Ik had een kleine update van Heske in haar steuntopic gezet. Heb er eigenlijk niet aan gedacht om hem hier te zetten. :oops:
Het gaat wel goed met Heske, beeb is lekker actief en de buik is rustig (was iig gisteren het geval)
Morgen heeft ze weer een echo, wat heel spannend is natuurlijk!
Hopen dat het hetzelfde is gebleven en dat beebje nog even bij mama in de buik mag blijven zitten!
Sproetje⦠weer aan het werk. Wat gaat het toch snel he!
Bevalt het wel om weer te werken?
Beterschap voor man!! :hug:
Tierr, :hug:
Hartstikke goed, lekker los laten en hopelijk ben je gewoon heel snel weer zwanger!
En dat hoop ik natuurlijk ook voor Jane!
Mascha, hoe gaat het met jou?
Tijgertje, vervelend dat je vriend toch niet helemaal achter de arts staat, dat hij terughoudend is, bedoel ik.
Hopelijk komt er toch snel een zwangerschap of krijg je hem toch zover om mee te gaan naar de arts!
Memmie, wat lekker dat Jesse doorsliep, doet hij het vaker of was dit de eerste keer?
Je went er uiteindelijk wel verbazingwekkend snel aan zodra ze beginnen door te slapen! :lol:
Sproetje, beterschap voor je hub!
Lijkt me erg wennen om weer aan het werk te zijn/moeten.
Lekker idd dat je mooi aan kon schuiven bij je schoonouders :thumbup:
Marijke, positieve instelling hoor! :thumbup: Ik hoop dat dat wordt beloond! Weet je inmiddels al wat meer over je werk?
Tijgertje, het is idd ook wel confronterend voor je vriend⦠:hug:
Fijn dat jullie goed kunnen praten samen! :thumbup:
Lekker zeker, ff geen temp.lijsten en ovu-testen? Ik hoop dat die rust voor een wondertje zorgt!
Wij hebben a.s zaterdag alweer kijkers. Helaas niets meer gehoord van de kijkers van afgl. dinsdagā¦Ik hoop dat deze zo enthousiast zijn dat ze ons huis gaan kopen We moeten er vroeg ons bed voor uit! (9.,00 uur komen ze⦠Wilden om 12.00 uur, maar ik ben jarig dan dus het huis zal wel vol zitten dan
dan maar ff voor de visite op!)
Ik hoop dat jullie huis ook āin zichtā komt! Het lijkt weer wat drukker te worden, althans dat zei onze makelaar (blijkt voor ons ook wel).
Heske, hoe is het nu met je? :hug:
Miekje, hoe is het met jou??? En met Livia en de rest van de fam? :hug:
Mascha, Kim, KC, Lieke, ⦠hoe gaat het met jullie? Wat izjn jullie stilā¦
Jane⦠:hug:
:hug: en :-* allemaal!
Heske, dat klinkt lekker. Gelukkig voel je jullie meid weer lekker bewegen :dance:
En inderdaad, hier helemaal gewend aan het feit dat Femke doorslaapt.
Valt gewoon tegen als ze zich voor zeven uur meldt :mrgreen:
Vanmorgen was het acht uur en gisteren moest ik haar zelfs wakker maken :shock:
En het werkenā¦tja. Het werken op zich vind ik niet erg, maar ik blijf 3,5 dag naar de opvang te veel vinden. Heb mezelf voorgenomen het een tijdje te proberen en anders te kijken wat het financieel voor gevolgen heeft als ik straks minder zou gaan werken. Zit nu op 36 uur met 8 uur ouderschapsverlof per week.
Ah, kijk! Daās mooi nieuws van Heske! :thumbup:
THNX Kim, voor de up-date!
Sproetje, 3,5 dag⦠kan ik me voorstellen! Hopelijk past het voor jullie om minder te kunnen werken.
Jesse sliep al vrij snel na de geboorte door, maar hij is ziek en behoorlijk verkouden geweest (2 verschillende soorten pufjes gehad) en sindsdien is hij 's nachts 1-4 x wakker! Gelukkig gaat het de afgl. nachten beter! (afkloppen)
Je wordt er zelf zooooo brak vanā¦
Vandaag echt een giga str*nt vervelende peuterpuber hier thuis :twisted: Mennnn, ik kan hem wel wat! En niks helpt! Hij lacht me gewoon uit, grrrr! Ben blij dat 'ie nu op bed ligt en hopelijk blijft 'ie daar ook nog ff! Heeeeel vermoeiend! TIPS???
Ah vervelend Memmie, die lastige peuterpubertijd!
Consequent blijven, dat is echt de beste tip die ik kan geven. Natuurlijk los je daar niets mee op, maar daar hebben kinderen wel het meeste aan, merk ik!
En ja, dan ook nog een dooddoener: het gaat over!
Lysanna had er niet zoān last van, Isabel veel erger. Die was echt niet te genieten! Het was over toen ze naar school ging. Ze verveelde zich gewoon thuis, denk ik⦠:think:
Sterkte! :hug:
Sproetje, dat is veel he⦠hopelijk lukt het om minder te werken!
Hee dames,
Wat gezellig dat er ineens weer zoveel gepost is!
Tijger, wanneer gaat je man zijn zaad weer inleveren?
Hoe gaat ie nu verder met je? Al wat minder emo? Wat rust in je hoofd? :hug:
Sproet, beterschap voor je man!!
En ik kan me heel goed voortellen dat je 3,5 dag opvang veel vindt⦠ik hoop dat er een mooie oplossing voor jullie te bedenken is!
Kim, bedankt voor de update over Heske⦠spannend zeg⦠met zijn allen duimen voor morgen⦠In elk geval een goed teken dat de beeb actief is en de buik rustig! :thumbup:
Hoe is het met jouzelf, Kim?
Memmie, spannend⦠zaterdag weer kijkers⦠ik hoop dat het nu echt wat wordt!! Wat vervelend trouwens dat Tycho weer zo dwars is⦠ik kan me heel goed voorstellen dat je daar af en toe helemaal gillend gek van wordt⦠sterkte ermee!
Ik weet trouwens nog niets meer over mijn werk. Over 3 weken ben ik er al begonnen, maar weet nog niet waar enzo⦠haha. Wel heel vervelend om niet te weten waar je aan toe bent hoor⦠maarja, we zien het welā¦
Heb zojuist wel een fijn gesprek gehad met het hoofd van mijn huidige locatie⦠zij begrijpt alles heel goed en kon over alles praten en ze was ook heel lovend over mij⦠doet je dan toch weer ff goedā¦
Jane, :hug:
En idd, er zijn een aantal meiden die zichzelf niet zoveel laten zien de laatste tijd⦠hoe gaat het met jullie?
He meiden,
Ik zal even en update geven van mijn afgelopen maand.
daarnaast kwam ik even vertellen , wat jullie waarschijnlijk al was opgevallen, dat ik een beetje afstand blijf houden, ik lees wel mee maar schrijven is me nog wat te veel. voel me laatste dagen weer wat beter, maar nu mijn temp al dagen om hoog is terwijl de gyn een week geleden vertelde dat alles helemaal op stand nul stond is erg verwarrend.
ik heb wel een oorontsteking sinds gistermiddag dus dat kan de verhoging wel verklaren⦠hoop niet dat ik een antibiotica krijg en een rond emoet overslaan , ben bang dat ik dan ga kiezen voor door de pijn heen bijten :shock: zit namelijk nu wel langzamerhand dichterbij mijn vruchtbare dagen :roll: :doh:
ik wilde typen in de spoiler even een korte update, maar ik vind hem best lang, misschien heb ik het lekker beknopt neergezet dat ik het idee heb dat ik ākortā moest zeggen :lol:
Ik heb het erg zwaar gehad , feestdagen en verjaardag konden mij niet opbeuren en zorgden juist voor een lichte depressie.
kerst zijn we langs beide ouders geweest maar ik was niet echt in de feeststemming en dus ook niet erg gezellig.
oud en nieuw zijn we lekker samen thuis gebleven, lekker de oudjaarsconference gekeken en daarna vanuit de woonkamer door het raam naar het prachtige vuurwerk gekeken. de jaarwisseling en de woorden dat het jaar 2009 afgesloten zou worden werd mij te veel. met huilbuien ben ik dus het jaar ge-eindigd en het nieuwe jaar ingegaan
ik heb het er nog erg zwaar mee.
mijn verjaardag heb ik zelfs niet gevierd, ik heb de dag samen met mijn man doorgebracht en dat was erg gezellig, lekker uit eten geweest, maar toch blijft er vaak door je hoofd heen gaan hoe je er naar uitkeken hebt jarig te zijn met zoān mooie bolle buik
de donderdag na de curretage begon ik hevig te bloeden, ik had gebeld naar vk/gyn en er werd gevraagd of ik stil had gelegen of veel had gedaan, heb gelogen dat ik niets had gedaan, maar het klopte ik had mijn zusje van 5 jaar een paar keer opgetild en veel heen en weer lopen rennen, dus eigen schuld, bah! het bleef een beetje bloeden en ging niet echt over.
de week erna woensdag begon ik weer hevig te bloeden en vrijdag op zaterdag kreeg ik hevige krampen vanuit rug en buik, zaterdagavond verloor ik grote stolsels en na het verliezen van die grote stolsels is er geen bloedverlies meer geweest
vorige week woensdagvanmiddag was de controleafspaak bij de gyn. geweest. Uit onderzoek van moederkoek en etc was er niets te zien, mijn lichaam had het dus in principe goed gedaan, kindje moet gewoon niet helemaal gezond zijn geweest
ondanks ik 3/4 dagen ervoor de laatste grote stolsels ben verloren en sindsdien geen bloed meer verloor, nog geen druppel :dance: wilde de gyn. toch een echo doen en daarin was te zien dat mijn baarmoeder weer rustig was ,
een heel dun streepje van de wand en de baarmoeder en ze was weer netjes 7 cm groot .
op mijn verzoek heeft ze beide eierstokken bekeken die er keurig uitzagen, helaas allemaal met kleine eitjes dus kon die dag ongv als dag 1 beschouwen dat was ergens wel een teleurstelling want ik had gehoopt zondag als dag 1 te kunnen tellen
Daarnaast hebben we nog goed met haar gesproken, we hebben haar verteld geen vertrouwen meer te hebben in de vorige vk en dat begreep ze, dus stelde ze voor dat we bij een nieuwe zwangerschap het eerste trimester bij haar onder controle zouden blijven, daarnaast zei ze dat ze begreep dat een volgende keer toch extra spannend zal zijn en zal dus meerdere echoās krijgen, voor extra controle en rust.
Dus toen we daar wegliepen hadden mijn man en ik echt een goed gevoel. gewoon soort rust, klaar voor een nieuw begin en hopelijk mogen we dat snel meemaken. want met extra echoās kijk ik al uit naar een volgende zwangerschap
ik begin steeds meer op te knappen, vorige week had ik nog spontane huilbuien en voelde ik me nog erg in mijn eigen wereldje, het begint wat meer los te komen, maar vergeten zal ik ons kindje nooit! hij/zij was ontzettend mooi en zo compleet al :inlove:
daarnaast blijf je goed zien waar dat infuus gezeten heeft, het blijft erg rood en een soort bult echt zo op mijn huid (ik had hem in mijn arm/pols) hij lijkt nu wat roziger te worden maar vond/vind het toch lang duren zeg
meiden ik denk aan jullie! :-* :hug:
liefs, Jane
Jane :hug: Fijn dat het nu stukje bij beetje weer wat beter met je gaat!
Wat een lieve gyn :thumbup: super dat je straks het 1e trimester bij haar mag blijven en extra echoās krijgt! Ik hoop dat jullie wens snel weer in vervulling mag gaan!
:-*
Jane, ik heb je natuurlijk nog even tussendoor āgesprokenā, maar nu nog even een dikke :hug:
Fijn idee dat je gelijk naar de gyn mag als je zwanger bent!
Hopelijk is dat al snel!
Met mij gaat het minder, daarom ook wat minder gezellige praat van mijn kant. Loop al tijd te tobben met mijn gezondheid. Blijkt dat mijn schildklier veel te snel werkt. Wist niet dat je daar ZO ziek van kunt zijn. :?
Internist houdt het op de auto-immuunziekte Graves, maar krijg nog een echo om goedaardig gezwel uit te sluiten. Zit nu gedurende een jaar onder de medicijnen, en regelmatig controle. Ik moet helemaal goed ingesteld worden op de medicijnen, dus steeds bloed prikken om waarden te bepalen.
Nou ja, dat is het even in het kortā¦
Ik lees wel alles wat jullie schrijven hoor, maar heb even weinig puf om te reageren! :oops:
Oh, over een paar minuten heeft Heske een echo om nog even naar het litteken te kijken. Ze wist niet of ze zelf zou komen vertellen, anders zou ze het mij smsen, dus dan kom ik het melden!
:-* voor jullie allemaal!
lief van je kim, ik hoop het ook, juist doordat ik meer controle krijg en dus vaker mag kijken, kijk ik extra uit naar een nieuwe zwangerschap, hihi :mrgreen: , in de hoop dat het het ontpillen het lange wachten heeft veroorzaakt.
jeetje kim dat is niet niets, bah vervelend al die onderzoeken en meds, ik ben er ook onder lange controle geweest vanwege die b12 tekort
wanneer heb je die echo? ik duim voor je dat alles op zijn best is :hug: :-
bedankt memmie :-
het is ook een ontzettend lieve gyn, volgens mij is heske er nu ook onder controle :inlove:
ze leeft zo mee en begrijpt je zo goed :inlove:
nou ik ben terug van de huisarts, vanwege de giga oorpijn, en oortjes zien er prima uit :think: waar komt mijn oorpijn vandaan dan
werd al paar dagen moedeloos van die rare hoge temp, en nu ik dus oorpijn heb zonder oorontsteking dacht ik uh ff tempen en ja hoor lichte verhoging 38.1 dat verklaard waarom die temp sochtends ook hoger was :lol: zo weer rustiger :inlove: hopelijk beinvloed het niet mijn ovulatietesten want die ga ik vanaf vanavond weer gebruiken :dance: oh ik vind het zo spannend :mrgreen: sorry meiden ik sta hele even te stuiteren :mrgreen: :lol:
:-* :-*
Jane, raar dat je oorpijn hebt en je niet weet waarvan het komt⦠hopelijk gaat het snel gewoon over!
Ik hoop ook voor je dat het nu gewoon veeeeel sneller raak is dan de vorige keer⦠maar denk je er wel om dat je niet teveel hoop krijgt? Hoop is natuurlijk goed, en ik geloof ook zeker dat je het weer gaat lukken om zwanger te worden⦠alleen als je zo aan het stuiteren bent dan is er misschien ook de kans dat je bij de eerste ongi heeeel erg teleurgesteld bent en dat wil ik je besparen⦠Nouja, misschien ben je niet blij met deze opmerking, maar ik bedoel het goed⦠hoop het beste voor je⦠:-
Kim, voor jou een hele dikke :hug:
Ik zit nu bij mijn moeder, dus hier laat ik het even bij⦠ik zie jullie later weer! :-
@Jane_S wrote:
ik ben er ook onder lange controle geweest vanwege die b12 tekort![]()
Mag ik vragen hoe het daar nu mee zit? Met je b12 gehalte? Is dat nog gecontroleerd? Ik heb namelijk vroeger ook b12 injecties gehad omdat ik een tekort had.
