*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 20 ***

Haha, op die echofoto’s stond geen nub hoor :wink:

De echofoto’s van dit keer zijn niet supergoed :shifty:

Wel lief een voetje en een beentje.

Dan nog een foto van het geslacht en een foto van helemaal (maar die is niet heel scherp helaas)

Jammer dat de echo’s niet zo mooi geworden zijn.

Krijg je nu met 20 weken ook nog een echo ?

Zo ja dan maar hopen dat die plaatjes mooier zijn…

Ik duik er nu lekker in.

Fleur ligt gelukkig al op 1 oor , maar voor hoe lang ??

:-*

Voor normale begrippen zijn ze prima hoor. Maar ik ben natuurlijk verwend met het supersonische apparaat van de gynaecoloog :wink:

Stress he als je kind zo moeilijk slaapt. Wij lopen al 2 jaar op eieren.

BIB

Kc fijn dat je toch nog redelijke echoplaatjes hebt meegekregen, hihi ja ik herken dat wel, bij Tim was ik ook aardig verwend met goede plaatjes en dit kindje laat zich helaas niet zo makkelijk vastleggen :frowning:

Maar hopelijk krijg je met 20 wkn nog heeeeele mooie plaatjes mee al gaat t natuurlijk als eerste om de gezondheid :-*

Balen dat jullie nog zo’n moeite hebben met t slapen.

Hier mag ik toch niet meer klagen wbt het slapen, we leggen Tim nu op bed en lopen weg en binnen paar minuten, soms meteen, slaapt hij al. Hij wordt wel nog iedere nacht keertje wakker, dan geef ik een kus leg hem neer en ga weer weg, soms huilt ie dan nog btje maar al vrij snel slaapt ie weer. Haal hem pas na 7en uit bed, dus meestal slaapt ie nu zkr van 7 tot 7 minimaal :dance: :inlove: Pff wat is dat toch een opluchting hoe t nu gaat :thumbup:

Tja straks kan ik moeilijk beebje in bed voeden terwijl Tim naast me ligt :shifty: :doh:

Wat fijn dat het net op tijd goed gaat met slapen, Chantal! :thumbup:

Hier gelukkig ook nog steeds. Half 8, 8 uur erin… en 8 uur er weer uit. Af en toe moet ik er wel eens even heen om hem zijn speentje te geven ofzo, maar dan is het meestal ook weer goed en mag ik weer verder slapen. Gelukkig maar, want anders vind ik het maar zwaar zo in de zwangerschap en straks met baby…

Hoe gaat het bij jullie nu dan, KC? Laatst sliep ze toch ineens even door, of was C dat niet? :think:

Anyway, dames, ik heb nieuws van Miek! En gelukkig goed nieuws!! :dance:

Vanochtend even met haar gesproken en ze is nu 17 weken zwanger! :inlove:

Ze was hier een tijdje niet geweest omdat ze het nogal moeilijk had met haar miskramen en erg angstig was… en omdat het hier toch nogal rustig was… maar ze zou binnenkort weer even komen buurten! :thumbup:

Oh, wat 'n goed nieuws! :dance:

Ik zag haar banner idd voorbij komen toen ik naar berichten van KC zocht :wink:

Fijn dat alles (nog steeds) goed is :inlove:

Marij.ke, fijn dat Jesse zo lekker slaapt! Hopelijk houdt hij dat vast wanneer de beeb er is.

Chantal, fijn dat jullie Ti.m het 's nachts nu ook goed doet :thumbup: Ook voor jullie hopen dat het zo blijft.

KC, jammer dat de plaatjes niet heel scherp zijn. Zijn nullie inmiddels aan het idee gewend? Je vertelde dat je toch ff weer moest omschakelen.

Hier alle ok. Jesse is weer eens erg verkouden. Ging na 't kuurtje erg goed 2 weken en nu is het weer :thumbdown: . De mannetjes zijn ook al ruim een week wat aan de dunne… De ene dag meer dan de andere, maar 't blijft dun. Tycho klaagt over buikpijn en moet kort daarna weer naar de wc. Verder zijn ze niet ziek, eten wel normaal. FF aankijken nog en anders ff bellen voor advies.

Zelf heb ik vandaag weer behoorlijk gevoelige (.)(.). Geen idee waar het nu van komt. m’n Lijf is deze hele cyclus al vreemd. (zwanger ben ik niet :wink: )

Sproet, hoe gaat het daar? Krijg je inmiddels al wat meer nachtrust?

Tijgertje, how are you today?

en de rest die ik ‘vergeten’ ben?

:-*

Shit… even ego… maar ik had ivm familiegeschiedenis cholesterol laten prikken… en het is echt veel te hoog… zodanig dat ik na de bevalling direct een afspraak moet maken met de huisarts. Zal in elk geval een levenslang dieet worden…

Ben er heel erg van geschrokken… :cry:

Oh dat is balen Tierr :? En nu tijdens je zwangerschap?

Wat een goed nieuws van Miek :dance: We lopen gelijk dus!

Hoop dat ze snel komt updaten hoor.

Het heerst nogal he memmie, hoop dat ze snel weer helemaal beter zijn.

Wat lekker dat ze allemaal beter slapen (behalve Fleur).

Wij hebben C’s bedje verplaatst om alvast plaats te maken voor het grote bed en sindsdien slaapt ze beter :shifty: De meeste nachten tot 5 of 6 uur, vroeg, maar ons hoor je niet klagen. Beter dan 3 uur 's nachts.

En ja, ik ben zeker al aan het idee gewend. Het voelt gewoon ‘goed’ en natuurlijk. Heel vreemd, vriend zei gisteren tegen me dat het was alsof ik aanvoelde dat het NUB-geslacht niet klopte en daarom ook perse die geslachtsbepaling wilde.

Chantal Lekker dat Tim nu beter slaapt.

Wat een leuk nieuws van Miek !!! En dat het nu wel goed gaat.

KC Ik zou al blij zijn als Fleur tot 5 wil slapen, het is wel vroeg, maar dan kan ik in ieder geval ook tenminste 5 uurtjes rust pakken.

Marijke : Das even schrikken van je te hoge cholesterol :hug:

Memmie Balen dat je mannetjes weer een beetje ziek zijn :hug:

Even een knuffel voor jou vanwege je maffe cyclus en de klachtjes die er bij komen.

Sproet, Newbe , Heske hoe is met jullie en jullie kindjes ?

Hoe gaat het nu met andere Miek en Livia ??

Ik zat er gister echt even doorheen. Heb gewoon staan huilen in de bijkeuken. Fleur was alleen maar aan het huilen en krijsen en wilde gewoon niet in de box, niet in de loopauto, niet kruipen en niet slapen. Ze had een schone broek gehad en een fles, ook dat hielp niks. Uiteindelijk is ze om 22.10 uur in slaap gevallen en heb ik haar in haar eigen bedje gelegd. Dat duurde helaas maar 1,5 uur en toen was ze weer klaar wakker. Ze wilde zelfs niet meer tussen ons in slapen en begon gewoon over het bed te kruipen.

Ik heb nu voor morgen een afspraak bij de huisarts staan en kijken of zij me tips kan geven hoe ik dit iets op kan lossen…

Marijk.e wat een schrik, een veel te hoge cholesterol :hug:

Kun je dat ‘gewoon’ bij de ha aanvragen? Ik heb eigenlijk geen idee of mijn chol. te hoog is of niet. Aangezien ik (veeeel) te zwaar ben, zal het vast ook aan de hoge kant zijn.

Gezellig KC, Miek even ver als jij. Hopelijk komt ze snel weer gezellig mee kletsen.

Hier nog steeds gevoelige borsten… geeft me stiekem wel een beetje hoop, terwijl mijn gezonde verstand eigenlijk wel weet dat het deze ronde praktisch onmogelijk ‘raak’ kan zijn :oops:

Heb trouwens CB zwangerschapstesten goedkoop gescoord :thumbup: Nu met een 50% kortingssticker. 3 digitale testen (niet zwanger/zwanger) voor E10,- Heb nog nooit zulke luxe testen gehad :lol: Hopelijk brengen ze me snel goed nieuws :wink: Zal eerst simpele gebruiken en als ik een 2e streepje spot, nog zo eentje erachteraan doen (of bij een twijfelgeval).

Meiden, fijne avond en sweet dreams voor straks! :-*

@Memmie wrote:

Marijk.e wat een schrik, een veel te hoge cholesterol :hug:

Kun je dat ‘gewoon’ bij de ha aanvragen? Ik heb eigenlijk geen idee of mijn chol. te hoog is of niet. Aangezien ik (veeeel) te zwaar ben, zal het vast ook aan de hoge kant zijn.

Ligt een beetje aan hoe makkelijk je huisarts is, denk ik.
Ik heb het op aanraden van de cardioloog van mijn vader laten doen. Die had dat geadviseerd, dus toen heb ik de huisarts gebeld en het aan de assistente gevraagd en die heeft gewoon een briefje meegegeven.

Jeetje tijger, heavy hoor.. ik weet nog heel goed hoe ontzettend frustrerend het is als je kind continu huilt.. :hug: Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt! :thumbup:

We zijn ook erg blij met 5 uur Tijgertje :wink: Dat zijn we al niet gewend en is dus behoorlijke verwennerij.

Wat vervelend dat F. zo huilt :frowning: Goed dat je naar de ha gaat. Laat haar oortjes maar even nakijken meteen.

Memmie, goede deal zeg :thumbup: Hoop dat je er snel een mag gebruiken.

BIB

Tijgertje, helemaal jouw berichtje gemist gisteren… :oops:

Meis, wat vreselijk vermoeiend dat Fleur zo moeilijk slaapt en zoveel huilt… :hug: Ik weet zelf maar al te goed hoe je er dan doorheen kan zitten (als ik aan die tijd terug denk… dan vraag ik me ook wel eens af of we wel voor een 3e moeten gaan :oops: )

Goed dat je een afspraak bij de ha hebt gemaakt :thumbup: Lichamelijk alles uitsluiten.

Heb je Fleur d’r bedje al eens verschoven/verplaatst?

Dat KAN helpen, hoe gek ook.

Of een stukje koper onder het bedje leggen, ivm aardstralen. Heb ik eens gelezen dat het bij een paar heel erg goed heeft geholpen?

Osteopaat oid bezocht? Sterkte meis!

Verder ff geen nieuws. Fijne dag allemaal! :-*

Dank je Memmie voor de tips.

Het bedje hebben we nog niet verschoven omdat er op haar kamertje heel weinig ruimte is.

Ik ben een beetje blij ! Ze heeft vannacht 5 uurtjes in haar eigen bedje bij ons op de kamer geslapen :dance: Ik heb haar er slapend ingelegd na de laatste fles. Daarna is ze wakker geworden, bij ons geslapen, vanmorgen om half 7 weer in haar eigen bedje gelegd en om 8 uur sliep ze nog, toen heb ik haar helaas wakker moeten maken omdat we naar de huisarts moesten. Nu maar hopen dat het niet eenmalig was.

Ben vandaag bij de huisarts geweest. Het huilen heeft met haar temperament te maken. Nu moet ik haar gewoon 5 minuten laten huilen en dan steeds opbouwen.

Het slapen is gebeurd in de aanmaak. Toen heeft ze iets niet “meegekregen” en heeft ze dus weinig slaap nodig. De ene baby slaapt veel en de andere weinig. Veel wijzer ben ik dus niet geworden van het huisarten bezoek…

Hoe bedoel je ‘in de aanmaak’.

Dat advies kreeg ik ook, 5 min, dan 10, 15 etc. Maar op een gegeven moment was ze na 2 uur nog aan het huilen en helemaal overstuur enzo :?

Hoop dat het voor F. wel werkt.

BIB

KC dat zei de arts in de aanmaak. Dat is dus waarschijnlijk al in mijn buik bepaald toen zei aan het groeien was. Anders weet ik ook niet wat ze er mee bedoeld.

Ik vind het lang laten huilen zo zielig, want ze raakt inderdaad overstuur en staat dan echt te snikken en te kokhalzen…

Vanmorgen heeft ze van 7.15 tot 9.50 uur in haar eigen bedje geslapen en toen kon ik beneden even op mijn gemak in alle rust schoonmaken…

Nu ligt ze bij oma al vanaf 12.50 uur te slapen en ze is nog niet wakker…( in het bedje boven )

( ik ben net met oma boodschappen wezen doen en opa wilde wel even op Fleur passen )

Zondag gaan we haar bedje bij ons van de kamer halen en weer bij haar op de kamer zetten. Ben benieuwd hoe ze dan gaat reageren of ze dan wel wil slapen …

He marijke wat schrikke zeg! :hug:

:think: Tijger, mja zo kun je er ook een naampje aan geven :hug:

Hopelijk gaat t snel beter! Ik dacht dat we met tim ook nooit meer ging doorslapen en al zkr niet in zijn eigen bedje, die sliep dus echt bij ons in bed hele nachten :zzz: En kijk nu! :dance: Dus er is hoop :-

Ik ben bij Tim ook begonne met die paar minuten methode, maar t was zo slopend hem weer neer te leggen en meteen weer zien opstaan helemaal overstuur! Precies dat overtuur zoals jij dsr beschrijft :cry: Argh hartverscheurend :hug: :-
We hebben t toen 2? Weekjes gelaten voor wat t was omdat ik ook twijfelde of hij op dat mmoment weer last had van een verkoudheid of tandjes waardoor hij veel huilend wakker werd.

Later dus weer geprobeerd en dat werkte wel, alleen meteen met 10 min begonnen, iedere 10 minuten legde ik hem terug met een kus en een aai over zijn bol tot hij rustig was. Helaas in t begin natuurlijk meteen weer krijsen als je wegliep maar uiteindelijk gaf hij toe en ging liggen en uiteindelijk dus snikkend in slaap vallen :cry:

Maar nu dus niet meer zolang huilen, soms , zoals vandaag, huilt hij niet eens meer als ik op onze slaapkamer de babyfoon pak en ligt ie dus nog lekker in bedje evalt erna vrij snel in slaap :thumbup:

:think: Hmzz nu is t meer mijn verhaal geworden dan advies of iets voor jou :oops: :-

Kc heb je t je fam al verteld? :angel: :mrgreen: :lol:

Oh ja nu je t geslacht weet, prenatal heeft 20% korting op kleertjes :inlove:

Memmie leuk voor zo’n prijsje zulke testen :thumbup: Hopelijk snel allemaal positieve :pray: :-