Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

Bloem, wat fijn om te horen dat de controle vrijdag prima was en super dat jullie een zoontje krijgen!!

Goed dat je even langs de huisarts gaat moppie, vooral met tussentijds bloedingen is dat altijd goed.

Dank je wel Tijger en Anne voor jullie reactie op mijn vraag van het werk van mijn vriend. Ik wacht inderdaad even verder af hoe het gaat, hij zei gisteren al wel uit zichzelf dat hij het op deze manier niet echt leuk vindt. Sowieso heeft hij nog sollicitatieplicht en wie weet wat daar uit voort komt.

Dacht ik ook aan van de week Anne, dat er daarom misschien zo negatief gereageerd werd op mijn andere tijdelijke functie. Ik ben benieuwd morgen.

Gisteravond uit eten geweest met mijn zwager en schoonzusje, was erg gezellig! Als we gaan uit eten komen we meestal bij dat restaurant omdat ik een allergie heb en ze er daar heel goed en serieus mee om gaan. Gisteren ging het voor het eerst sinds jaren niet helemaal goed, ik kwam er op tijd achter gelukkig, maar hoe ze dat oppakten was echt super. Behalve dat ik nieuw eten kreeg, kregen we gratis nog een drankje aangeboden en excuses van de baas, serveerster en kok, zelfs toen we weggingen hadden ze het er nog over. Dat had nou ook weer niet gehoeven maar het feit dat ze er zo serieus mee om gaan doet me goed, ga gewoon volgende keer met een gerust hart weer terug.

Net terug van voetbal, jeetje wat was het koud. Wel een gezellige middag gehad met mijn vader. Behalve voetbal gekeken ook lekker bijgekletst. Ga normaal met mijn zus maar die is ziek en dan is het extra leuk als mijn vader mee wil.

Nu lekker warm worden op de bank, we gaan zo pizza eten, heerlijk!

Bloem, wat fijn dat jullie controle goed was. Leuk nog een zoontje. Voel je het kindje al bewegen? Leeft het idee van een baby al een beetje bij je andere kindje?

Vlinder, wat goed dat het restaurant zo zijn verantwoordelijkheid neemt. Heel fijn is dat.

Moppie, goed idee om naar de ha te gaan.

Hier is even weinig te vertellen.

@bloem wat leuk een zoontje

@vlinder wat fijn zon restaurant

ben vanmorgen naar ha geweest en blijk een super gevoelige baarmoedermond te hebben vandaar dat deze snel bloedt.

als ik binnen 2 maanden nog niet zwanger ben morgen we terug komen :?

Dat is dan wel snel dat je al terug mag komen moppie. Goed dat ze het serieus nemen. Hopelijk ben je gewoon snel zwanger en is dat niet nodig

@tijger ja klopt komt omdat bij mijn eerste ik ook al problemen heb gehad

dus vandaar dat ik gelukkig al snel terug mag komen

@Bloem: wat leuk, weer een zoon! Zelf zou ik het ook graag willen weten zodra het te zien is, maar mijn man twijfelt nog.

@Vlinder: fijn dat dat restaurant rekening houd met je allergie! Klinkt erg klantvriendelijk.

@Moppie: goed dat je naar de ha bent geweest en nu weet waar de tussentijdse bloedingen van komen. Dat stelt je gerust voor als het weer gebeurt.

Ik ben sinds gister een beetje misselijk. Niet kotsmisselijk, maar wel een raar gammel gevoel wat de hele dag aanwezig is. Als ik trek krijg, dan wíl ik ook meteen eten. Verder lijkt de pijn in mijn borsten juist wat af te nemen. Ik ben een kilo afgevallen, ben nòg gezonder gaan eten, dus dat kan een oorzaak zijn. De cherrytomaten zijn hier niet aan te slepen…

Heb gisteren de 1e afspraken bij de vk gepland! 6 maart intake, 8 maart vroege echo (ben dan 10 wkn, mocht er uitwendig niets te zien/horen zijn dan doet ze ook inwendige echo). En op 19 maart de 1e termijnecho (ben dan 11,5 wk). Wel gek, zo heb je niets gepland en dan ineens 3 afspraken, waardoor het heel echt wordt. Deze week neemt moeders voor moeders ook contact op. Ik kan de flessen bij de vk-praktijk inleveren, dus gelukkig geen flessen zichtbaar onder mijn carport!

Afgelopen weekend gezellig bijgekletst met vriendinnen. Erg moeilijk om niets te zeggen. Waarschijnlijk zie ik de meeste pas weer als de termijnecho achter de rug is. Zelf neig ik er steeds meer naar het aan de naaste familie en beste vrienden te vertellen, maar we zijn ervan overtuigd dat er mensen bij zijn die het niet zo lang geheim kunnen houden. We zouden het jammer vinden als andere familie en vrienden het via-via horen of op facebook lezen. Plus dat ik eigenlijk ook niet eerder door de grote massa gefeliciteerd wil worden dan dat de 1e 12 weken voorbij zijn. Wat duurt dat wachten dan lang… Ben blij dat dit forum bestaat :wink:.

