*** Oktoberstoppers 2008 deeltje 15 ***

Och nee tijger :cry: :cry: :cry: wat een klote nieuws. (sorry weet het even niet anders te verwoorden) Heb je echt niet te vroeg getest. He verdorie… ik hoopte het zo voor je…weet gewoon niet wat ik nu moet schrijven… :hug:

Tierrr :

Ik heb om 17.45 uur getest en niet veel gedronken van te voren.

Ik wacht nu gewoon maar af of ik nog ongi ga worden en anders doe ik volgende week nog een test. Ik heb nog geen klachten dat ik ongi ga worden binnen nu en kort termijn … :cry:

:hug:

Hey meiden, wat een lieverds zijn jullie toch ook :-* :-*

Dankjewel voor de felicitaties.

Ik ga proberen het even kort te houden hoor :wink:

Ik ben inderdaad maandagavond al naar het ziekenhuis gegaan omdat ik wat bloed verloren was. CTG en echo was goed, maar omdat ik toch al ingeleid zou worden de volgende ochtend kon ik blijven.

's Nachts kreeg ik wat weeen, maar dat zette niet door. Dus dinsdagmorgen zijn de vliezen gebroken en kreeg ik weeenopwekker, op het hoofdje van de baby werd een electrode geplaatst voor ecg apparatuur, ik had toen al 2 cm ontsluiting. Uiteindelijk ging het heel snel, om 8 uur gingen de weeenopwekkers aan en om 10.30 had ik 7 cm en om 12 uur volledige ontsluiting. Om 12.20 is na een kwartiertje persen onze kleine Célia geboren. Kleiner dan we gedacht hadden zelfs, slechts 2010 gram en 43 cm. Ze is echt ieniemini, zelfs maatje 44 truitjes zijn te groot.

Maar ze deed het uitstekend gelukkig. De kinderarts is geweest en ze is nog anderhalf uur na de geboorte bij ons gebleven, daarna moest ze naar neonatologie. Ze heeft die middag nog wel even onder de warmtelamp gelegen. Het gaat gelukkig goed met haar. Ze spuugt af en toe wel wat, maar houdt voldoende binnen. Verder had ze soms moeite met haar temperatuur, ze wisselen nu af en toe met 1 en 2 kruiken. Ze begint nu alleen wat geel te zien, dus morgen gaan ze bloed prikken en dan moet ze evt onder de uv lamp.

Ik ben zelf vanmorgen ontslagen uit het zh, mocht helaas niet meer blijven :(. Nu kunnen we dus helaas niet alle dagvoedingen meer zelf doen. Maar natuurlijk gaan we er een paar keer per dag heen.

Overigens lijkt haar groeiprobleem in de placenta/navelstreng te liggen.

Placenta was klein en navelstreng kwam uit de zijkant en was verweven in de vliezen (ipv dat hij van de placenta naar de baby liep), door de vliezen liepen ook grote bloedvaten. Navelstreng was ook erg dun. Alles is opgestuurd voor onderzoek naar een patholoog, uitslag komt over een paar weken, eind januari moeten we ervoor komen. Hebben nog geluk dat bij het breken van de vliezen niet zo’n bloedvat geraakt is, anders had het waarschijnlijk anders afgelopen :shifty:

Fotooo, ben even te lui om naar het sf te gaan. Als het moet mag iemand hem wel verplaatsen.

KC en vriend (ik weet niet of we je al bij je naam mogen noemen?) wat een schatje!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

En wat jammer dat je niet bij jullie mooie meisje mag blijven :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

wow KC :cry: wat een prachtig meisje! :inlove: :inlove: :dance: :dance: fijn dat het goed is afgelopen maar wat rot dat jullie niet meer 24/7 bij jullie meisje kunnen zijn :hug: :-

Hopelijk mag ze snel naar huis, wat is ze mooooi! :inlove:

lieve miekje, wat behoorlijk balen dat jullie zo’n ziekenboeg blijven houden :hug: :-

ah tijger :cry: :hug: :hug: :hug: :hug: :-* :-* :-* :-*

Aaaaaaah, KC, wat een ontzettend prachtig meisje!!

En wat ontzettend fijn dat het allemaal nog zo goed afgelopen is!

Tuurlijk, het is jammer dat jullie nu niet 24 uur per dag bij haar kunnen zijn enzo, maar zo te horen doet ze het op zich goed en das natuurlijk het allerbelangrijkste! :dance: Heel veel geluk!! :-*

Ik ben trouwens terug geweest naar de kapper en zie er nu weer leuk uit… :wink:

Ja dat is ook weer waar, het gaat gelukkig wel goed met haar :inlove:

M.arijke fijn dat de kapper het heeft ā€˜gefixed’ :mrgreen: :-*

Oh wat een prachtig meiske heb je KC!!

Wat een snelle bevalling ook.

Viel het mee?

Wat naar dat je niet mocht blijven (waarom was dat je hebt toch recht op 8 dagen?)

Hoe gaat het nu met de kersverse mama?

En wat goed dat je meisje er nu is!

KC:

Wat een leuk meisje hebben jullie gekregen !!! :inlove:

Gelukkig heb je wel een snelle bevalling gehad.

Vind het ook raar dat je er niet een paar dagen mag blijven, nu maar hopen dat ze snel naar huis mag.

Marijke :

Gelukkig is je haar nu wel naar je zin…

Nu even ego:

Ik ben net ongi geworden, maar geen aankondiging van buikpijn ofzo. Test van gister klopte dus wel dat ie niet positief aangaf :cry:

Snap dus niet waar al die verschijnselen vandaan komen…

Verder heb ik vanavond ook goed nieuws gekregen:

Ze komen aanstaande maandag en dinsdag de nieuwe kunststofpui al plaatsen :dance:

Duik nu lekker mijn bed, dicht tegen mijn mannetje aan.

:-*

Ha gadsie tijger… wat ontzettend balen… dan is de hoop voor deze ronde dus echt over… :cry: Gek hoor, van al die kwaaltjes… misschien toch een virusje te pakken ofzo… of je lichaam heeft je gewoon ontzettend voor de gek gehouden…

Wat ga je nu doen? De volgende ronde er weer vol voor? Of toch maar niet ivm die prik?

Nou, dikke knuffel!! :hug:

Mijn haar is trouwens wel giga rood… eigenlijk net iets tĆƒĀ©ā€¦ :shock: :roll:

Maargoed, veel beter dan dat zwarte dat ik gister had… :wink:

Allereerst:

KC, wat is ze moooooooiii! :inlove: Jeetje, dat hebben jullie echt goed gedaan zeg! :inlove: :inlove: :inlove:

Ik vind het een snoepie! Een heel mooi meisje. Wat zul je trots zijn op haar! :inlove:

Ik hoop zo dat jullie mooie Celia (sorry, ben even de trema kwijt ) snel mee naar huis mag! :pray:

Ik dacht ook altijd dat de mama 8 dagen in het zh mocht blijven…

:hug: voor jou dat je nu niet in het zh kunt blijven… Moet vast moeilijk zijn haar steeds achter te laten. :hug:

Tijgertje, jij verdient ook een dikke :hug: . Wat jammer dat de ongi toch doorgezet heeft! :frowning:

Kleine pleister op de wonde dat ze al zo snel de pui komen plaatsen! :dance:

Ik duik mijn bedje in, vanavond hele avond visite gehad omdat mijn man jarig was (is). Dus die zijn - eindelijk - weg! :dance: (oh nee, daar moet je niet om juichen he! :mrgreen: niet beleefd )!

Slaap lekker allemaal lieve meiden! :-*

Heej Tierrr SHOWEN SHOWEN SHOWEN SHOWEN :mrgreen:

Gat Tijger :hug: ik vind het echt heel erg rot voor je :frowning: :-*

Kim van harte met je man!!! :-*

@Miekje wrote:

Heej Tierrr SHOWEN SHOWEN SHOWEN SHOWEN :mrgreen:

:lol: ja vind ik ook!! :lol: :lol:

die sinterklaas :lol: :lol: :lol:

kim nog gefeliciteerd met je man :dance: :dance: :mrgreen:

hihi ik herken t juichen wel :mrgreen:

Thanks Jane en Miek! :inlove:

Miek, had je mijn 2e pb ook nog gelezen? :lol:

Dat over die andere muts… :mrgreen:

We hebben een nieuwe smilie voor even:

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Leuk is tie he?

@Kim3e wrote:

Thanks Jane en Miek! :inlove:

Jane, fijn dat je het herkent! :lol:

Miek, had je mijn 2e pb ook nog gelezen? :lol:

Dat over die andere muts… :mrgreen:

We hebben een nieuwe smilie voor even:

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Leuk is tie he?

uhm ik zie alleen de sinterklaas, er is geen zwarte piet te zien bij mij, dacht dat die alweer weg was gehaald :roll: :think:

maar ik zie alleen poppetjes met hun tong uit hun mond :lol: (zoals normaal)