En, bedenk ik nu: een tekort aan b12 kan ook de kans vergroten op verminderde vruchtbaarheid en miskramen⦠:shock: :think:
Ik denk dat ik daar toch graag even op wil laten prikken. Prikken ze daar trouwens standaard op als je zwanger bent (ik heb toen bloed laten prikken, maar weet niet wat allemaalā¦)
tierr, nee hoor :-* , begrijp wat je bedoelt en behoed me ook dat het een teleurstelling kan zijn. pin me er zeker niet op vast dat ik meteen zwanger raak want dat is eerder een uitzondering dan regel⦠helaas :doh:
ik wil alleen goed in de gaten houden of mijn cyclus weer op gang komt, normaal zeg maar, want ook dat kan goed in de war zijn. dat is het enigste waar ik me nu een beetje op richt
maar vind t juist lief van je dat je het zegt :-*
b12 heb ik moeten stoppen omdat deze te hoog was, deze maand gaan ze weer kijken hoe hoog/laag die is en of ik dan weer opnieuw injecties moet krijgen of nietā¦
volgens mij prikken ze niet standaard op b12 volgens mij heb ik er toen om gevraagd⦠maar weet niet meer zekerā¦
Ok, fijn dat je begrijpt wat ik bedoel!
En ik vind het ook verstandig dat je je cyclus in de gaten houdt inderdaad. Ik deed het natuurlijk al, maar anders was ik het ook zeker gaan doenā¦
En ik zit wel een beetje met die b12⦠zou dat bij mij misschien wat te maken hebben met het moeilijk zwanger worden en de miskraam? Ik bel denk ik voor de zekerheid morgen de huisarts even⦠wil er eigenlijk niet mee wachten tot 25 januari als ik de afspraak bij de fertiliteitsarts heb⦠de uitslag van eventueel bloedonderzoek is er natuurlijk ook niet direct namelijkā¦
Mag ik hier even huilen? Ik ben het zo giga zat allemaalā¦
Dat gedonder met die reorganisatie en de onzekerheid die het geeft, ik word er gek van, ik wil rust⦠Ok, ik weet dat ik blij mag zijn dat ik verzekerd ben van een baan, maar al die onzekerheid⦠bah!
En verder beeld ik me ook weer in dat ik best eens zwanger kan zijn, maar dat wil ik mezelf helemaal niet inbeelden, want dan is de teleurstelling straks weer zo grootā¦
Ahhh Tierrr⦠:hug: :hug: :hug:
Inmiddels gaat ie gelukkig wel weerā¦
Het nieuws van gister was even een druppel die ik niet zo snel kon verwerken⦠dus toen heb ik me ff een uur ontzettend zielig gevoeld en toen krabbelde ik weer wat op. Vandaag werken, drukke dag, dus waarschijnlijk ook niet veel tijd om ermee bezig te zijn, en direct wel ff de kans om mijn gal te spuwen bij mijn huidige collegaāsā¦
Hai meiden, daar ben ik weer eens zwaai
Ik heb even in een dipje gezeten
Hier liep zo te lezen ook niet alles op rolletjes. Een hele dikke knuf voor iedereen die dat kan gebruiken! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Aankomend weekend gaan we naar winterwonderland!!! :dance: :dance: :dance: :dance: Ik heb er echt onwijs veel zin in :mrgreen:
Straks weer naar fysiofitness, dus nu maar even een tosti eten :drool:
Hee meiden,
Ik kom even vertellen dat ik vandaag bij Heske ben geweest en het pakket heb afgegeven.
Althans, een deel ervan.
Voor nu heeft ze een verwenpakketje gekregen, na de geboorte van de beeb, komt het andere deel van het cadeau. Kan ik nu natuurlijk nog niets over vertellen aangezien het een verrassing is voor Heske, maar jullie zullen het snel genoeg zien!
Heske komt vast nog wel zelf even vertellen over het pakket.
Verder ging het goed met Heske! Ze voelt zich goed.
Ook Sterre kwam later in de middag thuis van het kdv, zij heeft haar cadeautje uitgepakt (had een Jip & Janneke pakketje gemaakt met o.a. tekenboek, stickers), dus die ging gelijk aan de slag ermee. :inlove:
Pakket? Ik heb dus blijkbaar echt iets gemist :? :?