Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

PolyCysteus Ovarium syndroom

die zoeken we op :wink: :wink:

Hoi dames,

eindelijk even tijd om wat uitgebreider te reageren (had wel af en toe snel meegelezen om op de hoogte te blijven). Dit wordt een lang bericht denk ik :wink:.

Vlinder: vervelend dat je reuma hebt. Maar wel goed dat je zelf weet wanneer je te veel doet en dat je dan ook gas terug neemt. Jammer dat je vriend nog steeds niet meer werkuren heeft. Hopelijk vind hij snel een andere leuke baan. Kan me voorstellen dat het frustrerend is en dat je door alles bij elkaar af en toe je dag niet hebt. Gelukkig was je emo-bui van korte duur :wink:. Hebben we allemaal wel eens denk ik.

Laykam: fijn dat je ongesteldheid op gang gekomen is. Nu maar hopen dat je cyclus nu ook regelmatiger gaat worden. Balen dat je zoveel extra pijn hebt nu tijdens je revalidatie. Maar wel fijn dat je al resultaat boekt! Dan weet je wel waar je het voor doet. Hopelijk krijgen jullie urgentie voor een andere woning. Frustrerend lijkt me, wachten op de uitkomst daarvan. Spannend dat je je ook gaat richten op ander werk of een opleiding! Vraag vooral ook eens aan familie en vrienden wat ze bij je vinden passen. Dat kan soms hele nieuwe ideeën opleveren.

Bloem: wat een leuk cadeau van je moeder! Leuk dat je met je verjaardag weg gaat. Heb je al een idee waar je heen gaat? Of is dat ook nog een verrassing voor je?

Kan me inderdaad voorstellen dat je vanaf 30 weken niet meer te ver weg wil gaan…

Vervelend he, als je zo moe bent. Ik slaap zelf de hele week al wat minder, dus heb ook af en toe een middagpauze nodig, zalig…

Tijger: ik weet niet of je dit nog op tijd leest, maar in ieder geval veel succes vandaag met de echo! Hopelijk kunnen ze PCO uitsluiten. Ik hoop dat er een kans is dat je toch zwanger bent. Ik duim voor je vandaag.

Moppie: hoe voel je je? Al last van wat kwaaltjes of valt het mee? Wat is ongeveer je uitgerekende datum?

Wij hebben een bijzondere week gehad. Ik dacht dat ik maandag een berichtje had geplaatst dat mijn 1e termijnecho goed was, maar ik zie 'm niet staan. Dus of ik heb iets fout gedaan of ik heb 'm per ongeluk alleen bij oktobermama’s gepost… Oeps. In ieder geval zag het er goed uit, beebje was nu 5 cm en uitgerekende datum is nu definitief op 4 okt gezet ipv 5 okt (nou ja, die ene dag, weinig verschil toch).

We zijn dus begonnen met het verspreiden van het blijde nieuws! Had niet verwacht dat ik daarbij af en toe met trillende handjes en een brok in mijn keel aan de telefoon zou zitten… Ik dacht het is blij nieuws dus dat gaat makkelijk, maar als je iemand al een tijdje niet hebt gesproken wil je ook eerst even netjes informeren hoe het met diegene is, dus dan was het even zoeken naar een goede inleiding/overgang naar het nieuwtje, ondertussen steeds nerveuzer wordend, haha. Dit weekend nog een paar mensen bellen en dan mag de hele wereld het weten.

Wat gisteren wel erg confronterend was, is dat een vriendin vertelde dat ze eigenlijk tegelijk met mij zwanger was maar bij haar 1e echo was gebleken dat het vruchtje niet meer leefde. Vreselijk, dat was dus blijkbaar een week voor mijn eigen 1e echo… Aangezien niemand wist dat ze bezig waren om zwanger te worden, wil ze het zo min mogelijk mensen vertellen. Ik ben blij dat ze het me toch heeft verteld, zodat ik rekening kan houden met haar gevoelens. Elke mijlpaal voor ons is voor haar nu extra confronterend, omdat ze zelf net zover had kunnen zijn. Heb vannacht dus ook niet zo goed geslapen (dus om 5.30 al beneden vanochtend). Vind het knap dat ze ondanks alles toch blij is voor mij. Dus ik hoop dat het voor hen ook snel alsnog goed komt. Zou gaaf zijn, zitten onze kindjes qua leeftijd mooi dicht bij elkaar :).

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Het wordt volgens mij weer prachtig weer dus dat wordt lekker genieten in de tuin!

Allemaal een fijn weekend gewenst!

Anne, wat vervelend voor je vriendin. Gelukkig kan ze wel blij zijn voor jouw. Fijn dat nu eindelijk iedereen het mag weten en je het niet meer zo voor jezelf hoeft te houden.

Ik ben niet zwanger. Mijn baarmoeder zag er goed uit maar mijn eierstokken niet. De echoscopiste heeft gezegd dat ik waarschijnlijk niet elke maand een eisprong krijg en dat mijn eierstokken er “hormonaal” uitzien. Volgende week hoor ik van de huisarts de officiële diagnose, maar ik vind het erg als PCO klinken

Dikke :hug: voor jou Tijger! Niet leuk wat je vandaag gehoord hebt. Even afwachten wat de officiele uitslag is maar kan me voorstellen dat je van slag bent nu.

Kan het daardoor ook zijn dat je afgelopen maand geen positieve ovulatietest had? (dacht gelezen te hebben dat je dat toen schreef).

Oh Anne wat vervelend voor je vriendin! Wel goed van haar dat ze blij is voor jullie, want ik kan me voorstellen dat dat best lastig kan zijn voor haar omdat ze bijna net zover had kunnen zijn als jullie.

Superleuk dat jullie het kunnen gaan vertellen tegen iedereen :smiley:

We hebben niet echt plannen voor het weekend. Vandaag was ik al vrij en vanmorgen ben ik even de stad in geweest. Morgen gaan we visjes halen voor onze nieuwe vijver :slight_smile: maar dat duurt niet de hele dag dus kunnen we daarna lekker de zon in. En zondag nog geen plannen, lekker onze neus achterna.

Heb vanmiddag al lekker in de zon gezeten in de tuin 8) , ben zelfs al een beetje verkleurd.

Dat heeft idd met elkaar te maken, ik heb nl waarschijnlijk geen eisprong gehad in de periode dat ik ovutesten deed.

Leuk, visjes halen voor je vijver

Tijger :hug: das niet fijn om te horen. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

Staat zo gezellig die visjes, gelijk een extra waterlelie gekocht zodat ze zich nog beter kunnen verschuilen. Ben vanmorgen bijtijds weer even gaan kijken en ze zitten er nog allemaal in :slight_smile:

Gisteren verder een heerlijke dag gehad. Mijn bikini opgehaald erg blij mee, boodschapjes gedaan, zwager en schoonzusje en kindjes zijn op visite geweest en zelf nog heerlijk gerommeld, super relaxed.

Vandaag mijn NOD… nu nog niks te zien maar dat kan in de loop van de dag nog gebeuren. Vandaag weinig plannen verder, het zonnetje schijnt heerlijk dus we gaan zeker naar buiten dat wel. Fijne dag allemaal!

Spannend Vlinder, hopelijk is het deze maand gelukt bij je

Vlinder, spannend, gister was je NOD lees ik. Succes met afwachten en ik duim voor je!

Vandaag nog niet ongesteld geworden, als ik het morgen nog niet ben dan doe ik een testje als ik uit mijn werk. Vind het best spannend allemaal…

Vanmorgen 2 keer over gegeven en warm/koud, lamlendig… wel gewoon gaan werken en begin van de middag ging het weer wat beter. Afwachten maar en ik duim me suf voor mezelf hihi!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Tijger, wanneer krijg je de uitslag van de echo en hoe voel je je nu? Kan je goed over gevoel praten met je vriend?

De uitslag krijg ik hopelijk vrijdag of maandag. Tja, ik ben een beetje teleurgesteld, maar ik hou goede hoop dat het alsnog gaat lukken. Alleen niet zo snel als ik zou willen.

Maaruh, mijn duimpjes draaien voor je hoor. Snap dat je het spannend vind

Ik ben ongesteld geworden vanmiddag :frowning: Baalde best wel erg maar ja… volgende maand beter.

Het frustrerende is dat iedereen om me heen zwanger lijkt te zijn. Als ik op straat om me heen kijk dan zie ik alleen maar zwangeren en dat vond ik vandaag even niet zo leuk.

Wil je mijn NOD op 21 april zetten Bloem? Cyclus was deze maand langer maar ik ga toch maar van 26 dagen uit, dat is mijn ‘normale’ cyclus.

Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent Tijger. Je verwacht dit op de een af andere manier niet omdat je de eerste paar maanden wel een normale cyclus had en nu ineens dit. Ik hoop dat je huisarts je goed advies kan geven of anders kan je misschien wel naar een gynaecoloog door worden gestuurd?

Ik ga lekker een hapje eten en daarna een bakkie doen bij mijn ouders. Fijne avond allemaal!

Hier ook even een knuffel, vlinder :hug:

Dat van dat iedereen zwanger lijkt te zijn herken ik zo enorm, ik kan het momenteel ook niet zo goed hebben

Wat balen, Vlinder. Ik dacht echt dat het bij jou dit keer raak zou zijn, toen ik las dat je je niet lekker voelde.

Voor jou een spannende week Tijger. Hopelijk krijg je vrijdag de uitslag en hoef je niet het hele weekend in spanning te zitten.

Ik weet hoe het voelt, al die zwangeren en baby’s die je ineens ziet, ik werd er ook iedere keer moedeloos van. Kan af en toe nog moeilijk geloven dat ik nu zelf onder die groep val. Voor jullie allebei een dikke dubbele :hug: :hug:.

He, Vlinder, echt balen. Kan me voorstellen dat je nu even niet op dikke buiken en baby’s om je heen zit te wachten… :hug:

Tijger, hopelijk krijg je een goed advies van je ha, of inderdaad een verwijzing naar een goede gyn, zoals vlinder ook al zei. Ik zou je graag de mijne aanraden, maar ik denk dat hij een beetje uit jouw buurt zit :wink:

Probeer toch een beetje van het zonnetje te genieten, meiden!!

Moppie, wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

@bloem2 wrote:

Tijger, hopelijk krijg je een goed advies van je ha, of inderdaad een verwijzing naar een goede gyn, zoals vlinder ook al zei. Ik zou je graag de mijne aanraden, maar ik denk dat hij een beetje uit jouw buurt zit :wink:

Een beetje maar :mrgreen:

Ik heb zojuist heerlijk in het zonnetje gezeten en zo gaan manlief en ik uit eten. We zijn vandaag 5 jaar samen en hij heeft zijn rijbewijs gehaald

Maandag heb ik een afspraak bij de ha

Super dat hij zijn rijbewijs heeft! Fijn etentje samen :smiley: Wij hadden de 16e jubileum, 9 jaar alweer :inlove:

Ben benieuwd wat de ha zegt.

Dank jullie wel voor de knuffels meiden, lief!

We gaan weer vol goede moed voor de nieuwe maand. Heb net ovulatie-testjes besteld dus ik ben er weer bijna klaar voor :wink:

Gefeliciteerd met jullie jubileum Tijger en ook met je vriend die zijn rijbewijs heeft gehaald.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij krijgen vanavond visite en morgen even langs mijn schoonouders meer niet. Heerlijk zo lekker rustig.

Komende week hoef ik meer lekker 3 dagen te werken, kijk nu al uit naar een aantal vrije dagen :smiley:

Hoe gaat het verder met iedereen? Jij moet maandag naar de huisarts he tijger? Spannend hoor!

Fijne dag nog allemaal.

@Tijger: gefeliciteerd met jullie jubileum en het rijbewijs van je vriend! Heerlijk dat hij die nu heeft. Ik heb zelf vorig jaar ook pas mijn rijbewijs gehaald en zou niet meer zonder kunnen.

Ben heel benieuwd of je vandaag meer duidelijkheid krijgt. Ik duim voor je!

@Vlinder: fijn dat je weer positief de volgende maand in gaat, succes! Fijn dat je een rustig weekend had. Wij hadden ook een rustig weekend. Vrijdagavond voor het eerst sinds een paar jaar weer eens een discotheek van binnen gezien, ouderwets wezen stappen met vriendinnen. Was erg gezellig maar ik was wel wat sneller moe dan vroeger :oops:. Gelukkig hadden we zaterdag en zondag niets gepland dus lekker rustig aan gedaan.