*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 21 ***

We hebben dus geen gebruik gemaakt van het aanbod van mijn ouders… :roll: Ik wil altijd graag zelf J in bed leggen, daar hecht ik heel veel waarde aan… :roll: En als we daarna nog weg waren gegaan, dan was het zo laat geworden, daar hadden we echt geen energie voor…

Wel komen ze vanmiddag even en dan passen zij op C en gaan wij met J even weg. Nog geen idee waarheen, maar dat maakt ook niet uit.

KC, wat fijn dat beeb goed groeit! En C slaapt door… eindelijk!!

Haha, en dan zitten jullie over een paar dagen weer met gebroken nachten… :roll:

Tijger, fijn dat het zo goed gaat met F, maar wat jammer dat het slapen nog steeds moeizaam gaat zeg… :hug:

Hoe gaat het slapen van T nu eigenlijk, Chantal?

Memmie, wat fijn dat je gevoel nu wat positiever is, geniet ervan!! :-*

Al lekker vaak met de AS geluisterd naar het hartje? :slight_smile:

Hier gaat het redelijk. C slaapt alleen gewoon overdag bijna niet van de krampjes. Erg zielig, en ook vermoeiend, want hij wil dan continu bij ons zijn… We hebben een verwijzing naar de kinderarts gekregen, dus morgen bellen voor een afspraak.

He sorry. Maar kom er gewoon effe niet aan toe, ben erg moe en de jongens hebben deze week ook wat meer aandacht gevraagd :roll: :stuck_out_tongue:

Met mij gaat t redelijk, erg moe. Dat wel en Thomas slaapt helaas nog steeds niet door dat is werkelijk een ramp, de aonden doet ie super hoor, hij slaapt nu ook al sinds half 8/9 wel al wakker geweest en weer verder geslapen op mijn arm. Maar snachts is t een ramp dan komt ie best vaak, te vaak… Maarja.

Tim slaapt gelukkig nog steeds super, smiddags en savonds zonder al te veel gemopper, zo nu en dan zit er een dag bij dat ik er wel eens heen moet omdat ie zo overstuur is(waarvan…? :think: ) maar hij doet t verder super is nog steeds super lief voor zijn “broerr” en blijft kusjes en knuffels geven hihi oh en nu ook zijn speen oftwel “peentiej” :inlove: Hij is zo lekker aan t ontwikkelen met zijn taal :inlove: Mooooiii!

Verder… ach ben vanmiddag goed van de trap gepleurt. Halverwege de zoldertrap, deed/doet goed zeer, hopelijk is t morgen wel weg/over… :shifty:

Heb wel sindsdien weer extra last van mijn buik :roll: :doh: Lekkere actie ook hihi.

Tierr balen dat C net als zijn broer zo’n last heeft va krampjes, Thomas had t ook best erg. Was soms ook radeloos maaar hier is t gelukkig wel zo goed als over die heftige dan… Vond dat al erg, maar als ik hoor dat C zoveel meer huilt, jeetje meis heb zo met je te doen!

Memmie fijn dat t weer wat rustigeris thuis en je weer vollop geniet van ukje!, :inlove:

Kc wt super, C slaapt door! :dance: Dat kun je wel gebruiken, 2 woelende ukkies leek me al helemaal niet fijn :silenced:

En wat fijn dat beebje zo goed groeit :inlove:

Tijger jammer dat Fleur nog niet zo goed slaapt snachts. Ze ontwikkelt wel lkkr en snel!!

Sproet wat fijn dat Lars 2 nachtjes doorsliep wel jammer van je man haha, ik heb mijn man ook vaak genoeg in paniek zien zoeken snachts :mrgreen: hihi

Ohhhh jaaaaaa en er is spaaaaammmmm!! :dance: :inlove: :dance: :inlove: :-*

Ondanks je moeheid klink je super gelukkig Chantal! :thumbup:

Wij zijn vanochtend dus bij de kinderarts geweest en werden gelukkig serieus genomen. Waarschijnlijk gewoon een erg gevoelig maagdarmstelsel dat door de week antibiotica ook nog eens een opdonder heeft gehad. Daardoor kunnen kinderen gevoeliger zijn voor bepaalde stoffen in de voeding. Dus nu eerst aan de omneo, kijken of dat verbetering geeft en anders mogen we waarschijnlijk aan de nutramigen. Dat laatste is eigenlijk voor kinderen met koemelkallergie, maar heeft onze oudste ook gehad en werkte voor hem heel goed, ondanks dat hij geen koemelkallergie had.

Nu maar hopen dat het snel beter gaat… :pray:

O trouwens, zondag hebben mijn ouders dus inderdaad even op C gepast (poeh, vond t toch lastiger dan ik verwacht had om C achter te laten… :roll: ) en zijn wij met J naar de kinderboerderij geweest… echt zooooo leuk. Was voor het eerst en hij heeft echt genoten! En ik dus ook! :inlove:

Foto’s in sf! :inlove:

Oh, en echt irritant: sinds de bevalling pies ik in mijn broek als ik nies… :? Zou dat vanzelf weer beter worden of moet ik daar actief wat mee gaan doen? (Daar heb ik dus geen zin in eigenlijk… :roll: )

Marijke Wat leuk dat jullie toch weg zijn gegaan met Jesse en dat jullie genoten hebben !

Bij mij ging het wel vanzelf over (het plassen bij het niezen) anders kan je heel simpel oefeningen doen hoor. Je spieren aanspannen( alsof je heel nodig moet plassen maar het op moet houden) even vast houden en weer loslaten en dat 10 x achter elkaar. ( die tip kreeg ik van mijn vk)

Wanneer was het bij jou over dan?

En het lastige is: ik heb heel weinig controle over mijn spieren daar, vind het heel lastig om daar wat aan te spannen of juist te ontspannen, ik voel dat gewoon niet ofzo… (dat zei de bekkenbodemfysio ook al…)

Dan is het een beetje lastig inderdaad. Heeft de fysio geen oefening voor je ?

Volgens mij was met 3 maanden na de zwangerschap echt helemaal over…

Marij.ke, wat fijn dat je serieus bent genomen bij de KA. Ik hoop van harte dat C. goed gaat reageren op de andere melk :pray:

Leuke/lieve foto’s :inlove:

Even snel Tierr: idd je bekkenbodemspieren oefenen. Wel doen hoor. Het kan nu nog wel herstellen de komende maanden, maar alsnog op latere leeftijd problemen opleveren. Als je die spieren gaat trainen is de kans dat je er later (rond menopauze) last van gaat krijgen veel kleiner.

Wat is het rustig hier… :frowning:

Hoe is het met iedereen? Fijne moederdag gehad?

Hier gaat het gelukkig wat beter. In plaats van hele dagen huilen slaapt meneer nu ook af en toe en zelfs als ie wakker is, is ie af en toe rustig. Nou, en dat kwam echt nooit voor! Het is nog niet zoals het hoort, maar wel iets beter vol te houden. Hopelijk zet deze trend door. :pray:

Gister hadden beide kids een shirt aan met ‘naam’ hartje mama :inlove:

Thanks voor de tips trouwens, ik moet binnenkort op nacontrole bij de vk, dan zal ik wel even om oefeningen vragen. (Bij de fysio kom ik al niet meer)

Dat is mooi Tieerr dat het de goede kant op lijkt te gaan, hopelijk zet het door.

Ik ben gisteren verwend met een knutsel, een doos chocola en ontbijt op bed (wat ik toch maar beneden heb opgegeten, want in mijn eentje op bed eten vond ik toch een beetje raar, dan maar liever gezellig samen beneden)

Verder heeft C. buiten gespeeld en zijn we 's middags naar de nieuwe kinderboerderij geweest. Prima dagje gehad dus.

Hoi meiden!

Hoe is het met iedereen?

Het is zo rustig hier…

Vertel! Hoe is het met de kleintjes? en met de laatste weken van de zwangerschap van KC en Miek?

En met de grotere kids van o.a Tijgertje en sproet?

Hier alles ok. Nog een dikke 2 weken en dan de oefen echo (Hanze Hogeschool Groningen door studenten) :dance:

Nog 3 weken en dan AL de 20w echo :shock:

:-*

Marijke Gelukkig gaat het al iets beter.

Memmie Wat leuk dat je oefenecho krijgt.

Hier gaat alles zijn gangetje, wel druk met zo’n dreumes, maar gelukkig doet ze het goed.

Spannend mem, aftellen naar de echo!! :slight_smile:

Aaargh… nou, fijn hoor, dat het weekend is en mijn man dus thuis is…

Heb er niks aan. Hij loopt alleen maar de hele dag met een sjaggerijnig gezicht, laat C gewoon liggen als hij huilt en doet niet even extra zijn best om hem een boertje te laten doen (en boos worden als ik hem vertel wat meestal het beste werkt)… en nu ligt ie in bed. Nouja, prima, ik heb zo toch niks aan hem… hopelijk knapt ie er wat van op… :?

Het gaat dus nog niet lekker met C… overdag doet ie meestal 1 lang slaapje en 's nachts slaapt ie op zich goed. Maar de rest van de dag is ie wel moe, maar kan ie niet slapen doordat ie krampjes heeft… en dan kan ie soms wel even 10 minuten stil zijn, maar daarna begint ie toch weer te huilen en moet je er continu mee rond lopen… :?

Waarom is manlief dan zo chagrijnig Tieerr? Is ie ziek ofzo dat ie naar bed ging?

Balen dat het nog steeds niet lekker gaat met C. Kun je hem niet in een draagdoek bij je dragen, zodat je toch wat rust hebt (lees: even geen gehuil aan je hoofd, ik weet hoe frustrerend dat kan worden).

Leuk memmie zo’n oefenecho. Hoop dat ze het leuk doen, heb ook wel eens gelezen dat het echt prut was helaas.

Ik heb deze week een groeiecho gehad en baby lag op de gemiddelde lijn :dance: Buikje helemaal gemiddeld, hoofd weekje achter en benen anderhalve week voor…Baby werd nu 2150 gram geschat, en dat is meer dan C. bij haar geboorte :dance:

KC Wat mooi dat deze uk goed op schema ligt.

Marijke Balen dat het met Chris nog niet zo veel beter gaat.

Raar dat je man zo vreemd deed, is ie alweer bijgetrokken?

Vandaag een Maclaren buggy gekocht voor Fleur voor als we even

snel een boodschap doen, dan hoeven we niet de hele kinderwagen

mee te slepen.

Fleur geniet van het heerlijk weer is bijna de hele dag in de tuin.

Verder komen er 4 kiezen door, dus heerlijke dunne luiers en

veel was draaien…

Zo, wat een hitte vandaag zeg. Hier gelukkig geen regen, maar dat was op andere plaatsen wel anders zag ik.

Toch wou ik enigszins op tijd naar bed…maar ik moet hier heel erg aan wennen. Het is wel weer typisch NL. Niks geleidelijk. Gewoon van lange mouwen naar zo min mogelijk :wink:

Mem en KC, wat gaan jullie hard meiden. Leuk!

:-*

Zwaai zwaai!!

Jeetje inderdaad sproet. Dat weer :mrgreen: Typisch NL!

En wat gaan kc en memmie hard :inlove:

Kc fijn dat beebje zo goed groeit!! Laat nog maar lekker even zitten en verder groeien :inlove:

Oh memmie volgende week? De oefenecho wat leuk!!! Kunnen ze ook al t geslacht zien :silenced:

Jammmer tierr dat manlief zo’n bui had. Inmiddels al beter of achter waardoor t kwam? :-*

En wat balen dat C zo weinig slaapt oversag. Pff zo was Tim ook. Vond dat best pittig en toen was hij de enigste… Gelukkig slapt thomas duidelijk beter ,oversag dann, die doet gelukkig nog meerder slaapjes. Jammer genoeg de nachten nog niet. Maar ik ben aan t uitstellen. Volgens mij likt minimaal al 6 iur tussen de laatste voedinen savonds/snachts dus gaat de goede kant op…

Tijgwr handig he zo’n buggy!

Tim ging er met 6 maanden al in. Scheelde op vakantie wat ruimte in t kofferbak :shock:

Nou hier ff rits updates hihi:

• thomaje heeft vandaag zijn prikjes gehad. Ventje is niet helemaal zichzelf door. Erg hangen en niet zonder mama eillen slapen anders gillen als een gek. Super overstuur. Zo erg. Maarja. Kroel hem lkkr en mag lkkr bij me liggen :thumbup: :inlove: hij woog 7070 gram :shock: , jaaaa slagroom…, en was 63 cm :slight_smile: voor de rest geen idee want ik had een chaggie arts die bijna niets zei of vroeg :shock: dus geen idee hoe t verser met hem gaat…
  • tim slaapt sinds 1,5/2 weken in een bedje zonder zijkant :clap: Blijft netjes in bed liggen ls we hem ebracht hebben dus :thumbup: trotsss
  • tim heeft deze week al 3 keer op t potje geplast :clap: :mrgreen: Wel “per ongeluk” maar t gaat om t idee. Hij vin t schitterennd en lijkt langzaam door te hebben hoe en waarom. Nog niet helemaal maar datgeeft niet. Tijd zat nog.
  • oh ja en thomasje brabbelt echt hele verhalen en stopt alles al in zijn mond wat ie te pakken krijgt. Grijpt al bewust naar dongen om in zijn mondje te stoppen. T is zo’n vrolijk ventje ook :inlove: Lkkrding!

-tim stapt al hele eindjes. Paar weken terug hebben we echt hele stukken met hem ewandeld zooo schattig! Hij vind dat zooo leuk. Dingen doen die hij weinig mag ofzo of als hij t goed begrijpt

Vanochtend zei ik. Kom we gaan boterhammehe eten. Loopt ie meteen naar zijn stoel om erin getild te worden :inlove:

Maar net na t douche begreep papa hem blijkbaar niet ,ook al herhaalde hij t zovaak, werd mijn mannetje heel verdrietig en overstuur van :cry:

Oh ja en ik blijk weer een ehoorlijk ijzer tekort te hebben :doh: Dus aan de ijzerpillen :sick:

@mama_chantal wrote:

Pff nou was weer een lekkere nacht :roll:

En is Tim ook nog vroeg wakker :doh: En dacht t vanacht al te voelen maar nu weet ik t zeker. Thomasje heeft 38,6 :frowning: Net wilde hij ook weer alleen aan me hangen maar ni ligt ie toch even op zichzelf gezellig te lachen en kletsen :inlove:

Beterschap voor Thomas!