*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 21 ***

Marijk.e, kunnen we morgen de AS ff snel aanhalen?

We zijn dan nl al in Burgum, nichtje is jarig, en dus al een aardig eindje op weg.

(had je willen sms-en, maar ben mijn mob kwijt :? :wall: )

Zoo dat is mooi memmie :thumbup:

Hoe gaat het nu met C. Tierr?

Tijgertje, wanneer vier je het?

Ik ben echt ka-pot, ik slaap 's nachts nauwelijks, heb op gisteren na C. de hele week thuis gehad en die is vaak niet in een best humeur en enorm aan het uittesten hoe ver ze kan gaan :roll: En heb last van mijn bekken, loop inmiddels bij een bekkentherapeut.

KC :hug:

C’tje dus ook zo heeeeerlijke :liar: peuterpuber :evil:

Een buurvrouwtje van mijn ouders is pas geleden bevallen van de 3e. Ze zei me een paar weken geleden: Het is maar goed dat ik al zwanger was, want als ik wist dat ze zo zouden zijn dan was ik er vast niet aan begonnen.

Pcies hoe ik op dit moment ook wel eens denk… Mennn, wat een draken bij tijden! Pfff… Kan snel veranderen in een paar maand!

Tijgertje, vieren jullie dit weekend de verjaardag van Fleur?

In dat geval een heel fijn weekend!

Tierrr, ik ben ook benieuwd hoe het nu met jullie gaat thuis? Vandaag de laatste dag kraamzorg zeker… Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

Sproetje, Beterschap! :hug:

Hier ook een ‘volle kop’ Gelukkig mag ik de goede neusspray gebruiken en voor de nacht een puf.

Hopelijk ben je er snel vanaf!

how’s de rest?

Chantal, lekker aan het genieten van je mannen?

Miek

:-*

KC. Balen dat je zo slecht slaapt en last van je bekken hebt. Je hebt dus echt een peuterpuber in huis.

Sproet Sterkte met de voorhoofdholte ontsteking :hug:

Memmie ook al, hopelijk helpen de spray en puf.

We vieren Fleur haar verjaardag gewoon woensdagmiddag, als ze echt jarig is. Raimond heeft een dagje vrij als ze jarig is.

Ik heb kleine Chri.s gezien :inlove:

Wat een mooi klein mannetje!

En Jess.e was heerlijk aan het genieten van een banaan en lachen… charmeurtje :inlove:

Heb vandaag het hartje gehoord :inlove: Heb de AS vanochtend ff snel bij Merij.ke vandaan gehaald en net (pas terug van een verjaardag) het hartje gezocht en gevonden :inlove: Blijft een prachtig geluidje :smiley:

Memmie, wat leuk. Blijft speciaal hè. Hier niet meer zo vol, maar nog wel veel hoofdpijn.

Ooh, super dat je het hartje gehoord hebt, memmie! Wat een heerlijk geluidje he? :inlove:

Hier alles op zich goed, alleen helemaal gesloopt door de krampjes, dus hier laat ik het even bij… :zzz:

Zal zo alleen nog even een mooie foto posten in ons sf. :inlove:

Memmie Wat leuk dat je Chris hebt gezien en het hartje bij je eigen uk hebt gehoord !! Wat een mooi geluid blijft dat he ?

Marijke gelukkig dat alles goed !

Ik wil even mijn hart luchten :

Ik was vrijdag bij pa en ma en toen wilde ik even snel op de pc kijken of er geld gestort was op mijn bankrekening. Blijkt dat ze de laptop verstopt hadden, want ze vonden dat ik er teveel achter zat. Dus ik 3x gevraagd waar hij was en kreeg geen antwoord. Ik mijn spullen bij elkaar gepakt, Fleur in de wagen gezet en naar huis gegaan. Thuis op de laptop kijken of het geld gestort was ( dan kon ik voor sluitingstijd nog een pakketje de deur uitdoen ) Er was dus niks gestort. Beld pa om half 5 op dat de autostoel geleverd is. Ik heb 's avonds opgehaald met Raim en de auto, krijg ik gelijk alle spullen van Fleur ( speelgoed uit de box, voeding , flessen etc ) mee naar huis :shock:

Nu weet ik dus even niet wat ik moet doen. Raim zegt lekker de sch**t laten krijgen en niet meer heen gaan, dit is een teken dat jij en Fleur niet welkom zijn. Maar aan de andere kant, Fleur is woensdag jarig en ze zouden om 10 uur komen omdat Fleur dan taart mag slaan …

Jeetje Tijger, wat een heftige reactie van je ouders. En wat balen dat het zo vlak voor Fleur d’r verjaardag is. Ik zou denk ik wel op een gebaar van hun kant wachten en het anders gezellig maken zonder hen. Maar is makkelijk gezegd natuurlijk. Sterkte ermee.

Tierrr… balen van de krampjes :frowning:

Ben al eeuwen niet in ons sf geweest, dus goede reden om weer eens te gaan spieken.

Hee meiden,

Ben ik ook weer eens, zal eerst ff proberen te updaten kijk daarna even of er nog tijd over is om te reageren :doh:

Heb eindelijk eens een momentjr dat ik iets van energie heb om te updaten. Gaat hier namelijk niet zo geweldig en dan vooral met mij. Met de kindjes gaat t goed, maar ik heb t heel zwaar met de vermoeidheid elichamelijk ( nog steeds last van mijn buik, word met vermoeidheid altijd nog erger…)

Maar met Thomas gaat t duidelijk stukken beter, 2 weken terug bleef hij nog ontroostbaar huilen en dat is nu stukken minder. We hebben 3/4 dagen infacol gebruikt en dat begon meteen te werken, helaas moest hij (net als Tim toendertijd) onwijs veel spugen, ik bleef verschonen. En toen Thomas ineens weer ontroostbaar bleef huilen incl dat vele spugen trok ik t niet meer en heb besloten alleen maar voor het huilen te gaan en de infacol t stoppen, na 2 dagen was t spugen weer minimaal ,zoals t altijd was, maar de krampjes bleven ook grotendeels weg of waren veel minder erg. Glukkig!!

Helaas zijn de nachten nog steeds verschrikkelijk, ik slaap echt bijna niet. Als ik geluk heb kan ik smiddags btje bijslapen(of even iets voor mezelf doen zoals nu :wink: ) . T is onwijs zwaar zo moe zijn met 2 van zulke kleintjes maar gelukkig kan ik wel nog veel van ze genieten, vooral vandaag heb ik weer even een goede dag :slight_smile:

Tim komt duidelijk regelmátig aandacht te kort van mama en vind dat zoooow rot maar doe echt mijn best, hij word daardoor meer opstandig en baldadig, maar gelukkig id t vandaag een goede dsg en id hij onwijs lief voor me en speelt heel lief, eet goed! :thumpup:

Thomas wordt nog dagelijks helemaal nat en plat gekust door hem haha

Thomasje groeit onwijs goed, was 2 dagen geleden al 6065, ben beneieud heolang die is (morgen naar CB)

Oh ja en Thomas is vandaag 2!! Maanden :shock:

Nou genoeg over mij/ons :stuck_out_tongue:

Even reageren van wat ik onthouden heb…(nu Tim nog lekker in zijn bedje ligt te slapen en Thomas bij me in de doek tukt)

Oohh Marij.ke wat een heerlijk mannetje heb je erbij gekregen :inlove: balen dat C. Ook zo’n last heeft van krampjes :hug:

Memmie zelf t hartje al gevonden wat super fijn! Gaaf weer he? :inlove:

Kc balen dat je moe bent! En Ctje die je uittest terwijl je ook met je bekken loopt, slechte combi  :silenced:Â

Tijger wat raar, is er niets aan voorafgegaan? Vervelend altijd dit soort dingen :frowning:

Ik heb sinds de kraamweek(toen mijn moeder zo nodig lullig moest doen  :silenced: ) nauwelijks nog contact met dr. T moet tekekns maar van mijn kant komen dus wacht t af tot ze weer uit zichzelf interesse toont in mij of haar (eerste) kleinkindjes…Â

Kan je dus niet echt helpen ben zelf in zo’n rare situatie met mijn moeder dat ik tegen jou ni zou zeggen wacht t af en kijk t aan, of vragen of er iets is waarom je al die spulletje mee terug kreeg ofzo…?

