Oktoberstoppers 2011 DEEL 2

Ik begin dit weekend ook met klussen, vorige cyclus had ik eisprong op cd 16, vandaag is cd 11. Voor het geval de eisprong eerder is moet ik nu toch wel starten :smiley:

@ Tijger, hoe gaat het met jou? Wat lastig dat je zo wisselt qua gevoel (prima voelen en vreselijk voelen). Zelf heb ik dat ook weleens, gewoon uit het niets moet ik dan huilen, zonder reden eigenlijk, lastig vind ik dat. Vervelend dat je ook veel hoofdpijn hebt. Hopelijk gaat dat snel weer over…

@ Bloem, wat goed dat het tweede bezoekje aan de gyn prima was, heerlijk meid, echt super :D!

Vanmorgen heb ik heel vroeg een testje gedaan en die was negatief :cry:. En dan een uurtje geleden toch eindelijk ongesteld, of het zo moet zijn na het negatieve testje… Ben een beetje teleurgesteld maar was ook wel verbaasd geweest als het wel zo was geweest omdat we allebei ziek zijn geweest afgelopen maand en mijn ei niet echt hebben kunnen benutten. Op naar de volgende maand…

Vandaag word ik als het goed is gebeld om een afspraak te maken om te praten over de eventueel nieuwe tijdelijke functie in de binnenstad, ben benieuwd. Zit de hele dag al een beetje te wachten hihi!

Mijn vriend heeft ook gesolliciteerd op een leuke vacature. Ze zoeken bij dat bedrijf dringend nieuwe mensen met ingang van 1 januari dus dat zou geweldig zijn. Ik duim me suf voor hem… hij wil dit zelf ook zo graag. Het is een functie in een fotostudio en dat is hem wel op het lijf geschreven.

Ga lekker een kopje thee zetten en chocola eten, heb er nu zeker recht op hihi!

Oh ja Bloem, wil je mijn NOD veranderen in 10 januari? Ik heb maar weer geteld met een cyclus van 26 dagen hoewel het deze maand 28 dagen was.

10 januari zou super bijzonder zijn als het dan raak is omdat dat de sterfdag van mijn oma is en zij en ik een heel speciale band hadden/hebben…

sorry meiden daar ben ik weer, ik ben een beetje vergeetachtig want wilde nog wat vragen ook… nu mijn cyclus deze maand 2 dagen later is, zou dat dan kunnen betekenen dat mijn eisprong dan komende maand ook 2 dagen later is? Of zou die altijd gelijk zijn? Normaal is die 10 dagen na mijn cyclus van 26 dagen… of zou dat nu ook mee verspringen dat mijn eisprong dan 10 dagen later is na vandaag bij mijn cyclus nu van 28 dagen? Hopelijk leg ik het zo een beetje duidelijk genoeg uit…

Vlinder, zelf bij een gelijke cyclus lengte kan je eisprong iets variëren, dus dat kan zeker bij een andere cyclus lengte.

Echter was je afgelopen cyclus twee dagen langer, dus zal daar je eisprong verschoven zijn. Dat zegt niks over de cyclus waar je nu in zit.

Dank je wel voor je reactie Tijger. Ik was even bang dat mijn eisprong al eerder zou komen dan dat mijn menstruatie nu afgelopen zou zijn, maar zoals jij het zegt klinkt het eigenlijk heel logisch en kan het gewoon verspringen.

Jammer vlinder! Hoowel je het wel een beetje verwacht had, je hebt toch stiekem hoop. Hopelijk kunnen jullie je ei nu wel goed benutten! Klus-kerstdagen op komst :lol:

Tijger, jij ook een fijne klustijd :smiley:

Verder niet veel nieuws van mij. Aanstaande dinsdag is mijn laatste werkdag dit jaar, daarna lekker vrij, samen met manlief :smiley: Ben nu ook echt toe aan vakantie.

Bedankt Bloem, we zijn al druk bezig. Ik probeer een beetje om de dag te klussen.

Geniet van je vakantie, je zult wel erg moe zijn.

Vlinder, hopelijk kun je deze maand goed je eisprong benutten. Heb je nog leuke dingen gadaan in je vakantie?

Hoi,

eindelijk tijd voor een wat langer berichtje, beetje druk geweest.

Vorig weekend mijn verjaardag gevierd, een leuke avond gehad en verwend met leuke kado’s. Ik behoor nu tot de dertigers! Van mijn vriendinnen kreeg ik een anti-aging pakket. Zelf vind ik echter niet dat ik dat al nodig heb ;-). Ik voel me nog steeds 29.

Afgelopen week en weekend druk geweest met het huis in kerstsfeer brengen, grote schoonmaak, sollicitaties schrijven, broerlief helpen verhuizen etc etc.

En volgend weekend is het alweer kerst :lol:! Wat gaat dat snel zeg. Wij zijn met kerst nooit thuis, standaard op visite bij familie. Scheelt wel in de boodschappen, ik krijg zo geen kans mij te laten verleiden door alle lekkere en luxe kerstproducten in de supermarkt :D. Gaan jullie nog leuke dingen doen?

