*** Oktoberstoppers 2008 * deeltje 19 ***

Ok, nou, dan hoop ik voor je dat de kleine nog een kleine 2 weekjes blijft zitten… kun je op je gemak nog wat laatste dingetjes doen en met het fotoalbum van Femke bezig… voordat je er straks 2 moet maken! :wink:

Sproet:

Al bibben ! :shock:

Wat gaat de tijd snel !!

Newbe:

Wat zielig dat Julian niks binnen kan houden en zijn flesje er weer uitgooit :hug:

Hier is net de vrouw van de kraamzorg geweest voor de intake. Super aardig vrouwtje. Bij het geven van borstvoeding krijg ik 49 uur verdeeld over 8 dagen en bij flesvoeding krijg ik 45 uur verdeeld over 8 dagen. Ze hoefde het kamertje niet eens te zien, moest alleen een paar vragen beantwoorden en ze heeft wat informatie gegeven… Heb een rugzakje gekregen met informatie en proefmonstertjes…

Sproetje, je MAG :shock: :dance: :inlove:

Ik hoop voor je dat je eerst alles klaar mag hebben voordat de kleine zich aandient!

Marijke, fijn dat jullie nu echt kunnen genieten van jullie mannetje!

Newbe, super dat je beide mannetjes nu weer thuis hebt. Jammer dat ze de voedingen nog niet zo goed binnen houden… Ben benieuwd wat de KA zei. Hoe is het met jou? Kun jij het allemaal nog een beetje aan? Het lijkt me zooo zwaar wat jullie nu meemaken. En met R?

Tijgertje, balen van je rugpijn en harde buiken :hug: Het hoort er allemaal bij… Zijn het geen indalingsweeen? Je beebje was nog niet echt (vast) ingedaald toch?

Jullie hebben bij de april mama’s wel pech zeg… Hopelijk houden de kindjes het lang genoeg uit bij de mama’s.

Zo’n intake stelt verder niet zo veel voor he? Ik had er toen ook meer van verwacht. Wel leuk, die informatie en proefmonstertjes.

Hoe is’t verder met iedereen?

Hier wordt het weer wat rustiger. Alles krijgt weer een plekje. Tycho wordt weer wat rustiger en is dan meteen gemakkelijker in de omgang.

Vandaag is 'ie bij oma en oom. Ze zijn naar de dierentuin in Emmen. Er is daar een klein olifantje. Hij vond het prachtig smste oma :inlove:

Ik heb Jesse dus een dagje alleen thuis :inlove: Ook wel eens leuk, moe’k zeggen. We zijn al lekker wezen fietsen en ga vanmiddag even met hem naar de kinderboerderij :inlove:

Met mezelf gaat het redelijk. Ga toch een afspraak maken met een Psycholoog om mijn eigen gedachten etc op een rijtje te krijgen.

Meiden, fijne zonnige dag toegewenst! :-*

Memmie:

Het kunnen indalingsweeen zijn ( ik weet niet hoe dat voelt ) kindje ligt nog niet "vast " ingedaald nee.

Lekker even een rustig dagje met Jesse moet toch ook een keer kunnen en wel leuk dat Tycho het naar zijn zin heeft met oma in de dierentuin…

Ik ging net naar het toilet omdat ik zo veel moet plassen en toen had ik een propje wit / geel / doorzichtig slijm , geen bloedspoortjes, van ongeveer 1 bij 2 cm groot. Kan dit al een gedeeltje zijn van de slijmprop ?

Memmie, fijn dat alles een beetje een plekje begint te krijgen en dat er iets meer rust lijkt te komen. Goed dat je voor jezelf een afspraak hebt gemaakt. Hopelijk kun je dan ook een stukje eigen spanning ‘kwijt’ :-*

Tijger, volgens mij zou dat het best kunnen zijn.

Maar zoals Marieke al schreef in het andere topic zegt dat verder niks over de bevalling.

Ik moet morgen op controle. Ben benieuwd of de kleine al wat aan het indalen is. En natuurlijk benieuwd naar mijn hb.

Gewicht schatte ze vrijdag op 3000 gram.

Nou, de uitslag van mijn hb was er nog niet en kleine is nog niet echt ingedaald. Wat overigens niks zegt over de bevalling.

Dus een nutteloos bezoek eigenlijk omdat ik vrijdag nog was geweest.

Hier gewoon een BIB dus :slight_smile:

Ik word wel een beetje zenuwachtig als ik mijn banner zo zie :shifty: :smiley:

Sproet, BIB?

Heb je de uitslag van je HB inmiddels al?

En tijger, nog slijm gezien?

Pff, ik heb me ineens een kramp… voelt alsof ik ongi word of zwanger ben. En dat moet beide nog niet, haha. Nouja, misschien is het over 10 minuten we weer over…

Nee geen slijm meer gezien…

Tierrr:

Hoe is het nu met je ?

Nog steeds kramp ?

Nee, was inderdaad na 10 minuten weer over! :mrgreen:

Haha, idioot hoe je ineens weer op scherp staat als je weer aan zwanger worden denkt! :roll:

Is je geboortebord klaar? Foto?

Geboortebord is nog niet helemaal klaar.

Ik zal de voorbereidingen straks in het SF zetten…

Tierrr:

Volgens mij heb ik ergens nog een kortingscode liggen voor een Bykay draagdoek. Zal vanavond even zoeken voor je. Misschien heb je er iets aan…

Breekt even in

O…dames, het wordt nu wel écht heel spannend voor jullie…!! :dance: :dance:

Geniet nog van de laatste momenten van de zwangerschap en dat jullie binnenkort maar mooie gezonde kindjes mogen krijgen…!! :angel:

Breekt weer uit

Dank je wel Yvonne !!!

Vandaag een dagje samen vrij, dus nu pas achter de pc.

Maar inderdaad BIB…

En gisteren kreeg ik de uitslag van mijn hb doorgebeld, was iets gestegen naar 6,2. Genoeg om thuis te mogen bevallen :dance:

Sproetje, fijn dat je HB nu goed zit en dat je thuis mag bevallen! :dance:

Wij zijn gisteren met Jesse naar het ziekenhuis geweest…

Hij leek last van zijn rug te hebben. Dinsdag op mijn werk heeft 'ie de hele dag gehuild en bij mij omgehangen. De nacht ging goed, maar woensdag ochtend begon het allemaal weer. Dus ik de HA gebeld en moest toch maar even langs komen.

Daar zag ze dat Jesse naast zijn wervels een verdikking had en vertrouwde het niet helemaal dus moest ik naar de spoedeisende hulp :shock:

Ik mijn moeder (in tranen) opgebeld en die kwam er meteen aan. Tycho zat op de peuter en die moest gehaald en ik had niet genoeg tijd om dat allemaal op de fiets te moeten doen…

In het ziekenhuis aangekomen moest er door een broeder naar gekeken worden, dan moet er een arts bij komen en dan overleggen wat er meost gebeuren. En dat duuuuuurt me toch lang allemaal, pfff! Dat noemt zich spoedeisende hulp…

Maar goed, er moest eerst een foto gemaakt worden. Gelukkig was daar niets op te zien. Daarna moest er een echo gemaakt worden en daar was idd wat op te zien. Aan de rechter kant van zijn wervels in de onderrug waren zwarte vlekken te zien op de echo en aan de andere kant was het mooi dicht. Nu denken ze dat het een forse bloeduitstorting is (veroorzaakt door een scheurtje of fikse kneuzing). Maar aangezien het bij een kind altijd snel over gaat blijven ze het vreemd vinden. Volgende week woensdag moeten we weer met Jesse naar het ziekenhuis en dan wordt er gekeken of het weg is of wat er verder moet gebueren. Voor nu is het hopen dat het over gaat en krijgt Jesse pijnstilling. Ook waren zijn oortjes weer onrustig dus dat verklaarde de verhoging/koorts wat hij erbij had :frowning: Arm ventje… onze kleine pechvogel…

We weten dus niet hoe het is gekomen… Zondag ochtend is hij plat op zijn billen gevallen en huilde toen even. Ik dacht dat het wel mee viel, want het leek niet hard en Jesse piept soms wel snel. Zondag heeft hij er verder ook geen last van gehad. Merijn is met ze naar opa en oma geweest en daar heeft hij de hele zondag mooi gespeeld, in de ballenbak geweest en op het springkussen (wonen bij een bungalowpark :wink: ) etc. Hij heeft er niet gehuild en ze hebben ook niets gezien…?

In het ziekenhuis belven ze maar herhalen: We blijven het een vreemd verhaal vinden, mevrouw! Jah, IK OOK!!! Wat is er met mijn mannetje?! Alsof ik het zelf heb gedaan ofzo :evil: Wat dneken ze wel niet, mijn mannetjes zijn mijn allesjes!

Maar goed, ik wist dat ze zoiets zouden zeggen of vragen ivm kindermishandeling. Had ik al van meerdere mensen gehoord die met hun kind naar het ziekenhuis waren geweest. Het zal ook wel nodig zijn, maar mennn… wat voelt dat rot als het lijkt dat ze denken dat je het zelf hebt gedaan :cry: :cry: :cry:

Ik hoop nu zo dat het snel weg trekt en dat het idd een bloeduitstorting is en niks anders :pray: Hopelijk is Jesse er snel weer bovenop :pray:

:-* voor allemaal! Ga ff wat eten.

Memmie… jeetje zeg. Wat sneu voor kleine Jesse.

En voor zijn mama natuurlijk. Wat schrik je dan hè.

Hopelijk is het volgende week een stuk minder op de foto of wellicht al helemaal weg getrokken.

En dan ook nog zijn oortjes die opspelen :hug:

Vind trouwens ook dat ze af en toe wat doordrijven hoor in het evt. opsporen van kindermishandeling door de ouders. Dat is bij de HAP vaak al net zo. Kijk dan eerst eens wat voor iemand je tegenover je hebt.

Hier een BIB :smiley:

Memmie:

Dikke knuffel voor Jesse ! :hug:

Hoop dat ie snel opknapt …

Maar wat denken ze dan wel niet in het ziekenhuis, om jou te verdenken dat je je eigen mannetje pijn zal doen…

Sproet:

Heb je alles al klaar ?

Hier een goede nacht gehad, werd om 6 uur pas goed wakker om te plassen, verder aardig door geslapen…

Tijger, ik ga morgen eindelijk mijn tasje in orde maken en de spullen voor de bevalling bij elkaar zoeken… mocht het thuis gaan gebeuren.

Verder morgen nog een boxkleed halen en hopelijk een lamp voor het kamertje. Ik wil dit weekend echt helemaal klaar zijn, dan kan ik eindelijk ‘achterover’ leunen.

Slapen gaat hier gelukkig ook nog goed. Hoewel ik vandaag weer last van mijn darmen heb en dan 's nachts vaak kramp krijg. Hopelijk valt dat komende nacht een beetje mee…

Memmie :hug: :hug: Wat rot dat J. naar het ziekenhuis moest en zo’n pijn heeft. Gaat het nu met de pijnstillers al beter?

Ik hoop dat het niks ernstigs is hoor. Het klinkt wel raar. Is hij niet ergens hard vanaf gesprongen ofzo.

Sproet, nu pas tasje maken joh. Wat heerlijk dat je zo relaxt bent zo op het einde :smiley:

BIB :smiley:

@Kittycat wrote:

Sproet, nu pas tasje maken joh. Wat heerlijk dat je zo relaxt bent zo op het einde :smiley:

Toen ik dit aan hub voorlas, werd hij niet blij. Hij zit me nl. al een week te pushen dat ik die tas nou eindelijk eens klaar moet maken. Heb toegezegd het vandaag in orde te zullen maken :slight_smile:

Vanmorgen moest ik hem naar zijn werk brengen, dus was ik al vroeg op pad. Gelijk een plafondlamp (gewone plafonniere met gekleurd randje) en een kastje met mandjes voor het speelgoed beneden kunnen kopen.

Het boxkleed ga ik denk ik straks via internet bestellen, scheelde bijna een tientje… maar nu dus wel iets langer erop wachten :?

Vannacht had ik weer veel last van mijn darmen, dus ik was er meerdere keren uit. Hopelijk slaapt Femke straks een beetje dan kan ik ook wat rusten. Begint toch allemaal iets vermoeiender te worden nu :wink: