*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 21 ***

Tijger, nog van harte gefeliciteerd met je meissie!! Een jaar alweer, wat gaat het hard he?

Chantal, dikke :hug: voor jou…

Hier gaat het helaas ook niet zo lekker, vandaar dat ik even niet zoveel post… :?

Oh ja tiertje Had nog gelezen maar niet gereageerd.

Maar vind echt rot voor je dat je na zo’n start nu ook nog niet vollop kunt genieten. En ik herken t zware ook grotendeels. Dat ontroostbare huilen van de krampjes terwijl je zo moe bent. Je oudste schat minder aandacht kunnen geven daardoor en je zo rot, moe en gesloopt en vooral emotioneel instortend voelen! Heeeelleee dikke :hug: :hug: :hug: :-

T is niet niets :hug:

Denk goed aan jezelf. Hebben je kindjes t meeste aan. Doe rustig aan. Rust als t kan. Probeer als t lukt tussendoor een boekje te “lezen” met J. Ook al ligt C op je te slapen.

Laat t huishouden voor wat t is. T komt wel. Jij en je kindjes zijn t belangrijkste op moment.

Kun je miss nog wat hulp krijgen van familie of vrienden? :hug:

Miss om te helpen C even ge troosten. Dat je met J kan spelen. Of dat ze J dven lkkr extra aandacht geven…?

Als je nog tips wil of wil spuien mag je me sltijd pben ! :-

Sterkte meissie :hug: :-*

Tierrr Even een knuffel :hug:

Nou ik ben eruit wat mijn ouders betreft. Hun mogen nu de eerste stap gaan zetten. Ik belde ma gister op of ze nog boodschappen nodig had en of ze misschien mee wilde om boodschappen te doen. Nee ze ging niet mee,maar ik mocht wel wat voor der meenemen en dan kwam ze het wel ophalen bij mij. Het regende zo hard en Fleur sliep in de auto, dus ik het gelijk maar even afgegeven. ( balou helemaal blij want die ziet ons nu ook niet veel terwijl hij helemaal gek is van fleur ) Ben ik binnen, kijk ik in de kamer, heeft ze de box ook al opgeruimd. En dat samen met het speelgoed, voeding etc terug geven, is nu voor mij een gevoel dat we niet welkom zijn. Ik laat nu niks meer van me horen en zie wel hoe het gaat lopen…

Tijgertje, Nog van harte met jullie kleine meid!

Fijn dat ze een goede verjaardag heeft gehad :thumbup:

Vervelende situatie met je ouders… :hug:

Marij.ke, hoe gaat het nu met je/jullie?

Ik hoop dat er snel verbetering komt met Chri.s zijn krampjes. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit :hug: Wou dat ik dichtebij woonde, dan kon ik je helpen…

Chantal, Ook krampjes bij Ti.m… :hug: Balen dat hij 's nachts er een potje van maakt. Nu maar hopen dat hij snel ‘leert’ door te slapen.

Hoe is 't met de rest?

Hier niet zo… Ik weet niet wat het is… Ik ben nog steeds niet in de 7e hemel zeg maar…Zeker nu het thuis weer erg pittig is :cry:

Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?! 'k Voel me erg schuldig tov het beebje in mijn buik, maar ben (nu) niet blij…

Ik wil graag het geslacht weten, misschien als ik er gericht mee bezig kan zijn/gaan het gevoel beter wordt?

Helaas…'t kan (in de buurt) bijna nergens voor de 20w echo :roll: Misschien mijn gevoel maar aan de vk uitleggen, maakt ze misschien wel een uitzondering :pray: :oops: Wil er best voor betalen.

Het gaat dus niet goed met T. Hij luistert totaal niet en is bijna niet te corrigeren. Moeilijk te bereiken. Het lijkt alsof hij veel frustratie heeft. Kleine opdrachtjes, als jas ophangen, gaat gepaard met veel gemopper en boosheid. Op ‘school’ gaat het dus ook iet echt. Ze geven aan dat T. de afgelopen maanden (zolang hij er is) niet tot weinig vooruit is gegaan

:frowning: We zijn dus weer terug bij af :cry:

:-*

Jeetje memmie, wat naar om te lezen dat je niet kunt genieten van het wondertje in je buik… :frowning:

Ik wist niet dat het weer zo pittig was met T… wat vervelend zeg… hebben jullie ook enig idee waardoor het zou kunnen komen? Want het ging toch juist zo goed? Jeetje… sterkte ermee… :hug:

Hier vandaag voor het eerst alleen met beide jongens. Pittig. Helemaal omdat we er gister achter kwamen dat C dus níet goed drinkt, terwijl we dachten van wel. Misschien dus ook mede daardoor zoveel gehuild. En nu heb ik dus te weinig melk voor hem… zo erg… :cry:

Ach jeetje, da’s ook een domper… :hug:

Hopelijk ligt het idd daaraan (hoe sneu het ook is geweest) en is C. straks tevredener. :-*

Hoe ben je erachter gekomen dan? Is C. te weinig aangekomen?

Het is sinds een week of 3 dat het weer erg pittig. Het ging idd goed, anders waren we ook nooit aan een 3e begonnen :wink:

We hebben werkelijk geen idee wat het zou kunnen zijn… Helaas… Wisten we het maar!

We hebben nu maar weer een afspraak gemaakt bij Accare Groningen. Kijken wat die te zeggen hebben. Hopelijk ‘gewoon’ weer een fase oid… :pray:

(Hoorde toevallig van een buuf dat haar dochter op het moment ook zo onhandelbaar was. Op school konden ze ook niets maar haar… Misschien hangt het weer in de lucht. Het is zo moeilijk om te kijken wat het nou is, zijn stoornis, of toch ook de leeftijd, of iets helemaal anders???)

Marijke Balen dat het minder gaat met Chris en dat je te weinig voeding hebt. Krijgt hij nu bijvoeding met de fles ? Is zeker wel even wennen om nu alleen thuis te zijn met je mannetjes ?

Memmie Wat balen dat je niet kan genieten van je kleine wonder. En minder natuurlijk dat het met T weer de verkeerde kant op gaat. Hoen dat ie snel weer bijdraait en dat je weer wat rust krijgt en wel kan genieten van het wondertje in je buik. Kan je ook geen pretecho od 3d echo laten maken en dan naar het geslacht vragen ? Of kan je vk het niet al zien ?

Hier een meisje dat waarschijnlijk tandjes of kiezen krijgt, want heb wel 3x per dag een dunne luier en rompers die gelijk de was in kunnen. Heb nu ook maar een maatje groter gekocht van luier,misschien dat het beter gaat en niet zo snel doorlopen…

Ach Memmie, wat vervelend dat het met T. even niet zo lekker loopt en je even niet blij kunt zijn met kleine frummel. Ik hoop dat het wat meer gaat leven als je weer een echo gehad hebt en de baby dagelijks voelt :hug:

Tieerr, dat is zuur zeg :frowning: Ben je nu aan het bijvoeden met fv? Hoop dat C. wat meer rust vindt dan. Wel erg lekker dat hub zo lang thuis is geweest joh, zal na 3 weken wel weer tegenvallen dat hij weer aan het werk is.

Chantal, bij jullie ook nog niet veel rust helaas dus. Hoop dat ie snel beter gaat slapen hoor, het is slopend.

Tijgertje, tja, vervelende situatie met je ouders. Ik zou de eer toch ook even aan mezelf houden hoor :shifty: Zeker gezien het laatste contact van jouw kant is gekomen.

Ik had vandaag een dagje alleen, erg fijn. Ik ben echt zoooo moe de laatste week. En C. is een echte peuter, om het zo maar even te zeggen :mrgreen:, dus ik was blij dat ze vandaag naar het kdv is :shifty: Ik had een hoop plannen vandaag, maar er is niet veel van gekomen. Woensdag weer naar de gyn, dit keer geen groeiecho, maar aan mijn maagzuur te voelen heb ik het idee dat deze baby wel goed groeit :wink:

Memmie :hug: :hug:

Sproet, hoe gaat ie?

:hug: voor iedereen…

Hier gaat alles ietsje beter. Nadat we zondag heel erg waren geschrokken omdat ik te weinig melk meer bleek te hebben, hebben we héél veel dingen gedaan en uitgeprobeerd en ik geloof dat dat wel wat helpt.

C kan nu uit de fles drinken (fles nummer 6 die we uitprobeerden in combinatie met indikken met nutriton, zodat het minder snel stroomt en hij zich dus minder makkelijk verslikt) en krijgt nu zoveel mogelijk afgekolfde melk, waar nodig aangevuld met kunstvoeding. En ik leg hem nog 1 keer per dag aan. Niet vaker omdat het niet helemaal goed gaat en ivm de pijn van de spruw, waar we nog steeds voor aan het behandelen zijn.

En ik heb een medela kolf gehuurd en dat helpt wel voor de productie.

En ook lijkt C wat rustiger de laatste 2 dagen. Nog steeds regelmatig krampjes en soms ook wel lang huilen (vannacht van 3 tot 5 met hem gezeten bijvoorbeeld) maar niet zo extreem als voorheen. Dus hopelijk zet dat door. Wat voel je je dan direct een stuk beter, zeg!

J wel snotverkouden en hij moet nog steeds wel wennen, maar ik vind dat ie het geweldig doet. En ook zoveel aan het praten. Hij zegt sinds deze week ein-de-lijk mem (echt al 9 maanden heit, haha!) en sowieso praat ie alles na en kent ie ineens zoveel woordjes, geweldig!

Marij.ke, wat super dat het steeds beter gaat, al gaat het met kleine stapjes :thumbup: Hopelijk blijft het in deze stijgende lijn goed gaan.

En eindelijk ‘mem’ :lol: Grappig he, als ze steeds meer gaan (na) praten. Bij onze J. heb ik wel eens van: houdt nu je mond maar eens eventjes :mrgreen: Die kan zoooo kletsen :lol:

Hoi dames!

Hoe gaat t met iedereen?

Hier druk. C huilt helaas nog wel veel… eigenlijk bijna altijd als ie wakker is… En mijn productie wil ondanks het vele kolven helaas nog niet weer echt omhoog gaan, dus ben bang dat het straks afgelopen is met de bv… :cry: Nouja, nu maar weer even kolven, is weer bijna 2 uur geleden…

Fijne koninginnedag allemaal!! :-*

Hier een lekker dagje gehad, heel de dag met de fiets in een dorp hier vlakbij geweest. Kindjes tussendoor bij so geslapen en daarna weer mee de drukte in. Vanaf morgen maar weer even in het gareel want we waren gisteren en vrijdag ook al uit eten.

Tierrr… hopelijk kun je met kolven toch je productie nog opkrikken. Vermoeiend. En dan ook nog zoveel huilen. Hopelijk gaat het snel wat soepeler :-*

Hallo lieve meiden!

Wat is het hier weer rustig…

Hoe gaat het met iedereen?

Fijn weekend (alvast) allemaal! :-*

Hier gaat het wel, alleen nog altijd even moe. Lars heeft twee goede nachten gemaakt, maar het helpt niet erg als je man dan overeind in bed zit en vraagt: waar is ie? Waar is ie? In zijn eigen bed, ga maar weer slapen schat…Pfff! :naughty:

Vanmorgen weer standaardtijd 5 uur…

Gisterenavond was ik uit eten en voor het weekend weinig plannen. Eigenlijk dus ook gewoon niet zoveel te melden. Kindjes op kdv wel allebei op nieuwe groep, maar dat gaat goed :thumbup:

Fijn weekend ook xx

Haha, hmm, ja, da’s dan wel weer jammer van je man inderdaad…

Vervelend dat je nog zo moe bent. :hug:

Wel lekker, uit eten! En kindjes allebei goed op de nieuwe groep, fijn! :thumbup:

Memmie, hoe is het nu bij jullie dan?

En met de rest??

Tijger, Chantal, KC?

En Miek, hoe ver is zij nu eigenlijk? :think:

En newbe en Heske, hoe gaat het met jullie kids? Tijd niets gehoord…

Hier is het nog steeds erg pittig. Mannetje slaapt overdag zeer weinig vanwege de krampjes. Veel scheten en huilen. Straks naar de huisarts met hem, maar verwacht er niet veel van… :roll:

Verder geen plannen. Mijn ouders zijn dit weekend in Friesland en hebben aangeboden morgenavond op te passen zodat wij weg zouden kunnen, maar denk niet dat we dat doen. Al is het alleen maar omdat we er geen energie voor hebben… :roll:

Oh Tierr wat vervelend zeg :frowning: Tja huisarts, die kunnen ook niet veel doen he. Sterkte. En mss is het geen verkeerd idee om gebruik te maken van het aanbod van je ouders hoor :wink: Gewoon eeeven je handen vrij.

Miek is nu een week of 30 als het goed is, liep ze niet een week/ anderhalve week achter op mij :think:

Hier gaat alles prima. Baby groeit vooralsnog heel goed. Buik is nu al groter dan bij C. op het eind. Verder slaapt C. nu sinds een week of 2 elke nacht (oke, op eentje na) door :dance: Hoop maar dat dat zo blijft, want daar waren we na bijna 2,5 jaar wel aan toe.

Voor de baby moeten we nog wel veel doen, heb nu een lijst gemaakt, dus dat is lekker overzichtelijk.

Memmie, hoe is het met jou nu en je gevoel tov de baby?

Sproet Balen dat het slapen met Lars nog niet goed gaat, maar gelukkig doen ze het op kdv wel goed.

Marijke Balen dat Chris nog steeds zoveel last heeft van zijn krampjes en dan ook weinig slaapt. Hopen dat het snel beter gaat zodat jullie ook iets meer rust krijgen …

KC Wat goed dat de baby en het goed doet en wat goed van C dat ze nu doorslaapt :clap: Wel balen dat je nog veel moet doen voor de baby…

Memmie Hoe is het nu met jou en het gevoel tegenover de baby ?

Chantal hoe is bij jou en je mannen ?

Hier gaat het redelijk goed. Fleur is vrolijk, stapt vrolijk door het huis heen , klimt op de bank, op de trap etc. Babbelt hele verhalen in haar eigen taaltje. Alleen het slapen gaat nog steeds niet zo goed. Hooguit 3 uurtjes per nacht in haar eigen bedje… Ik heb eindelijk foto’s van Fleur haar verjaardag in het sf gezet :oops:

Hallo!

Het gaat hier weer de goede kant op!

Tycho is de afgelopen week weer goed te doen en erg lief. Hij heeft weer honger, honger en honger. Voor ons een teken dat hij weer in een sprong(etje) zat. Dan heeft 'ie altijd de hele dag door honger.

Jesse is en blijft een dikke peuterpuberDRAAK! Met zijn heerlijk driftige en dwarse buien. Gelukkig weet je dat het bij hem de leeftijd is. Kan er soms ook smakelijk om lachen.

Mijn gevoel tov de baby is ook goed! Ik wil en moet genieten!!!

Het is mijn laatste zwangerschap, ons laatste kindje, we hebben de keuze gemaakt en we zijn er blij mee! Ook wanneer het weer een minder tijd is, jammer dan, dan nog maar een kleine dwarskuckel erbij :lol: eentje meer of minder maakt dan ook niet meer uit :mrgreen:

Ik voel het kleintje (bijna) dagelijks en groei ook al behoorlijk :shock:

A.s Dinsdag alweer 16 weken, gaat snel! nog ruim 3 weken en dan weten we ook het geslacht. Ben benieuwd. Al gaan we van een 3e zoon uit. (mijn gevoel zegt nog steeds een meisje, maar mijn verstand zegt een jongen. Geloof ook dat je na 2 van hetzelfde geslacht 70% kans hebt op dat zelfde geslacht dussss…)

De roze/blauwe wolk is dus steeds meer aanwezig in Huize F. :inlove: :inlove: :inlove:

Marij.ke, wat jammer dat C. overdag nog veel onrustig is…

:hug: Ik kan me voorstellen dat het soms erg dubbel voelt als hij zo lief lacht. Met dat gehuil/gekrijs denk je wel eens @$#&* en dan een grote lach laat je weer smelten :inlove: :inlove: :inlove:

Wat zei de huisarts? :-

En idd, zulke aanbiedingen van mensen moet je eigenlijk wel even benutten ook al hebben jullie weinig energie. |Het is goed om ook even samen te zijn in zo’n ontzettende hectische tijd.

Tijgertje, fijn dat het goed gaat met Fleur. Jammer dat ze er 's nachts nog een potje van maakt.

KC, Super dat je beebje het zo goed doet en mooi op ‘schema’ ligt :dance: en wat heerlijk dat C. doorslaapt :thumbup: Hopelijk houdt ze het slaapritme er nu in! :pray:

Sroetje, wat balen dat Lars 's nachts nog steeds in de weer is… :hug: en dan slaapt 'ie door maakt manlief je wakker :roll: :naughty: :lol:

Fijn dat de kids het op het KVD goed doen! :thumbup:

Hoe is het met jezelf?

Chantal, hoe gaat het met jou en je mannen?

Meiden, fijne zondag! :-

Miek is trouwens 31w1d, heb ff in de eerste pagina’s gezocht :wink:

(was er ook nieuwsgierig naar)