KC, wat lief dat je zo meedenkt! Echt heel fijn dat er iemand meeleeft. En ook fijn om eens de mening van een andere moeder te horen! :-*
Op het CB bijvoorbeeld schuiven ze alles zo vaak af op regelmaat, dat ik haast het idee zou krijgen dat het mijn eigen schuld is dat Jesse zo huilt…
Maar hij heeft af en toe gewoon echt pijn. En inderdaad, dan pak ik hem op. Ik laat hem niet huilend van de pijn in zijn bedje liggen.
Maar vanavond merkte ik gewoon aan hem dat hij echt heel erg ontzettend moe was en daar last van had… en dan begin ik weer aan mezelf te twijfelen.
Wat betreft de lactulose… daar zit volgens mij geen melk in, wel lactose, maar denk haast niet dat dat het probleem is. Ik kaart het nog wel even aan bij de kinderarts.
Enne… Jesse krijgt geen neocate, maar nutramigen.
@Kittycat wrote:
Moet je zien dat jullie allebei supersnel weer zwanger zijn meiden.
Hoor je vaker, jaren gedaan over nummer 1 en dan volgt nummer 2 spontaan heel snel. Hoop voor jullie dat jullie niet weer zo lang moeten wachten hoor.
Newbe :hug:, niet leuk dat ie opgenomen is. Maar wel goed dat ze je niet laten aanrommelen en nu al verder gaan kijken. Hopelijk heb je hem weer snel bij je thuis.
Jane, best een eer he dat ze stil bij je worden. Ik vond het altijd wel lief, maar soms na een paar uur kind vasthouden was ik blij haar aan papa te kunnen geven :shifty:
Tijgertje, dat is balen zeg :?
Even zo want zit op de ipad en jullie klersen ineens zoveel

Maar inderdaad de kans is groot dat t nu niet zolang duurt, vinden we ook helemaaaal niet ergm, vooral manlief vind t ieder moment prima, maar ik vind over 2/3 maandjes al snel genoeg

Kc t is zeker een hele eer dat hij bij mij heel snel stil is en voel me dan ook echt helemaal gelukkig, vind dat inderdaad zoooow lief! Hihi soms heb ik dat ook omdat ik dan toch even bezig ben maarja we houden ze ook met alle liefde bij ons :inlove: :-*
@Tierrr wrote:
Zou mooi zijn!! :mrgreen:
zucht
Ik word zo ontzettend moedeloos van het getob met Jesse…
Sinds gister is het dus gewoon weer mis. Waarschijnlijk weer last van zijn reflux, want hij is continu aan het bellen blazen en aant slikken. En gillen, gillen, gillen… als hij even een moment stil is, hoor ik het nog…![]()
Ah tierr wat vervelend meis :hug:
Maar staat bellenblazen gelijk aan reflux? :shifty:
Ahh tiertje :hug:
Ik heb t niet zo met cb’s :silenced: En vooral dus niet met hun adviezen :roll: Die willen nog wel eens erg ernaast zitten :silenced:
Maar je doet t hartstikke goed, soms kun je gewoon niet meer doen dan ze troosten, vooral nu hij pijn heeft door miss de voeding of de reflux, je doet al alles wat je kunt doen, door er goed op te letten en continue aane bel te trekken om de beste voeding en medicijntjes voor J.esse te krijgen zodat hij zo snel mogelijk van die pijn af komt :hug:
Ik ben zo blij dat T.im zoveel minder last heeft van zijn darmpjes, hoop dat J.esse ook snel geen pijn meer heeft waar t ook van komt.
Lekker bij je houden tot die stil is , als t lukt :hug: :-
Maar die overmacht is zoooo vervelend, je kunt je zo machteloos en rot voelen :hug: :hug: :-
Op het cb gaan ze alleen maar uit van probleemloze gemiddelde kindjes geloof ik :shifty: Haal eruit waar je wat aan hebt en met de rest hoef je niks te doen.
De fysio heeft me een tip gekregen waar we wel wat aan hebben gehad. Sowieso de omgeving rustig houden, dus niet teveel tv, muziek, boxmobielen, visite, van arm op arm, maar de tip… hem op schoot houden, laag op je arm, tegen je buik aan en een beetje klein houden met je handen onder zijn billen (duim tussen zijn benen), zodat hij niet de neiging heeft te overstrekken (als hij dat doet tenminste).
Als C. zo huilde had ik haar tegen mijn borst en als dat niet hielp dan hield ik haar bijv op mijn arm of ik ging lopen. Dat gewissel van positie en lopen veroorzaakte blijkbaar ook onrust. Het best kon ik haar gewoon in dezelfde positie houden en stil houden, ook al bleef ze enorm huilen, dan zachtjes tegen haar praten…na verloop van tijd had ik het idee dat het echt werkte.
Ja, dat CB deknt inderdaad dat alle kindjes hetzelfde zijn, en ook dat er nooit iets medisch aan de hand is… :roll:
Thanks voor de tip wat betreft de houding. Ik ga inderdaad met Jesse lopen, dat is namelijk de enige manier waarop hij soms stil is. Maar ik kan me inderdaad ook voorstellen dat dat constante gewissel onrust geeft… :think: Ik ben nu toevallig aan het wachten op een telefoontje van de kinderfysio… die komt hopelijk ook begin volgende week langs…
Ik mag vanochtend trouwens niet mopperen…
Tierrr
Ik lees je berichtjes wel, maar kan je geen advies geven. Dus bij deze in ieder geval een dikke knuffel :hug: :hug: :hug:
Ik hoop dat het snel minder word en dat Jesse dan minder huilt…
Vanmorgen om half 11 is mijn nichtje op het vliegtuig gestapt. Ze is voor 3 weken een rondreis gaan maken in Zuid-Afrika. Zegt ze heel droog tegen me dat ik ons humpie de komende 3 weken nog maar even binnen moet houden … :shifty:
Haha, dat zou ik sowieso maar doen, tijger!
Maar het gaat al wel opschieten voor jullie, zeg! Spannend!!
Enne, geeft niet dat je geen advies kan geven hoor… het is soms alleen al fijn om even te mopperen… want zo’n huilend kind de hele dag door gaat je niet in je koude kleren zitten… :?
Btw, KC en Heske, jullie ook ervaring met een altijd verstopte neus bij jullie kindjes? Ik bedacht me namelijk vandaag dat dat ook wel eens kan passen bij een kma. Nouja, nog ff afwcahten… maandag het 1e deel van de test.
Trouwens: ik heb zin in vrijdag: dan gaan mijn zwager en zijn vriendin trouwen!
En gelijk heeft ze! Bij voorkeur nog 6 weken zelfs.
Ik snap nooit dat mensen niet stiekem rekening houden met een vroeggeboorte :oops: :shifty: Iedereen is altijd zo gefocust op die 40 weken, een enkeling ook nog op 37, maar er worden heel wat kindjes te vroeg geboren. En bij 40+ 1 dag houden ze het niet meer dat de baby zoooo laat is :shifty:
Leuk is anders, maar ik had er zelf wel degelijk rekening mee gehouden dat het kon gebeuren.
Oh leuk Tierrr!
C. is al vanaf december aaneensluitend verkouden, geen dag zonder enorme loopneuzen :shifty:
Volgens de kinderarts hebben babies heeeel vaak een verkoudheid. Elke week of elke 2 weken eentje, als ik het goed onthouden heb.
Ja, dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord, dus ik heb er verder ook nooit bij stil gestaan (ook nooit genoemd bij de kinderarts) en ben gewoon al vanaf zijn geboorte braaf met zoutoplossing in de weer… Maar nu zat ik even te googelen (fout, ik weet het) en nu zag ik die altijd verstopte neus ook staan bij de symptomen van een kma… vandaar!
Ja, KC, dat had ik nou ook. Ik wilde ook per se de babykamer met een week of 32 af hebben. Want stel nou dat het eerder zou komen… Ok, je gaat er niet vanuit. En als het veel eerder komt, dan mag het waarschijnlijk toch nog niet in die kamer liggen de eerste periode… maar dan heb je ook geen tijd om de kamer af te maken… toch? :roll:
Btw vond ik het na de uitgerekende datum wel lang duren hoor… juist omdat ik ook rekening ermee had gehouden dat het eventueel eerder zou kunnen komen… ik was al zoooo lang klaar!
Tja, hier doordat ik ziek ben geweest wel enige achterstand met de babykamer. Hoewel alles er natuurlijk staat en het alleen nog een kwestie is van de juiste accessoires. Femke gaat dit weekend ‘over’. Dus als het moet kan de kleine al terecht. Vorige keer wilde ik alles met 31 weken helemaal in orde hebben en nu maak ik me er iets minder druk om.
maak me er eerder druk om dat we de naam nog steeds niet zeker weten :silenced:
Tierrr… wat ontzettend vervelend dat je je af en toe zo machteloos voelt. Hoewel Femke in het begin niet echt ergens last van heeft gehad en de keren dat ze echt ontroostbaar was dus beperkt waren, kan ik het me toch zooo goed voorstellen. Het druist zo in tegen je moederhart.
Hopelijk gaat het gauw beter met jullie mannetje :hug:
Vrijdag een bruiloft… leuk!
Miek, las ergens dat je vandaag nog een keer ging testen… en???
Vast een mooie test met twee mooie strepen
Tierrr
Leuk een bruiloft !
Ik hou er wel rekening mee dat het eerder kan komen. Daarom zat ik Raim zo op de hielen om het kamertje klaar te hebben. Ikzelf ben met 30 weken geboren… Als het nu zou komen , mag het nog niet mee naar huis en moet het de couveuse in ( weet niet of ik het goed schrijf ) Aangezien humpie ook bijna 1,5 week achter ligt met groei is de kans ook al groter dat het eventueel eerder kan komen… Maar dat ga ik waarschijnlijk 17 feb horen…
Heb wel last van mijn buik , een soort spierpijn lijkt het wel ( weet anders niet hoe ik het moet omschrijven… Kleine beweegt wel goed…
Haha Sproet :lol: Ik was net bevallen en ze vroegen ‘hoe gaat ze heten’, dus ik kijk mijn vriend aan en zeg ‘en wat wordt het nou?’ terwijl hij tegelijk ‘C.élia’ zegt :mrgreen: We hadden eigenlijk nog geen definitieve beslissing genomen. Ik wilde graag Célia, hij twijfelde nog, maar op het moment dat ze geboren was was ie er gewoon uit
Ik moet ook zelf niet te hard roepen hoor. Het zat er hier dik in dat C. vroeger zou komen. Maar we hadden het geboortekaartje nog niet helemaal af (in het ziekenhuis hebben we nog aanpassingen aan het ontwerp gedaan en proefkaartjes aangevraagd) en we hadden geen ‘girl’ vlag of andere leuke versiering, alleen een vlaggetjeslijn :? Ik vond en vind het nog steeds erg mager, erg jammer
Ach, Marij.ke toch… :hug: Wat verschrikkelijk dat jullie Jesse zo onrustig blijft Ik weet idd hoe machteloos je je erdoor kunt voelen…
En jah, ik heb ook tranen met tuiten gehuild als de mannetjes zo aan het schreeuwen waren… vreselijk! Konden ze het je maar vertellen.
Ik kan je verder ook geen andere tips geven, alleen dat wij erg veel baat hebben gehad van een osteopaat. Bij Tycho hebben we de eerste 4 maanden afgewacht (de tijd die er voor de darmrijping staat) en bij Jesse hebben we eerder aan de bel getrokken om hem te ‘helpen’ . Achteraf had ik het ook bij Tycho wel willen doen!
Geen idee of het wat voor jullie Jesse is?
Wij zijn zaterdag over gegaan en zitten nu (redelijk opgeruimd) eindelijk op onze plaats! Was er ook echt aan toe, evenals de jongens (met name Tycho). 3x verhuizen in een jaar raad ik niemand aan! Was/ben werkelijk kapot! Mijn weerstand is nul-komma-nul. Ben giga snotterig, giga keelpijn en moe…zzzz! MAAR…ben super gelukkig met ons nieuwe stekkie :inlove:
Verder ff geen puf om op iedereen apart te reageren… sorry meiden!
Ik duik nu lekker mijn bedje in en hoop dat ik me morgen een heel stuk beter voel dan vandaag!
:-*
Memmie:
Gelukkig dat jullie nu redelijk gesetteld zijn.
Rust even lekker uit en hopen dat je je snel weer beter voelt. :hug:
Geniet van jullie nieuwe huis !!
Marijke:
Hoe gaat het vandaag met Jesse ??
Ik ga zo even bellen naar de garage, want ik heb een auto gezien en wil wel eerst weten of ze hem nog hebben voordat ik daar helemaal heen ga rijden. En ik heb al iets leuks gevonden voor een geboortekaartje, dus ook maar even naar een drukker bellen of hun dat kunnen maken als geboortekaartje…
:dance: :dance: :dance:
De auto was nog niet verkocht en nu mag ik hem volgende week donderdag ophalen. Ik ben geslaagd voor mijn zoektocht :dance:
Foto’s staan in het SF…
Hoi Meiden,
Lieve tierrrr, hoe is het vandaag met jullie? :hug: Ik vind het zoo sneu voor je en voor Jesse natuurlijk. Ik ken het gevoel van machteloosheid… Ik hoop dat het snel beter gaat, dat ze snel vinden wat er aan de hand is met je kleine mannetje :-
Tijger, gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Ik ga straks even kijken!
Memmie, wat fijn dat jullie eindelijk op plaats van bestemming zijn. Lijkt me slopend drie keer verhuizen in 1 jaar! :hug: Ik hoop dat jullie snel je rust vinden en er een heerlijk huis van kunnen maken. Hoe gaat het trouwens met je jongens?
Sproet,ging Femke nu al in een groot bed? Of nog wel in een ledikant? Misschien foto´s van de nieuwe kamers? :mrgreen:
Kc, wat lief van je dat je zo meedenkt met Tierrr :-
Zoooo hier vandaag idd opnieuw getest! Wat er bijna geen streep te zien :shock: Dus ik had de hoop opgeven. Ik verdrietig natuurlijk. Gelukkig had Mitch een andere test vanuit zijn werk meegenomen. Ik meteen doen natuurlijk. Gelukkig kwam hier wel een plusje! Maar twijfel of hij wel dik genoeg is. Volgens mij was die van de jongens veel dikker. Maargoed, zaterdag dus nog een keer testen en hopen dat hij duidelijker is geworden. Word gek van die onzekerheid! :twisted:
Zal de test even in het sf zetten samen met wat foto´s van de jongens :-*
Ooh Miek, ik ben helemaaal vergeten op je test te reageren in het sf :oops:, was helemaal afgeleid door je 2 mooie jongens
Streep is streep hoor, ik zag hem Heb je wel steeds dezelfde testen gedaan (dus die waar hij goed pos was en die waar de streep lichter was, zijn die van hetzelfde merk). Als ze verschillend zijn kan dat het verklaren toch.
dat alles goed zit. Voorlopig moet je daar maar wel gewoon vanuit gaan hoor!
Ik heb een kind dat kattenvoer eet 8) Tis wel luxe kattenvoer, kipfiletreepjes in gelei, het kan zo op een broodje, je ziet dat het echte kip is, maar is niet helemaal de bedoeling :naughty: Brokken heeft ze ook al eens geproefd, dat was niet zo lekker. En het zijn nog wel biologische brokken van vlees geschikt voor mensen. (Ja, ik ben gek op mijn katten :shifty:)