*** Oktoberstoppers 2008 * Deeltje 18 ***

M.arijke ook nog een bib :-*

ja je komt steeds dichter bij de dag dat je je kleintje in je armen hebt :inlove:

hier gaat ie goed, gisteravond behoorlijk wat krampjes, dat geeft dan weer hoop he :shifty:

maarja this weer rustig :roll: :doh: dus wachten rustig verder :wall:

begin me wel beetje te vervelen dus beebje mag toch echt wel komen, morgen alweer 39 weken :shock:

't gaat echt gigahard!!

Ja joh, jij zit er écht al dichtbij!! Kan me voorstellen dat het wel mag komen van je.

Van mij eigenlijk ook wel… al heb ik nog wel een paar leuke afspraken staan (komende donderdag en de 18e…) waarvan ik het jammer zou vinden als ze niet door kunnen gaan. Maar aan de andere kant begint hier nu ook de verveling toe te slaan en word ik wel érg nieuwsgierig… En ik ben vandaag ook niet echt lekker, dus dat helpt ook niet mee…

ik ben ook al paar dagen niet zo lekker.

eten begint ook moeilijk te worden, krijg weer pijn in mijn buik bij iedere hap die ik neem (lijkt weer de eerste 3 maanden van mijn zw.schap :roll: ) en die baarmoeder die steeds harder tegen mijn ribben aan begint te drukken is ook zeker geen fijn gevoel :naughty:

en die nieuwsgierigheid he!! :inlove:

O, jij ook al niet helemaal lekker… :hug:

Ja, dan mag het helemaal wel een beetje opschieten he?

Eten is hier trouwens nog geen probleem, zolang ik het bij kleine porties houd. Maar ik ben wat benauwd en voel me lang niet fit… maar verder niet echt iets wat ik kan benoemen ofzo… :think:

Haha, ja, die nieuwsgierigheid… ik houd het bijna niet meer!!

Hooooi skatties! :-*

Oeoeoeoeoeoeh Chantal-Jane en Marijke, het wordt echt spannund!!! Beebjes kunnen gewoon elk moment komen (of nog 3 of 4 weken blijven zitten :silenced: :wink: )! Leukleukleuk!

En Miek bijna NOD! Zit er een kansje in deze maand? :pray:

Tijger, ik weet dat ik met mijn aanvullende verzekering in principe de eigen bijdrage van een zkh-bevalling ook vergoed zou krijgen, maar ben uiteindelijk alle keren met medische indicatie bevallen, dus voor mij maakte het niet meer uit. Maar idd ff de verzekeraar bellen, dan weet je het zeker :thumbup:

Hier gaat het goed hoor. Wel erg futloos en enorm misselijk :sick: , maar het hoort erbij. Nog een week of 4 en dan ben ik als het goed is voor de rest van mijn leven verlost van zwangerschapsmisselijkheid :shifty: Da’s wel een gek idee hoor. Al moet ik dat ook niet te hard roepen, want dan zul je prompt zien dat ik er nu gewoon 9 maanden lang last van hou :roll: :lol:

Morgen de echo! Vind het echt super spannend zeg! Tjip kan echt niet mee, en daar baal ik vreselijk van. Hij is gewoon 's avonds laat pas thuis, want na het werk heeft hij nog een cursus :frowning: Ik hoop maar dat ‘gewoon’ alles goed is, anders loop ik dus wel de hele middag en avond met mijn ziel onder m’n arm (nee, dan ga ik hem dus bellen dat hij tóch naar huis moet komen he :slight_smile: ).

Verder niks te klagen eigenlijk. Strakkies met Fleurtje naar het CB. Niet echt zin in, want ik moet naar de arts en dat is echt een stom wijf :evil: . Maar ik ben wel benieuwd naar haar lengte en gewicht. Volgens mij is ze spekkies aan het kweken nu we een ‘bijvoedingspauze’ hebben ingelast :inlove: Ze krijgt ineens zo’n bolle toet (had ze al, maar nu nog erger :lol: :inlove: ) en volgens mij wordt haar buikje ook wat dikker :mrgreen: Wel fijn, heeft ze weer wat reserves voor als we straks weer aan de bijvoeding moeten gaan beginnen.

Met Sterre gaat het super. Heeft het echt naar haar zin op school enzo, en heeft volgende week haar 1e kinderfeestje :inlove: In januari gaat ze waarschijnlijk op ballet. Moet nog ff bellen of er plek is, maar ze wil echt heel graag. Eerst durfde ze nog niet zo goed, maar ze zegt nu van wel :wink: Ben benieuwd, lijkt me echt wel leuk hoor! :inlove:

Hoi hoi, zwaai!

Ik lees meer dan ik schrijf hoor. En ik wacht mee op de babies.

Miek, wat een heerlijk mens ben je toch :-*

Hier gaat alles prima. Mijn kleine meid is weer aan de neocate.

Ze bleef maar aan de diarree. Kinderarts denkt dat ze geen kma heeft maar een virus, maar zoveel diarree was niet de bedoeling, dus toch maar weer aan de dieetvoeding en koemelkvrij eten. Wel lastig hoor, maar ik ben blij dat het nu weer lekker gaat met C.

Heske, wat goed te horen dat het met beide meisjes goed gaat.

Dit wordt de allerlaatste baby voor jullie. Dat wordt extra bewust de hele zwangerschap meemaken dan.

Ik ben weer weg, kleine C. kan elk moment wakker worden. En ik mag fijn opnieuw haar haren wassen, dus ga even wat dingen klaarzetten. Vanmorgen in bad geweest en net met het boterham eten alle boter in haar haar gesmeerd :roll: Daarna nog even snel weg. Doeg!

Ik houd jullie in de gaten meiden 8)

Kom zo kletsen :-*

KC, toch wel fijn dat C’tje terug aan de Neocate mag dan :hug: Las bij de shoppers dat ze ook een provocatietest moet ondergaan? Fleurtje ook. Ze moet 30 november de eerste keer, en dan 7 december weer. Hier denkt de ka wel nog steeds aan kma, in combi met problemen met de darmrijping.

Mupke doet het iig erg goed nu ze geen bijvoeding krijgt, want ze woog alweer 7590 gram en is nu 70 cm lang :inlove: Klein beetje een inhaalslag in gewicht gemaakt. Ze zit nu met de lengte ietsjes boven de -1 lijn en met het gewicht net iets eronder, dus gaat netjes zo :thumbup:

En de CB-arts kreeg van mij in 1 minuut tijd te horen dat ik al bij de ka, fysio en diëtiste loop met Fleur, en besloot daarop zich nergens mee te bemoeien! :dance: Joechei, dat leek me ook een goed plan! :mrgreen: Ze vond het ook niet nodig dat we stipt met 11 maanden weer op de stoep staan, dus we hoeven nu 20 januari pas weer. 't Is dat ze dan een prik moet, anders hadden we langer weg mogen blijven, ze heeft gewoon niet zoveel toe te voegen aan de echte deskundigen :silenced: En ik moet haar niet :angel: , dus ik vind het wel best zo :mrgreen:

Dames even snel, want ben moe en duik zo mijn bedje in, maar wilde toch eerst even kijken hoe het met Chantal en Marijke staat.

Van allebei was er een bibmelding dus vandaag nog geen beebje …

Heske:

Succes morgen bij de echo ! :hug:

Wel goed dat Fleur iets aangekomen en gegroeid.

KC:

Balen dat je meisje zo aan de diaree is en dat ze nog niet zeker weten waar het vandaan komt. :hug:

Hier word de pijn van de piercing wel minder, doe er ook sterilon op zodat hetgeen wat aan het ontsteken was, weer normaal kan genezen…

We gaan zaterdag kijken voor de kinderwagen, dus dan maar hopen dat de kleur die wij graag willen ook binnen is…

Nou dames ik duik mijn bedje in :zzz:

:-*

Yep, in januari krijgt ze een dubbelblinde provocatie test. De ka wilde wachten tot na de feestdagen. Maar ik verwacht niet dat er wat uit komt, want dat test de acute reactie en het duurde een halve tot hele dag (3 flessen) voordat ze tot in haar nek weer aan de dunne was. En geen acute reactie = geen kma. Maar we zullen zien. Al vrees ik wel voor weer aan moeten rommelen hoor als die test negatief is :silenced: Ik heb het nu wel gehad met ‘gedoe’.

C. woog vanmorgen 7740 :dance:, ze was na onze vakantie bijna 500 gram afgevallen. Zit nu weer op het gewicht van een maand geleden gelukkig. Ik had een aantal maanden geleden zo gehoopt op 8,5 kilo met een jaar (P-1 lijn), wie weet lukt het nu weer.

Veel succes morgen bij de echo!

Tijgertje, waarom zie ik nergens een recente buikfoto :snooty: ?

Gelukkig heb je minder pijn nu. Ik heb mijn navelpiercing eruit gehaald toen ik zwanger was, nooit spijt van gehad, heb dat ding 12 jaar gehad en vond mijn zwangerschap een prachtige reden om die periode af te sluiten.

Hier precies zo met de navelpiercing, eruit toen ik voor het eerst zwanger was, en geen moment meer gemist.

KC, die test meet toch niet alleen de acute reactie? Er zit niet voor niks een week tussen de testmomenten. In de folder die ik mee heb gekregen staat dat sommige symptomen pas na een dag of langer optreden, dus dat moet je gewoon zelf in de gaten houden volgens mij. De acute reacties zijn alleen in sommige gevallen zo heftig dat de nabijheid van een arts vereist is (lekkere geruststelling :roll: ), daarom wordt de test in het zkh afgenomen, maar de reactie in de dagen die volgen is ook belangrijk. Fleur reageert ook oa met diarree. En spugen, dat zal ze misschien wel direct al doen. Nou ja, en huiduitslag had ze ook, en benauwdheidsklachten… ik hou mijn hart vast, zit helemaal niet zo op die test te wachten, zeker niet nu het zo goed gaat met haar :?

Morgen dames!

BIB!

Morgen Marijke!

Hier ook BIB (baby in bed :mrgreen: ) (oh, haha, en ook baby in buik natuurlijk :lol: ) Blablablablabla :mrgreen:

Goedemorgen meiden :-

BIB

Al leek er gisteravond iets te beginnen, maar helaas was het vals alarm :wall:

ben nog erg moe :zzz: dus kom later terug :-

He wat jammer dat het niet door heeft gezet jane…

Jane probeer nog even wat rust te pakken he? En verwen jezelf nog ff lekker!!!

Hier BUB (baby uit bed) haha nou ja baby. Dreumes :wink:

En BIB hihi Baby’s in buik :mrgreen:

KC Wat vervelend zeg voor je meissie allemaal. En zo afgevallen. Best veel voor een baby hoor!

Verders nog nier bijgelezen maar ik hou jullie in de gaten :shock: hihi

:-*

Wat ik heb begrepen van wat ik op internet las is dat het alleen telt als er direct een reactie optreedt :think:

Hoop dat een iets latere reactie ook telt dan.

Al zou ik het liefst zien dat ze gewoon helemaal niet reageert, ook niet na een dag, want als ze nergens last van heeft zou dat ons leven een stuk makkelijker maken :silenced:

Hier een LB (lege buik :mrgreen:) of een GmCB (gevuld met chocolaatjes buik)

Ik vind morgen een mooiere geboortedatum voor 2 babies :angel:

Dan eentje 's morgens en eentje 's avonds, zodat we overdag en de volgende dag verse babyfoto’s krijgen. Dus Jane, voorweeen zijn goed :thumbup:

Jaaaa, ik ben voor!! :thumbup:

Hahaha, ik heb dan BeCIB :mrgreen:

Baby en chocola in buik! Eigenlijk zelfs Baby en veel chocola in buik, maar die v past dan weer niet zo mooi in de afkorting… :oops:

KC, ff een citaatje uit mijn ‘folder’ die ik uit het zkh mee kreeg:

De test wordt in het ziekenhuis gedaan omdat een klein percentage van de kinderen (minder dan 1%) vrij heftig reageert op hernieuwd contact met koemelk. … De heftige reacties treden altijd kort (binnen een uur) na het drinken op. Dit is de reden waarom de test in het ziekenhuis plaatsvindt. Later kunnen ook nog reacties optreden. Maar, omdat deze minder heftig zijn, is dan de aanwezigheid van een arts in de directe omgeving niet nodig.

En:

De meest logische reactie is het terugkomen van de oorspronkelijke klacht. Sommige kinderen reageren echter bij hernieuwd contact heftiger. … Reacties die pas na 24 uur kunnen optreden, zijn buikpijn en diarree. Verergering van eczeem is zelfs pas na 2 a 3 dagen te zien.

En de laatste:

Positieve test:

Als de test positief is, wil dat zeggen dat uw kind reageert met een allergische reactie. Er is dan sprake van een koemelkeiwit-allergie. De reactie kan optreden in het ziekenhuis of als u thuis bent.

Het zou toch raar zijn als ze alleen naar de acute reacties keken? :think: Diarree is één van de meest voorkomen de symptomen van kma, en de voeding heeft nu eenmaal even de tijd nodig om de darmpjes te bereiken en te irriteren.

Logisch dat je hoopt dat C geen kma heeft, het geeft toch wel een hoop gedoe he. Met Fleur nu nog niet zo omdat ze nog geen bijvoeding krijgt, dus hier is het alleen een kwestie van eens in de zoveel tijd langs de apotheek om een nieuwe lading (8 blikken tegelijk :angel: ) Neocate te halen.

Klinkt misschien gek, maar ik hoop juist wél dat de uitslag bij Fleur positief is. Dat ze niet goed op allerlei soorten voeding reageert is gewoon een feit, en elk beetje zekerheid dat we daarbij krijgen is mooi meegenomen. We weten nu gewoon écht niet waar ze wel en niet tegen kan, en dan kun je maar beter weten dat ze kma heeft. (al zou ze dan niet reageren op broccoli, dus er is sowieso ook wel meer aan de hand, maar wie weet groeit ze daar dan overheen :pray: ). En kma is ook iets waar de meeste kinderen vrij snel overheen groeien he, daar hou ik me dan maar aan vast :wink:

Mooi afkortingen hier trouwens :lol:

Hier nu een KOS (Kleuter op school), BIW (Baby in wipper), MBIB (Mini Baby in Buik) en POT (poes in tuin). :mrgreen:

Morgen bevallen voor Marijke en Chantal-Jane lijkt me een heel goed plan! :thumbup: Maar dan idd wel eentje 's morgens en eentje 's avonds, want 's middags ben ik weg :angel:

morgen is het sint maarten… lijkt me als kind niet leuk om dan jarig te zijn! … misschien uitstellen tot vrijdag :lol: ? Mooie dag toch…is mijn mams jarig :mrgreen: