*** Oktoberstoppers 2008 deeltje 15 ***

Ja zeg en nu ineens verdwenen zijn en niet eens dag zeggen… :hand: :lol:

Slaap lekker :zzz: zou ik ook moeten doen maar ben klaar wakker, ik denk dat ik vanmiddag teveel geslapen heb :think:

Tierrr :pray:

Maar zul je niet te teleurgesteld zijn als het niet in 1x raak is?

Mijn duimen draaien van wel hoor!

Jane, wat lekker die roze wolk!

Ben je een beetje uitgerust inmiddels Mascha?

Miekje, hoe gaat het met Livia en jullie zelf? :-*

Hier waarschijnlijk toch geen baby voor sinterklaas.

Ben gisteren in het ziekenhuis geweest en de conditie van de baby is nog heel erg goed, kwaliteit van de navelstreng ook. Bloeddruk was goed, bloeduitslagen, urineuitslagen, alles was goed. Zoals het nu gaat mag de baby voorlopig gewoon blijven zitten tot hij/zij zichzelf aandient.

Ik blijf onder strenge controle, dus ze blijven van dag tot dag kijken hoe het gaat. Kan best zijn dat de situatie maandag anders is (weer groeiecho) en ik dinsdag aan het bevallen ben, maar zoals het nu lijkt kan het ook nog wel wat weekjes gaan duren. We wachten maar af, tis in ieder geval goed nieuws dat de baby het goed maakt.

@Kittycat wrote:

Maar zul je niet te teleurgesteld zijn als het niet in 1x raak is?

Ja, waarschijnlijk wel... en dat terwijl ik echt wel in mijn achterhoofd hou dat de kans dat ik in 1 keer zwanger ben erg klein is... Maarja, ik wil zo graag... Ik voel me sowieso heel onzeker op het moment.. aan de ene kant heb ik dus het idee dat ik een ei heb gehad, aan de andere kant zijn er wat kleine dingetjes die niet kloppen... erg frustrerend... :cry:

KC, jammer dat je voor sinterklaas geen ukkie in je armen hebt, maar het belangrijkste is natuurlijk dat ie het zo goed doet!! :thumbup: :-*

Mascha, veel plezier bij de film! Al is plezier misschien niet het juiste woord bij die film.. Nouja, je snapt me wel! Ik ben benieuwd hoe hij is, ik wil hem ook wel graag zien namelijk!

De rest van de dames ook een fijn weekend!!

Ik snap helemaal dat je zo graag wilt, natuurlijk wil je dat.

En ik hoop ook heel erg dat het weer snel raak is. Het is je ook zo enorm gegund.

Maar ik herken een beetje wat van mezelf als ik zo je berichtjes lees.

Niet rot bedoeld hoor, maar ik was ook zooo gefocust op dat ei en weer zwanger raken. Terwijl mijn lichaam er nog niet klaar voor was en ik geestelijk een paar weken na de curettage ook nog niet. Maar ik kon met niets anders bezig zijn dan zwanger raken en ovutestjes etc. Die teleurstelling komt dan zo hard aan. Versterkte bij mij het verdriet dat ik al had. En ik wil je niet nog verdrietiger zien worden hoor, je hebt al genoeg te verwerken gehad de laatste tijd.

Nou ja, dat hoeft bij jou natuurlijk niet te zijn, maar wil je voorzichtig met jezelf doen en goed voor jezelf zorgen ajb? :hug:

Ik snap wat je bedoelt hoor, KC… en ik vind het lief dat je zo meeleeft en meedenkt. Alleen… ik móet eigenlijk wel bezig zijn met mijn ei… daar hangt het namelijk vanaf of we aan de medicatie gaan of niet. Dus ja… die ovulatietestjes en dat temperaturen daar ontkom ik eigenlijk niet aan.

En het nadeel daarvan is inderdaad dat je er dus giga mee bezig bent…

En das inderdaad niet goed. dat zorgt ervoor dat ik me nu gek maak en dat een teleurstelling natuurlijk des te harder aankomt. Terwijl ik weet dat de zaadkwaliteit van mijn man niet goed is en de kans dat het raak is dus ook niet heel erg groot is… Maarja, hoe zet je die gevoelens uit? Ik weet het niet.

En aan de andere kant geeft het ermee bezig zijn me ook juist wel weer wat rust, omdat ik wéét wat er aan de hand is. Dus ja, heel dubbel eigenlijk.

Ik heb eigenlijk het idee dat ik niet veel anders kan dan gewoon maar op deze manier doorgaan… en ik ben blij dat jullie er zijn om me af en toe met beide benen op de grond te zetten en me te steunen… :-*

Oh, dat van de medicijnen had ik even gemist, sorry.

Aan de ene kant is het fijn om te constateren dat je lichaam het weer doet. Dat is heel herkenbaar. Je hebt een ei, dus je kunt weer naar de toekomst kijken… Je kunt er hoop uit putten en dat doet goed. Deed mij goed in ieder geval, want het was eindelijk weer iets positiefs.

Vergeet jezelf niet he :hug:

Wat zijn de criteria om aan medicijnen te beginnen? Als je geen ei hebt?

En wat gaan ze doen met de zaadkwaliteit van je man eigenlijk?

Criteria om aan de medicijen waren inderdaad als ik geen ei had, of als ik pas heel laat in de cyclus een ei had… maar dat lijkt nu dus niet aan de orde. Al zegt 1 keer op tijd een ei nog niet alles natuurlijk, het geeft wel moed!

Aan die zaadkwaliteit (matig) wilden ze in eerste instantie nog niks doen. Een maandje of 3 a 6 zo proberen en dan eventueel IUI. Maar dat hadden we al afgesproken vóórdat ik zwanger raakte. Door de zwangerschap weet ik nu dat ik in principe spontaan zwanger kan raken van zijn zaad. Al kan dat natuurlijk ook een gelukstreffer geweest zijn…

Al met al: een boel afwachten en ondertussen alles goed in de gaten houden en noteren…

Ik lees ff mee vanf de zijlijn…

Vandaag is het 9 jaar geleden dat mijn moeder is overleden :cry:

Ik vind het toch altijd moeilijk blijven.

Zeker nu ik zelf 2 van die lieffies heb.

Sterkte Lieke!! :hug:

Zijn jullie ook nog altijd met het gezin bij elkaar ofzo op deze dag?

Sterkte Lieke ! :hug:

Mascha:

Ik was gister zo laat wakker, omdat ik maar niet kon slapen. ( heb een poos op de bank liggen slapen en slaap dan heel slecht in bed) Dus ik denk ik ga even kokken. Ben ik net lekker bezig, valt het internet uit en krijg mooi geen verbinding meer :x

Marijke:

Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. Ik zal voor je duimen :pray: :pray: :pray:

Hier echt helemaal uitgeput, ogen vallen bijna dicht.

Hebben vandaag de schoorsteen eruit gebroken ( uit de slaapkamer) bleek dat ie van puur cement en baksteen was gebouwd, dus was een hoop werk. Veel slijpen en slaan met hamers, maar we hebben we het gered. Van 10.30 uur tot 17.45 uur zijn we bezig geweest en daarna nog even snel een puin naar beneden naar de garage gebracht. Zo even douchen en eten…

Mascha:

Hoe was de film ??

Goeiemorgen allemaal!

@M&J wrote:

Ja zeg en nu ineens verdwenen zijn en niet eens dag zeggen… :hand: :lol:

Slaap lekker :zzz: zou ik ook moeten doen maar ben klaar wakker, ik denk dat ik vanmiddag teveel geslapen heb :think:

sooooooorryyyy was dus in slaap gepleurt :oops: :zzz: :doh:

hoe is het met iedereen?

Miekje hoe gaat nu , heb weer even niets meer van je gehoord :think: :-*

KC hoe is het bij jou?

Heske kom je ook snel weer een update geven en je aapie weer eens showen?? :inlove: :pray:

Hoi meiden,

Wij zijn weer thuis. Weekend was leuk, maar is helaas snel gegaan. Gisteren had Femke enorme krampjes. Gelukkig aten we toen in ons appartement, maar ze was gewoon niet te kalmeren… zoo zielig :frowning:

Verder is ze gelukkig erg vrolijk en worden we steeds vaker getrakteerd op een vette lach :inlove: :inlove:

Nu op tijd naar bed.

