*** Oktoberstoppers 2008 * deeltje 19 ***

Hoi meiden,

Gister met de 3 kids naar het cb… Oooo daar word je niet vrolijk van! Ging voor 11 de deur uit en was om 13 uur weer thuis. R was voor 18 maanden afspraak en de jongens moesten ook worden geprikt. Ik was alleen en dat is een gedoe met een tweeling en een klein meissie. Ik was echt kapot dat ik thuis kwam! En toen moesten ze alle 3 tegelijk eten en naar bed!

R weegt nu 9730 gram en is 81 cm

J.amie weegt nu 3990 en 54,5 cm dus die is goed gegroeid!

J.ulian 4180 en 54 cm Dus ook goed.

Mooi weer is het he vandaag! Heerlijk daar word je vrolijk van!

R is trouwens helemaal gek van tekenen! Ze kan het potlood ook al super goed vasthouden!

En ze pakt steeds stiekum koekjes uit de la… en dan snel een hap nemen. Ze moet hem dan van mij alsnog terug leggen. Dus wij hebben nu allemaal koekjes in de koektrommel waar hapjes uit zijn. Dus bij ons moet je geen koek nemen haha

We hebben nog een nieuwe kinderwagen gekocht op mp. IK BEN TOCH BLIJ!!! (het was zo lastig om de deur uit te gaan met de auto) Op deze kunnen de mc ook. Ik werd zo gek van al dat gesjouw!(ik zit natuurlijk ook nog steeds met mijn arm die nog niet is wat hij was) Als ik naar de auto loop moet ik best stukje lopen. Door de tuin dan door de schuur. Voordat ik bij de auto ben heb ik al 4 deuren gehad. Dus moet tig keer lopen. Kinderwagenbakken van boven halen enz enz. Dan alles in de auto zetten. Achter r aanrennen. Dan eindelijk alles in de auto. Wagen inelkaar zetten dan de jongens uit de mc. De kinderwagenbakken op de wagen, dan de jongens erin. enz enz. whaaaa echt super vervelend als je ff weg wilt. En nu kan ik gewoon de mc thuis er al opklikken dus hoef maar 1 keer te lopen. heerlijk. Tzt kijken we wel welke wagen we gebruiken als de jongens kunnen zitten en de ander verkopen we wel weer op mp.

Memmie wat een verhaal :shock: Pff wat zal je geschrokken zijn! Knuffel voor die kleine J.esse

Tijger en sproet wat gaat het hard!!! Tijger jij mag al bijna en sproet moet jij niet eens haha :wink: Ik moest er op het eind ook zo vaak uit gek werd je ervan :wall:

Tierr hoe gaat het met jouw kleine man. Wat een wonder he dat ze van een bepaalde voeding zo kunnen opknappen! Kc kan daar ook wel over mee praten. Die heeft aandelen neocate :mrgreen: Ik aandelen nutramigen AA hihi

Kc hoe gaat het met C? Moet jij nog te provoceren of is dat klaar?

Wat een verschil nu die J.amie! Hij lacht nu ook! En hij is super helder.

J,ulian is nog niet helemaal top maar heeft waarschijnlijk vorige week een buikgriepje gehad. Hij spuugde zn flessen eruit (niet allemaal gelukkig). Zn voeding kwam constant omhoog maar nu niet meer! Nu nog even wat minder krampjes en dat ben ik helemaal blij!!!

Liefs

Gelukkig gaat het met allebei je mannetjes beter. Maar balen dat je dan zo moe bent om even naar het cb te gaan :hug:

Maar wel mooi dat een goede wagen heb kunnen vinden op mp…

En Sproet, je taakje voor vandaag gedaan? :wink:

Newbe, wat onhandig met 3 kleintjes in je eentje. Ik zie mensen met tweelingen hier altijd met een vader of oma ofzo erbij en dan jij in je eentje met 3 ukken. De mannen groeien goed hoor :thumbup: Fijn dat het wat rustiger is nu. En ook lekker dat je een andere wagen hebt. Kan R. al goed lopen?

Memmie, hoe is het nu met J. en jou?

@Newbe wrote:

Tierr hoe gaat het met jouw kleine man. Wat een wonder he dat ze van een bepaalde voeding zo kunnen opknappen! Kc kan daar ook wel over mee praten. Die heeft aandelen neocate :mrgreen: Ik aandelen nutramigen AA hihi

Haha, ja, en ik in de gewone nutramigen!
Inderdaad wonderbaarlijk! :shock:
Hier gaat het wel weer ok inmiddels. Het is echt dagen mis geweest na het afbouwen van de medicatie. Krijsen krijsen krijsen... zo ontzettend zielig. De eerstvolgende maanden krijgt ie gewoon medicatie dus!

Wat heftig met 3 kids naar het cb, respect zeg!! :shock:
Verder klinkt alles gelukkig weer wat positiever! Krijg je wat dat betreft ook wat meer rust?

Memmie, hoe gaat het nu met jou lieve ventje?

Sproet, tijger, kc?

Jane ook alweer ff niet gezien... Heske, Miek... iedereen... kom es!! :mrgreen:

O, ter info: ongi hier. En goed ook...
41 dagen na de vorige, 9 dagen na ei.. klopt niet helemaal dus. :think:

heb ff wat foto’s bij de januari mama’s gezet.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4907867#4907867

Aaah newbe, wat een scheetjes zeg!! Zo klein ook nog, die 2 ventjes… lief hoo! En je prinses ook natuurlijk!! :inlove:

Oooh, ik vind ze al harstikke groot eigenlijk :smiley:

Ze zien er goed en gezond uit hoor. Lieve mannetjes.

En een heerlijk dreumesje :inlove:

Hier gaat alles zijn gangetjes. C. wordt groot, lang, maar niet breed alleen.

Ze loopt nu en kan al heel wat woordjes. Er is al geprovoceerd (newbe vroeg dat?) en heeft geen kma. Ze krijgt nu gewone melkpoeder en sinds een paar dagen yoghurt en sinds gisteren 1x 100 ml gewone halfvolle melk. Maar sinds we over zijn op gewone melkpoeder heeft ze een beetje eczeem onder haar mond. En gister zag ik beginnende plekken op haar armen en benen (heel ruw) en gisteravond was heel het stuk onder haar mond en haar kin helemaal rood. Maar de ontlasting is normaal en dat is fijn.

Newbe:

Wat een heerlijke kindjes heb je :inlove:

KC:

Je meisje die al groot word en al wat woordjes kan spreken :thumbup:

Newbe, wat een schatjes inderdaad.

En vindt grote zus het ook allemaal nog leuk?

Ben zo benieuwd hoe Femke straks gaat reageren…

Hier vandaag wat laatste klusjes door hub en vanmiddag krijgen we vrienden op visite. Relaxte zondag dus. Vannacht gelukkig ook weer goed geslapen, na een verschrikkelijke nacht met veel darmkrampen ervoor.

Voorlopig in ieder geval gewoon nog BIB :smiley:

Gelukkig heb je beter geslapen Sproet !

Ik heb buikfoto’s geplaatst in het SF.

Hier is het geboortebord zo goed als klaar, moet alleen nog even op elkaar gelijmd worden.

En de kleertjes die het geslacht kunnen verraden liggen nu ook in de kast op de babykamer en de dromenvanger hangt boven het ledikantje, dus vanaf nu mag er niemand meer op de babykamer komen. Ook heb ik vast de babyspullen in de vluchtkoffer gedaan. Nu de spullen voor mezelf nog. Vanmiddag een lekker stuk gewandeld ( hier was het aardig weer ), ik liep wel als een omaatje :lol: Begint toch iets zwaarder te worden nu en ik wil nog zoveel ( kasten opruimen en schoonmaken , keuken schoonmaken, bijkeuken opruimen en schoonmaken ) Kijk mijn mams wel even lief aan of ze me misschien wil helpen… :oops:

@Kittycat wrote:

Maarre ‘je best doen’ en dingen op zijn beloop laten kan dezelfde uitkomst hebben he :wink:

:lol: Dat hebben wij ook ondervonden :lol: :silenced: Zou nu niet anders meer willen hoor, maar de twins zaten nog niet helemáál in de planning :wink:

Was even aan het bijlezen, maar kon het alvast niet laten hierop te reageren :angel: Later meer :-*

Even snel nog, wil eigenlijk zo gaan slapen.

Newbe, heerlijk om te lezen dat het steeds beter gaat met jullie! Wat een prachtige mannetjes!

Hoe gaat dat nu eigenlijk, met je kleine prinses en dan 2 beebjes erbij? Fleur scheelt straks ongeveer net zoveel met haar broertje en zusje, en ik kan me er soms wel zorgen om maken hoe ik dat in hemelsnaam moet doen, ook omdat ik niet denk dat Fleur tegen die tijd zelf kan lopen :? (Vrijdag weer bij fysio geweest, en ondanks dat ze onwijs goed vooruit gaat, heeft ze nog steeds een fikse achterstand, oa door hypermobiele gewrichtjes). Zit nu al te bedenken hoe ik straks Fleur naar het kdv moet brengen als ik ook de tweeling bij me heb… kinderwagen mag er namelijk niet mee naar binnen, maar ik kan geen 3 kinderen tegelijk dragen :shifty:

Zijn er dingen waar jij tegenaan loopt, en heb je misschien tips??? :angel: Ik heb al een draagdoek klaarliggen, ik denk dat dat nog wel eens een oplossing kan zijn bij logistieke problemen :wink: , maar ik blijf hopen dat Fleur ineens tóch besluit om voor de 16 maanden te gaan lopen :shifty:

KC, apart dat C’tje nu weer eczeem krijgt… Fleur namelijk ook. Het begon met een paar plekjes, toen eerst haar hele beentjes, en toen de rest van haar lijfje, ze zat echt hélemaal onder :shock: Nu is het weer een beetje aan het wegtrekken, terwijl we niet echt iets wezenlijks hebben veranderd aan haar voeding (alhoewel… we zijn van Nutrilon 3 overgestapt op Peuter Groeimelk… zou dat het dan zijn? :think: ).

Hier gaat het verder allemaal goed! Sinds vandaag zijn Tjip en ik eruit wat de namen voor de ukjes betreft! :dance: :dance: :dance: Was nog een hele strijd, we werden het écht niet met elkaar eens. Uiteindelijk was Tjip bereid mij m’n zin te geven, als híj het geboortekaartje mocht uitzoeken (daarover verschillen we namelijk ook érnstig van mening, we vinden héél verschillende dingen mooi). Ik heb er nog wel íets over te zeggen, maar we gaan iig iets uitkiezen in ‘zijn stijl’. Ik vond de namen toch echt belangrijker, dus dan maar een lelijk kaartje :wink: (jongensnaam was overigens geen probleem, maar de meisjesnaam… pffff, wát een drama!)

De beebjes doen het tot nu toe goed, groeien nog net zo hard als een eenling (en ik dus 2 keer zo hard :roll: ), bewegen goed (veel meer en duidelijker dan Fleur, héél fijn! :dance: :inlove: )… woensdag heb ik weer een echo, nu alweer zin in! Gyn gaat dan ook even goed naar het ks-litteken kijken, omdat ik me daar wel zorgen om maak.

Fleur zit de laatste tijd erg goed in haar velletje, maakt flinke sprongen qua motoriek en eet vrijwel met de pot mee! Zo’n verschil met een paar maanden geleden! :dance:

Met Sterre gaat het zoals altijd goed :inlove: Ze is enorm aan het groeien, wordt echt al een grote kleuter :inlove: En lekker bijdehand is ze ook :inlove:

Ik vind de zwangerschap best zwaar, ook in combinatie met Fleurtje die nog zo klein is. Maar ik geniet er wel van. Vrijdag komen de meubeltjes voor de babykamer, dus kan ik lekker gaan inrichten.

Tjip heeft het super druk met de winkel, die loopt nog steeds als een tierelier. Heel erg fijn, maar ik zou hem soms wel wat meer thuis willen hebben :oops:

Nou, tot zover even voor vandaag… Morgen weer een drukke dag voor de boeg, dus ik ga mijn bed opzoeken :zzz:

Heske, dat lijkt me inderdaad nog een logistieke klus straks.

Wij zitten hier ook af en toe te bedenken wat nou handig is, maar volgens mij kom je daar in de praktijk pas achter.

Wat dat betreft ook petje af voor jou, Newbe.

Ik heb wel een buikdrager van iemand overgenomen en we hebben vorige week eindelijk een buggy gekocht. En dan zien we het wel. In het begin is de kans toch niet zo groot dat ik met beide kids op pad moet en Femke redt het al om best een eind te lopen inmiddels.

Heb even een buikfoto in ons sf gespamd :smiley:

Meiden, wat een rust hier.

Ik heb een waardeloze nacht achter de rug, veel darmkrampen en ook nog eens misselijk…

Vandaag dus maar even rustig aan!

He jasses sproet, inderdaad maar ff rustig aan dan!

Hier ook een waardeloze nacht.

J wilde na zijn laatste fles al niet naar bed, en toen sliep ie om 12 uur eindelijk en toen begon ie om 2 uur zo hard te hoesten dat ie er haast in smoorde. En vervolgens kreeg ik hem dus met geen mogelijkheid meer in slaap de hele nacht… :zzz:

Heske, leuk weer even van je te horen, je klinkt enthousiast… mooizo! :slight_smile:

dikke :hug: meiden!

Hier ook een slechte nacht.

Gisteren is Jesse weer gezond verklaard door de chirurg in het ziekenhuis en vandaag heeft hij buikgriep :sick: Eerst spuugde hij alleen slijm, maar nu komt ook zijn ontbijtje er weer uit… Houdt het nou nooit eens op voor mijn kleine mannetje?!

Ik ben er weer vandoor! er wil iemand ff lekker ‘hangen’

:-*

Jeetje Memmie, beterschap voor Jesse!

Toen ik met Femke naar het zkh was op nacontrole werd ze ook ‘gezond’ verklaard en 's middags had ze hoge koorts…

Hopelijk knapt je mannetje snel weer op.

Hier een wat betere nacht, maar mijn darmen lijken het gewoon begeven te hebben… pff… :roll:

Beterschap voor Jesse Memmie :hug:

Tierrr Ook beterschap voor jou kleine man…

Sproet, gelukkig gaat het weer wat beter met je …

Sproet:

Hoe is het bij jou ?

Nog 9 daagjes ! Spannend !!

Hoe is het met de rest van de dames ??

Hier vanmiddag bij de vk geweest. Liggings echo gehad. Humpie is ingedaald , hoofdje naar beneden. De vk wilde een afdruk van het gezichtje maken, maar humpie was eigenwijs en lag met het gezichtje richting mijn rug en het armpje en handje voor het hoofdje… Bloeddruk was 110/60. Verder de bevalling besproken en ben er nu ook uit dat ik wil proberen te starten met bv…

Sproet?? :shifty: Waar is je bib? :mrgreen:

Tijger wat fijn beebje ergoed voor ligt :inlove: :dance:

En wat leuk dat je bv gaat proberente geven.

Verder even ego want daarom schrijf ik zo weinig :wall: Wil niet alleen egoberichtjes schrijven en schrijf dan alleen als ik op iedereen kan reageren, maar gaay me toch evenniet lukken en plaats lekker even egoberichtje :angel:

Sinds de prikjes slaapt T.im niet meer door, en dat is dus nu al 2,5 week, ik ben kapoooot! Daarnaast is hij van de afgelopen 2,5 week zeker 2 weken ziek geweest. Meteen na de prikken aantal dagen koorts, maar later die week weer ennu verkouden. Hij heeft gelukkig geen koorts of verhoging, maar wel een sntneusje en hoesten als een zeehondje :oops: :doh: en midden onder zijn oogjes zie je regelmatig een traantjes hangen, echte water oogjes, zo rosig echt sneu! :hug:

Ik hoop zooooo dat hij binnenkort wel weer gaat doorslpen want dit is gewoon… Pfff :zzz:

Maar ik moet er wel bij zeggem dat hij afgelpen week 1 keertje redelijk lang achter elkaar heeft geslapen, hij sliep al romd half 9 tot half 5 snachts, dus dat was toch weer 8 uur, maar helaas was t eenmalig :stuck_out_tongue:

Ik zie mijn banner 14 dagen tellen en weet gewoon dat ook deze maand een hele kleine kans is dat ik weer zwanger ben. :shifty: We willen dolgraag een 2e kindje en hopen dat t ons ook echt gegund is, maar voor nu heb ik er nog geen haast mee, en om eerlijk te zijn vind ik t zelfs een beetje eng. Ik geniet nog zoooo van mijn kleine mannetje en vind gewoon dat hij al mijn/onze aandacht verdient, ben denk gewoon beetje bang dat ik hem te kort doe zo snel en niet mijn liefde over 2 kindjes kan verdelen, tegelijkertijd weet ik ook wel dat t vanzelf gaat als T.im een brusje krijgt, maar voor nu geniet ik dus nog met volle teugen van dit kleine kindje dat oh zo hard groeit en probeer ik de vruchtbaarste dagen te vermijden :stuck_out_tongue: vind t voor hem wel erg leuk als hij een broertje of zusje mag krijgen. Ik weet zelf hoe fijn dat is :inlove:

Ondertussen is die op mijn arm in slaap gevallen :inlove:

Hopelijk slaapt ie zo lekker door in zijn eigen bedje :pray:

Mijn oogjes worden moe dus ik ga maar eens slapen :zzz:

Welterusten meiden!

Oh ja miek??? Hoe is t met je? :-*

Oh ja wn T.im alweer 4 maandjes :shock: