Ik kan me voorstellen dat je gespannen bent Tijger… hoe dichterbij het komt hoe spannender het wordt kan ik me zo voorstellen… :hug: voor jou!
Leuk Laykam dat jullie de 11de de sleutel al krijgen Succes met inpakken, klussen en alles.
Lekker lang weekend, heerlijk! Morgen met mijn zus ons clubje aanmoedigen, zondag niks en dan maandag even naar de stad. Allemaal leuke gezellige dingen
En dan krijg ik dinsdag de uitslag van de punctie. Moet zeggen dat het me niet helemaal lekker zit allemaal. Het ‘was als’ gesprek is erg in mijn hoofd blijven hangen en hoe dichterbij het komt hoe meer van dat gesprek weer naar boven komt. Moet positief denken dat weet ik maar af en toe lukt dat eventjes niet zo goed.
@vlinder, heel logisch hoor dat je het spannend vind!
Hopelijk valt het allemaal mee en ben je er snel vanaf!
@Tijger, poeh ja lijkt mij ook doodeng!
Ben al nerveus voor de obesitaskliniek, en dan krijg ik waarschijnlijk al die testen die jij nu krijgt er ook nog is achteraan :S
Blegh
Hoi meiden,
Vanmorgen vroeg werd ik gebeld door het ziekenhuis…de punctie is niet gelukt, er was te weinig weefsel om goed te kunnen onderzoeken. Flink balen want ik had een uitslag gewild en niet dit. Wist wel dat het kon hoor maar ik had het dat telefoontje eerder verwacht.
Anyway… ik moet opnieuw. Morgen gaat de dokter een afspraak maken met de radioloog, het gaat deze keer onder echogeleide dus dan zou het toch meoten lukken. Ik hoor morgen wanneer ik weer terecht kan, hoop niet dat het heel lang gaat duren.
Verder gaat het hier goed. Een heerlijk lang weekend gehad en een fijne koninginnedag ook. Het was zo lekker weer, vrijmarkt over geweest, bij vrienden in de tuin gezeten en daarna nog lekker hier, zo fijn allemaal.
Jullie nog leuke dingen gedaan en hoe gaat het met iedereen?
Jee, Vlinder, wat balen van de punctie zeg. Heb je daar zo in de stress gezeten. Dikke knuffel voor jouw :hug:
Dat gaat ook niet lekker met die punctie, eerst hebben ze de spullen niet en dan gaat het fout.
Ik denk trouwens dat je er verstandig aan doet je cyclus niet te gaan ontregelen als je op vakantie bent. Waar ga je heen op vakantie?
Over een maand ga ik ook op vakantie, 3 weken naar Noorwegen.
Het aftellen voor de behandelingen is begonnen, ik heb de afspraak over twee weken.
@Vlinder wat verschrikkelijk balen zeg van je punctie!
Hopelijk kan je snel terecht!
@ Tijger wat lekker zeg paar weekjes vakantie!
En spanende tijd dus ook voor je.
Ik ga duimen voor je!
@Vlinder: wat balen van je punctie! Je zou denken dat ze het al eerder gemerkt hadden dat er onvoldoende weefsel was. Dat ze dan pas bellen op de dag dat je de uitslag zou krijgen vind ik wel een beetje vaag. Hopelijk kun je zsm weer terecht, dat zijn ze wel aan je verschuldigd. Zo zit je weer langer in spanning, bah.
@Laykam: hoe gaat het met inpakken en voorbereidingen voor het verhuizen? Veel succes en plezier! Lekker, een nieuwe keuken, dan voelt het echt een beetje als van jezelf.
@Tijger: vervelend, zo in spanning zitten :hug: . Gaat het al wat beter met slapen? Hopelijk wel. Je hebt in ieder geval een leuke vakantie om naar uit te kijken! Noorwegen lijkt mij super.
Wij gaan dit jaar niet op vakantie, misschien in juli nog een lastminute midweekje ergens in Nederland als het mooi weer is. En anders blijven we lekker thuis. Geld besparen ;-).
@Bloem: hoe gaat het nu met je? Werken de ijzertabletten?
Hebben inmiddels al bijna alle grote spullen voor de baby gekocht. Kast via Marktplaats en met koninginnedag een box op de rommelmarkt. Ledikantje en wieg hadden mijn ouders nog en een ladenkast/commode hadden we zelf al. Straks een likje verf erop en dan kan 't weer jaren mee :D. De babykamer wordt waarschijnlijk wit/grijs en dan kleden we het aan met feller gekleurde accessoires.
Verder gaat het hier goed. Buik begint te groeien, waardoor het nu wel heel echt wordt. Af en toe wat last van mijn buikspieren en soms jeukt mijn buik heel erg. Maar zolang dat alles is waar ik last van heb, mag ik niet klagen .
Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Ik ga met vriendinnen naar het bevrijdingsfestival in Zwolle. Dus hoop dat het zaterdag in ieder geval droog is…
Inmiddels weet ik dat ik woensdag alweer terecht kan in het ziekenhuis voor de puntie. Ik word een dag opgenomen (ivm kans op een na-bloeding), dat is wel even anders dan de vorige punctie. Het gaat onder echo geleide nu en dat wist ik wel maar niet dat ik dan een dag in het ziekenhuis moet blijven en 2 uur van tevoren niks mag eten en drinken. Als het maar lukt dat is het belangrijkste wat ik er voor moet of laten heb ik er voor over. 21 mei dan de uitslag, redelijk snel wel ook.
We gaan op vakantie naar Lanzarote. Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd en zij nemen ons, en mijn zus en haar man, mee op vakantie. Kijk er ontzettend naar uit
Wat leuk dat jullie naar Noorwegen gaan Tijger, zou ik ook graag ooit nog een keer naar toe willen.
Moeilijk dagen/weken voor jullie… inderdaad aftellen totdat je bij de gyn terecht kan en dan verder onderzoeken. Kan je er wel goed over praten met je man?
Ik heb trouwens besloten om mijn menstruatie gewoon te laten komen als ik op vakantie ben. Vind het zonde om mijn cyclus in de war te gooien.
Superleuk Anne dat jullie de grote spullen voor de baby al gekocht hebben Het wordt steeds echter he? En helemaal als je buik gaat groeien, zo heerlijk! Wit/grijs voor de babykamer klinkt leuk en dan inderdaad aan kleden met feller gekle urde accessoires, zo zouden wij het zelf ook willen doen als het zover is.
Wij hebben geen plannen dit weekend. Willen wel plantjes gaan kopen voor in de tuin en even langs mijn zwager en schoonzusje maar dat doen we allebei alleen als we echt zin hebben. Vooral onze neus achterna hihi!
Daar ben ik weer eventjes
Ik heb al 4 dagen positieve ovulatietestjes is dat niet heel gek? Normaal was het 2 dagen positief en daarna niet meer maar nu al 4 avonden achter elkaar. Heeft iemand van jullie dat weleens gehad?
Nee, dat heb ik nog nooit gehad. Beetje gek.
Hoi meiden, ik ben er nog hoor :oops: op het moment kom ik er vaak niet toe te lezen en te schrijven…Met mijn vermoeidheid gaat het op en neer. Mijn zoontje, die meestal heel lief is, houdt me erg bezig. Daardoor gaat de tijd snel, maar kom ik ook minder aan mezelf toe. Was toch een groot verschil is bij de 1e zwangerschap.
Tijger, wat heerlijk zo’n lange vakantie in het vooruitzicht, dat mis ik wel hoor. Gewoon lekker vakantie met zijn tweetjes.
Geeft niks bloem, gezellig komen lezen en schrijven als je tijd hebt en verder vooral aan jezelf en je gezin denken hoor. Hopelijk gaat het toch nog wat beter met je vermoeidheid, wanneer moet je weer op controle voor je ijzer?
Dankje, vlinder Op 18 juni heb ik weer een afspraak bij de gyn. Dan ook weer een echo. Hou jullie op de hoogte :-*
Bloem, hopelijk heb je snel weer een constant en hoog energieniveau. Niet gek lijkt me dat je minder tijd voor jezelf hebt deze zwangerschap, nu je al een kleintje hebt lopen. Heeft je zoontje al een idee wat er te gebeuren staat als zijn broertje komt?
Vlinder, heb je nog steeds positieve ovutesten?
Hier goed nieuws, na een cyclus van 90 dagen ben ik eindelijk ongesteld geworden :dance:
Wat goed Tijger dat je ongsteld bent geworden. Dat betekent dat je wel een eisprong hebt gehad.
In totaal heb ik 6 dagen achter elkaar positieve ovulatietestjes gehad, best heel lang.
Gisteren de nieuwe punctie gehad. Jeetje wat was dat verschrikkelijk! Het deed zo’n pijn en de napijn is ook veel meer dan de vorige keer.
Het lijkt wel of ik het aan trek maar het ging weer niet van een leien dakje want toen ik aan de beurt was bleek het echo apparaat het niet meer te doen. Balen! Dus weer aangekleed en in de wachtkamer gaan zitten in de hoop dat het nog wel door zou kunnen gaan.
Ze hadden ook maar 1 echo apparaat in dat ziekenhuis, best apart ook wel. Met spoed een andere over laten komen vanuit een ander ziekenhuis en na 3 kwartier wachten kon het beginnen. Eerst een gewone echo om de bult op te meten en daarna dan de punctie.
Kreeg wel de mededeling mee dat het alsnog zou kunnen zijn dat het niet gelukt is omdat de schildklier heel veel bloed bevat en het daardoor kan zijn dat ze te weinig weefsel mee krijgen. We zien het wel weer, blij dat het achter de rug is, nu weer afwachten.
Ik was totaal niet zenuwachtig en de arts zei nog dat hij me zo positief en ontspannen vond. Achteraf begreep ik wel dat hij dat zei want hij wist al dat dit niet zo’n pretje zou zijn. Vandaag heb ik me ziek gemeld, heb nog zo’n pijn dus doe het extra rustig aan.
Vlinder, wat verevelend dat je zoveel pijn van de punctie hebt. Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter :hug:
Naast het feit dat ik een eisprong heb gehad, vind ik de timing ook heel mooi. De afspraak met de fertiliteitsarts is volgende week al en dan zit ik nog redelijk aan het begin van een nieuwe cyclus.
Bloem, kan me voorstellen dat het een stuk zwaarder is als je er al een kindje rond hebt lopen. Heel begrijpelijk dat je niet altijd aan lezen en schrijven toe komt hoor. Tis allang leuk dat je af en toe wat van je laat horen.
Vlinder, wat vervelend dat je veel pijn hebt na het onderzoek. En het lijkt wel alsof het inderdaad altijd mis moet gaan bij jou. Ben blij dat het in ieder geval alsnog door kon gaan. Hopelijk hebben ze nu voldoende weefsel gekregen. Doe maar lekker rustig aan!!
Bijzonder dat je 6 positieve ovu-testjes had. Hopelijk hebben jullie die periode goed benut ;-).
Tijger, eindelijk ongesteld! Een tijdje terug had je niet gedacht daar nog eens zo blij mee te zijn. Maar de timing is inderdaad goed. Kun je weer even vooruit kijken en hopelijk vol goede moed naar de arts volgende week.
Laykam: als ik het mij goed herinner krijg je morgen de sleutel van jullie huis? Gefeliciteerd! Veel succes met verhuizen en inrichten etc! Probeer niet teveel tegelijk te doen he!
En hoe is het eigenlijk met Moppie? Lees je nog mee of zijn we nu echt nog maar met zijn vijven over?
Ja de timing is zeker goed Tijger. Weet je al een beetje wat voor onderzoeken je te wachten staan of krijg je eerst een informatief gesprek?
Eigenlijk hebben we deze maand niet zo heel erg ons best gedaan toen we positieve testjes hadden. Omdat de uitslag van mijn schildklier 50/50 is (50% kans op goed nieuws, 50% op slecht nieuws) zijn we wat voorzichtiger geweest. Stel dat het niet goed is dan kom ik in een behandel-traject terecht en dan is een zwangerschap niet heel goed.
Ga wel van het positieve uit maar deze maand dus wel iets voorzichtiger geweest, voor de zekerheid.
Voel jij je goed Anne?
Vlinder, daar heb je denk ik wel verstandig aan gedaan om een beetje voorzichtig te zijn deze maand.
Ik had van de gynaecoloog begrepen dat ze misschien wel gelijk gaan behandelen, omdat ik natuurlijk al een diagnose heb. Er zullen wel nog een aantal onderzoeken, zoals een zaadonderzoek, plaats vinden.
Anne, hoe gaat het bij jouw? Wanneer heb je de 20 weken echo?
Ik heb leuks nieuws meiden… we hadden graag pas willen trouwen als we een kindje hebben maar nu dat nog even op zich laat wachten hebben we besloten dat we toch wel eerder willen trouwen. En mocht ik dan zwanger zijn dan is dat natuurlijk prima.
Nou nog wachten op het aanzoek van mijn vriend, dat zal niet gelijk morgen zijn hihi! Maar dat hoeft ook niet, het voornemen is er en dat vind ik al super We zien wel hoe het verder loopt.
Vlinder, van harte gefeliciteerd. Echt ontzettend leuk voor je