Bloem zegt, wie weet blijft het de volgende keer wel uit :wink:.

Hopelijk heb je snel minder pijn! Vervelend, zo’n bult maar ja als er een risico is op beschadiging van je stembanden kan ik me voorstellen dat je het nog niet weg laat halen.

Is het deze deze keer wel goed gegaan met de verf na het schilderen?

@Tijger: top dat je gewoon thuis sport en gaat fietsen! Ik ben ook geen sportschool liefhebber, een voordeel van de sportschool was echter wel dat ik er van mezelf heen moest omdat het geld kostte. Nu we geen lid meer zijn, doe ik dus ook bar weinig aan beweging. Binnenkort komt de hond van mijn schoonouders een weekje logeren, dan hoop ik er weer een beetje wandelritme in te gaan krijgen…

@Bloem: hopelijk helpen je tabletten en ben je snel minder moe. En jij alweer 26 weken, dat gaat inderdaad hard!

Ik vond het in het begin zo langzaam gaan maar nu gaat het wel snel. Over een paar weken ben ik gewoon ook al op de helft! Dan hebben we de 20 wkn echo. We zijn er nog niet over uit of we het geslacht willen weten. Kunnen we nog een paar weken over nadenken. Het lijkt mij wel leuk om het te weten, vooral voor kleertjes kopen. Wat kamertje betreft zouden wij denk ik toch niet kiezen voor knalblauw of roze, misschien alleen wat accessoires.

Ik heb inderdaad besloten om gewoon ongesteld te worden tijdens de vakantie. So be it dan maar, vind het zonde als mijn cyclus in de war raakt inderdaad.

Heel gek maar ik had er echt nog niet aan gedacht ik heel misschien ook zwanger kan dan ja, lijkt wel of ik er in mijn hoofd echt even afstand van heb genomen… wie weet waar dat goed voor is :wink:

Vervelend Bloem dat je zo moe bent, hopelijk slaan de tabletten aan. Jeetje dat je al weer 26 weken bent, dat gaat echt snel…

Kan me voorstellen dat het op een bepaald punt ineens snel gaat in een zwangerschap. Leuk hoor Anne, de 20 weken echo. Zelf zou ik niet weten of ik het geslacht zou willen weten. Lijkt me aan een kant wel leuk maar een verrassing is ook leuk. Ach… dat zien we tegen die tijd wel :smiley:

Hoe gaat het met jullie Tijger en Laykam?

@Vlinder, ik hoor veel vrouwen die op een gegeven moment zich niet meer druk maken om het zwanger worden en dan in ene zwanger zijn :wink: Ik duim voor je dat het jou ook helpt die afstand genomen te hebben!

@Bloem hoe slaap je nu?

Wat gaat het hard bij jullie dames! Zo ver alweer in jullie zwangerschappen. Hoe verlopen die verder qua lichamelijk klachten?

Verder gaat het wel ok hier. Rustig aan begonnen met inpakken. Gelukkig staat het grootste gedeelte al in de opslag ingepakt en klaar.

Heb er super veel zin in! 11e mogen we de sleutel ophalen, ze moeten eerst nog klussen in ons huisje :smiley: Krijgen ook een nieuwe keuken erin dus helemaal happy!!! :D:D

Aan andere kant begin ik gelukkig aan het idee van obesitas en nog even wachten met kindje te wennen want ja het is echt het beste voor me en voor ons kindje dat afval en ons huisje is er straks ook klaar voor…

Vlinder, hopelijk wordt je niet ongesteld op je vakantie omdat je dan 9 maanden niet ongesteld gaat worden.

Laykam, wel fijn dat je nu al je aandacht kunt richten op je huisje.

Anne, dat gaat ook hard bij jouw al bijna op de helft.

Bloem, hopelijk helpen de ijzertabletten snel

Hier veel last van slaapproblemen. Ik ben behoorlijk gespannen voor de aankomende behandelingen