Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

Vlinder, als in de bijsluiter niet duidelijk staat op welke cyclusdag je moet beginnen, kan je dat geloof ik op de site van clear blue opzoeken. Ik denk dat je met jouw cyclus het beste op dag 7-8 kan beginnen.

Dank je wel Tijger voor je reactie. Ik ga straks even op de site van clear blue kijken. Zal ze dinsdag wel met de post binnen krijgen, dat is precies dag 7 van mijn cyclus dus dan zijn ze mooi op tijd :smiley:

Bruiloftfeestje was erg leuk! Heerlijk bijgekletst met iedereen en er werden leuke dingen gedaan voor de bruid en bruidegom. Morgen 1 dagje werken en dan dinsdag naar het ziekenhuis voor mijn schildklier. Hoe dichterbij het komt hoe spannender ik het ga vinden, hoewel ik normaal wel redelijk nuchter ben zie ik best tegen de punctie op… brrr!

@Vlinder: succes en sterkte morgen! Hoe lang duurt het voordat je de uitslag van de punctie krijgt? Hopelijk snel!

Vlinder, heel veel sterkte vandaag. Hopelijk is er helemaal niks aan de hand.

Ik begin zo langzamerhand zenuwachtig te worden voor NOD. Ik ben wat misselijk en heb enorm zin in rauwe tomaten. Dat van die misselijkheid is niet gek in de tweede helft van mijn cyclus. Dat heb ik eerder gehad. Maar dat van die tomaten heb ik eigenlijk nooit. Dus wie weet is het raak dit keer. Of mijn lijf houd me gewoon voor de gek :roll:

Dank jullie wel meiden!

Heb vandaag geen punctie gehad dus had me voor niks nerveus gemaakt. Baal er wel een beetje van want ik had me er op in gesteld maar ze hadden de spullen niet in huis :frowning: . Hoe stom is dat voor een ziekenhuis? Vorig jaar februari was het precies hetzelfde, dus je zou denken dat ze daar van geleerd hebben maar helaas. Excusus enzo en een punctie ingepland op 19 april.

Wel een gesprek met de arts gehad en ze heeft me onderzocht en alvast bloed laten prikken. De bult is in een half jaar tijd 1 centimeter gegroeid en dat is best veel. Afwachten maar op 19 april en 10 dagen daarna de uitslag.

Hang nu lekker op de bank, heb een beurs gevoel op de plek van mijn schildklier waar de bult zit, dus dat is niet zo lekker. Veel last met slikken en praten nu. Hopelijk morgen weer wat minder.

Ovulatietestjes zijn binnen gekomen vandaag. Ga gelijk vanavond beginnen met testen, ben zo benieuwd hoe of wat.

Spanennd Tijger! Apart dat je nu zo behoefte hebt aan tomaten, wie weet… Ik duim hoor voor je :thumbup: :thumbdown:

Hoe gaat het met jou Anne en hoe gaat het met de rest?

Vlinder, inderdaad stom van het ziekenhuis :? Ze weten toch dat iemand een afspraak heeft voor een punctie??

Oh spannend tijger, ik hoop het zo voor je :pray:

Vandaag voel ik me wat fitter. De laatste 10 dagen was ik zo moe, waarschijnlijk ook door mijn verkoudheid. Het is een hardnekkige, nog steeds niet helemaal over. Mijn zoontje hoest ook nog steeds. Ik denk dat we elkaar steeds aansteken.

Vandaag heb ik vrij. Heerlijk, kan ik hier wat doen en wat ontspannen.

Vlinder, wat balen van het ziekenhuis. Dat is wel heel stom, dat ze zo slecht plannen. Hopelijk heb je snel een duidelijk positieve ovutest. Welk merk heb je eigenlijk?

Bloem, hopelijk heb je een beetje uit kunnen rusten.

Ik begin nu echt enorm zenuwachtig te worden. Ik heb er helemaal slecht van geslapen vannacht.

@Vlinder: wat slecht van het ziekenhuis! Heb je je voor niets zo druk gemaakt. Hopelijk gaat het de volgende keer dan wel echt door.

@Tijger: spannend zeg. Ik hoop het voor je en zal duimen!!

Ik heb dinsdag de intake gehad bij de verloskundige. En vandaag hebben we de eerste echo. Spannend! Om 13.50 uur. Als alles er goed uit ziet spring ik een gat in de lucht! Tot nu toe hadden we nog niets gekocht voor de beeb, maar ik moest me wel erg in houden. We hebben onszelf beloofd dat we een kleinigheidje mogen kopen als alles vanmiddag goed is. En dan gaan we het waarschijnlijk dit weekend toch ook maar aan vast onze ouders, zus/zwager en broer vertellen. We hebben op 19 maart ook alweer de 12 weken echo dus dan hoeven ze het nog maar 1-2 weken geheim te houden voordat we het de rest van familie en vrienden willen vertellen. Dat moet toch wel lukken dacht ik…

Als ik in de gelegenheid ben laat ik vanavond nog wel even horen hoe de echo gegaan is!

Hoi meiden,

Wat een naar nieuws voor Moon en haar man.

Ik heb op hun topic gereageerd.

Heel veel sterkte Moon!

Ik wens je alle kracht toe.

Nou ben nog niet ongesteld… Maar heb wel een schimmelinfectie.

Ben niet naar de HA geweest. Heb er nu 3 dagen last van en wordt al minder.

Ik had gelezen dat vanzelf over kan gaan en dat verder niet schadelijk is.

Snap alleen niet waarom ik er in ene last van heb :roll:

@ Anne veel plezier dinsdag! Laat ons weten hoe het ging.

@ Tijger Ik duim voor je! Erg spannend.

@ Vlinder jeetje wat een domme mensen daar! Alsof je niks beters te doen hebt dan voor niks zo ongeveer daar heen te rijden …

@ Moppie, hoe is het bij jou?

Hallo Laykam, fijn dat je er weer bent! Hoe gaat het met je revalidatie, of wil je het er liever niet over hebben? Over je schimmelinfectie: ik heb er (helaas) al vaker een gehad en het gaat nooit vanzelf over! Laatst had ik er een, bijna een maand mee rondgelopen. Ik had dagen dat ik niks voelde en dacht dat het weg was, maar dat was niet zo. Ik haal altijd zelf een creme met applicator uit de apotheek (nu ik zwanger ben natuurlijk niet), dan was ik er na drie dagen zonder ha-bezoekje vanaf.

Tijger, de duimen draaien verder voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Anne, spannend zeg de eerste echo. Duim ook voor jou dat alles goed is :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Zoonlief begint steeds meer ‘fratsen’ uit te halen als hij eigenlijk zou moeten slapen. Soms komt hij uit bed en gaat aan het traphekje staan. Net ga ik kijken, had hij zijn slaapzak uitgedaan en ijskoude voetjes gekregen. Nu heb ik hem een deken gegeven en hoor niks meer :slight_smile: Droomt nu lekker :inlove:

De echo zag er goed uit! We konden het beebje heel goed zien, tijdens de echo stak ie een voetje in de lucht en ook een handje :inlove:. Heel bijzonder om het te zien bewegen terwijl je er zelf nog niets van voelt en er aan de buitenkant nog niets te zien is. Hij/zij is immers nog maar een paar centimeter groot. Wauw! We waren opgelucht dat het hartje klopte en hij/zij bewoog. Het bewijs dat er echt iets in me aan het groeien is! En nu hebben we 2 kleine fotootjes om elk moment van te kunnen genieten. Aan de hand van deze echo zou ik nu 9 weken en 6 dagen zijn en is de uitgerekende datum 5 oktober. Over 1,5 week hebben we de volgende echo en dan wordt dat opnieuw berekend, aan de hand van de lengte van bovenaan het hoofdje tot het stuitje.

Hebben net een schattig rompertje en sokjes gekocht :D.

@laykam: vervelend, een infectie. Hopelijk is het snel over. Zou het wel even goed in de gaten houden, als ik Bloems verhaal lees kan het best zijn dat je het niet meer voelt maar het er nog wel is…

Laykam, doe maar voorzichtig met die schimmel. Mijn ervaring met schimmels is dat ze niet zomaar weg gaan. Ook al had ik die dan op een andere plek. Balen dat je nog niet ongesteld bent.

Anne, wat fijn een goede echo. Dat je je al die tijd hebt kunnen beheersen om iets voor je kleine te kopen.

We gaan morgen een test doen, we weten dat het vroeg is maar gezien mijn plotselinge afkeer van koffie en het feit dat de kat van mijn ouders opeens bij mij op schoot kwam gaan we toch een gokje wagen. We worden erg nieuwsgierig.

Negatief

Ik heb trouwens nog nooit zulke lichte ochtendurine gezien, bijna doorzichtig

ohhhhh spannend ik had net een licht positieve test maar het streepje was wel lichter dan ik had verwacht???

dit weekend nog maar een testje doen denk ik :?

@laykam hey meid wat vervelend dat je dat allemaal mee moet maken

hopelijk ben je er snel vanaf maar ik denk wel dat het beter is om er mee naar de ha te gaan heb het zelf ook gehad en het ging bij mij niet vanzelf over sterkte ermee

@tijger jammer meid maar misschien te vroeg getest???

Ik hoop idd dat het gewoon wat te vroeg is

Maar moppie, wat spannend. Hopelijk hebben we snel allebei goed nieuws

Ja heel stom van het ziekenhuis… ze weten dat ik kom en waarvoor dus tja heel moeilijk lijkt het me niet.

Ik moet nu 19 april weer en ga wel van tevoren even bellen of het nu wel in huis is. Snap het sowieso niet zo goed want het is een ziekenhuis dus die zouden het gewoon moeten hebben.

Ik heb ovulatietestjes van sensitest. Ben benieuwd, vanavond voor de vierde dag testen… zie het wel als een extra stapje in de goede richting.

Oh spannend Moppie!!

Balen dat je een negatieve test had Tijger, hopelijk was het nog wat te vroeg voor je en heb je over een paar dagen een positieve test :thumbup: :thumbdown:

Wat vervelend Laykam dat je een schimmelinfectie hebt ook lastig dat je nog niet ongesteld bent.

Super Anne dat jullie jullie kindje goed hebben gezien op de echo!! Heel bijzonder lijkt me dat ook.

Hoe gaat het verder met jou Bloem?

ps. ben vanmorgen voor het eerst gaan spinnen op de sportschool… jeetje wat is dat zwaar zeg en dan hadden we nog maar een half uurtje les kan je nagaan hoe het voelt als je dat een uur doet.

Hang nu heerlijk op de bank met zere, moeie benen maar was wel lekker.

Morgen alweer een bruilofsfeestje en verder heerlijk het weekend niks :smiley:

Jullie nog leuke plannen?

Hier een heel druk weekend voor de boeg.

Nog 4 dagen tot NOD, dus we zullen zien.

Wat goed dat je bent gaan sporten. Hier wordt ik op het moment misselijk zodra ik actief wordt en dat is niet heel motiverend om te gaan sporten.

zo net nog een test gedaan en die was helemaal positief

langzaamaan begint het door te dringen dat het nu toch wel raak is

:stuck_out_tongue:

Gefeliciteerd moppie, leuk voor je