Anne, gelukkig zijn tomaten heel gezond en kan je daar onbezorgd van eten. Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je te houden is.

Moppie wat goed dat je naar de huisarts bent geweest en er meer duidelijkheid is.

Ik heb zelf ook een gevoelige baarmoedermond, nu ik het weet vind ik het tussentijds bloedverlies minder lastig. Nog steeds niet leuk maar ik kan er beter mee om gaan omdat ik weet dat het niks ernstigs is.

Kan me voorstellen dat je het lastig voor je kan houden Anne, zou ik ook hebben hoor. Hebben jullie het ook nog niet aan jullie ouders verteld?

Zelf moet ik 6 maart naar het ziekenhuis voor een punctie van mijn schildklier. Vorig jaar werd ik verdacht van een tumor op mijn schildklier maar gelukkig waren toen alle uitslagen goed (heb nog nooit zo snel in het ziekenhuis zoveel onderzoeken in een heel korte tijd gehad, jeetje wat was dat schrikken toen…) Vind het eerlijk gezegd best een beetje spannend weer.

Verder een drukke week op mijn werk dus zal blij zijn als het weekend is, waarin we helemaal niks gepland hebben.

Ik kan me voorstellen dat je dat spannend vind vlinder.

Hier na een gestressde werkweek ook een druk weekend :roll:

Balen Tijger dat je een druk weekend hebt na een gestresste werkweek. Hopelijk kan je wel een beetje uitrusten tussendoor?

Ik heb vandaag een heerlijke dag gehad. Behalve de wekelijkse boodschappen heb ik ook nog even gewinkeld en lekker verzorgingsspulletjes gekocht voor mezelf. Voelt zo lekker om mezelf te verwennen hihi! Net uit eten geweest en nu fijn bankhangen.

Morgen naar het stadion, mijn clubje weer aanmoedigen. Zal wel frisjes zijn dus hopelijk is het een beetje leuke wedstrijd.

Hallo meiden. daar ben ik ook weer eens! Mijn man hielt bijna elke avond de pc ‘bezet’…

Knap Anne, dat je het zolang geheim kunt houden!! Ik moest het gewoon meteen aan mijn ouders vertellen.

Vervelend van je baarmoedermond, moppie. Hopelijk ben je snel zwanger :pray:

Vlinder, spannend al die onderzoeken, hopelijk is alles goed. Welk clubje ga je aanmoedigen? :wink:

Hier is alles in orde. Op 12 maart heb ik de 20 wekenecho. De tijd vliegt echt. Verder lekker rustig weekend gehad. Vandaag ook nog vrij, we wonen in de carnavalzone. Vroeger veel gefeest, nu niet meer. Jullie??

@Vlinder: kan me voorstellen dat je het spannend vindt, die punctie van je schildklier. Maar op zich ook wel prettig dat ze het goed in de gaten houden. Heb je een fijn rustig weekend gehad? En lekker van je verzorgingsspulletjes genoten?

@Tijger: hopelijk ben je je drukke weekend goed door gekomen? Hoop dat je deze week dan in ieder geval een minder gestresste werkweek hebt…

@Bloem: wat gaat dat snel zeg, over een paar weken je 20 weken echo, leuk, en spannend! Lekker dat je nog vrij was vanwege carnaval. Ik ben zelf ook opgegroeid met carnaval, maar op een gegeven moment voelde ik me niet meer zo op mijn gemak tussen de dronken massa. Jammer dat dat voor veel mensen het belangrijkste van carnaval is (hoewel dat beneden de grote rivieren anders schijnt te zijn?). Ga wel ieder jaar trouw naar de optocht kijken bij mijn ouders in het dorp.

Vanmorgen moeders voor moeders op visite gehad. Dus weer een test gehad, extra bevestiging is altijd leuk :inlove:. Ik ga de flessen de 1e paar weken nog zelf wegbrengen, tot we iedereen in onze omgeving op de hoogte gebracht hebben. Als het aan mij ligt wachten we niet te lang meer met onze ouders inlichten, maar manlief wil eigenlijk liever wachten tot de 1e termijnecho. Maar dat duurt nog 4 lange lange weken!

Vlinder, hopelijk heb je genoten van je nieuwe verzorgingsproducten. Is de wedstrijd nog leuk geweest?

Bloem, wat is dat snel, dat je dat 20 weken echo alweer krijgt :shock:

Ik woon ver buiten de carnavalzone en heb ook geen behoefte om naar carnaval te gaan.

Anne, fijn die extra bevestiging. Ook prettig dat je de flessen zelf weg kan brengen. Het valt anders wel snel op dat je zwanger bent.

Ik snap heel goed dat het moeilijk is om zo lang niks tegen anderen te zeggen over iets waar je zo gelukkig mee bent. Maar ik begrijp ook wel dat je vriend eerst de zekerheid wil die een echo kan bieden.

Ik ben wel blij dat ik dat niet eens zo lang voor me houden mag, ik werk bij een chemisch bedrijf en moet zodra ik weet dat ik zwanger ben gelijk degene die verantwoordelijk is voor de gezondheid informeren.

Hier gaat de stress nog even door, tot 1 april zit ik propvol op mn werk. Gelukkig heb ik komend weekend veel rust. En morgen is mijn vaste vrije dag, dus daar ga ik van genieten.

Ik ben supporter van FC Utrecht. Was een leuke wedstrijd, we hebben gewonnen :smiley: en sowieso is het altijd gezellig met mijn zus en dit keer was mijn vader mee dus ook erg leuk.

Ja ik geniet erg van mijn verzorgingsproducten, zo heerlijk!

Wow bloem wat gaat het snel, dat je 12 maart al de 20 weken echo krijgt! Hoe voel je je?

Hoe gaat het met jou Anne? Fijn dat je de flessen zelf weg kan brengen, anders kan de hele straat bij wijze van spreke zien hoe of wat. Kan me voorstellen hoor dat je het jullie ouders zou willen vertellen. Zelf zou ik het niet zo lang voor me kunnen houden denk ik.

Hier alles prima. Zit in de wachtstand… Heb sinds gisteren erg zere borsten en kon vandaag mijn gewone bh ook echt niet aan. Die pastte gewoon niet, dus mijn sportbh maar aangedaan en dat ging best redelijk. Kan nu helemaal niet meer wachten tot mijn NOD hihi! Ben zo benieuwd.

Mijn collega vertelde vandaag dat ze 9 weken zwanger is. Vind het oprecht erg leuk voor haar. Haar eerste kindje is 6 maanden nu en ze wilden graag snel een tweede. Ik heb haar natuurlijk gefeliciteerd, maar ik ben stiekem wel een beetje jaloers op haar. Erg eigenlijk he, ik hoop dat dat gevoel morgen weg is.

Morgen nog 1 dagje werken en dan weekend met alleen maar leuke dingen, kijk er nu al naar uit hihi!

Ga nu lekker slapen, morgen een drukke laatste dag en veel last van rsi dus eigenlijk moet ik dan thuis zo min mogelijk op de computer doen… Slaap lekker allemaal!

Die jaloerse gevoelens ken ik maar al te goed

Tijdens mijn laatste pilstrip hoorde ik dat mijn directe collega vader ging worden, tijdens ronde 1 hoorde ik dat een andere collega zwanger was en in ronde twee kreeg een kennis haar eerste kindje. Hoewel ik het iedereen gun, werd ik daar wel een beetje jaloers van

Rsi, dat is vervelend. Zelf ook lang last van gehad.

Heel herkenbaar hoor, die jaloerse gevoelens. Ik vond het ook steeds moeilijker om van anderen te moeten horen dat ze zwanger waren. Had ik laatst zelfs nog, toen iemand in onze omgeving vertelde dat ze 13 weken zwanger was. Toen dacht ik, was ik ook maar al zover, veilig in de 2e termijn. Maar ik heb er tot nu toe wel een heel goed gevoel over. Natuurlijk sta ik er af en toe bij stil dat het ook mis kan gaan, maar het blije gevoel overheerst gelukkig. En ik hoop zo voor de nog niet zwangeren onder ons dat het bij jullie ook gauw zover mag zijn :pray:!

@Vlinder: wanneer is je NOD? Zere borsten waren bij mij het eerste kwaaltje. Had er een week voor mijn ongesteldheid meestal ook last van, maar die pijn was heel erg anders dan die welke ik erin voel sinds ik zwanger ben.

Inderdaad vervelend, RSI, dat moet je zeker serieus nemen, anders gaat het van kwaad tot erger.

@Laykam: hoe is het met jou? Lees je nog mee? Is je revalidatie al gestart en gaat het goed daarmee? Hopelijk wel!

Gaan jullie dit weekend nog wat leuks doen? Wij hebben verjaardag van mijn vader, maar verder nog geen andere plannen.

Allemaal alvast een fijn weekend!

Zeg Anne, jij hebt toch de persona gebruikt? Ik heb er 1 van iemand gekregen en daar zit de gebruiksaanwijzing niet bij, alleen die van de staafjes. Heb jij die nog?

@Tijger: ja, die heb ik! Ga 'm voor je scannen!

Je bent geweldig :-*

Mijn NOD is 2 maart, nog een weekje geduld hebben. Borsten doen nog steeds erg veel pijn.

Gisteren ben ik naar de huishoudbeurs geweest met mijn zus, mijn moeder en een vriendin van mijn moeder. Was erg leuk en gezellig. Ook een kijkje genomen bij de 9 maanden beurs. Heel veel leuke en schattige dingen gezien, dat wordt was als ik zwanger ben hihi!

Vandaag naar een kennisje geweest die de belasting formuliere heeft ingevuld. Fijn dat dat weer gebeurd is. Thuis lekker cupcakes gebakken en nu onderuit op de bank.

Morgen doen we lekker niks, heel fijn vooruitzicht. Hopelijk is het lekker zonnig, kunnen we een heerlijke wandeling maken.

Fijne avond allemaal!