Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

Super Moppie, gefeliciteerd!!

Ga jij nog testje Tijger of wacht je tot je NOD?

Ik sport sinds oktober en ik moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind! Lekker een uurtje ontspanning in de week, verstand op nul. Mag wel onbeperkt gaan maar dat vind ik nu nog wat veel, misschien als het mooier weer wordt straks.

Had gisteren een super positieve ovulatietest. Helaas niet benut omdat ik zo niet lekker was gisteravond… Hopelijk straks nog een positieve test dan kunnen we hem misschien wel vanavond benutten :wink:

Vlinder, als je gister een positieve ovutest had, is vandaag het ideale moment om gezellig met elkaar te doen

Ik weet nog niet wanneer ik weer wil testen

Dank je wel Tijger voor je reactie :slight_smile:

Net weer een positieve test, geen idee hoe het precies gaat met de testjes maar mijn collega zei dat ze altijd maar 1 positieve test in de maand heeft, maar in mijn geval zijn dat er nu 2, heb jij dat ook weleens gehad Tijger?

Volgens mij is het juist normaal wat ik heb qua testje nu maar dan ga ik toch twijfelen door het verhaal van mijn collega.

Bij de meeste vrouwen is de LH piek, die je aantoont met ovulatietesten, korter dan 24 uur. Daardoor hebben de meeste vrouwen maar 1 positieve ovutest. Maar het kan best zijn dat bij de LH bijv 26 uur duurt en je er precies twee keer in test.

Ik heb wel eens gehad dat ik binnen 20 uur twee positieve testen heb gehad.

Hier weer een zwangerschapstest gedaan en wederom negatief. Maar heb totaal niet het gevoel dat ik ongi ga worden, dus we wachten gewoon verder. Dinsdag of woensdag test ik weer (ik heb nu van die goedkope testen, dus dat kost amper wat)

@Moppie: wauw, gefeliciteerd!!! Zo ineens is het dan toch zo ver! Gek gevoel hè :wink: ?

@Tijger: spannend! Hopelijk was je gewoon net ietsie te vroeg!

@Vlinder: ik had met mijn Persona testjes altijd 2 positieve testjes. Alleen betekende dat bij die van mij dat je eisprong binnen 1-2 dagen zou plaatsvinden. Hopelijk hebben jullie je ei nog goed kunnen benutten ;-).

Ondertussen zijn mijn borsten gegroeid, blijf ik misselijk, krijg ik geen koffie meer weg en heb ik steken in mijn zij en onderrug.

Ik heb dus nog goede hoop :smiley:

oh tijger, wat spannend allemaal. Ik duim voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Moppie, gefeliciteerd!!! Echt super :smiley:

Ik heb straks de 20 weken echo. Had afgelopen zaterdag ineens een hoge bloeddruk van 140, maar zondag was hij weer normaal :? Ook maar even met gyn over praten. Het gekke was dat ik met mijn linkerarm gemeten 120 had en rechts 140. Dat kan toch eigenlijk niet???

En Anne, gefeliciteerd met je mooie echo! Echt bijzonder he, nu genieten maar :smiley:

Bloem, heb je eerst rechts gemeten en toen links?

@Bloem: bij mij zei de vk dat de bloeddruk verschillend kan zijn bij beide armen. Er was inderdaad iets met welke arm je eerst deed of waar je van uit moest gaan maar dat is me ff ontschoten.

iedereen bedankt voor de felicitaties

hopelijk voor jou tijger ook snel goed nieuws

en voor de andere zwangeren onder ons leuk he die echo’s dat je je kleintje

kan zien.

Hij is weer negatief, ik krijg langzaam het idee dat mijn lijf me voor de gek houd :cry:

O, Tijger, wat zenuwslopend zeg! :hug:

ach tijger, wat vervelend :hug:

Mijn 20 weken echo was prima. Kindje ziet er gezond uit :inlove: Helaas waren de bloedvaten van mijn baarmoeder nog niet zoals ze moeten zijn, daarom moet ik over vier weken terug voor nog een echo, dan moeten ze goed zijn. Het vervelende daaraan is dat ik nu verder het risico heb weer hellp te krijgen. Ergens ben ik optimistisch, maar ook bang dat ik het weer krijg en weer te vroeg moet bevallen. Gewoon het feit dat ik zwanger ben van een gezond kindje, dat door mijn :silenced: lijf misschien iets oploopt…

Gyn zei dat hij zelden zo’n actief kindje ziet! Net een stuiterbal :inlove: Dat wordt nog wat :mrgreen: Achja, we blijven positief, maar als iemand het over de 36e week ofzo heeft, klinkt dat in mijn oren echt utopisch.

En ja de bloeddruk: heb altijd rechts gemeten en meet nu beide armen. Gyn zei ook dat er verschil kan zijn. Nu is mijn bloeddruk weer super.

Balen Tijger dat de test vanmorgen negatief was!

Zelf was ik er vorige maand helemaal van overtuigd dat ik zwanger was maar helaas was het niet zo toen, jeetje wat was ik teleurgesteld. Hopelijk toch met een paar dagen voor jou wel een positieve test :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Wat fijn Bloem dat de 20 weken echo goed was en dat de kleine zo actief is :D. Vervelend van de bloedvaten maar je wordt gelukkig wel goed in de gaten gehouden. Is het zo dat als je een keer hellp heb gehad je bij een volgende zwangerschap meer kans hebt of maakt dat niet uit?

Hier gaat het goed. Vruchtbare dagen zijn geweest, althans, ik had 2 positieve ovulatietestjes maar die hebben we niet echt kunnen benutten. De eerste avond was ik niet lekker en de tweede keer had mijn vriend teveel gedronken.

Ik las dat na een positieve test binnen 24 tot 48 uur een eisprong plaats kan vinden maar geldt dat dan vanaf de eerste positieve test of ook bij de tweede positieve test nog? In dat geval is er wel een kansje :wink:

@Bloem: fijn dat het kindje er goed uitzag op de echo. Vervelend van je bloedvaten, maar wie weet valt het mee. In ieder geval fijn dat ze het goed in de gaten houden en je kan over 4 weken ook weer even naar je kindje spieken, das altijd leuk :D.

@Vlinder: geen idee of die periode van 24-48 uur ook voor de 2e test geldt. Je zou denken dat ze het wel benadrukt hadden als het niet zo was. Dus ik hoop het voor je!

@Tijger: ik blijf duimen :wink: .

Bloem, vervelend van je bloedvaten. Gelukkig houden ze het goed in de gaten.

Hier weer negatief getest en geen ongi

Wat onzeker allemaal tijger, echt vervelend.

Ja, helaas heb je meer kans als je al een hellp hebt gehad. Hoeveel procent weet ik niet. Jammer genoeg is er over de oorzaken van hellp nog niks bekend en je krijgt het van het ene op het andere moment.

Weer negatief getest en niet ongi. Ik wordt nu toch echt erg benieuwd of het nou gelukt is deze maand. Hopelijk heb ik snel duidelijkheid want deze spanning vind ik moordend.

op welke cyclusdag zit je nu tijger?