KC, lekker dat alles in orde is met de kleine! :thumbup:

Lieke… :hug:

Even alleen even ego hoor.

Ik zit hier te bibberen…

Vandaag mijn eerste BIB!

Ennnnnnn, morgen een BIA…

Ik word morgen ingeleid.

We komen net terug uit het ziekenhuis en de baby is in 10 dagen maar weer erg weinig gegroeid :(. Ook de hoeveelheid vruchtwater is laag.

Ze schatten de baby nu op 2200 gram ongeveer, mogelijk een paar grammetjes meer. Dat wil zeggen dat er maar max 150 gram is bijgekomen in 10 dagen.

Ik heb overigens al een centimeter ontsluiting.

Morgenochtend om 7 uur moeten we ons melden in het ziekenhuis.

Reuze spannend allemaal, ik hoop zo dat alles goed gaat.

Ik heb het nummer van Mascha en zal haar een sms sturen als we eenmaal weer op adem zijn en als alles goed gaat.

Dat kan even duren hoor, de baby moet naar neonatologie :frowning: en we moeten zelf even bijkomen denk ik.

KC Fijn dat je beebje het nog goed doet en nog lekker in je buik(je) zit! :thumbup: ALS de omstandigheden in je buik goed zijn is dat toch de beste plek voor je beebje om groter te groeien!

Mascha, Goede film?

M.arijke, :hug: Toch een ei??? Spannend weer! :pray:

Sproetje, Fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad! Jammer van de krampjes van Femke… :hug: Heerlijk he, die lachjes… :inlove:

Jane, hoe is het op jouw roze wolk??? En hoe gaat het met de kwaaltjes?

Tijgertje, zo zeg, jullie hebben het maar druk! Wie weet idd een goede afleiding! Spannend… ik hoop dat er een wondertje is gebeurt!

Lieke, moeilijk zo’n dag lijkt me… :hug: Zijn lullie 'em goed doorgekomen? Hoe is het verder met je? Lekker aan het opladen van de vervelende start van Lotte? Hoe gaat het met haar? En met je mannetje?

Heske, hoe is het met jou? En met Sterre d’r oogjes?

Miekje, hoe is het met de ziekenboeg bij jullie thuis? Slaat de AB goed aan bij Livia? Ik hoop dat de ellende snel plaats maakt voor geluk bij jullie thuis! Dat 2010 maar een top jaar voor jullie mag worden!

Miek, hoe is het met jou en je mannetjes???

Kim, en met jou?

Lu, A-S, Hope :wink: ,en …Met jullie ook alles goed?

Hier gaat het redelijk! Tycho is gelukkig alweer opgeknapt! Wat was dat mannetje ziek zeg (hoge koorts, dubbele oorontsteking)… Nu is Jesse steeds onrustig… :frowning: Hij is normaal een heel leif en tevreden mannetje wat bijna niet huilt, maar de laatste dagen was dat wel anders! Geen idee wat er was/is??? Veel spugen, krampjes (lijkt), uit het niets ineens huilen/krijsen, onrustig drinken… Tandjes??? Reflux??? Heb ook ff gedacht aan KMA??? Vandaag lijkt het weer wat beter.

EN…Jesse draait :dance: !!! Van rug naar buik! KANJER :inlove: (nu nog terug, hihi!)

Wij hebben de griepprik gehad, maar mennnn, wat heb ik last van mijn arm gehad zeg! Mijn man ook. Tycho leek nergens last van te hebben :think:

En dan te bedenken dat we er nog eentje ‘moeten’…

Ik hoop niet dat ik iemand ben vergeten… sorry anders!

:-*

Dat de baby nauwelijks gegroeid is betekent helaas dat de omstandigheden niet zo goed zijn memmie :(, vandaar morgen inleiden.

Ik vind het wel eng hoor. Ze gaan eerst de vliezen breken begreep ik en daarna krijg ik een infuus met medicijnen :shifty:

Maar als alles met de baby maar goed is ben ik aan het eind van de rit tevreden.

Fijn dat Tycho beter is inmiddels!

Wat rot van Jesse. Ik las al zoiets in een topic, balen hoor. Heb helaas geen advies maar wil je wel een :hug: geven.

KC, ohhh wat vervelend dat je kleintje zo weinig is gegroeid… :frowning: :hug:

Wel even een klein :clap: voor je eerste (en tegelijk ook je laatste, want morgen is het een bia) bib.

Meis, ik wens jullie ongelooflijk veel succes toe morgen. En hopelijk voor jullie kleintje een hele goede start in dit leven. :pray:

Zet hem op meid, ik ga morgen heel hard aan jullie denken en voor jullie duimen! Hopelijk krijgen we hier morgen heel snel positief nieuws! :pray:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voor jou!

Memmie, wat een kanjer is Jesse dat hij omdraait! Meestal draaien ze eerst van buik naar rug, maar Jesse doet het (net als Casper) lekker omgedraaid!

Wat vervelend dat Jesse zo onrustig is, hopelijk komen jullie er snel achter wat er is. Misschien gaat het wel weer vanzelf over. Jammer dat ze niet gewoon kunnen vertellen wat er aan de hand is he! :mrgreen:

Sproetje, wat zielig, die kleintjes met krampjes he. Ik was blij dat na 3-4 maanden het altijd weer voorbij was… Hopelijk gaat het bij Femke ook snel weer beter! :hug: Fijn dat jullie weekendje goed bevallen is.

Jane, hoe gaat het met jou?

Wanneer heb je weer een echo of zo? :wink:

Tijgertje, wat een hard gewerk in jullie nieuwe huis. Ik ben benieuwd hoe het wordt! Wanneer willen jullie gaan verhuizen?

Lieke, wat blijft een sterfdag toch altijd een beladen, verdrietige dag he. Het gemis slijt nooit helemaal he. Sterkte :hug:

Hoe gaat het met Lotte? :inlove:

Tiertje (of M.arijke :mrgreen: ), hoe gaat het met jou? Oh wat hoop ik dat je heel snel weer een postieve test in handen mag houden. :pray: :pray: :pray:

Mascha, hoe gaat het met jou? Spannende tijd breekt er aan met Heliomare in zicht. Hopelijk doet het je goed! :pray: :hug:

En dan lieve Miek… Ik hoop zo ontzettend hard dat zodra deze ellendige griep definitief de deur uit is, jullie zonnetje gaat EN BLIJFT schijnen!

Ik vind het gewoon niet eerlijk hoor, dat jullie zoveel ellende op jullie bordje krijgen!

Zodra je er aan toe bent, geef dan even een gil, dan kom ik even een bakje thee drinken (of jij hier, mag ook natuurlijk)!!

Dikke :hug: voor jou!

Liefs voor iedereen! :-*

Oeh jeetje KC… :shock: ! Da’s idd wel heeeel erg spannend zeg!

Vandaag je eerste BIB en morgen meteen BIA /BUB!

Je berichtje is net voor de mijne geplaatst dus had 'em niet gelezen…

Jammer dat de groei toch niet is gevorderd…

Kan me voor stellen dat je aan het bibberen bent! Zo komt het wel heel snel en ineens op je dak vallen! Ik ben blij dat je het toch nog 37 weken hebt volgehouden!

Als ik je niet meer ‘spreek’ wens ik je bij deze een hele goede, mooie en voorspoedige bevalling toe! Ik hoop dat alles goed mag gaan met jullie kleintje! :pray:

Heel veel suc6 en toi, toi, toi!

Zet 'em op, je kunt het! :thumbup:

:-*

Even snel,

vanavond de rest.

KC:

Wat ontzettend balen dat jullie ukkie niet of nauwelijks gegroeid is …

Ik wil je bij deze vast heel veel sterkte wensen voor morgen en ik hoop dat je een beetje een voorspoedige bevalling zal hebben…

Maar je hebt toch de 37 weken volgemaakt.

Je hebt er niks aan maar ik ben geboren met 30 weken en woog maar 1190 gram. En ik ben goed terecht gekomen.

Bij jou kleine uk gaat het allemaal lukken, je bent al zo ver gekomen met dit ukkie :hug: