Ben ik er eindelijk weer eens ff, lees ik meteen een super nieuwtje!
:dance: MIEK, geweldig! Gefeliciteerd!!! :dance:
Hoop vanavond ook op de rest te kunnen reageren…
:-*
Memmie:
Al gesetteld in het nieuwe huis ??
Ik vlieg ook even voorbij voordat ik naar de supermarkt race en daarna C. ga halen…(Even gekopieerd uit ander topic)
Ik val van mijn stoel :shock: De kinderarts belde net, ze heeft de 2e keer koemelk gehad en de eerste keer de hypoallergene voeding. Ik dacht andersom en de kinderarts ook toen hij de resultaten zag al van de dagopname. Op naar de winkel dus om gewone melkpoeder te kopen :dance: Ergens geloof ik het niet :shifty: Ze zouden toch niet de uitslagen in de verkeerde enveloppe hebben gestopt ofzo (Enveloppe 1 was opnieuw dichtgeplakt toen we er de 2e keer waren) Maar het is wel goed nieuws! Hebben besloten eerst de melk te testen en als dat goed gaat pas producten uit te breiden.
KC, op zich wel goed nieuws dan!!! :dance: :dance: :dance: Maar ooooh, wat spannend he, gewone melk gaan proberen. Haal je nu die Nutrilon 3 of peutergroeimelk? Of gewone melk? Wij gaan straks over op Peutergroeimelk, dat zou volgens de diëtist nét wat beter aansluiten bij de behoeften. :think:
Hier ging het de eerste keer mis met het introduceren van melkproducten, maar de tweede keer hebben we de Neocate gemengd met Nutrilon HA en toen steeds meer Nutrilon, en dat ging goed :thumbup: Gewone zuivelproducten krijgt ze nog steeds niet, omdat daar weer meer lactose in zit en het kan zijn dat ze daar op reageert, dus eerst maar eens de rest van de bijvoeding, en dan nog eens zuivelproducten proberen.
Nutrilon 3 was er niet, op. Ik heb kruidvat 3 gekocht. Ik wilde niet meteen peutergroeimelk omdat ik dacht dat het verschil qua voedingswaarde vergeleken met neocate mss te groot zou zijn. En kruidvat voor het geval het toch mis gaat en de uitslag toch verwisseld blijkt :shifty: Wij gaan ook mengen, eerst 1 schep op een fles en dan steeds meer. We wachten dus nog even met andere dingen introduceren, pas als de melk goed gaat wil ik bijv normaal brood proberen en daarna zuivel op brood etc. Met 1 ding tegelijk weet ik tenminste waar een eventuele reactie vandaan komt. En als dat allemaal goed gaat gaan we wel over op peutermelk of gewone. Dat zien we dan wel weer.
Nu is ze alleen nog ‘onder behandeling’ voor haar hartruis en als dat ook goed is in maart/april dan wordt ze eindelijk ‘ontslagen’ bij de kinderarts :shifty:
@Jane_S wrote:
Sproet jee wat ga je al hard :shock: alweer 33 weken, over 4 weekjes mag beebje al komen :inlove:
Eeh... dat is wel héél snel hoor :wink:
We zijn nu in ieder geval druk met de kamertjes bezig.
Lekker als dat straks in ieder geval af is. En dan natuurlijk nog even afwachten hoe Femke op haar nieuwe kamer zal reageren. Laatst had ik al wat gerommeld met de knuffels op de kast en daar was mevrouw bepaald niet blij mee :naughty:
Miek, je weet wat ze zeggen hè... (streep is een streep).
Ik zou me lekker aanmelden. Wanneer ben je volgens je eigen berekening uitgerekend? Echt leuk zeg!! :inlove:
KC:
Op zich toch goed nieuws dat C. geen allergie heeft.
Gewoon voorzichtig uitproberen…
Aaargh… ging het zaterdag en zondag zo ontzettend goed met Jesse, sinds gister is het weer mis. Hoe kan dat nou toch? Echt, ik snap er geen moer van… :?
Het is net of zijn lichaam telkens denkt: deze voeding is beter. Om dan na een paar dagen alsnog iets erin te vinden waar het op kan reageren…
Ik word er zo moe van… :?
KC, wat apart joh, van die test! Ik ben erg benieuwd hoe het introduceren aat! Ik hoop goed!!
Jane, jij gaat snel zeg! :mrgreen:
Ik heb hier trouwens ook besloten om niet aan anticonceptie te doen.
Eigenlijk zouden we het niet handig vinden om nu direct weer zwanger te worden. Jesse is nog zo klein en we hebben nog amper de kans gekregen echt lekker van hem te genieten. En het lijkt me toch we handig dat hij kan lopen als er een tweede kindje komt.
Maar aan de andere kant willen we héél graag een 2e, en liefst ook niet al te lang ertussen. En aangezien zwanger worden de eerste keer niet vanzelf ging… ga ik liever niet weer aan de pil, heb het idee dat dat mijn cyclus geen goed gedaan heeft. En spiraaltje ofzo zie ik ook niet zitten, dus ja… :roll:
Tierr jullie verhaal lijkt best wel erg op die van ons he? :hug:
Om jullie weer ff op de hoogte te houden:
Het leek beter te gaan met j.amie maar:
ff gekopieerd van hyves:
Te vroeg gejuicht… Sinds gister ligt J.amie in het ziekenhuis omdat we nou toch wel eens willen weten wat er is. En misschien is er wel helemaal niets. Dan kan hij mooi op zolder bij de poezen slapen;)
Hij blijft zo onrustig.
Dus nu gaan ze kijken of en wat er is.
Dus ik ben druk op en neer aan het rijden. Heb thuis natuurlijk ook nog zn broertje en zn grote zus!
Zelf ben ik herstellende van een longontsteking… :think:
He m.arijke wat vervelend!
Hier gister een kindje dat van de leg was, zelfs papa kreeg hem niet stil, hij had t wondermiddel weer nodig… Mama! :oops: :inlove:
Ik vind t heerlijk dat ik hem al stil krijg door hem bij me te houden.
Maar tegelijkertijd word ik al verdrietig bij het idee dat ik binnenkort toch zal moeten werken en ik dan ook niet kan pakken als hij zo overestuur is
Hihi m.arijke voor jou dus ook een spannende tijd, hier PRECIES hetzelfde verhaal. Ik zelf heb zoiets van t hoeft niet NU meteen want wil nog even vollop van Tim alleen genieten, maar wij waren ook niet de 1 na de andere maand zwanger en willen ook niet te veel verschil, dus laten t nu zijn beloop gaan, ga ook echt niet bewust klussen enzo, ben daar nog niet mee bezig. Mocht er een brusje komen vinden we t super maar mama vind herstellen ook wel even prettig eigenlijkk wil ik nog 3 kilo kwijt voordst er zich een brusje aankondigd
Oh newbe :hug: Wat vervelend dat j.amie toch nog is opgenomen, natuurlijk hopen. We dat t niets is, maar ja als t iets is is het wel op te lossen en over… Sterkte, lijkt me erg zwaar zo met dat gereis en beterschap :-*
Newbe:
Balen dat Jamie in het ziekenhuis ligt, hoop dat ie snel naar huis mag.
Voor jou een dikke :hug: , dat je snel op mag knappen.
Tierrr;
Balen dat het nu weer iets minder gaat met Jesse.
Hoop dat jullie snel kunnen genieten van jullie mannetje :hug:
Jane:
Wat sneu dat Tim zo huilt en dan alleen bij mama stil word… :hug:
Ga ik vanmiddag toch nog bij de BMW kijken omdat ik hem wel super mooi vond, is ie al verkocht
Oh tijger wat balen! :hug: Hopelijk vind je snel een mooiere en betere :-*
Haha, Jane, wij doen wel érg hetzelfde steeds hoor! :mrgreen:
Hier trouwens ook een ventje dat wel stil wordt bij mij en niet bij zijn vader. Wel sneu, vindt vader niet leuk…
Newbe, he jakkes meid… :hug:
Onze verhalen lijken inderdaad wel wat op elkaar…
Wat ontzettend vervelend he, als je kindje zo onrustig is en pijn heeft en je er maar niet de vinger op kunt leggen wat er precies is… :?
Dat J in het ziekenhuis ligt is natuurlijk naar… maar, wel fijn dat er dan goed naar hem wordt gekeken. Ik heb dat ook wel eens geroepen: Nou, dan nemen ze hem maar op! Want je wordt er zelf op een gegeven moment helmaal simpel van, en het is ook zo zielig…
Nou ja, ik heb van wat andere dames hier gehoord dat bij hen de nutramigen goed werkte maar dat het ook even tijd nodig had, dus ik blijf nog even hopen…
Sterkte ook met je longontsteking!
Moet je zien dat jullie allebei supersnel weer zwanger zijn meiden.
Hoor je vaker, jaren gedaan over nummer 1 en dan volgt nummer 2 spontaan heel snel. Hoop voor jullie dat jullie niet weer zo lang moeten wachten hoor.
Newbe :hug:, niet leuk dat ie opgenomen is. Maar wel goed dat ze je niet laten aanrommelen en nu al verder gaan kijken. Hopelijk heb je hem weer snel bij je thuis.
Jane, best een eer he dat ze stil bij je worden. Ik vond het altijd wel lief, maar soms na een paar uur kind vasthouden was ik blij haar aan papa te kunnen geven :shifty:
Tijgertje, dat is balen zeg :?
@Kittycat wrote:
Moet je zien dat jullie allebei supersnel weer zwanger zijn meiden.
Hoor je vaker, jaren gedaan over nummer 1 en dan volgt nummer 2 spontaan heel snel. Hoop voor jullie dat jullie niet weer zo lang moeten wachten hoor.
Same story here! ;)
:-*
Zou mooi zijn!! :mrgreen:
zucht
Ik word zo ontzettend moedeloos van het getob met Jesse…
Sinds gister is het dus gewoon weer mis. Waarschijnlijk weer last van zijn reflux, want hij is continu aan het bellen blazen en aant slikken. En gillen, gillen, gillen… als hij even een moment stil is, hoor ik het nog…
Geef hem even aan papa als je het niet meer trekt en ga buiten even lopen ofzo. Een constant huilend kind is verschrikkelijk en doet zoveel met je. Breng hem anders even naar oma ofzo. En dan morgen de ka maar weer bellen. Je geeft hem nu alleen de neocate? Of heeft hij refluxmedicijnen erbij? En wat vaker kleinere hoeveelheden mss? Hier duurde het een week voordat het met C. lekker ging na overstap op de neocate. Refluxklachten gingen niet weg helaas.
Ik kon me vroeger nooit voorstellen dat mensen hun eigen kind iets aan zouden kunnen doen, maar sinds ik een kind had dat elke dag uren en uren huilde kan ik me dat wel voorstellen. Gelukkig heb ik mezelf altijd onder controle gehad.
:hug: :hug: :hug: sterkte meid
Papa ligt al uitgeput op bed… zijn collega’s hadden vandaag al gezegd dat hij er zo moe uitzag… :?
Jesse krijgt nu nutramigen en losec en lactulose…
Ik weet bij tijden ook echt niet waar hij nou last van heeft.
Op sommige momenten duidelijk van reflux, op dit moment waarschijnlijk omdat ie doodmoe is. Morgen maar weer vol goede moed het ritme erin proberen te brengen, maar dat vind ik erg lastig met een kind met pijn… dan ben je toch snel geneigd hem op te pakken en met hem om te gaan sjouwen. Maar nu ben ik dus ook weer bang dat het probleem voor een deel daar ligt. Man, wat kun je onzeker worden van zo’n huilend kind…
Ik begrijp wat je bedoelt… het is zo ontzettend frustrerend dat je kind continu huilt en je er helemaal niks aan kan doen. Op een gegeven moment wordt je zelf gillend gek. De keren dat ik huilen naast de wieg heb gestaan (of erbij weg ben gelopen) zijn al niet meer op de vingers van 1 hand te tellen. Op dit moment doen we ook een wedstrijdje: wie kan het hardst huilen… :oops:
Ik zou toegeven aan het oppakken en sjouwen. Hij heeft waarschijnlijk pijn en zijn moeder (of vader) is bij pijn heel belangrijk om in de buurt te hebben. Ik heb ooit een kort filmpje gemaakt van C. die huilde in bed, vreselijk als ik dat terug zie, ik ga spontaan huilen. Dat was een moment dat ik haar echt even niet meer vast kón houden omdat ik het even niet trok. (Gefilmd zodat ik anderen en de ka kon laten zien hoe erg het was). Als ik het filmpje nu zie zie ik een kind dat op dat moment haar moeder nodig had, en nog altijd voel ik me schuldig dat ik haar toen even in bed gelegd heb. Dus daarom, geef eraan toe, voor zover je het zelf trekt natuurlijk. Ik heb echt zo veel gehuild omdat ik het niet meer wist en niet wist wat ik met haar aan moest. Vaak legde ik haar naast me op de bank als ik haar niet meer vast kon houden.
1 keer ben ik weggelopen toen ze aan het huilen was, ik stond op het punt tegen haar te gaan schreeuwen. Gelukkig besefte ik me dat op tijd, dus toen ben ik even weggegaan om op bed te gaan huilen. Het helpt niet, het is overmacht, je moet je dan even hervinden en dan kun je het weer even aan.
Oo ik zie het al!! Ik lees nu nogmaals je bericht. Het is de lactulose. Lact is melk. Daar zou ik zo snel mogelijk mee stoppen! Als in NU!
[edit, ik google nu, maar nu weet ik het niet zeker meer :think:]
[en nog een edit, met de neocate zou de ontlasting sowieso al goed moeten worden, dus lactulose zou dan toch al overbodig moeten zijn)