*** Oktoberstoppers 2008 deeltje 15 ***

@Sproetje wrote:

Tierrr… hoe snel zeggen ze dat het werkt?

Hier in NH geven ze trouwens geen pillen. Schijnt per regio verschillend te zijn.

Wat apart dat dat zo verschilt… :think:

Afwachten was bij mij geen optie, volgens de gyn… omdat het al zo lang overleden was, was hij bang dat het niet meer spontaan zou komen of dat er veel achter zou blijven… dus ja, dan maar pillen… op zich ook wel fijn dat je weet wanneer je wat kunt verwachten.

De gyn zei dat het binnen een paar uur kon komen, maar dat het er binnen maximaal 2 dagen uit moest zijn… dus ja, het kan eigenlijk alle kanten op… ik hoop zelf dat het zo snel mogelijk komt, dan ben ik er maar weer vanaf… 't is gewoon naar dat je niet weet wat je kan verwachten… qua pijn en bloedverlies… maar ook dat je niet zeker weet óf je alles verliest…

Ik voel nu nog echt helemaal niets…

Ben je alleen thuis Tierrr, of is er iemand bij je? :hug:

Ik heb geen ervaringen met de pillen, ik heb bij 2 van de 3 mk gewacht tot het uiteindelijk zelf kwam. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten meid! :hug:

Mijn lieve mannetje is bij me hoor!! En hij is heel lief voor me… :slight_smile:

Ik vind het nu zelfs een beetje sneu dat ie speciaal vrij heeft genomen, omdat ik echt nog helemaal niks voel… maargoed, hopelijk komt dat snel…

Fijn dat hij bij je is… Vond ik zelf toch wel heel prettig.

Maak je je maar niet druk om het feit dat het misschien voor niets is (als het vandaag niet zou komen). :hug:

Het is sowieso fijn dat in deze moeilijke dagen je niet alleen bent!

Even in een spoiler de fotootjes…

Vanavond begint de club van sinterklaas :mrgreen: ik wil zoooo graag eens meedoen! :oops: de ervaring in het bejaardenhuis en op het kdv is er al :dance:

Tierrr, fijn dat je man bij je is!

Ik hoop voor je (jullie) dat het snel achter de rug is… :hug:

Nogmaals heel veel sterkte! :-

Miekje, beterschap daar! Ik hoop voor jullie dat het bij Wouter blijft! :pray:

Hopelijk knapt hij snel op!

Kim, beterschap voor Casper! Ik hoop dat hij snel op knapt! :-

Mascha, leuke foto’s! Ik heb ook zwartepiet gespeeld samen met mijn zusje voor een basisschool. Leuk!!!

Hier echt een enorme vervelende akelige peuterpuber! :oops:

Kan er op het moment niks mee… :frowning: errug zwaar moe’k zeggen! Ik kan hem bij tijden wel wat doen :oops: Gelukkig zet ik 'em in het aanbouwtje (op de mat) en doe ik de deur achter me dicht… ff afkoelen. Vind het zooo erg dat ik zo boos ben! Maar bij haalt me echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Moet Jesse tijdens een voeding wel 4x neerleggen omdat Tycho dan echt dingen doet die ik niet kan negeren (bijv het menukaartje van ons trouwen uit de kast pakken en verscheuren :twisted: ).

Daar komt ook nog bij dat hij 's middags niet altijd meer slaapt :?

Die tijd was echt ff MIJN tijd… Ik leg hem er wel in (ook voor zijn rust) maar hij slaapt de laatste tijd niet meer. Balen…

Hoe is 't met de rest? :-*

Lieve lieve Tierrr, wat een verschrikkeljk verdrietig nieuws lees ik… Weet gewoon niet wat ik moet zeggen… Heel veel sterkte vandaag en de komende dagen. Bah wat een ellende :hug:

Miekje, heel veel beterschap voor Wouter… Hoe is het nu met Livia, las dat jullie een behoorlijk heftige tijd hebben gehad! gaat het nu wat beter?

En lieke ook al zo’n moeilijke start met je meisje… Heel veel sterkte!

Even uit respect voor Tierrr onder een spoiler:

Jane stuiter de stuiter!!! Wat super meis!!! Echt geweldig nieuws. Ben zooooo blij voor je! Helemaal super! Hoe voel je je?

Mascha, wat een leuke foto’s, zwarte piet spelen is echt leuk!! Ik heb sowieso ook wel iets met sinterklaas, vind het zo leuk!! :slight_smile:

Memmie, jeetje, wat vervelend dat Tycho zo dwars is zeg… kan me voorstellen dat dat heel zwaar is… zeker met zo’n kleine erbij… heel veel succes ermee, en het gaat straks vast wel weer beter!! Alleen je moet er even doorheen he? :hug:

Miek, dankjewel voor je berichtje!! Hoe gaat ie met jullie??

Er gebeurt hier trouwens echt nog helemaal niks… :?

Wel allemaal lieve telefoontjes, berichtjes en smsjes van mensen… das wel fijn!! :-*

En ik belde net de huisarts en zij was al op de hoogte, reageerde ook heel meelevend, en ik mag straks alsnog de griepprik komen halen… die had ik ivm de zwangerschap namelijk niet gehaald, terwijl ik wel in een risicogroep val…

memmie jij ook als zo’n moeilijke kleuter!!! Hier nog een! Echt een enorme boef die alleen maar aan het uitproberen is. Ik heb zelf nuurlijk ook wel een kort lontje doordat je weinig slaapt, maar hij verzint echt de raarste dingen! Gelukkig niet elk dag en is het hier meestal wel gezellig :wink:

Mascha hoe is het met jou??? Knap pietje :wink:

Kim, ziek kindje thuis? beterschap!

Alle andere meiden een dikke kus van mij… Ik moest zoveel bijlezen dat ik het allemaal niet zo goed meer weet.

Tierrr;

Heel veel sterkte vandaag. Hoop dat de pillen snel gaan werken en dat je niet te veel pijn en bloedverlies gaat krijgen. En niet druk maken dat je mannetje vrij heb genomen, hij is er gewoon voor jou ! :hug: :hug: :hug:

Miekje:

Heel veel beterschap voor Wouter. :hug:

Hopen dat ie snel opknapt.

Kim :

Jij ook veel beterschap met Casper :hug:

Mascha:

Leuke foto’s !!!

Memmie:

Balen dat Tycho zo vervelend is en dat je geen tijd meer voor jezelf en Jesse hebt. Ik hoop dat ie snel een beetje bij draait en dat je weer kan genieten om Jesse te voeden, zonder hem weg te hoeven leggen…

Miek1982:

Mooi dat het bij jou allemaal goed gaat, wel jammer dat je ook een vervelende peuter op zijn tijd hebt…

Voor alle ander dames :hug:

:-*

Tierrr en Miekje :hug: :hug:

Even een ego-berichtje :frowning:

Wij hebben vanmorgen slecht nieuws gehad in het ziekenhuis.

Bij de groei-echo bleek de baby opeens een groeiachterstand te hebben opgelopen van 2-3 weken.

Buikje 3 weken en het hoofdje 2 weken. En dat is niet goed :cry: De hoeveelheid vruchtwater was ook maar ‘matig’.

Tot en met 21 weken lag alles nog rond de gemiddelde curve, maar nu wijkt het dus teveel af en ligt het op de onderlijn.

Ik word de komende tijd extra goed in de gaten gehouden. Mogelijk heeft het te maken met de doorbloeding via de placenta.

Elke week krijg ik een echo van de navelstreng en om de 10 dagen een groei-echo en dan is het te hopen dat de lijn gaat stijgen of zo blijft.

Ik zal ook met regelmaat hartfilmpjes van de baby krijgen, aangezien een bijkomstigheid van dit probleem is dat dat niet goed gaat lopen en de baby voortijdig gehaald moet worden.

Een flinke domper dus en toch ook behoorlijk wat zorgen :cry:.

Ik moet het nu rustig aan doen om de baby zoveel mogelijk groeikansen te geven.

Eigenlijk zou ik nog 2 weken werken, maar nu ga ik deze week halve dagen afronden en overdragen en dan ben ik volgende week al met verlof.

Iets eerder dan de bedoeling was, maar als het beter is voor de baby dan moet het maar.

Jeetje KC, wat een eng idee… :cry:

Jeetje, wat een naar nieuws weer… Gelukkig ben je al een aardig eindje op weg en is je baby levensvatbaar als het gehaald moet worden… en ze houden je gelukkig goed in de gaten!! Maar ik kan me voorstellen dat het toch heel erg eng is… :hug:

Heel goed inderdaad dat je je rust neemt en vanaf volgende week met verlof gaat… alles voor jullie wondertje!! :-* :hug:

He jasses KC wat een schrik weer :hug: :hug: :hug:

Wat een schrik Kc. Doe maar heel rustig aan dan! Misschien maakt je kindje nog een goede groeispurt! Las ook dan je last had van je bekken, ik weet hoe vervelend dat is :hug:

Tierr, hoe voel je je nu?

Ohhh KC, wat schrikken zeg! :shock: :hug:

Goed dat ze je goed in de gaten houden, maar ik denk dat nu het onbezorgde er weer vanaf is he… :frowning: He wat naar joh!

Ik hoop echt dat het goed komt met jullie kleintje, dat je beebje de groei inhaalt.

Hou je taai meis! :hug:

Tierrr, even een knuffel voor jou! :hug:

Miek, hoe gaat het met Leon (Leon is het toch? :oops: )? Je banner staat nog steeds op over tijd! :lol:

Mascha, leuk, zwarte Piet! Mijn zus heeft ook een aantal jaar bij een zwarte pietencentrale “gewerkt” (vrijwilligerswerk), mocht ze mee naar de intochten etc. Misschien leuk om daaraan mee te doen?

Tijgertje hoe gaat het met jou?

Memmie, wat vervelend zeg dat Tycho zijn grenzen zo uittest, ten koste van zijn kleine broer. En ik weet hoe vervelend het is om boos te zijn op je kindje terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt!

Dikke knuffel voor jou, en hou vol, het gaat echt weer over, het is een fase. :hug:

Sja, er gebeurt nog steeds niet zoveel… Ik heb nu af en toe het idee dat ik een klein beetje druk voel bij de baarmoeder, maar meer is het ook niet…

Tijger, zou je trouwens de lijst weer aan kunnen passen? Een NOD heb ik natuurlijk nog niet, maar 15 mei uitgerekend ben ik al helemaal niet… :?