*** Oktoberstoppers 2008 * Deeltje 18 ***

Tierr… ja zeker een 20 wk echo.

We zouden hem eigenlijk a.s. woensdag al hebben, maar dan moesten we allebei gelijk daarna de hele dag werken. Nu hebben we hem een week later en zijn we 's middags allebei vrij. Helaas wel nog even geduld dus :roll: :lol:

Goedemorgen meiden :-

BIB

wat is het hier gezellig druk :inlove:

kom later reageren :-

Hier hebben we net naar het hartje geluisterd en Raim ontdekte iets raars. Aan de linkerkant hoorde wel een snelle hartslag en aan de rechterkant hoorde wel een rustigere hartslag. Raim vroeg gelijk " weet je zeker dat het er 1 is " …

De langzame is van jezelf Tijgertje.

Ik lees wel meiden, maar kan het niet allemaal onthouden steeds :oops:

Mascha, voor jullie even een hele dikke :hug: Wat een heftige tijd voor jullie en wat erg dat de kinderwens voorlopig even helemaal stil staat. Ik hoop heel erg dat er voor J. een oplossing gevonden wordt. Een nieuwe nier zou geweldig zijn. Ik :pray: dat jullie kinderwens toch ooit wel in vervulling mag gaan.

Volgens mij zijn de niet-zwangeren nu in de minderheid in dit topic, of niet :think:

BIB

en reageer wederom later :-

Hier ook BIB hoor!

Fijne dag allemaal!

Ah, 2x een BIB!

Nog niks ’ echt’ gaande meiden?

Iedereen een fijne zonnige zondag! :-*

Zonnige zondag Memmie ? haha het is hier wel droog , maar niet zonnig.

Dus als bij jou de zon schijnt, mag je ook wel wat deze kant opsturen hoor.

Gister druk geweest met de het kleine kamertje leeg halen. De kasten zijn nu omgezet naar onze slaapkamer en dan kunnen we in principe aan de kinderkamer beginnen, maar we wachten nog even tot na de 20 weken echo.

Vandaag een rustige zondag. Voel me ook niet zo lekker. Veel mensen in mijn omgeving zeggen ook dat ik wit zie, dus we doen even rustig aan…

Nog even een vraagje voor de meiden die het weten :

Ik kreeg te horen dat als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische reden, dat de gehele rekening dan voor jezelf is en niet word vergoed door het ziekenfonds. Morgen ga ik het ook nog even navragen bij mijn eigen zorgverzekeraar, maar ik had er nog niet van gehoord.

Nee hoor, klopt niet.

Met medische indicatie wordt de hele rekening voor je vergoed, zonder medische indicatie moet je alleen het eigen risico betalen en dat is zo’n 300 euro. Ga je zonder medische indicatie naar het ziekenhuis en wordt je bevalling alsnog medisch (meconiumhoudend vruchtwater, pijnstilling, whatever) dan krijg je wel weer gewoon alles vergoed.

Tenminste… zo heb ik het van mijn zorgverzekering begrepen… klopt toch, dames?

En ja, in Friesland tot nu toe inderdaad een zonnige zondag! Lekker :slight_smile:

Rustig aan, tijger!!

Dank je Marijke voor jou reactie op mijn " zorgverzekeraar/vergoeding.

Ik ga van de week even bellen hoe het precies zit…

Ik ga natuurlijk bevallen in een nieuw jaar, dus een eigen bijdrage heb ik sowieso, maar dat is nog te doen. Want als de gehele rekening voor mij komt, dan ben ik veeel meer kwijt…

Hoe is het nu met Marijke en Chantal ?

Nog geen tekeningen dat de kleine zich al aandient ??

Nog een paar daagjes dames en dan komt de uitgerekende datum in zicht :pray:

Jane waar ben je allemaal mee bezig? Toch niet met bevallen? :mrgreen:

Sproet, ben benieuwd naar de 20 weken echo! Wel meteen komen melden hoor! Belangrijkste is dat alles goed is met het kindje!

Tierrrr, hoe voel jij je?

Memmie, hoe gaat het bij jullie?

Kc, denk inderdaad dat we in de minderheid zijn! Tijd dat we daar iets aan gaan doen :mrgreen: Of Jane en Tierrr moeten gewoon snel hun beebje op aarde zetten :wink:

Tierrrr weet ik niets van. Ik ben bevallen in het kraamhotel, maar dat zit niet overal. Volgens mij zaten daar geen kosten aan… :think:

Vandaag op verjaardag geweest en uit eten naar een pannenkoekenhuis. Was wat minder want Milan kreeg een driftbui. :twisted:

Heb mijn spullen gepakt, heb de kinderen in de auto gezet en ben naar huis gereden… Was het zooooo zat. Milan op bed gegooid en heb hem niet meer gehoord. Denk dat hij gewoon heel moe was. Maar jeetje wat schaamde ik me :oops:

Slaap lekker voor straks :-*

BIB

zo daar ben ik weer :oops:

sproet fijn dat femke de nachten doorslaapt, nog steeds? :pray:

en alweer 20 weken wat ga je hard zeg!! :shock:

jammer dat de 20 wk echo verplaatst is :-

Hihi newbe jij ook al zo handig met je buik vergeten :mrgreen: :hug:

fijn dat alles goed gaat met jou en de kindjes en dat ze zo lekker gelijk oplopen met de groei :inlove:

hihi chantal(tijger) nee zal mijn buik proberen minder te vergeten :lol:

hij zit me op dat punt gewoon net te weinig in de weg om er telkens zo rekening mee te houden, moet zeggen ik loop super hard tegen mijn uitgerekende datum aan en ren nog steeds de trap op alsof het (bijna) niets is :mrgreen:

hihi miek, nog lekker met je peutertje gespeeld? toch maar het monster gespeeld of neit? :stuck_out_tongue:

nee Chantal(tijger) helaas nog steeds geen beebje in zicht, al had ik zaterdag wel af en toe flinke weeen (werd gewoon helemaal klam op mijn rug ervan :oops: :doh: )

haha miek nee hoor, als ik lig te bevallen weten jullie het wel :mrgreen:

miek wat vervelend dat Milan zo’n driftbui had :hug:

kindjes kunnen zo veranderen als ze moe zijn he? :cry: :hug:

over bevallen in ziekenhuis of kraamhotel of thuis.

't ligt beetje aan je verzekering, ik weet dat als ik in ziekenhuis zou willen bevallen zonder medische indicatie dat ik (ik dacht een deel maar) zelf voor kosten moet opdraaien, en kraamhotel was bij mij volledig vergoed maar ligt wel aan je verzekering volgens mij…

op med. indicatie krijg ik hem volledig vergoed, maar daar is hier(nog) geen sprake van :dance:

oh ja net bij de vk geweest, en we zijn weer goedgekeurd :dance:

:-* Ch.antal

BIB!

Ach, Miek toch… dan denk je eens wat leuks te doen en naar een pannenkoekrestaurant te gaan en dan krijg je dat. Kan me voorstellen dat je je dan schaamt, maar iedereen weet wel hoe dat gaat met kids, hoor… :-* is ie vandaag wat minder moe?

Jane, fijn dat jullie weer goed zijn gekeurd!! :thumbup:

En gewoon nog rennend de trap op, onvoorstelbaar… lekker zeg!!

Ik mág nu ook weer wat meer dingen doen (het kan nu immers niet meer kwaad als de harde buiken overgaan in weeen) maar ik merk wel dat mijnconditie de afgelopen weken achteruit is gehold, zeg… en zo best was ie al niet… :roll: Gister een stukje gewandeld en ik waggelde behoorlijk en vervolgens moest ik thuis uitpuffen… dat wordt nog wat met de bevalling… :roll:

Ja, mijn verhaaltje wat betreft poliklinisch bevallen was inderdaad gebaseerd op de basisverzekering zoals die dit jaar is.

Als je een aanvullende verzekering hebt dan heb je inderdaad kans dat het eigen risico ook gewoon vergoed wordt. En ik weet eigenlijk ook niet wat er volgend jaar precies in de basisverzekering zit… dus ik zou inderdaad gewoon ff contact opnemen met je zorgverzekering, tijger.

Eventueel kun je nu ook nog overstappen he? Wel de moeite waard om even naar te kijken misschien. Als ik orig jaar al had geweten dat ik dit jaar zou bevallen, had ik ook voor een andere zorgverzekering gekozen…

Sjong, baby doet echt de hele dag door ontzettend tegen mijn buik drukken… erg gezellig, maar ook aauu!!

Nou, ik zal ff boodschappen doen. Roze muisjes halen. Ben benieuwd of ik nog commentaar krijg dat ze zogenaamd zouden weten wat het wordt. Vrijdag kochten we een lamp voor op de babykamer met een blauwe kap (lucht, met bijtjes…) en toen zei die vrouw achter de kassa ook al dat ze wist wat het werd. Dus ik: goh, das knap… wij niet namelijk! :doh:

En nu had ik 2 pakjes muisjes in huis, blauwe en roze… maar gister was een bekende bevallen van een meisje en hadden ze geen muisjes, dus hebben ze die van ons gekregen… maar nu moet ik dus weer roze gaan kopen! ben benieuwd! :mrgreen:

Weer 2 bibbers …

Chantal (jane) :thumbup: goedgekeurd door de VK…

Ik heb net mijn eigen navelpiercing vervangen voor een zwangerschapspiercing, maar hij blijft zeer doen. Nu stond ik eens in de spiegel te kijken en nu had ik altijd een uitstulpende navel. Nu is mijn navel naar binnen getrokken. Dus misschien voel ik dat wel ipv mijn piercing … :oops:

Mijn navel is ook hard op weg om naar buiten te groeien (nu al :shock: ).

En afgelopen nacht helaas een beroerde nacht gehad omdat Femke persé niet in haar eigen bed wilde slapen. Dan ging ze echt HARD gillen.

Dus rond half een maar bij ons genomen. Denk je te kunnen slapen, hoor je opeens “hai…” Pff, was ze opeens klaarwakker.

Uiteindelijk haar nog wel 1 keer terug kunnen leggen, maar dat was voor een uurtje. Uiteindelijk heeft ze dus heel wat uurtjes bij ons gelegen.

Maar wat het nou was? We hebben vanmorgen wel om een verklaring gevraagd uiteraard, maar een antwoord bleef uit :think:

Dus vanavond maar op tijd naar bed en gelukkig ben ik morgen vrij.

Donderdag naar de fysio voor mijn heup/bil. De last begint helaas steeds vaker en meer te komen.

Tijger ik ben van Femke ook zonder medische indicatie bevallen in het zkh. Volgens mij hebben we alleen de eigen bijdrage betaald. Als je wilt, kan ik het wel voor je nakijken. Maar je verzekering bellen is waarschijnlijk handiger, want dan weet je precies waar je aan toe bent :wink:

Sproet,

Balen dat jullie zo slechte nacht hebben gehad met Femke :hug:

Vind het lief dat je het na wil kijken, maar ik bel morgen even en dan weet ik alles zeker hoe het bij ons zit en de zorgverzekeraar…

Daar ben je weer Jane :mrgreen:

Mijn telefoon was net leeg en af en toe laat ik hem dan ook leeg, maar heb hem maar meteen in de oplader gedaan toen ik aan jou dacht :mrgreen: En ik denk zooo vaak aan je :inlove: :lol:

Tierrr, haal maar heel veel blauwe muisjes in huis! En kom ze graag een keertje opeten! Ben er dol op :drool:

Naar binnen tijger? Als je zwanger bent plopt ie toch naar buiten? :think: Rare navel heb jij :mrgreen: Nog last?

Sproet, heerlijk zo’n nacht! Heeft ze niet eens sorry gezegt?

Hopelijk slapen jullie vanavond beter!

Hoe gaat het met Kim en Heske???

Ik ben ook moe, ga slapen…

Ik had er afgelopen nacht twee wakker gaaaaaapppp :zzz:

Tot morgen :-*

Oja,

IK WIL ZWANGER WORDEN NUUUUUU :mrgreen:

Hahahaha, die Miek! Nu toch wel? :mrgreen:

Goedemorgen meiden :-*

BIB

M.arijke wat lief dat je jullie muisjes hebt ‘uitgeleend’ :mrgreen:

hihi ja ze zullen in de supermarkt nu wel weer gedacht hebben dat ze weten wat het geslacht is van jullie beeb :mrgreen: :lol:

Tijger aparte navel heb je :think: :mrgreen:

wel fijn dat je hem nu wel los/eruit kreeg :thumbup:

is de pijn inmiddels al wat minder? :hug:

Ach gut sproet, wat balen dat jullie nu weer een minder goede nacht hadden :zzz:

@miek1982 wrote:

Daar ben je weer Jane :mrgreen:

Mijn telefoon was net leeg en af en toe laat ik hem dan ook leeg, maar heb hem maar meteen in de oplader gedaan toen ik aan jou dacht :mrgreen: En ik denk zooo vaak aan je :inlove: :lol:

:inlove: :inlove: :-*

hihi bij Miek begint het dus weer te kriebelen :mrgreen:

:-* Ch.antal

Morgen!! :slight_smile:

Hier ook BIB. 38 weken alweer vandaag… begint toch steeds spannender te worden, zeg! vanavond ook een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over poliklinisch bevallen… ben benieuwd!

Hoe gaat ie bij jou dan, jane? :-*