Hoi, ben ik weer. We zijn naar Brussel geweest en C. 1 nachtje bij oma en haar man (klinkt raar, maar ze zijn nog maar kort getrouwd, dus geen stiefvader van mij en geen opa voor C.) Maar ze hebben het erg leuk gehad samen. Op visite bij mijn opa en oma en bij een broertje van me met vrouw en kind. Ze vonden haar superdruk, mijn moeder heeft haar handen vol gehad :shifty: Maar ze hebben echt genoten. C. heeft ons niet gemist, pas toen we binnen kwamen lopen keek ze echt van ‘heeee, papa en mama, die ken ik’ en werd ze super enthousiast en daarna mochten we niet meer uit het zicht gaan. Wij hebben het ook leuk gehad. Lekker wat rondgewandeld, heerlijk uit eten geweest, goed geslapen, lekker ontbijtje…'t was alleen wel eeerrrugggg koud, brrrrrrrr.
Tierr, pepti is wel kma melk, maar de eiwitdeeltjes zijn nog best groot in die melk, waardoor kindjes met kma er regelmatig nog op reageren. Neocate is obv vrije aminozuren en daarin zijn de eiwitdeeltjes heeeeel klein, zodat kindjes hier niet op kúnnen reageren. Daartussenin heb je nog Nutramigen. Als ik jou was zou ik proberen toch een andere melk te krijgen voor J. Wat ik ook nog een keer als advies heb gekregen is ABC Dophilus te gebruiken, schijnt ook goed te zijn. Ik heb het wel gekocht, maar waren zo aan het rommelen met haar melk dat ik het amper gebruikt heb en niet weet of het nu hielp of niet.
Tijgertje, ik zag in het sf een kamertje dat bijna af is :inlove: En helemaal in stijl Die mobiel die jij in het bedje hebt hadden wij in de box, is super leuk en de muziekjes zijn echt geweldig :thumbup:
Sorry hoor, ik hou het voor nu hier even bij, heb de rest wel gelezen :-*
KC:
Mooi dat jullie het naar jullie zin hebben gehad en dat C. zich ook prima heeft vermaakt.
Die mobiel hoort ook eigenlijk in de box, maar die hebben we “nog” niet, dus vandaar dat ie in het bedje hangt. 3 verschillende melodietjes zitten erin… Ik vind het vogeltjesgefluit het leukst :lol:
Vanmiddag geweest voor de 30 weken echo. Placenta ligt nu verder naar boven, wel aan de voorkant, maar ik mag en kan gewoon bevallen. Is dus niet verplicht een keizersnede. Bloeddruk was 130 /70, was dus netjes. HB was 7,5 ( staat tenminste ingevuld op mijn kaart ) Ijzergehalte was ook goed. Ik heb genoeg vruchtwater, omtrek van het hoofdje was ook goed, lengte van het beentje was iets te kort ( scheelt maar 4 daagjes ) wel vond ze het omtrek van het buikje een beetje zorgelijk, want dat scheelt bijna een week. Over twee weken moet ik dus weer een groeiecho laten maken. Als ik dan nog steeds op de onderste curvelijn zit, gaan ze kijken hoe de doorbloeding van de navelstreng is… Het is ook uit stuit gaan liggen, ligt nu met het hoofdje naar beneden…
Ook de bloedgroep was goed. Ik maak geen anti-stoffen tegen de baby aan. Wel heb ik de spuit gekregen ivm andere bloedgroep…
Wel fijn he dat ze nu standaard een extra echo doen met 30 weken.
Maar even afwachten dus hoe de groei over 2 weken is. Mooi dat de rest goed was. Jammer dat ze (ze 8)) weer in stuit ligt, hoefde je net geen ks meer en dan loop je er door de stuit mss nog kans op.
Ik ben met C. gisteren bij het consultatiebureau geweest en C. is eindelijk 8 kilo. Ik was :dance: met de 8030 gram, maar de wvk was minder enthousiast. Verder heeft C. een klein navelbreukje en twijfelen ze toch weer of haar heupen nu wel of niet goed zijn. Daarom moet ik over 2 weken weer terug om naar haar heupen te laten kijken.
KC:
Ze ?? Jij denkt dat het een meisje word …
Beebje ligt nu niet meer in stuit ( of het moet als nog gaan draaien )
Dus ik mag gewoon bevallen.
De echo was bij mij geen standaard 30 weken echo, maar om te kijken hoe en waar de placenta lag…
Balen dat de heupjes van C. misschien niet goed staan, maar wel mooi dat ze net boven de 8 kilo zit :dance:
Tijger, goed nieuws dus allemaal! :thumbup:
Ok, paar kleine puntjes, maar die zijn volgens mij niet echt zorgwekkend, toch? En fijn dat je waarschijnlijk normaal kan bevallen!
KC, hoe was het in Brussel?
En wat balen dat de wvk niet zo enthousiast was… fijn dat jij wel blij was met de 8 kilo! Er zit in ieder geval groei in, toch? :-*
Hier zit er ook groei in, abnormaal zeg… Jesse weegt nu al 5686… :shock: En 8 dagen geleden nog 5310… :roll:
Aan de groei ligt het hem niet hier dus, haha.
Maargoed, we zijn dus weer bij de kinderarts geweest. Deze denkt toch dat het gewoon krampen zijn, waar hij niks aan kan doen… maar voor de zekerheid heeft hij ons een recept voor nutramigen gegeven, daar mogen we nu mee starten. Ook hebben we het telefoonnummer van een kinderfysiotherapeut gekregen zodat die ons hopelijk wat houdingstips kan geven… en we gaan een provocatietest doen om te controleren of er inderdaad daadwerkelijk sprake is van koemelkallergie. Ach, het houdt je van de straat he? Vind het wel spannend trouwens. Aan de ene kant hoop ik natuurlijk dat ie geen koemelkallergie heeft, maar aan de andere kant verklaart dat wel een hoop. Nouja, we zien wel. Over anderhalve week de eerste test.
Zoooo ze zijn er lekker vlot bij met die kma test zeg. C heeft die net pas gekregen. Maar wel beter dat er zo snel al actie ondernomen is :thumbup: Met C. heb ik maanden zitten aanmodderen voordat ik serieus genomen werd en waarschijnlijk voor niks (maandag krijgen we de uitslag van haar kma test, ik denk zelf dat ze nog allergisch is).
Fysio voor babies is :thumbup: Heb er veel aan gehad, die dingen bedenk je zelf niet.
Maar hij groeit lekker hoor, houden zo!
Mijn neefje van 3,5 maand weegt alweer 7 kilo, is echt een bonk van een mannetje.
OOh sorry tijger, ik las dat ie juist in stuit was gaan liggen, maar nu ik het teruglees is het UIT stuit, nou, helemaal mooi zeg
Brussel was vooral erg koud :lol: Maar wel leuk om weer eens met zijn 2en te zijn. Ik heb C. minder gemist dan ik van tevoren dacht. Maar komt mss ook omdat ik wist dat ze bij mijn moeder in goede handen was.
Oh, was dit pas de eerste kma-test van C? Ik dacht dat ze eerder ook al zo’n test had gehad en dat dit een herhaling was om te kijken of ze nog steeds allergisch was… maar niet dus… :oops:
Wat stom joh dat dat zo lang geduurd heeft zeg… tss… :wall:
Nee, wat dat betreft heb ik niks te klagen over de kinderafdeling hier, ze doen goed hun best om te helpen! :thumbup:
Nee was de 1ex. We hebben wel zelf al een keer moeten overstappen op gewone voeding, zonder succes, arme kind aan de diarree en 500 gram afgevallen. Maar we kregen wel weer een machtiging, daarom nu de test, want de machtiging vervalt morgen.
Hoi meiden, even een teken van leven :oops: Het blijft hectisch hier. Of eigenlijk valt het misschien nog wel best een beetje mee, maar mijn hoofd is een beetje vol :shifty: Volgende week volgens mij voor het eerst in een jaar tijd gewoon een keer géén afspraken bij ka/ha/fysio/diëtist/gyn of wat dan ook, en ik ben er gewoon een beetje door van de wap af, loop steeds in m’n agenda te kijken of ik écht niks vergeet :roll: :lol:
Tierrr, vervelend he, dat ‘gerommel’ om erachter te komen wat je kindje heeft. Fleur is inmiddels over haar kma heen, áls ze het al gehad heeft (waarschijnlijk wel, maar dat zullen we nooit zeker weten). Ze krijgt nu gewoon Nutrilon HA, en sinds kort ook brood ed waar koemelk inzit. We moeten nog wel even wachten met de echte zuivelproducten, omdat de diëtist nog een lactose-imtolerantie vermoedt. Daarnaast blijkt ze astma te hebben. Daar heeft ze medicijnen voor, en éindelijk is ze eens ‘gewoon verkouden’ in plaats van direct ziek en enorm benauwd, echt een verbetering :thumbup: Bijvoeding gaat nu trouwens goed, ze eet als een bootwerker :inlove:
En we hebben gisteren de 20-wekenecho gehad! Alles was helemaal goed met de ukjes, en… we krijgen een zoon én een dochter!!! :dance: :dance: :dance: Gaaf he, ik vind het echt zooooo leuk. Lekker nog een keertje tutten met een meisje, en dan nog een jochie erbij om het helemaal mooi af te maken, ik vind het super!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Nog steeds een voorspoedige zwangerschap verder. Het is wel enorm zwaar, mijn buik is al behoorlijk groot en ik heb last van mijn rug en bekken en zo nu en dan al flinke harde buiken. Maar voor een tweelingzwangerschap ziet alles er wel heel gunstig uit. Beebjes hebben ieder een eigen appartementje, van alle gemakken voorzien. Placenta’s liggen totáál niet bij elkaar in de buurt (die van ons meiske linksvoor en van ons manneke rechtsachter), ruim voldoende vruchtwater, kindjes groeien nog hetzelfde als een eenling… dus allemaal prima in orde :thumbup:
We zijn inmiddels ook aan de babykamer begonnen, muren zijn al mooi lila en paars :inlove: Meubeltjes en duowagen zijn besteld, en worden over 6 weken bezorgd :dance:
En ik ben druk begonnen met kleertjes uit te zoeken. We hebben zooooooveel meisjeskleertjes, dat ik ga proberen alleen de mooiste dingen te bewaren en de rest te verkopen of weg te geven. Dan hou ik misschien nog wat geld en ruimte over om ook wat voor ons knulletje te kopen :inlove:
Oeh, en niet doorvertellen hoor… maar over 4 nachtjes slapen wordt Fleurtje alweer 1 jaar :shifty: :silenced: :inlove:
Jee, Heske, leuk om weer eens wat van je te horen, en wat een goed nieuws allemaal!! :dance: Een jongen en een meisje, wat leuk en bijzonder zeg!! En Fleur alweer bijna een jaar… jeetje!! Gefeliciteerd alvast!! :-*
Heske, zwaaaiii :mrgreen:
Wat leuk een jongen en een meisje :dance: :dance:
Heske:
Wat goed dat de ukkies het goed doen bij je !
En wat super leuk dat je een jongen en een meisje krijgt !!
Ik zit hier met een probleempje en kom er maar niet uit :?
Ik had een VW Golf V 3- deurs. Nu er een kleintje komt, stap ik over op een 5-deurs. Maar nu zijn de Golfjes nog zo duur en ze mankeren bijna allemaal wat. Nu twijfel ik dus of ik weer een VW Golf moet nemen of dat ik voor een Opel Vectra of een BMW 3-serie… Het gaat om toch best veel geld en nu met de hormonen ben ik bang dat ik de verkeerde keuze ga maken :oops:
Misschien brutale vraag , maar wat voor auto rijden jullie en wat is jullie ervaring daarmee ?
zooo ben ik weer even!
Heske, wat leuk! Wat een rijkdom! Liggen de namen al klaar? En alvast gefeliciteerd met fleur!
Tijger, ik rij in een Kia. Rijdt prima, maar nu met een derde in de planning moeten wij straks ook over op een andere auto. Hier passen geen drie stoeltjes op de achterbank…
En sproet ben je weer aan het werk gegaan? Of voel je je nog niet 100%?
Kc, fijn dat jullie het lekker hebben gehad!
En Tierrr, al een hele bink dus! Foto’s? :mrgreen:
Van de week met Leon naar de huisarts geweest en doorverwijzing gekregen voor de KNO. Keelamandelen waren vergroot en waarschijnlijk neus ook. Dus dat wordt waarschijnlijk opereren. Wel fijn als hij er vanop knapt.
Milan slaapt nu eindelijk al twee nachten zonder speen :dance: Schaam me kapot dat hij hem nog had :oops: , maar ben ook enorm trots op hem dat hij hem zonderen mopperen weg heeft gedaan.
Verder zit ik te wachten… :roll:
Wachten jullie mee? :mrgreen: :-*
Wat goed dat Milan nu al twee dagen zonder speen slaapt :dance:
Hier draaien de duimen voor je
Spannend Miek, ik duim voor je hoor!
En wat knap van Milan, zeg!! Hopen dat ie het vol blijft houden!!
Foto’s, eeuh… als Jesse zich nu even rustig blijft houden, zal ik eens kijken…
Tijger, wij rijden in een Ford Focus Wagon, ideale auto, alle ruimte en rijdt heerlijk!
@Tierrr wrote:
Foto’s, eeuh… als Jesse zich nu even rustig blijft houden, zal ik eens kijken…
Gelukt! :mrgreen:
Wel wat oudere foto's trouwens... de nieuwsten omet ik nog op de laptop zetten.. :roll: Trouwens gister zo'n fotoshoot gehad van Bell Photo. Hadden we zo'n bon van, en dan had je een gratis fotoshoot waarvan je 1 foto gratis krijgt. En de rest mag je dan heeeeel duur bijkopen eventueel. Over 2 weekjes afspraak om de foto's te bekijken... ben benieuwd! Hoop dat ze mooi zijn! Heb mezelf voorgenomen maximaal 2 foto's te kopen.. hopen dat dat lukt... :roll:
Ga meteen kijken Tierrrr!
Van de week was de schoolfotograaf bij de peuterspeelzaal van Milan. Foto’s laten make, ook van de twee jongens samen. Hoop echt dat ze leuk zijn geworden. Leon had alleen een blauw oog, dat is wat minder :roll:
Hoe komt ie daaraan dan? :roll:
hoop met je mee dat ze leuk zijn… we zien ze hier wel he?