@Vlinder: balen dat je ongesteld bent geworden. Maar goed, nu heb je wel weer zekerheid. Op naar de volgende ronde dan maar!

@Tijger: herkenbaar hoor, je emo-momenten. Heb ik ook zo af en toe.

@Bloem: fijne vakantie!

Over de wisselende dagen vd eisprong en het klussen:

Zelf had ik afgelopen week het gevoel dat mijn eisprong er aan kwam (voor mij te herkennen aan 'n specifieke soort buikpijn en afscheiding), maar ik vond het nogal vroeg, aangezien ik het de vorige 2 ronden bij dag 19/20 en 17/18 had (volgens de ovu-testjes). Maar ik had het toch goed gevoeld want op dag 14/15 gaven de ovu-testjes aan dat de eisprong eraan kwam. Dus die 2 dagen hebben wij goed benut. Voor de zekerheid gaan we deze week toch ook nog maar even door ;-).

Dan is het maar goed dat je ovutesten deed Anne. Ik hoop voor je dat het dit keer met succes is. Ennuh, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik wordt die emomomenten wel zat, maar volgens mij heeft de tijd van het jaar er ook mee te maken.

Met de kerst hebben wij het druk. Kerstavond en 2e kerstdag hebben wij mensen bij ons over de vloer. 1e kerstdag zijn we elders, al moet ik daar ook een cake voor bakken.

Welkom bij de dertigers, Anne :wink: Ik hoor er ook nog niet zolang bij en soms geloof ik er niks van dat ik echt 30 ben :mrgreen: Inderdaad goed die ovu-testen. Nu afwachten, spannend :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Wij zijn kerstavond en 1e kerstdag niet thuis, maar op 2e kerstdag hebben we full house. Denk dat ik manlief maar boodschappen doen stuur :wink: die heeft immers ook vakantie en hij is voor het grootste gedeelte de kok :slight_smile: Ik verheug me altijd op de kerstdagen, gezellige tijd.

Zie ik net in de spiegel, die is naast me als ik aan de pc zit, dat mijn buik er echt (voor mijn doen) heel bol uitziet! Volgens mij krijg ik ook nog zwembandjes :shock: :shock:

Bloem, dat lijkt me leuk als je begint te zien dat je zwanger bent. Hier altijd al een beetje bol buikje. Ik ben wat aan de zware kant (BMI = 25) en mijn spek zit vooral op mijn buik :roll:

Helaas ziet het er niet uit als zwanger, maar als buikspek :thumbdown: :smiley: Nouja, ik kan er wel om lachen :mrgreen:

Dan lijkt jouw buik nu op de mijne :wink:

Hahaha dat wordt nog wat :mrgreen:

Ik geniet zo van mijn vakantie, heerlijk samen thuis, zo fijn! We hebben lekker een dagje gewinkeld. Cadeautjes gekocht voor kerst, uit eten geweest, allemaal leuke dingen. Morgen heb ik sollicitatiegesprek voor een tijdelijke functie op een andere faculteit. Dat houdt me ook wel bezig eigenlijk. Hopelijk kan ik het na morgen een beetje los laten en echt ontspannen.

Met kerst zijn we eerste kerstdag bij mijn ouders/familie en tweede kerstdag bij mijn schoonouders. En jaarlijks wisselen we dat om, vind het af en toe wel jammer om niet thuis te zijn met kerst maar vind het allemaal zo gezellig dat het me uiteindelijk niet veel uit maakt.

Leuk dat jullie huis ook in kerstsfeer is Anne, gezellig altijd he? Ik ben volgens mij helemaal vergeten om je te feliciteren met je verjaardag, daarom alsnog gefeliciteerd!

Hopelijk hebben jullie je ei goed kunnen benutten deze maand, spannend waar het afwachten.

Je groeit dus al Bloem, leuk! Zelf heb ik een hele platte buik dus ik denk dat je het bij ook best snel zal zien… geeft niks, lijkt me alleen maar geweldig :smiley:

Goedemorgen …

Ben al een tijdje niet geweest, omdat ik me er niet zo bezig mee wilde houden en omdat het zo ontzettend druk is, heb uiteraard wel meegelezen!

Wilde jullie wel weer even vertellen dat ik weer zwanger ben … Natuurlijk heb ik weer 3 dagen te vroeg getest, kon het niet laten :oops: Worden voor mij ons weer 3 spannende dagen, en hopelijk gaat het dit keer niet mis …

Ben al een tijdje gestopt met de medicatie, want ik dacht namelijk dat het daar aan lag … Vanmiddag naar de Cardioloog …

Kom gauw even reageren op jullie, net alleen slecht nieuws te horen gekregen, en mijn nieuws is daar niets bij, dus het dringt ook niet echt door … :frowning:

xxx

Jennifer, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik duim dat alles goed blijft gaan :pray: .

Vervelend dat het zo naar de achtergrond gedrukt wordt door slecht nieuws.

hallo allemaal

ik ben ook in oktber gestopt met de pil omdat we graag een tweede kindje willen we hebben al een zoontje van 2 jaar en 5 maanden