Hmzz Timmetje is alweer wakker…

Sproet beterschap! Leuk je weer vaker te lezen ! :slight_smile:

Ik hoop snel ff wat puf te hebben fotootjes te plaatsen, heb zooooveel leuke kan denk niet meer kiezen :lol:

Maar laat t hier ff bij, oogjes beginnen dicht te vallen en moet Timmetje gaan halen uit zijn bedje :inlove:

:-*

Chantal Gelukkig doet Thomas het al beter. Maar wat vervelend dat jij zo moe blijft en last van je buik blijft houden :hug: Is daar een oorzaak voor of weet je dat nog niet ? Balen dat je ook problemen met je moeder hebt :hug:

Hier vandaag thuis gweest met Fleur. Huis schoon gemaakt, boodschappen gedaan, gespeeld en gewandeld. Ik ben nu bekaf dus ben blij als Raim straks thuis komt en het even over kan nemen… :oops:

Heb ook nog geen contact met mijn ouders gehad, ik heb hun niet gebeld en hun mij niet. Vanavond maar eens aan mijn broertje vragen als ie langs komt of hij iets meer weet (hij woont nog thuis)

Hmzz :think: tijger. Heeft je broertje t nog opgeheldert?

Ja besef me dat ik t hier niet heb gezegd ivm t openbare ??? hihi. Maar mijn moeder heeft in de kraamweek slachtoffer lopen spelen en schijn ik al een jaar haar pijn te doen en blabla. Maar ben dar zo boos nog om dat t in de kraamweek moest dat t nog steeds aan me vreet(wel meer dingen ook hoor. T boterde al niet meer zo maar ze eeft t hierdoor erger gemaakt…) ze voelde zich gepasseerd dat mijn schoonouders een dagje eerder moxhten komen ???

Maar ze laat al jaar lang(langer eigenlijk) nooit wat van Ich horen. Vraagt nooit hoe t met mijn kindjes gaat. Dus heb t beeje gehad. En laat wacht tot ze zelf contact zoekt… Inmiddels us al 3 weken niet gesproken(whatsappt) …

Vanochtend bij t CB geweest. 6200 en nog iets gran en 58 cm(ons ukje haha) we hebben geen hele grote kids ??? maar t was qua groeilijn allemaal helemaal perfect! :thumbup:

En natuurlijk zijn prikjes gehad :frowning: zoooo zielig. Meneer is heel sterk in zijn beenyjes(kregen we iedere controle bij alle artsen enzo te horen) maar dat werkte zwaar in zijn nadeel met prikken want meneer spande gelijk die spieren aan. Duurde dus extra lang. Was echt super zielig. Sids die om half 3 wakker werd (prik rond 10 uur. Geslapen van 12.30 tot 14.30) is hij duidelijk noet helemaal lekker. Heel zielig huilen mmaar 1 borst willen. Toen die later moedig aan de tweede begon stopte dar l na 2 slokken en begon t huilen :frowning: hij lijkt ook warm te worden. Heeft er in ieder grval duidelijk last van :frowning:

EDIT: verhoging is alweer gedaald :slight_smile:

Thomas scheen ook een lichte voorkeur te hebbe om op zij. Rug naar rechts te kijken maar niet plat maar zo half op zij haha. Maar gaan hem grwoon op zijn zij leggen. Om en om. Bij Tim moest dat vanaf de geboorte al… Rare gewissel van adviezen pfff. Maat hoprrlijk komt hij ook zo van zijn voorkeur af.

Helemaal vergeten te vertellen. Beetje late update want hij doet t al een tijdje. Maar Thomasje lacht! Ook met geluid. En hij legt ook al contact met je. En gaat dan lanchen en kletsen/geluidjes maken. Echt zooowww lief!!

Heerlijk zo’n lachend mannetje :inlove: Gaat snel he, 2 maanden alweer.

Wat jammer dat de nachten nog zo slecht zijn :? Lastig om dan lekker uit te rusten, lukt nu met grote T erbij natuurlijk ook niet overdag. Zielig van de prikjes altijd. En vervelend van je moeder ook :hug:

Tijgertje, in jouw geval zou ik woensdag afwachten of ze zou komen :shifty: Ik ben daar makkelijk in, graag of niet hoor. En dat geldt ook zo voor de moeder van Chantal. Mijn moeder komt ook bijna nooit langs en belt nauwelijks, ik hoor meer van mijn opa en oma. We wonen uit de route he. Toevallig is mijn moeder vorige week geweest, maar bij mijn broertje en zijn vrouw en kind zit ze vaker. Moet ze zelf maar weten. Na de bevalling laat ik vriend bellen en dan merk ik wel wanneer ze langs wil komen. Bij C. kwam ze de volgende dag omdat haar man niet dezelfde dag kon, had ze achteraf wel spijt van en ze vond dat ze dan alleen had moeten komen.

Tierr, zwaai! Alles goed nog hoop ik?

Ben vandaag met C. naar het cb geweest, 't blijft een ukkepuk, 10,5 kilo en 87,2 cm en ze is nu 2 jaar en 4,5 maand :shifty:

Tijgertje, gefeliciteerd nog met F.leur :dance: Hoe was haar verjaardag en is ze lekker verwend?

Tijgertje nog gefeliciteeerd met Fleu.r haar eerste verjaardag!! :inlove: :dance: :-*

Hoe was t? Is ze lekker verwend?

Kc tijd gaat zeker snel! Iets te snel als je t mij vraagt ???

Nou gelukkig slapen ze vaak tegelijkertijd smiddags dus dan kan ik ook liggen :dance:

En jij dus ook zo’n contact met je ma? :? Jammer hoor.

Had me altijd heel anders voorgesteld met mijn moeder en mijn kindjes maar helaas heeft ze t er zo naargemaakt :frowning:

Ik laat t ook zo kc. Ze laat maar weer wat van zich horen als ze dat wil en zo niet dan niet hoor. T is geen verplichting. Maar t doet je zo verbazen hoe ze doet telkens :doh:

Kc geen idee wat ze gemiddeld “horen” tr zijn rond die leeftijd? Maar Tim is ook geen grote alleen wel al bijna even zwaar ??? hihi.

KC en Chantal wat een kleine ukkies hebben jullie dan. Maar als ze verder gezond zijn,maakt dat toch niks uit ?

Fleur is 76 cm , weet niet of dat klein of groot is eigenlijk :think:

Chantal en KC Balen dat jullie ook zo’n raar contact hebben met de ouders ( voornamelijk moeder )

Chantal Wat zielig dat Thomas zoveel last heeft gehad van de prikjes. Gaat het nu weer beter ? En hoe is het nu met jezelf ?

Marijke Hoe is het bij jou thuis en met je mannetjes ?

Memmie Hoe voel jij je ?

Miek Hoe gaat het bij jou ? Je schiet ook al een heel eind op.

Hier een super gezellige verjaardag gehad, ze is goed verwend. Ik heb mijn ouders niet meer gebeld en om 10 uur waren ze er voor de taart en heeft ze honderduit zitten lullen met Raim. 's Avonds waren ze er ook nog even. Verder is nog geen contact geweest. Ik was voor dit voorval bijna iedere middag bij mijn ouders met Fleur. Nu dus al de hele week tijd met onze kleine meid.

Ik probeer zo snel mogelijk de foto’s op de te zetten van Fleur haar verjaardag en dan kom ik er een paar plaatsen.

Als ik mijn moeder zie is het prima hoor en ook wel gezellig, wat dat betreft geen enkel probleem. Maar ik hoop dat ik later iets meer betrokken zal zijn bij het leven van mijn kinderen. Zonder ze te pushen of er elke week verplicht te zitten of zij bij mij of anderszins echt verplichtingen of verwachtingen/veronderstellingen. Maar iig wel meer vertrouwensband dan ik met mijn moeder heb. Mijn moeder’s instelling is ‘geen nieuws, goed nieuws’, tja dan kan het soms even duren voordat je weer contact hebt, want op een gegeven moment komt toch van een van beide kanten goh ik heb lang niks gehoord, gaat het nog goed?

Tijgertje, fijn dat haar verjaardag geslaagd was hoor.

En dat je ouders toch nog geweest zijn. Lijkt me een rare situatie als je niks uitgepraat hebt. Mss is het ook wel goed om niet elke middag bij je ouders te zitten :shifty: Voor Fleu.r is de tijd die jullie samen doorbrengen toch ook waardevol, zonder dat opa en oma daar altijd bij hoeven te zijn.

C. is aan de kleine kant Chantal en dun voor haar lengte. Ze zit met haar lengte op de P-1 lijn en qua verhouding lengte/gewicht op -2, dus in verhouding tot haar lengte is ze te licht. CB deed niet moeilijk gelukkig, ik kan er ook zo weinig aan doen he, ga haar toch echt niet volstoppen met allerlei vette zooi en snoep. Ze zou wat beter avondeten mogen eten, maarja, je kunt het er in inproppen.

He kc. Hier ook dezelfde gedachten. En als we bij mijn ma zijn dan is t ook wel “gezellig” niets raars ofzo. Al blijft t voor mij nu raar en ongemakkelijk contact. Laat t niet zo overkomen of merken.

Maar mijn schoonouders laten minimaal 2 leer per week iets van zih horen. Even een telefoonje om bij te kletsen. Vind dat zo leuk. Gewoon de interesse. Even elkaar updaten van alles. Verdr zien we die ook niet zo vaak. Maar dat hoeft ook niet. T gaat om die interesse. En wat je zegt heb ik ook. Ik hoop dat ik met mijn kindjes later ook nog goed contact heb en minimaal 1 keer per week spreek gewoon om te weten hoe t gaat en leuke en minder leuke dingen te delen. Niet zoals nu tussen mijn moeder en mij nu. Maar heb al van meer fouten en goede dingen van mijn moeser geleerd. En daarop pas ik ons leven en opvoeding aan ???

Ja ik vermoeden al dat Ctje erg licht was. Aangezien Tim maar 76 cm is.

Fijn dat t CB er niet moeilijk overdeed. Hopelijk Trekt t vanzelf goed bij. En dwingen met eten. Nee inderdaad niet aan beginnen. Eten moet iets positiefs blijven anders willen ze helemaal niet meer en dan heb je echt ellende.

Tim eet helaas ook niet zo goed meer. In t begin wel. En at alles. Maar sinds die AB is t slecht en dirft bijna niet te proeven ???

Zelfs toetjes… Dan moet je een hap naar binnen zien te wirmen en zeggen proef nou!! Dit is t aardbeientoetje die vind je lekker!!(heeft ie vaker)

En zodra die dan geproeft heeft wil die zelf hap na hap ???hihi

Tijger Tim is indd een kleintje maar dat geeft niet. Hij volgt zijn eigen lijn en dat is prima.

Met Thomas gaat t weer goed. Die heeft dezelfde dag endag erna wat last ervan gehad. Maar gaat nu weer goed. Helaas t slapen nog steeds niet en vanacht was t weer helemaal bingo want hij had last van krampjes. Ben kapot. Om je volgende vraag te antwoorden: t gaat nog steeds niet echt goed. Zolang ik rustig aandoe(wat ik natuurlijk dan ook doe) gaat t prima. Kan de kindjes verzorgen endaar houd t meestal dan op ???

Tijger fijn dat ze toch noggeweest zijn maar wel vreemd dat ze dan doen alsof er niets is en nog steeds niet hebben laten weten…

Fijn dat t heel gezellig was en ze lekker is verwend. Ben benieuwd naar de fotos ???