*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 20 ***

Ah zo, tja, ik weet het niet hoor. Ik denk dat het ook karakter is en deels aangeleerd gedrag. C. heeft vanaf haar geboorte heel veel behoefte gehad aan lichamelijk contact, dat heeft ze nu nog. We denken soms dat het mss te maken kan hebben met haar eerste week ‘alleen’ in het ziekenhuis, waar ze niet naar behoefte vastgehouden kon worden :frowning:

Familie weet het nog niet. Schoonouders zien we morgen, dus die krijgen het dan te horen. En mijn moeder werkt in ploegendiensten en is niet altijd even makkelijk te bereiken, dus die moet ik nog bellen.

Wie kan beloven het hier niet openbaar te maken en niet op hyves en facebook mag me een pm sturen :wink:

Bedankt voor de prenatal tip. Ik heb even gekeken, maar tis niet echt mijn smaak. Ik ben iets te veel thuis in kinderkledingland :shifty: Bij C. nog helemaal niet, dus ben ook wel blij dat ik ontdekt heb dat er meer is dan de hema, h&m en prenatal.

He jammer kc, oeh lees pm, ja dat kan ik wel.

Hihi oke, kinderkledingland? Ken ik niet… :think:

Nou moet zeggen dat Tim dat ook heel erg heeft. Die moet ook veel lichamelijk contact hebben ,ik vermoedde daarom ook dat t zo moeizaam ging, zodra hij me voelde, rook, hoorde of zag was hij stil :silenced: (manlief vond t wel eens frustrerend want bij hem werkte dat wat inder vaak :oops: :hug: )

Maar ik denk zeker dat dat er wel mee te maken heeft…

Met kinderkledingland bedoel ik merken die ze niet bij prenatal verkopen:

voor babies Imps&Elfs, feetje, Xs feet, Petit Bateau, noppies (hebben ze wel), beebielove, Z8. En voor C. koop ik eigenlijk nooit meer iets bij prenatal.

Als C. nu bij ons in bed ligt wil ze vaak met haar voeten tegen me aan liggen, of ik voel opeens haar hand die mijn gezicht betast, ze heeft die bevestiging dat we er zijn en onze nabijheid gewoon erg nodig. Laatst dachten we het bij ons slapen minder aantrekkelijk te maken door haar te vertellen dat ze haar speen alleen in haar eigen bed mocht en dat hij niet bij papa en mama in bed mocht. Toen ze 's nachts dus wakker was en echt niet meer gingen slapen zeiden we dat haar speentje in haar eigen bed moest blijven. Ze trok hem zo uit haar mond en gooide hem neer. Ze heeft ons liever dan haar speen.

BIB

Ahh zo kc :mrgreen:

Hihi nou Tim was precies zo hoor, ook met een voet een arm of handje je aan moeten raken om in slaap te kunnen vallen :lol: Heb dát ook stap voor stap gedaan, eerst zo in slaap laten vallen en dag na dag proberen verder weg tr liggen zodat ie me niet meer aaanraakte, waar hij de eerste weet ik hoeveel keer ervan wakker werd omdat hij me niet meer voelde :doh: :inlove: :lol: t heeft ook wel iets liefs :inlove: Maar handig is anders :lol:

ff snel,

Hier vandaag licht (bruin) bloedverlies bij 't afvegen :thumbdown: :frowning: Ongi zal er wel aan komen :roll: Heb ook pukkels en lichte buikpijn… Op naar de volgende ronde! Zit nu op dag 37, blijft achterin de 30 a 40 dagen zitten.

Ben nu inmiddels ook aan de teunisbloemoliecapsules. Maar moet er 4 op een dag :shock: 2x2 en er zitten 60 in voor E 5.99. Kan ik dus maar 15 dagen mee…vind ik best duur :oops:

Ik ga nu ff cup-cakejes bakken en versieren met de boys.

:-*

Chantal maak niet uit hoor dat het jou verhaal is geworden. Misschien kan ik het ook zo proberen bij ons…

Memmie :hug: Balen dat je weer zo’n lange cyclus heb.

Vannacht dus weer niet willen slapen in haar bedje. Dus de hele nacht bij ons gelegen. Morgen gaan we het bedje op haar eigen kamer zetten, kijken of dat wel wil werken…

Ja doe ermee wat je kunt daarom wilde ik t ook met je delen :-

Doe t stap voor stap en waar jij/jullie je bij goed voelen hoor, tenminste dst is hoe wij t deden en ik had er daarom vrede mee.

Wij vonden t geen probleem dat hij bij ons sliep, maar er kwam een beebje aan die straks ook gevoed gaat worden in bed dus hadden ineens iets meer haast met in zijn eigen bedje te krijgen.

Het heeft gewoon zijn tijd nodig gehad en ik ben blij dat we t niet ovérhaast hebben en hem uren hebben laten huilen.

Ik weet niet of je t al geprobeerd hebt, maar wat ik ook geprobeerd heb en beetje hielp was erbij laten liggen tot ze slaapt en dan slapend in t bedje leggen, zodra t weer huilem is en niet in slaap valt er weer bij leggen in je bed en later proberen weer terug te leggen.

Ik legde tim wel eens snachts terug maar als je zwanger bent wordt t op begeven moment te zwaar :oops:

Oha ja wat we als laatste veel gedaan hebben is naast t bedje erbij zitten op de grond of over de rand hangen, over koppie aaien en handjes vasthouden, dan viel die uiteindelijk in slaap en kon ik muisstil weglopen, sommige dagen had hij t door en als ik wegging was t meteen huilen, maar ik merkte dat dát niet altijd was dus zeker meerdere keren proberen waard. Dit was de eerste stap naar t alleen laten op tkamertje zodat ie ging liggen en in slaap viel.

Memmie wat balen meis :hug: :-

Hopelijk helpen diecapsules maar mèn wat veel inderdaad p/d en wat duur dan zo :shock: :?

Meestal valt ze al in slaap bij ons in bed en leg haar daarna over in haar eigen bed. De ene keer helpt het wel en de andere keer is het gelijk huilen en dus weer bij ons in bed. ( daarom staat het bedje ook bij ons op de kamer )

Ik vond het niet zo erg dat ze bij sliep, maar ze begint nu veel meer te draaien in bed en duwt ons er dan bijna uit en dan slapen wij weer niet goed, terwijl Raim wel de dag ( van 8.00-17.30 uur ) in weer en wind buiten aan het werk is…

Daarom wil ik het rustig aan opbouwen om op haar eigen kamertje, in haar eigen bedje te slapen. Het heeft bij ons geen haast.

Ik snap wel dat het bij jou zwaarder werd omdat je buik gaat groeien en dat je nu binnenkort ook de tijd voor de nieuwe kleine man wil hebben als ie rustig moet eten…

Hihi nee dat begrijp ik, ik heb nooit zo’n last van t gewoel, manlief wel maar die vond t ook niet zo erg, schattig he haha.

Maar ik kan me voorstellen dat als je er vel van wakker wordt en weer moet werken (hadden wij oom wel hoor) dat t erg zwaar is!

Je zou kunnen proberen als ze dan weer huilend wakker wordt in haar bedje , naast haar te blijven tot ze slaapt?Neerleggen en over koppie aaien iig zodat ze je voeltof weer rustiger is en weet dat je bij haar bent? T is wel pittig hoor zo voor jezelf maar miss werkt t en vind je t zelf ook juist fijn.

Ivm t langdurig ermee bezig zijn ben ik er ook op vrijdagavond maar mee begonnen :lol:

Tijgertje, jammer dat het niet blijvend was… :hug:

Hier is het (nog) niet doorgezet (innestelingsbloedinkje? :pray: )

Spannend. Dinsdag zit ik op dag 40, als ik dan nog niet ongi ben, test ik weer :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Hoe is’t verder met iedereen?

@Memmie wrote:

Ben nu inmiddels ook aan de teunisbloemoliecapsules. Maar moet er 4 op een dag :shock: 2x2 en er zitten 60 in voor E 5.99. Kan ik dus maar 15 dagen mee…vind ik best duur :oops:

Waar haal je die dingen weg dan? Want ik had ze van het kruidvat ofzo, geloof ik.. en ik kan me niet herinneren dat het zo duur was.. :think:
Ze hadden ook zwanger worden pillen, daar zit volgens mij ook zo'n soort goedje (teunisbloemolie of monnikspeper ofzo) in.

Ik kan gelukkig niet meepraten over die slaapproblemen, maar weet wel dat ik ga proberen baby van het begin af aan in het eigen ledikantje op eigen kamer te laten slapen, beviel bij J heel goed.

Hier alles ok, alleen zit baby soms enorm hoog nog en dan heb ik het zo benauwd. Verder zijn we een stuk opgeschoten met J zijn nieuwe kamer. Plinten liggen en de meubels staan.. dus nu nog de troep opruimen en aankleden en dan kan ie straks verhuizen... :)

BIB

Oeh spannend memmie :pray: :pray: :-*

Memmie word spannend. :pray:

Kan je geen eigen merk tabletten kopen ?

Of scheelt dat niet zoveel in de prijs ?

Marijke :

Leuk dat jullie al opschieten met Jesse zijn kamer. Gaat de baby dan naar Jesse zijn kamer ? En moeten jullie die ook nog opknappen ?

Chantal : Je maakt het wel spannend hoor. Was Tim op tijd geboren of juist te vroeg of laat ?

Hier toch echt weer de eerste maanden beebje bij ons op de kamer :inlove:

Was icm de bv ook ideaal :thumbup: :inlove:

Marijke fijn dat kamertje bijna af is :inlove: Foto? :mrgreen:

Tijger tim was in principe mooi op tijd, 40,1 was hij geboren :inlove: 3 uurtjes na de UD braken mijn vliezen :mrgreen: :lol:

Dus ben benieuwd wat dit kindje doet :shifty:

@tijgertje1982 wrote:

Marijke :

Leuk dat jullie al opschieten met Jesse zijn kamer. Gaat de baby dan naar Jesse zijn kamer ? En moeten jullie die ook nog opknappen ?

Alleen wat andere assecoires ophangen.. verder blijft het gewoon hetzelfde.. :)

Had ik hier trouwens al verteld dat J sinds anderhalve week loopt? :dance:

Aaah, wat schattig Marijk.e :inlove:

Dat wordt rennen :mrgreen:

Ik heb de teunisbloemolie bij de DA vandaan (eigen merk), toevallig zit dat bij ons in 't winkelcentrumpje. Volgende keer maar bij de KV halen.

Mama_Chantal, hier ook beebje bij ons op de kamer wanneer er een beebje bij komt. Vond het ook ideaal met de BV en ook erg prettig voor mijn eigen gemoedstoestand.

Spannend dat het nu ieder moment kan gebeuren :inlove:

Tijgertje, zoveel tips, maar welke is de goede, voor 't slaapprobleem van Fleurtje? Ik hoop dat er snel verbetering komt.

how is the rest???

Hier redelijk… hoofdpijn, en de hele dag al was bluh op de maag. Zal ook wel verkouden worden, aangezien alle mannen hier snotterig zijn.

Tycho zijn buikpijn en diarree wil ook niet echt over gaan. Jesse had vandaag weer wat hardere ontlasting. Misschien toch maar ff de HA bellen voor Tycho, morgen.

Ik heb vandaag voor de verandering maar weer eens getest :shifty: :oops: :roll: zit nu op dag 38. Maar het streepje was weer zo licht dat ik ervan overtuigd ben dat het een indroog streepje is waar de ‘echte’ moet komen te staan. Ik test me echt suf… de 2 v E 5,- zijn er ook alweer doorheen :oops:

Puur omdat ik me zo belabbert voel de laatste week. We wachten nog maar ff mijn langste cyclus af (41 dagen). Kijk dan wel weer. Heb nog 1 stripje en 3 digitale van CB. Die ga ik niet zomaar ff doen.

meiden, fijne avond!

Ik ga nog ff struinen en dan vroeg op bed. Hoofdpijn…

Ja, mocht de borstvoeding hier zo makkelijk gaan dat baby gewoon bij me in bed kan drinken, dan komt baby de eerste tijd misschien ook wel bij ons op de kamer. Bij J ging ik altijd beneden op de bank zitten, omdat op bed echt niet wilde. Dus ja, dan maakt het wat dat betreft niet zoveel uit waar die slaapt natuurlijk. We hadden trouwens sowieso wel een hele fijna babyfoon waarbij we elk zuchtje hoorden (gewoon continu signaal, niet dat ie pas aansloeg bij geluid).

Jeetje memmie, het gaat wel raar met die cyclus van jou he? Pfff, ik hoop het zo voor je, maar hoop ook zo dat je straks niet te erg teleurgesteld wordt… :pray:

En ja, die stapjes zijn inderdaad echt zoooo schattig! :inlove:

Maar ik zie nu nog niet dat ik er meer achteraan zou moeten rennen…? :think: Ik bedoel, zo hard als die jongen kan kruipen, kan ie nooit lopen volgens mij… :wink:

Marijke Wat leuk dat Jesse al loopt ! :clap:

Is voor jou misschien ook een kleine verlichting straks met beebje erbij.

Memmie Balen van je cyclus en dat je dan zo voor gek word gehouden. :hug: Ik zou alleen niet veel gaan testen. Ik zou gewoon even je langste cyclus aanhouden en als er daarna nog niks is , gaan testen. Het maakt je misschien onzeker als je zoveel test en het kost een hoop geld ( ik snap wel dat je graag wil weten hoe je ervoor staat ) :hug:

Inderdaad zoveel tips over slapen. Maar gewoon proberen en misschien zit er 1 tussen die wel werkt.

Vanmiddag heeft ze haar dutje in haar eigen bedje gedaan ( 1.15 uur) :dance:

@tijgertje1982 wrote:

Vanmiddag heeft ze haar dutje in haar eigen bedje gedaan ( 1.15 uur) :dance:

:dance:

Ik zie trouwens vooralsnog nog niet zoveel verschil in een lopend en kruipend kindje eigenlijk. Ik bedoel… J kroop ook altijd overal wel heen waar ik zei dat ie heen moest kruipen… dus ach, of ie dat dan loopt of kruipt maakt niet zoveel uit toch?

Neemt niet weg dat ik het super leuk vind dat ie loopt, zo schattig die wankele stapjes… ben echt héééél trots!! :inlove:

Liep T.im nou eigenlijk al, Chantal? Hoe was dat ook alweer? :think:

Wow wat knap van J.esse dat hij al loopt :clap: :inlove: :dance:

Schattig he! :inlove:

Nee tim loopt nog niet echt los, hij kan t wel en doet t veel, maar loopt wel al heeeelee tijd overal achteraan, stoelen speeltjes enzo en losse stapjes zetten gaan ook super goed, totaal niet wankel, maar zelf loslopen, :snooty: :doh:

Ik zou dat wel erg handig vinden, hoef ik niet zover te bukken :silenced: :lol:

He bah memmie, beterschap met je ziekenboeg :hug: :-

Pff je maakt t wel spannend al kan ik me voorstellen dat je voor jezelf nu blijft denken dat ie negatief blijft, hadikook altijd :hug:

Hoop dat ie positief wordt :pray: :hug: :-

En ja hier ook voor de gemoedstoestand beebje op de kamer :inlove:

Beebje heeft ej ook zolang gehoord en dan meteen helemaal niet :snooty: En ik kan beebje ook zeker nog niet zover van mevandaan hebben, heb hem ook al zolang zo dicht bij me :inlove: :oops:

Oh tijger wat super dat ze smiddags haar dut in haar eigen bed heeft gedaan! :dance: :dance: :thumbup:

Ja en al die tips, t is inderdaad kijken wat je t beste bij jullie en bij fleur vind passen en uitproberen, je weet t geeoon niet, ik was ook ten einde raad en probeerde vanalles uit :slight_smile: