Jane, mag ik jou bericht gewoon quoten? :mrgreen:
Hier dus ook een jongetje dat ziekjes is en ineens wat minder goed doorslaapt dan we wel gewend waren. Soms nog wel gewoon hoor gelukkig, maar soms ook nachten dat ie om 2 ur al wakker is en gewoon niet meer wil slapen…
En ook wij willen dus dolgraag een 2e kindje, lijkt ons super voor J en ook wij hopen dus heel erg dat t ons ook gegund is. En het kriebelt ook wel wat. Maar ook ik vind het wat dubbel… Ik vind het aan de ene kant zonde om er nu al aan te beginnen, omdat we eindelijk echt kunnen genieten van ons ventje en hij inderdaad all mijn aandacht verdient… en sja, een zwangerschap en straks een baby erbij is natuurlijk toch zwaar! Al denk ik inderdaad ook dat dat toch allemaal wel vanzelf gaat. Maar toch… En ik heb natuurlijk een keizersnee gehad, waardoor er soms ook wel eens gezegd wordt dat je beter even kan wachten. Denk dan ook dat dat beter is en deze maand klussen we sowieso niet… en daarna zien we wel weer verder…
Sproet??
Tijger weer goed gekeurd dus, fijn! En bv geven, super! Ik hoop dat het gaat lukken. Zucht, als ik zoiets lees ben ik toch wel weer jaloers dat het hier niet zo goed gelukt is… ok, hij heeft het 6 weken gekregen en das beter dan niet, maar had het graag nog veel langer gedaan… en er ook gewoon meer van genoten, maar dat was nu moeilijk door de pijn…
FF snel… Femke op schoot…
BIB
Jane en Tierrr :
Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie mannetjes :hug:
Tierrr:
Ik hoop dat het gaat lukken met de bv en anders is het gewoon pech en aan de fles, heb ik het toch geprobeerd. De vk zei ook dat je wel eerst bv kan geven en dan naar de fles, maar niet eerst de fles en daarna bv, dus vandaar de keuze om het toch maar te proberen…
Hier vanmiddag de box gekocht en viooltjes voor in de tuin, en dus ook gelijk geplant. Was heerlijk weer hier. Nu is de pup van mijn broertje hier, dus een lekkere drukke boel…
Hihi m.arijke wat grappig hoe ons leven vaak bijna dezelfde weg vaart
Maar beterschap voor je kleine mannetje, echt sneu als ze zo ziek blijven :hug: :-
Daar is sproet :mrgreen:
Tijger, daar heeft je vk helemaal gelijk in, en lekker doen waar jij je straks goed bij voelt :- Niet alle moeders vinden bv geven fijn of praktisch.
Hier vandaag een stuk gefietst ( 3 kwartier ) ging aardig… 3 wassen weg gedraaid en lekker buiten laten drogen, vriendlief zijn haar geknipt , box in elkaar gezet. Best druk dagje nog geweest.
Gisteravond kwamen pa en ma de pup van mijn broertje ophalen en waren ze helemaal over de zeik. Bleek er te zijn ingebroken bij hun in huis. Veel spullen weg, alles overhoop getrokken … En de recherche had het te druk met onderzoek naar een steekpartij, dus geen tijd om vingerafdrukken te komen :twisted:
Tijger, balen voor je ouders. Toch altijd een hele vervelende gedachte dat er iemand door je spullen is gegaan.
En druk dagje gisteren inderdaad.
Wij waren even met de kids (met vrienden en hun zoontje) op het strand.
Wat vinden die kleintjes dat gaaf
Was wel best frisjes.
Verder alles rustig, maar beroerde nacht achter de rug ivm mijn darmen.
Die doen het gewoon niet meer en in mijn buik rommelt en borrelt het op de meest vreemde plaatsen. Niet bepaald relaxed dus. Vanmiddag naar de VK. Maar voorlopig: BIB
Dat is vervelend Tijgertje :evil:
En nog geen BIA meldingen helaas, ik zit er echt op te wachten hoor
Ik hoop dat J en T snel weer gaan slapen 's nachts
Oh tijger wat vreselijk! Gewoon al t idee dat iemand je huis is ingeweest Sinds ze hier. Vlak na Ti.ms geboorte probeerde in te breken, Ben ik erg op mijn hoede als ik savonds nog even wat drinken wil halen beneden of geluiden hoor. Hoe gaat t met je ouders? Tis altijd een behoorlijke klap die je krijgt… Als t je nog nooit s overkomen verwacht je niet dat jeje zo zou voelen inje eigen huis.
Maar nog geen bia’s spannend :mrgreen:
kc ja hoop t ook. T is nog steeds niet lekker, hij heeft mama de halve nacht bezig gehouden, maar dit was echt erg want hij bleef maar huilen en t klonk als t “ik heb pijn, ben niet lekker” huiltje ik kon niets doen, moest hem gewoon in slaap laten huilen op mijn borst, terwijl ik hem maar robeerde te troosten
Bah wat was dt vreselijk. Vanochtend ging t weer zo, toen heb ik maar een zetpil gegeven, en toen hebben we samen nog 2 uur geslapen, maar ik ben nog steeds helemaal kapot! Heb ook t kdv en werk afgemeld want T’tje had gewoon heel veel behoefte aan mama :hug:
Ik hoop dat ie wel snel zichzelf is, niet alleen voor hem enonze nachtrust mar ook vor de prikjes die hij eigenlijk volgende week krijgt…
Kc hoe gaat t met C?
Ouders gaat nu weer redelijk. Hebben een lijst gemaakt met alles wat ze missen en nu komt volgende week de expert van de verzekering.
Maar het blijft een eng idee. Gelukkig waren ze niet thuis toen het gebeurde. Ik controleer nu ook extra of mijn ramen en deuren goed op slot zitten…
Balen Jane dat Tim zo ziekjes is en alleen bij mama wil zijn, hoop dat ie snel opknapt :hug:
Fijn dat t goed gaat met ze, verschrikkelijk blijft t wel.
En wil je niet bang maken, maar hier was alles potdicht en op slot maar sloopte ze gwoon t hele raam :roll:
Maar jeetje tijger overmorgen MAG beebje gewoon al komen
Ben t vergeten :oops: Maar ga je thuis of in t zkh bevallen?
Hoi dames!
Even zwaaien en een dikke :hug: voor Jane en T en de ouders van tijgertje…
Maar hier laat ik het even bij, want ik ben zooooo moe…
Zie mijn topic bij arm om je schouders… :roll:
Aangezien dat andere topic alleen voor :hug: is hier een reactie. Eerst wel een :hug: Want zo’n onrustig kind is niet leuk weet ik.
Die uitslag had hij constant al lees ik, lijkt los te staan van de voeding als je het mij vraagt, want hij heeft het ook met de nutrimagen toch?
Hij kan natuurlijk last krijgen van die vriezermelk, je geeft hem toch opeens iets anders wat zijn maag niet gewend is, ongeacht of er nu wel of niet koemelk in zit. Alleen op het feit dat het andere voeding is kan hij al reageren. Dus ik zou hem niet zomaar een hele voeding andere melk geven. Als je het perse wilt opmaken zou je bijv een beetje kunnen mengen, dus bijv van de 180 ml 30 vriezermelk. Dit is wat ik denk hoor, ik ben geen arts natuurlijk. Kan hij ook geen uitslag hebben door bijv wasmiddelen ed? Als hij verder niks anders binnen krijgt dan de nutrimagen is het niet van koemelk iig. Sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat :hug:
Jane, lekker met T. mee gaan slapen. Heerlijk dat dat gewoon nog kan toch. Straks moet je weer werken en kan het niet meer en wordt ie vast ook 's nachts wakker, dus elke minuut die je nu kunt meepakken echt gewoon doen ook.
C. is de laatste dagen ook weer vroeg wakker :evil: En die wil dus niet meer bij mama slapen. Ik ga zo heel erg verduisterende rolgordijnen kopen Ik ben het zat.
Bedankt voor je reactie, KC… altijd wel fijn om naast knuffels ook een mening van een objectief iemand te horen! :-
@Kittycat wrote:Die uitslag had hij constant al lees ik, lijkt los te staan van de voeding als je het mij vraagt, want hij heeft het ook met de nutrimagen toch?
Ja, die uitslag op zijn wangen heeft hij al tijden… al van vóórdat hij aan de nutramigen ging en het is nooit overgegaa met de nutramigen.
Wat dat betreft zou je dan ook eerder denken aan gewone babyuitslag f allergie voor iets anders… maar ik zou dus niet weten wat… :think:
En ik hou ook in mijn achterhoofd dat zelfs de gewone nutramigen dus niet helemaal koemelkvrij is…
@Kittycat wrote:
Hij kan natuurlijk last krijgen van die vriezermelk, je geeft hem toch opeens iets anders wat zijn maag niet gewend is, ongeacht of er nu wel of niet koemelk in zit. Alleen op het feit dat het andere voeding is kan hij al reageren. Dus ik zou hem niet zomaar een hele voeding andere melk geven. Als je het perse wilt opmaken zou je bijv een beetje kunnen mengen, dus bijv van de 180 ml 30 vriezermelk.
Ik heb de melk inderdaad gemengd met nutramigen. Half om half.
Sja, zou kunnen dat ie reageert op het feit dat ie ‘andere’ voeding krijgt, maargod… het is wel voeding die hij altijd gekregen heeft en geen vreemde voeding natuurlijk. En hij krijgt het dus half om half.
En ik heb hem al wel vaker een flesje moedermelk uit de vriezer gegeven van andere data (waarvan ik weet dat ik toen behoorlijk koemelkvrij at…) en daar reageerde hij niet anders op… dus ja… ik weet niet… :think:
Ik hoop trouwens dat jullie kids snel weer wat langer willen slapen… wel zo lekker! :-
Nutramigen is wel helemaal koemelkvrij toch :think: Dacht ik tenminste
:shifty: (Check eens op soja, alleen sojalecithine is wel soja-eiwit en dus meestal reactie-vrij) Ik probeer een beetje met je mee te denken hoor.
Ik weet niet of wasmiddel een mogelijkheid is, en als je zijn spulletjes met ander wasmiddel wast komt hij toch met zijn hoofdje tegen jullie kleding aan.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met ‘maargod… het is wel voeding die hij altijd gekregen heeft en geen vreemde voeding natuurlijk.’ :oops: Als ik het goed begrijp bedoel je dat het niet vreemd is omdat hij het ooit eerder heeft gehad. Maar als hij het nu een tijd niet heeft gehad is het wel weer ‘vreemd’ voor hem, zijn lichaam is er niet aan gewend. Zo bedoel ik het, en daardoor kan hij reageren, immuunsysteem dat wat ‘vreemds’ binnen krijgt. Ik zou hem dus weer even een weekje niks anders geven dan nutramigen, kijken hoe dat gaat. Het kan natuurlijk ook allemaal toeval zijn en dat ie om andere dingen niet lekker in zijn vel zit, tandjes, prikkels, ander ritme, maar leuk is het niet natuurlijk Ik hoop iig dat de huisarts je kan helpen.
C. reageert soms toch ook nog. Gistermiddag heeft ze een pakje gewone koemelk op en gisteravond had ze diarree. Maar of dat nu is omdat het koemelk is of omdat ze het niet gewend is weet ik niet. Over het algemeen gaat het gelukkig goed. Ik heb wel gemerkt dat ze van koemelk (dus melk uit een pak) en soja eczeemplekjes in haar gezicht krijgt, maar gelukkig niet ernstig.
@Kittycat wrote:
Nutramigen is wel helemaal koemelkvrij toch :think: Dacht ik tenminste
:shifty:
Nee, neocate en nutramigen AA zijn helemaal koemelkvrij. Gewone nutramigen niet.
Net bij de huisarts geweest. Ze heeft me zalf gegeven voor de uitslag op zijn wangetjes.
En de rest van het verhaal deed haar heel erg denken aan een koemelkallergie. Ik dus uitgelegd dat uit de provocatietest bleek dat hij het niet had... maar daar hechtte ze niet zoveel waarde aan...
Advies: óf zelf provoceren gaan dmv gewone voeding te geven. Of toch weer een afspraak maken met de kinderarts om met hem nogmaals van gedachten te wisselen over een koemelkallergie.... :think:
Ik wist niet dat er 2 soorten nutramigen waren joh.
En wat vind je er zelf van?
Ik zou haar advies aannemen en weer een afspraak maken bij de ka.
In het ergste geval ga je er een keer teveel heen, in het beste geval gebeurt er iets waardoor het beter wordt. Ondertussen zou ik hem echt alleen maar de nutramigen geven die hij voorgeschreven heeft gekregen en verder niks anders. Als je niet op advies zit te wachten moet je het gewoon eerlijk zeggen hoor :shifty:
Je advies is welkom hoor! :-*
Ik heb een afspraak gemaakt bij de kinderarts… 6 april…
Geef hem de komende dagen in elk geval inderdaad niks anders dan nutramigen. Maar als het nou straks weer goed gaat (hoop ik toch…) dan ben ik misschien wel in staat om inderdaad zoals de huisarts zegt thuis te gaan provoceren met koemelkvoeding. Want ik wil het nu wel eens gewoon écht duidelijk hebben. Moet anders over 2 maanden sowieso overstappen op koemelkvoeding, want voor de nutramigen nummer 2 heb ik geen machtiging, dus ja… :?
Het was net weer helemaal mis, nou, ik heb lekker even heel hard mee gejankt. Ik ben het zoooo zat he? Dan denk je net dat het lekker gaat en dan is het weer mis… en het is zo ontzettend zielig… Hij is dan zoooo moe, maar kan gewoon echt niet goed in slaap komen omdat ie zo’n last heeft.
Nu ben ik op het moment ook wat labieler dan normaal doordat ik zelf wat ziekig ben, dus kan ook minder hebben… maar als het nu overdag was geweest, had ik het ziekenhuis opgebeld dat ik eraan kwam… :oops:
En dan denk ik tegelijk ook weer bij mezelf: stel je niet aan, als je nu een paar dagen alleen nutramigen geeft dan gaat het vast weer beter… zucht
Kortom: ik word gewoon een beetje moe van de onzekerheid en het malen…
Marij.ke ff een hele dikke :hug:
:-
Ook de rest een dikke :-
Hier knappen de mannetjes goed op en nu is manlief aan de beurt…
Jullie weten vast hoe het is, een zieke man in huis :lol:
nee, hij heeft het goed te pakken hoor, echt niet fijn! Heeft echt een hele dikke onstoken keel met geel/witte aanslag op de amandelen. Voelt zich echt ellendig, sneu, maar… het is wel een echte man :mrgreen:
BIB!
En een goede nacht gehad… jeetje, wat scheelt dat zeg :mrgreen:
Memmie, fijn dat je kleine mannen aan het opknappen zijn.
Alleen nu die grote nog :roll: :lol:
Tierrr… :hug:
JAne je maakt me niet bang hoor, wij hebben boven noch heel oude raamkozijnen die je zo open hebt en daar maak ik me vanaf het begin dat ik hier woon al zorgen om. Raim gaat binnenkort informeren of ze op kort termijn tijd hebben om ze te vervangen voor goede raamkozijnen met goed glas.
Ik ga in het ziekenhuis bevallen, maar probeer daar zo laat mogelijk naar toe te gaan ( dit is in overleg met de vk)
Marijke:
Heel veel sterkte met je mannetje :hug:
Ga zo je topic even lezen…
Memmie:
Beterschap voor je grote man… :hug:
Hier gaat het nog steeds redelijk. Keelpijn en strontverkouden, maar verder nog geen kwaaltjes. Ben de buik ook nog niet zat, baal alleen dat ik me zwangerschapsbroeken niet meer aan kan. Dus vandaag wezen shoppen voor lange t-shirts waar ik leggings onder aan kan en dat hoop ik dan nog even tot het laatste vol te kunnen houden…