:dance: Jane :dance: Gefeliciteerd met je goede echo!
Marijke, een gezellige dag toegewenst! :-*
Chantal… :hug: Balen zeg… Da’s geen leuk nieuws…
Sterkte! Hopelijk geeft het klussen jullie wat afleiding. Verf-ze!
- de rest, fijn weekend!
:dance: Jane :dance: Gefeliciteerd met je goede echo!
Marijke, een gezellige dag toegewenst! :-*
Chantal… :hug: Balen zeg… Da’s geen leuk nieuws…
Sterkte! Hopelijk geeft het klussen jullie wat afleiding. Verf-ze!
Even een zwaai!
Tijgertje, wat vervelend, zulk naar nieuws! :hug:
Ik hoop toch dat je snel een klein wondertje mag krijgen!
Marijke (moet gewoon wennen aan de naam, je bent zo verweven met je forumnaam :lol: ), fijne dag! En ik denk nog steeds veel aan je! :hug:
Je bent een bikkel! :hug:
Jane, zo fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad! Super joh! Geniet van je roze wolk! :inlove:
Voor iedereen een heeeeeel fijn weekend!
Hier druk, Isabel viert vandaag haar verjaardag (maandag jarig), morgen iets verzinnen voor de traktatie (meestal ben ik al weken van te voren aan het knutselen), dus druk.
Daarnaast zit ik lichamelijk even niet goed in mijn vel, kwakkel erg met mijn gezondheid, maar goed, dat gaat wel weer over!
Geniet van het weekend meiden! :inlove:
Liefs, Kim
Ach Tijgertje, wat enorm balen Ik weet niet zo goed wat ik er anders van kan maken.
Misschien is het toch al verstandig een afspraak te maken met de fertiliteitsarts? Die hebben natuurlijk ook wachttijden en rond kerst zijn ze ook dicht en dan zit je er maar vast in. :hug:
Jane, super joh een goede echo, wat enorm fijn voor jullie. Een klein feestje waard hoor. Leuk he van die enthousiaste grootouders in spe.
Kim, voor jou even een :hug:
Heske, wat een teleurstelling voor je. Maar heel eerlijk gezegd snap ik het niet zo goed. Ik ken iemand van zwangerschapscursus en die is met een ks bevallen van een tweeling een paar jaar terug en afgelopen maandag is ze wegens een hoge bloeddruk met 38 weken ingeleid en bevallen van een mooie meid. Wat is de reden dat ks en daarna inleiden niet zou kunnen?
Dan even een persoonlijke update (sorry als ik nog iemand vergeten ben).
Ik heb gisterochtend van 9 tot 12 in het ziekenhuis gezeten voor een groei-echo, ctg, gesprek met de gyn, weer bloedprikken en urine afstaan en dat resulteerde meteen in een opname in het ziekenhuis. Ik ben voor 1 dag opgenomen geweest, vanmorgen mocht ik weer naar huis, en zit nu in de thuismonitoring. In feite ben je dan opgenomen, maar mag je wel thuis blijven. Al moet je je wel gedragen alsof je in het ziekenhuis ligt. Elke dag komt er een verpleegkundige bij me thuis een ctg maken, bloeddruk meten en urine testen.
Reden hiervoor is dat de baby niet voldoende gegroeid was :(. Er zat wel iets groei in, maar onvoldoende. De baby werd nav alle metingen geschat op net geen 2100 gram, niet erg veel met 35+4. Verder was mijn bloeddruk toch weer aan de hoge kant. Al met al reden om de controles wat intensiever te maken en te zorgen dat ik niet steeds weer naar het ziekenhuis hoef te komen. Morgen komt de verpleegkundige voor het eerst. Elke dag wordt er geevalueerd door de gyn, mocht ik 2x per dag ctg’s nodig hebben of het gaat de verkeerde kant op met de eiwitten in mijn urine of mijn bloeddruk dan word ik weer opgenomen.
De gyn gisteren had het over inleiden rond 38 weken. Die van maandag over 37. Het wordt dus nog even afwachten, maar het zou me verbazen als het 40 weken zou worden.
Kim:
Sterkte met je gezondheid :hug: :hug: :hug:
KC:
Balen dat je nu als nog niet mag genieten van je zwangerschap.
Gelukkig sta je nu onder goede begeleiding. Wel super sneu dat het op zo’n manier moet gaan. 2100 gram ? Dat is zeker niet veel. Gelukkig ben je wel weer thuis en helpen ze je daar verder. Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes.
Wat zou je zelf willen : 37 of 38 weken ? Het liefst natuurlijk de 40 weken, dat snap ik wel een beetje. In ieder geval een hele dikke knuffel
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Miekje:
Hoe is het bij jullie ??
Bij Memmie , Lieke , Jane en de rest van de meiden alles goed ???
:-* Chantal
Zo, ik ben weer thuis… pfff, ben kapot… mijn man heeft een webwinkel in trekkerminiaturen en daarvoor staan we dit hele weekend op de grootste trekkerminiaturenbeurs van Europa. Leuk, maar erg vermoeiend… ik ben heel blij dat ik dinsdag en woensdag vrij ben, want ik merk goed dat ik minder aan kan dan normaal… :roll:
Maar jeetje, tijger, dat is waar ook… je zou gister bellen voor de uitslag…
En dus negatief… wat ontzettend naar zeg… jeetje, nou, ik hoop dat het een beetje meevalt. Want er is verschil tussen slecht en slecht he? Ik hoop dat het er nog voldoende zijn om bijvoorbeeld via IUI ofzo zwanger te raken (spontaan is misschien lastig, dat heb je al een jaar geprobeerd natuurlijk…)
Als ik jou was zou ik me maar wel direct door laten sturen naar de fertiliteitsarts. Vaak moet je idd even wachten voor je terecht kunt en eigenlijk hoeft je mannetje er vaak in eerste instantie weinig voor te doen… eerst nog een keer een kwakkie brengen over een poosje. En dan moet besproken worden van hoe en wat, maar vaak heeft de vrouw bij behandelingen meer afspraken dan de man, ook al is het zaad het probleem… en vaak ben je aardig wat tijd kwijt voor de behandelingen daadwerkelijk beginnen. Maargoed, jullie moeten je er zelf prettig bij voelen natuurlijk. Sterkte iig, dit nieuws is niet leuk, dat weet ik nog heel goed.
Hee, en vraag je huisarts even de precieze aantallen zaadcellen en het aantal levenden daarvan enzo. Of vraag gewoon het uitslagformulier. Daar heb je recht op, en ikzelf vond het wel heel prettig om het te hebben, zodat je het een en ander kunt opzoeken ofzo.
Kim, gefeliciteerd alvast met Isabel! Was de dag gezellig? :-*
KC, wat ontzettend vervelend dat de baby zo slecht groeit… wat een zorgen en wat een gedoe dan… niks aan… heel veel sterkte meid! Ik ben benieuwd wat het gaat worden…
Nou, ik ga naar bed, want ik ben moe…
Ohhh KC, wat heftig zeg, die intensieve zorg voor je kleintje en jou… :hug:
Op zich wel fijn dat je thuis mag blijven en dat ze aan huis komen. Thuis is toch fijner dan in het zh he… :hug:
Oh meis, wat hoop ik dat je kleintje nog even doorgroeit!
Marijke :-* voor jou!
Chantal, hoe gaat het met jou vandaag? :hug:
Miekje, waar ben je??? :-*
Jane, nog op je roze wolkje?
Memmie, hoe gaat het bij jullie? :hug:
Voor iedereen een dikke :hug:
Heel eerlijk gezegd hecht ik weinig aan die 40 weken hoor Tijgertje :shifty:
Maar dat is geloof ik nogal not done om te denken.
Zelf neig ik eerder naar 37 weken. Longetjes zijn dan al behoorlijk rijp en qua gewicht zal het niet veel uitmaken die ene week.
Maar geeft me wel een veiliger idee. Ik ga er sowieso vanuit dat de baby even in het ziekenhuis moet blijven. Maar misschien moet ik optimistischer zijn.
Tis alleen nogal wat gedoe en onzekerheid zo, dat vind ik erg vervelend.
Als de baby geboren is kan ik die zorg tenminste loslaten. Zorg om het welzijn van de baby heb ik sowieso, dat maakt het verschil niet. Dan liever korter de zorg zolang de baby nog in mijn buik zit.
Misschien een beetje onduidelijk uitgelegd :oops:
Kc:
Misschien beetje onhandig uitgelegd, maar ik snap wel wat je wil vertellen.
Hier gaat het wel, wel moe, maar doe ook eigenlijk teveel.
Het slechte nieuws beetje aan het verwerken en veel praten met mijn mannetje daarover. Ik ga van de week bellen naar de huisarts en mijn vriend moet maar gewoon even tijd vrij maken… :oops:
Nu even aankleden en weer lekker en gezellig verder schilderen. Zal proberen vanavond vast wat foto’s te plaatsen als ik niet zo laat thuis ben…
:-* Chantal
Ik heb ff snel gelzen, maar hier een druk weekend.
Gister waren wij 10 jaar bij elkaar en 7 jaar getrouwd en vandaag vieren we alsnog Jesses verjaardag van een maand geleden.
Misschien tot vanavond :-* :-* voor julie
Jemig, wat een vervelend nieuws weer hier meiden
KC, wat rot dat je ukkie nu weer niet goed gegroeid was. Ik zou ook zeggen ‘doe maar 37 weken’, buiten je buik is het toch makkelijker om je kindje in de gaten te houden he, dan zÃe je tenminste hoe het gaat… Nog een weekje… Sterkte meid, dit zullen erg lange dagen voor je zijn. Beweegt je kindje nog wel voldoende. Wil je dat (al doe je het voor mij ) goed in de gaten houden? Nou ja, ze zetten je nu wel streng onder controle, dat is fijn, kunnen ze op tijd ingrijpen als het niet goed lijkt te gaan.
Wat dat inleiden na een ks betreft… dat is wel algemeen bekend dat dat niet kan hoor :shifty: Vind het heel vreemd dat ze het bij die kennis wel gedaan hebben, want er is gewoon kans dat het litteken dan zou scheuren en dan ben je écht ver van huis. Al heb ik gehoord dat inleiden met een infuus wél zou kunnen, en vliezen breken ook, maar voor beiden heb je wel al een cm of 2 ontsluiting nodig. Verschil is dat je met een tabletje, gel of veter erg hevige weeën kunt krijgen en dan wordt de druk op het litteken te groot. Een infuus kan zachter gezet worden als de weeën te sterk worden, met een tabletje ofzo kan dat niet. Bij Sterre had ik met 42 weken nog niet genoeg ontsluiting voor een infuus, bij Lente* zat met 38 weken alles nog helemaal potdicht… ik reken er dus niet op dat ik nu met 38 weken een infuus kan krijgen. Heb wat dat betreft besloten om het maar even wat los te laten. Over dik 2 weken krijg ik een echo (voor de groei :roll: , hier dus verdenking van een beebje dat te snel groeit… stom he, precies andersom als bij jou… al denk ik dat het hier wel meevalt, met 19 weken was mijn buik ook te groot en beebje gewoon op schema… onderin mijn buik is het gewoon leeg, beebje ligt gewoon erg hoog) en dan hebben we het ook weer over de bevalling… Ga proberen er in de tussentijd niet over te piekeren.
Tijger, sjips, een slechte uitslag He verdorie meis, wat een tegenslag. Hoop dat de fertiliteitsarts jullie verder kan helpen…
Rookt je mannetje toevallig? Ik hoop eigenlijk bijna van wel, omdat ik van mijn zwager weet dat het stoppen met roken wonderen deed voor zijn zwemmertjes…
Kim, gefeliciteerd met Isabel!!! :dance: Hoop dat je je wat beter voelt vandaag. Vergeet je het bloedprikken niet? :-
Lieke, gefeliciteerd met jullie jubileum, trouwdag en verjaardag van Jesse :dance:
En natuurlijk Jane… GEFELICITEERD MET JE MOOIE ECHO!!!
Wij hebben 3 december een pretecho, heb er zooooo’n zin in. En dan de week erna echo in het zkh, dus mag al snel weer 2 keer naar ons kleine meisje kijken :inlove:
Ben nu op internet druk om zoek naar een geboortekaartje, maar ik merk dat ik met elke zwangerschap kritischer word :oops: Heb al héél wat sites gezien, ook de wat minder gangbare, maar heb hét kaartje nog niet gevonden :?
Knuf voor iedereen :hug: :-
xHeske
Heske:
Mijn mannetje rookt niet. (heeft ook nooit gerookt) Hij leeft eigenlijk vrij gezond. Eet gezond, loopt heel veel op zijn werk en daarnaast ook nog hardlopen, drinkt bijna niet (alleen als we uit eten gaan 2 biertjes), rookt niet, doucht niet heet, gaat nooit naar de sauna, zet nooit een laptop op schoot etc… Het enige waar ie een zwak voor heeft is witte chocolade, maar dat is niet schadelijk voor de cellen (voor zover ik weet).
Baal er wel van en hij ook. Hebben van het weekend tijdens het schilderen ook uitgebreid gepraat over nu verder.
Heske:
Veel succes met het zoeken naar een geboortekaartje.
Kc:
Hoe is het nu met je ?
Ben je er al uit welke naam het wordt en welk geboortekaartje ?
Met de kleinere kleertjes ook gelukt ??
Lieke :
Nog gefeliciteerd !!!
Voor alle andere meiden even een dikke knuffel.
Ik moet zo mijn oppaskindjes van school halen.
:-*
Ooh dat wil je echt niet laten gebeuren Heske. Je moet er toch niet aan denken dat het litteken scheurt. Ze hadden het er gisteren ook over bij Zembla. Nare uitzending over babysterfte in Nederland, beter om niet te kijken denk ik.
Vreemd dat ze het bij die vrouw van mijn cursus dan wel gedaan hebben. Haar eerste zwangerschap was een tweeling en dat is de ks geweest. De 2e was een eenling en een normale bevalling en dus nu een inleiding. Ze was wel al een week eerder gestript. Ik weet niet waar ze bevallen is, maar in het zh waar ik terecht kom doen ze het met medicijnen in een infuus. Maar je krijgt wel een tabletje in je vagina als je nog geen ontsluiting hebt.
Het lijkt me dat het op zich wel fijn voor je is dat je de bevalling bespreekbaar kunt maken. Zal in de weken ernaartoe wel behoorlijk stressen zijn, maar dat ze willen meedenken is erg fijn.
Alleen maar fijn toch dat de baby zo goed groeit. Als het niet aan je suiker ligt bijv dan. Ze houden je goed in de gaten gelukkig.
Wij hebben een geboortekaartje van Kaartmix aangevraagd.
We konden ook steeds maar niets leuks vinden en op die site zagen we toch wel leuke voorbij komen. Uiteindelijk hebben we een mix van kaartjes aangevraagd. Dus buitenkant van een kaartje en dan de opmaak van een ander kaartje aan de binnenkant. Een deze dagen zou het proefkaartje binnen moeten komen, ben benieuwd of het een beetje is wat we in gedachten hadden.
Namen zijn we nog altijd niet uit tijgertje. Hebben er nog 2
Ik heb een duidelijke voorkeur voor 1 van de namen, maar mijn vriend wil de andere naam nog niet loslaten. Het worden in totaal 3 namen (hebben wij beiden ook), de andere 2 namen hebben we al wel definitief.
Wil nog even zeggen dat ik het goed vind dat jij en je vriend zo goed kunnen praten over de enorme tegenvaller die jullie nu hebben gekregen.
Het is echt hele dikke vette pech. Hopelijk is er wat aan te doen.
Vanmorgen was mijn ctg weer voorbeeldig. Urinewaardes ook. Bloeddruk weer een onderdruk van 90. Ze hebben ook weer bloed geprikt.
Heb bij deze verpleegkundige ook weer aangegeven dat de hele toestand me enigszins onrustig maakt en ik hoop dat ze me niet zo laten lopen tot 40 weken of tot dat de baby zichtbaar achteruit gaat. Maar ze gaf aan dat ze dat niet zullen doen en voordat de baby achteruit gaat normaal gesproken ingrijpen. Ik ga het in ieder geval vrijdag even met de gyn bespreken en maandag de groeiecho afwachten, ik wil weten waar ik aan toe ben. Geef mij maar een datum om naar toe te leven, creeert een hoop rust. Ik zit hier nu wel lichamelijk relaxt te zijn op de bank, maar tegelijk toch in de stress.
Vanochtend weer fysiofitness gehad, nu ietwat moe maar het gaat steeds beter!! Ik word steeds sterker en mijn uithoudingsvermogen groeit ook met de week. Wel heb ik nog steeds een erg hoge hartslag maar mijn trainer heeftf besloten zich daar maar iet meer druk om te maken :lol: Zolang ik niet omval vind hij het prima! Hij heeft niet meer extreem hoge pieken (dat het bijvoorbeeld met 60 slagen tegelijk omhoog gaat) maar kan ook op 140 stabiliseren.
Sinds een paar weken is er een stagiair die constant bij me blijft als ik er ben. Het klinkt erg decadent maar zo’n personal trainer is echt lekker!! :thumbup: Alle aandacht voor jou en altijd iemand die je erdoorheen sleept!
We gaan door t/m week 4 daarna neemt de revalidatiekliniek het over voor 8 weken, dan weer terug naar fysiofitness en dan… zou ik weer op mijn oude niveau moeten zijn :silenced: :silenced: :silenced:
Dan mag er nog wel heel wat gebeuren :think: :eh:
Ik liep de coopertest en de shuttlerun en zal die weer moeten kunnen lopen voor m’n werk. Plus dat ik weer handigheid in elementaire zelfverdediging moet krijgen :doh: ik heb dus nog wel ff wat te doen :mrgreen:
Maar ik ga ervoor! 8)
Oh lekker hoor, een personal trainer :mrgreen:
Jane :dance: :dance:
Lekker verder genieten op je roze wolk.
Heske, wij waren ook erg kritisch en uiteindelijk heb ik op een site wat kaarten gecombineerd qua layout en kleur enzo en toen hadden we ‘ons’ kaartje. Kan hem binnenkort wel ff showen.
Maar wij vonden ook veel niet mooi (genoeg).
KC, kan me voorstellen dat een datum om naartoe te leven wat rust geeft.
Tijger, wat een rotnieuws meid. Het is natuurlijk ook iets waar jullie zelf zo weinig aan kunnen doen en dan sta je redelijk machteloos. Hopelijk kan de fert. arts jullie verder helpen!! :hug:
Hier gisteren de MG prik gehaald. Toch maar wel. Het was nog even spannend of ik kon gaan omdat ik dus 38 graden verhoging had. Maar het had niks met griep te maken, maar met een dreigende BO dus toch maar gegaan. 's Avonds en vannacht flinke koorts gehad. Femke had ook haar eerste prikken gehad (zooo zielig) en sliep daardoor veel en dat was na de voeding van 04.30 uur erg fijn. Mijn koorts is nu gezakt maar ik heb nog wel een harde plek in mijn borst die ik niet weg krijg :?
Hoi meiden
Ben flink ziek dus even niet achter de computer, dan weten jullie waar ik uithang.
Kwam jullie even een dikke kus brengen en Tijger een hele dikke knuffel.
Begrijp dat het nieuws niet goed was meis :hug:
Wat gaat er nu gebeuren?
KC de duimen draaien hier. Wat spannend allemaal meisje.
Is er nu eigenlijk bekend wat het geslacht is? Ikke denk nog steeds meisje :mrgreen:
Begrijp dat ze bij je thuis komen voor de onderzoeken?
Lieke, gefeli!! :dance:
Lieve meiden, ik ga weer achter de pc vandaan, doet zeer aan mijn ogen. Kom snel weer op iedereen reageren :-*
Beterschap Miekje !!! :hug: :hug:
Ik snap op dit moment helemaal even niks van mijn lijf.
Ben 's morgens misselijk, heb allemaal pukkeltjes op mijn rug (die had ik nooit), in mijn gezicht krijg ik ze veel meer dan normaal en ik heb de hele dag een raar gevoel in mijn buik. Weet niet wat ik er van denken moet :oops:
Miekje, beterschap meis! :-
Tijger, toch weer een beetje spannend begrijp ik :shifty:
Verder ff ego…
Sterre moet wéér geopereerd worden aan haar oogjes Allebei de kanten… Ze heeft 2 ontstekingen (rechtsboven en linksonder) en de andere twee oogleden zien er onrustig uit, dus daar kijken ze dan meteen naar. Gelukkig kunnen ze wel allebei de oogjes tegelijk doen, want rechts hoeft waarschijnlijk niet afgeplakt te worden. Op 5 januari hebben we een soort intakegesprek bij de anesthesist, en 18 januari is de operatie.
En nog meer ‘slecht’ nieuws… de oogmeting was ook weer niet goed, dus waarschijnlijk moet ze een brilletje Ze heeft binnenkort een afspraak bij de orthoptist en de oogarts (krijg nog te horen wanneer we terecht kunnen), en dan wordt uitgezocht of het een lui oogje is, of een andere afwijking, en of de afwijking sterk genoeg is voor een bril, of dat ze misschien alleen een pleister moet. Niet het einde van de wereld, maar ik vind het toch gewoon kt
! Had gehoopt dat het mee zou vallen, hoorde al van veel mensen dat hun kindje ook een slechte ogentest had gehad op het cb en er uiteindelijk niks aan de hand was… IJdele hoop natuurlijk, want ik heb zelf ook slechte ogen (en een lui oog…wat erfelijk is).
Nou ja, heb ff een humeur om te schieten. Al bij al ook weer bijna anderhalf uur in het zkh geweest… eerst oogjes meten, wachten, bij de oogarts ontstekingen bekeken en ogentest enzo, naar de afsprakenbalie van de oogarts, toen naar de afsprakenbalie van de orthoptist, toen ‘even’ langs de gyn om een afspraak voor de echo te maken (kon vorige week niet omdat het systeem eruit lag), toen naar het opnamebureau… en toen eieieieieieieindelijk naar huis :roll: Nu heb ik Sterre ff voor de tv gezet, zodat ik ff uit kan razen Ik ga lekker niks meer doen vandaag
xHeske
Lieke, nog gefeliciteerd!! Leuke dagen gehad?
Mascha, wat fijn dat het steeds beter gaat zeg! Je bent er dan misschien nog niet, maar het feit dat er een stijgende lijn is, is ook heel wat waard toch? :-
Sproetje, wat balen van die borstontstekingen zeg… :hug:
Miekje ziek? He bah… wat heb je? In elk geval veel beterschap!! :hug:
Tijger, dat zijn wel typische klachten…
Help me even, had je deze periode nou nog onveilig geklust? En ei gespot? :roll:
Heske, wat balen zeg van Sterres oogjes… niet leuk! Raas inderdaad maar ff lekker uit… :-
Ik heb goed en minder goed nieuws…
Het goede nieuws: ik heb vanochtend ff een zwangerschapstestje gedaan en die was negatief! Ik ben dus inmiddels ontzwangerd!
Het minder goede nieuws is dat ik direct erachteraan een ovutestje gedaan heb en daar was ook zo goed als niks op te zien… komende dagen dus nog geen eisprong. Jammer! Al is dat nog niet heel erg gek natuurlijk… we wachten nog maar ff af…
@Heske: wat sneu zeg voor Sterre!! :hug: :hug: :hug:
Misschien heb je er niet veel aan maar mijn mams heeft met mij in een soortgelijke situatie gezeten. Toen ik uiteindelijk bij de oogarts in het ziekenhuis kwam was ik helemaal overstuur aan het gillen dat ik geen bril wilde. Hij zei toen tegen mijn moeder: als kinderen er zo fel op tegen zijn doen ze 'm toch niet op. Of ze gaan ermee van huis en zodra ze uit het zicht zijn gaat de bril af, laten we het maar zonder proberen. Een tijd later moesten we terugkomen en toen was het een heel stuk verbeterd.
Wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen: hoop is er altijd :-
@M.arijke: Begrijpelijk dat je verdrietig bent dat je nog geen eisprong gespot hebt zodat jullie weer aan de klus kunnen! Niet om jullie :: :: te vergeten maar om weer opnieuw vorm te geven aan jullie droom :hug: :-
@Chantal: zou het dan toch???
@Miekje: gewoon ff een hele dikke knuf :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
@Sproet: ben je inmiddels koortsvrij? :hug: :hug:
@Kim: leuk feestje gehad van Isabel?? :dance:
@M&J wrote:
@Sproet: ben je inmiddels koortsvrij? :hug: :hug: