Lief dat er aan me gedacht wordt hier. Er is bij mij PCOS vastgesteld, daarom blijft mijn menstruatie uit. Mijn huisarts heeft mij doorverwezen naar de gyneacoloog. Ergens tussen nu en donderdag wordt ik geinformeerd wanneer ik in het zh wordt verwacht. Ze gaan me sowieso onderzoeken, zelfs al had ik geen kinderwens gehad. Als het goed is gaan ze ook z.s.m. behandelen.
Vandaag ook mijn baas geinformeerd. Hij is blij het te weten en als ik op gekke momenten naar het zh moet, mag ik daarvoor/daarna thuis werken. Nu nog zorgen dat de inlogverbinding het goed doet.
Oh Tijger, wat een vervelend nieuws! Maar goed dat je het zo snel al weet en 't nu verder onderzocht wordt. Hopelijk krijg je een gyn waar je je prettig bij voelt. Ze kunnen je in het zh ongetwijfeld goed helpen/adviseren. Ik hoop dat jullie kinderwens ondanks dit toch snel vervuld zal worden!
Super dat je baas zo fijn reageert en meedenkt! Hoef je je daar in ieder geval niet druk om te maken. Sterkte ermee de komende tijd en houd ons op de hoogte! :hug:
Vervelend Tijger dat je PCOS hebt, hopelijk kan je snel in het ziekenhuis terecht voor onderzoeken/behandelingen. :hug:
Wat fijn dat je baas zo aardig reageert, hoef je je daar inderdaad geen zorgen over te maken.
Leuk Anne dat jullie naar een discotheek zijn geweest. Voor mij is dat ook al eeuwen geleden hahaha! Hoe voel jij je nu, gaat het goed?
Dacht vandaag dat ik mijn eisprong al zou hebben zo’n buikpijn had ik. Vanmorgen vroeg en begin van de avond getest maar had een negatief testje. Zou ook nog wel wat vroeg zijn maar je weet het nooit. Denk dat het gewoon mijn allergie is wat ik nu voel als ‘eisprong pijn’ omdat ik er zo mee bezig ben.
Verder voel ik me goed, vrolijk en blij en dan ziet de wereld er een stuk leuker uit
Dames ik heb goed nieuws, ik kan dinsdag al bij de gyneacoloog terecht. Ik ben echt ontzettend blij dat alles nu zo snel gaat.
@Tijger: super dat je al zo snel terecht kan bij de gyn! Des te eerder weet je wat je te wachten staat.
@Vlinder: hoe is het met je buikpijn? Fijn dat je je verder vrolijk en blij voelt :D. Ik voel mij prima. Heb wel sinds iedereen weet dat ik zwanger ben dat ik me af en toe afvraag of het allemaal wel goed gaat omdat ik er verder weinig van voel. Maar het duurt vast niet lang voordat mijn buik gaat groeien. Heb nu wel regelmatig de knoop van mijn broek open omdat dat lekkerder zit. Moet ik steeds even aan denken als er iemand aan de deur is, staat anders zo raar .
Moppie en Laykam, hoe is het met jullie?
Tijger wat fijn dat je zo snel terecht kan!
Wat goed om te horen dat je je prima voelt. Hahaha moet je inderdaad even aan denken als er iemand aan de deur staat anders komt het misschien een beetje apart over
Twee huizen verder was een tijdje geleden ingebroken en de politie kwam aan de deur om te vragen of wij iets gehoord hadden. Wij hadden net gegeten en mijn vriend zat met de knoop van zijn broek open op de bank. Agent komt binnen, stelt zich voor en toen bedacht mijn vriend dat dat het moment was om zijn knoop dicht te doen. Je had die blik van die agent moeten zien naar ons en toen met een geintje vragen of hij erg stoorde, hahaha! Twee weken daarna was er opnieuw ingebroken bij hetzelfde huis en toen kwam weer dezelfde agent lang, jullie begrijpen dat hij het niet kon laten om een geintje te maken tegen zijn collega.
Gaat redelijk met mijn buikpijn. Denk dat ik weer een allergie voor eten erbij heb gekregen, en dat daar die pijn vandaan komt. Komende dagen zo basic mogelijk eten en dan kijken of het beter gaat.
Hebben jullie nog plannen voor de paasdagen?
Hou meiden,
Ik heb net een ovulatietestje gedaan maar twijfel of ik dit nou als positief moet zien of niet… wat vinden jullie?
Vorige maand had ik ook op dag 10 een positieve ovulatietest maar die was echt heel donker maar deze lijkt me nog wat aan de lichte kant eigenlijk…
Thanx vast voor jullie reactie!
Die is idd te licht, hij is nog net niet zo donker als de controle streep. Ik heb deze cyclus ook 1 net zo donkere test gehad.
Hier een enorm druk programma de komende dagen. Dat kan me dan mooi bezig houden tot we de afspraak hebben bij de gynaecoloog.
Dank je wel voor je reactie Tijger. Vrijdagavond en gisteravond een heel positieve test en die ook benut . Hopelijk lukt het deze maand…
Aan een kant fijn Tijger dat je veel te doen hebt, is het lekker snel dinsdag. Gaat je vriend mee of ga je voor het eerste gesprek alleen?
Ik heb vrijdag een nieuwe telefoon gekocht, met internet. Vind het zo leuk en het is zo’n mooie telefoon, hoe blij kan een mens zijn hihi!
Gisteravond bij mijn zwager en schoonzusje gegeten, was gezellig. Lekker met hun kindjes gespeeld. Daarna met mijn vriend naar Titanic in 3D geweest. Superflm vond ik het weer, zo mooi gemaakt.
Zometeen gezellig bowlen met mijn ouders en zus en haar man en daarna met elkaar eten. Ik heb tot nu toe echt zo genoten van mijn vrije dagen, heb het gevoel dat ik al weken niet meer op mijn werk ben geweest :D.
Fijne dagen allemaal, ik weet niet of hier nog kom voor dinsdag dus vast veel succes Tijger!
En dan ben ik er toch nog even… heb een vraagje en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Vrijdagavond, gisteravond en vanmorgen had ik positieve ovulatietestjes. Vanavond niet meer. Betekent dit dan dat mijn eisprong al geweest is of dat hij er nu is?
Ik las dat je eisprong 24-48 na een positieve test kan zijn en omdat hij vanmorgen nog positief was vroeg ik me af of het nu dan nog nut zou hebben om extra te vrijen? Buiten dat we er allebei zin in moeten hebben natuurlijk. Misschien vraag ik naar de bekende weg maar soms begrijp ik gewoon even niet hoe het zit :think:
Dan heeft vandaag nog vrijen denk ik nog wel zin. Succes
Mijn man gaat idd mee naar de gynaecoloog.
Hoi dames,
Hier gaat het wel goed.
Kwamen erachter dat de 25e van vorige maand mijn meest vruchtbare dag moet zijn geweest als ik een normale cyclus had en die dag hadden we seks gehad en een condoom vergeten.
Tja we wouden wachten tot klaar ben met revalidatie e.d.
Nu moet ik vandaag ongesteld worden maar ben afgelopen 4 dagen al misselijk smorgens en zo nog een paar van die kwaaltjes.
Nou kunnen die andere dingen ook van me ongesteldheid komen natuurlijk.
Maar misselijk?
Ben ook nog niet ongesteld wat met mijn cyclus of gebrek daaraan niet raar is natuurlijk…
Van het weekend ga ik testen. Wie weet.
Revalidatie gaat prima. Meeste pijn gehad.
Ben benieuwd of ik verlenging krijg…
Liefs!
Ik duim voor je laykam :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
en ook voor jou tijger, ben benieuwd wat je vandaag te horen krijgt
:-* en fijne dag nog allemaal
Spannend Laykam, ik duim ook voor je :thumbup: :thumbdown:.
Wat fijn dat de revalidatie goed gaat en dat je de meeste pijn gehad hebt
Hoe is het bij jou gegaan vandaag Tijger?
En hoe gaat het met jou Bloem? En met de andere zwangere dames?
zie net dat mijn banner niet helemaal klopt; 100 dagen overtijd
hoe werkt dat?
ben namelijk nog maar 1 dag overtijd
citroensnoepjes tegen de misselijkheid helpen wel dus die liggen naast me bed.
werken was een crime! kindjes hadden storm in hun bol en ik was misselijk. geen leuke combo.
hoe gaat het verder hier?
Gister naar de gynaecoloog geweest. Er worden een aantal testen gedaan. Zo wordt bv mijn schildklierfunctie gecontroleerd en is er een uitstrijkje gemaakt. Alles zag er verder goed uit en voelde zoals het hoort. Over 6 weken begint de behandeling, bij de fertiliteitsarts. Dan zullen ook verder onderzoeken die bij een oriënterend fertiliteits onderzoek horen worden opgestart.
Op zich was alles wel goed, maar ik vond het onderzoek vervelend
Laykam, spannend hoor.
Wat fijn Tijger dat je eerste afspraak geweest is en dat alles er verder goed uit ziet en voelde zoals het hoort.
Wat goed dat ze je schildklierfunctie ook gaan testen en dat er een uitstrijkje is gemaakt. Kan je al snel terecht voor je schildklier of doen ze dat alleen dmv bloed prikken?
Dus je kan over 6 weken al terecht bij de fertiliteitsarts, dat is snel. Gaan ze dan gelijk behandelen of daar krijg je daar eerst nog andere onderzoeken? Aan een kant fijn dat je in de molen zit maar de andere kant lijkt het me ook supermoeilijk want je had het graag anders gewild.
Ben jij al ongesteld geworden Laykam? Voor jou is het ook spannend hoor…
De schildklierfunctie wordt alleen onderzocht door bloedonderzoek. Buiten de cysten op mijn eierstokken is er ook geen reden aan te nemen dat mijn schildklier niet goed zou zijn.
De gynaecoloog had het er over dat ze dan idd gelijk gaan behandelen, maar ik krijg nog wel andere onderzoeken die bij een ofo horen.
Ik vind het wel moeilijk dat het zo gaat. Het liefst was ik natuurlijk al zwanger geweest en nu moet ik eerst 6 weken gaan wachten terwijl ik niet echt een cyclus heb. Aan de andere kant ben ik heel blij dat we gelijk in de eerste lange cyclus al duidelijk hebben wat het probleem is.
Verder staat mijn collega op het punt vader te worden, zijn vrouw is nu 41+1 weken en dat vind ik ook best lastig. Vooral doordat hij van die rare opmerkingen heeft gemaakt over zijn aanstaande vaderschap (in de trant van, dan ga je toch 7 dagen per week werken ed). Ik heb wel alvast een cadeautje namens een andere collega en ikzelf gekocht en dat is iets wat ik voor mezelf zou hebben gekocht als ik zwanger was. Dat vond ik eigelijk best lastig.
Hoe gaat het bij jouw, Vlinder? Heb je er nog veel moeite mee dat het nog niet is gelukt? Wanneer ga jij naar de dokter, als het niet lukt? Kan je vriend alweer wat meer uren werken?
Laykam, is er al nieuws?
Ik ben helemaal in de war.
Vanmorgen getest en was negatief maar snap er niks van want was wel steeds ochtendmisselijk en me borsten zijn gevoelig en groter en heb hoofdpijn en dat soort kwaaltjes.
Ow en vergeet vooral de moodswings niet.
Nou denk ik steeds dat ik het me verbeeld…
En dan voel ik weer die eierstopijn en dan ga ik twijfelen…
Hoe groot is de kans dat een test negatief test terwijl positief is?
Als ik echt zwanger zou zijn moet ik nu 28 dagen zwanger zijn.
Dan moet de test toch al positief zijn?
:eh:
Hoi dames, heb een drukke week gehad dus even niet geschreven maar wel af en te gelezen hoor.
@Tijger: Lijkt mij ook vervelend zo’n onderzoek! Maar inderdaad wel goed dat je nu bij de eerste lange cyclus er al van af weet. Voor hetzelfde geld had je gewacht tot je een jaar bezig was! Dus hopelijk gaan de onderzoeken en de evt behandelingen ervoor zorgen dat je cyclus goed te volgen is en je zwanger wordt. Wel moeilijk dat je dit moet meemaken. Kan me ook heel goed voorstellen dat het nu extra lastig voor je is om geconfronteerd te worden met andere zwangeren. Hopelijk heb je wel een goed gevoel bij de gyn en de behandeling. Dat is wel belangrijk.
@Laykam: fijn dat je revalidatie goed gaat en de ergste pijn waarschijnlijk achter de rug is. Vervelend dat je weer zo in onzekerheid zit nu mbt je cyclus. Je kwalen passen bij een zwangerschap, maar een aantal inderdaad ook bij voortekenen van ongesteldheid. Als je pas een paar dagen over tijd bent kan het ook zijn dat de hoeveelheid hcg nog te laag is en de test daarom nog niet positief is. Ik vrees dat je niets anders kunt dan afwachten en misschien over een paar dagen nog eens testen…
@Vlinder: hopelijk hebben de ovu-testjes goed geholpen en hebben jullie de eisprong goed benut. Ik zal duimen ;-). Wanneer is je NOD? Vervelend, weer in de wachtstand…
Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Wij hebben vanmiddag een kinderverjaardag maar verder niets gepland. Lekker rustig.
Fijn weekend allemaal!