*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 20 ***

Ik zou het toch liever omgedraaid willen hebben. Stel het is gewoon vruchtwater, dan heb je voor niks die smerige suikertest gehad. Mij niet gezien :sick: Ik heb ook wel een heel erge ‘proof it’ instelling hoor en ben dan ook blij dat ik bij de gyn loop :oops:

Ik moet volgende week weer. Las in mijn boekje van C. terug dat ze met deze termijn (16 weken) toen een beentje gemeten hebben. Hoop dat ze dat nu weer gaan doen. En dat ik om het geslacht kan vragen. Ik wil shoppen shoppen shoppen!

Haha, mjah, had ook liever een echo gehad dan die smerige suikertest… :wink:

Maargoed…

Hoop dat het een mooie echo wordt volgende week! Ga je ook vertellen wat het geslacht is of houd je het geheim?

Ik ga het wel vertellen hoor dit keer.

Ik weet alleen niet of ik er volgende week achter kom. Tis natuurlijk alleen maar een echo om te controleren of baby nog leeft en groeit. Vorige keer hebben ze niet gekeken met deze termijn. Ik overweeg nog een geslachtsbepaling.

Merk dat een 2e zwangerschap toch anders is. Ben er veel minder mee bezig en heb ook nog veel minder al geregeld enzo. Heb ook nog helemaal niks gekocht.

Ja, vind je het heel anders?

Ik vind het wel meevallen. Vond de eerste weken even rampzalig, wat duurden die lang… :roll: Nu gaat het wel een stukje sneller dan de eerste keer… en ik weet ook minder precies wat er elke week gebeurt en hoe groot baby is enzo. Maar ik zit wel heel bewust tijden naar mijn buik te kijken enzo… :inlove: En heb ook al best aardig wat gekocht. :slight_smile:

Nou dat dus, dat ik niet precies weet hoe groot het is enzo. Moet echt bewust in de boeken kijken. Die ik al had en nu dus ook niet gekocht heb.

En vorige keer kochten we met 18 weken de babykamer (en hadden we al meerdere babywinkels gehad, nu zijn we er nog niet geweest en een babykamer hebben we al). Nu heb ik nog niet eens ingeschreven voor kraamzorg :oops: Ben van de week zwangerschapskleding gaan kopen, omdat het wel moest. Vorige keer vond ik het wel leuk om dat te doen (de eerste keer, ik kwam er al snel achter dat zwangerschapskleding over het algemeen lelijk is).

Beetje lastig uitleggen, maar het komt denk ik omdat we het al meegemaakt hebben. Vorige keer was ook veel spannender natuurlijk met die bloedingen. Als ik het geslacht weet ga ik wel dingen kopen hoor :smiley: Ik hou wel van shoppen :angel:

Memmie, kom je nog online vandaag met nieuws…

hi :mrgreen:

Ik kom wel online, maar heb geen nieuw nieuws.

Het KAN gewoon echt niet in mijn ogen. En nee, ik krijg het niet op de foto, zo licht is het (als het er al is :shifty: ).

Vast een eisprong in’t verschiet, kun je ook last van je (.)(.) van hebben. EN dat kribige komt vast van mijn ‘dieet’, zit aan de shakes :roll:

'k Ga er helemaal vanuit dat mij eitje nog moet komen. We zullen 't zien met de ovu-testjes. 'k Loop me gek te maken om iets practisch onmogelijks.

En of ik het leuk zou vinden… JA! Maar zou het ook wel weer even flink moeten laten bezinken. We zijn er nl nog steeds niet overuit of we daadwerkelijk voor een 3e wondertje gaan… We hebben natuurlijk hele pittige jaren gehad en het is nu eindelijk wat rustiger. Wat als… Wat als… wat als… :roll:

De wens is er overigens wel bij beide. En als Merijn zegt we gaan ervoor dan gaan we ook!

We wachten dus maar rustig af!

Lief dat jullie zo meeleven :-*

Memmie, veel plezier bij de januaristoppers :wink: :pray:

:lol: heb je me daar inmiddels gespot?

Idd, de kogel is door de kerk :dance:

We hebben vanavond besloten om voor ons 3e/laatste kindje te gaan :inlove:

We willen het beide heel graag en konden beide eigenlijk geen tegens bedenken, dusss…

Nu afwachten hoe mijn cyclus zal zijn… dag 24 en nog geen ei gespot :?

Morgen foliumzuur halen :mrgreen:

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: spannennnnndddd!!!

Hoe is’t met iedereen?

Ik heb vandaag samen met mijn zussie alvast mijn verjaardag gevierd (morgen 31). We hebben een gezellige dag gehad. Lekker druk, maar erg gezellig. De kids (6) waren erg lief allemaal.

:-*

'k Ga nog even lekker verder zwijmelen en dromen :inlove:

Memmie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! :-

En jee, wat een cadeau van Merijn: klussen voor nog een kindje! :inlove:

Heb je uiteindelijk ook nog een test gedaan trouwens?

Hee, en ben je eigenlijk al bij je nieuwe baan begonnen? Ben het even helemaal kwijt.

En nog iets wat ik kwijt ben: je mobiele nummer. :wall:

Mijn telefoon heeft het begeven en hij stond dus alleen op mijn telefoon en niet op de simkaart… kwam ik achter toen ik je per sms wilde feliciteren… Kun je hem ff pb-en?

Goede nieuws: ik mag nu legaal een nieuwe telefoon kopen, haha! En ik deed het altijd met van die goedkope dingen (gratis bij de ING enzo) maar ik neem nu een mooie smartphone met abo met internet! :mrgreen:

Verder vraag ik me af of ik me ziek ga melden op het werk voor morgen… ik voel me echt reuze waardeloos. Continu een ontzettend gespannen harde buik en daardoor ook direct zo’n zwaar benauwd gevoel… :? Kan niet eens normaal met J de trap op komen.

Maar vind het ook zo l
llig om er alweer zo vroeg uit te liggen. Zeker nu ik net een week op een andere groep werk…

Memmie Gefeliciteerd en wat leuk dat jullie toch voor een 3e gaan.

Maar de test was dus niks en je ben nu ongi geworden ?

Marijke Balen dat je je niet helemaal lekker voelt. Wel aan je zelf en de baby denken he…

Hier druk bezig met de tuin aan het veranderen.

En Fleur heeft vannacht aan 1stuk 4 uurtjes in haar eigen bedje geslapen :dance:

THNX :-

Ja, Ik kreeg gisteren een heerlijke massage onder kaarslicht :inlove:

Had me even lekker gedouched en toen ik de badkamer uitkwam stond Merijn daar wenkend met zijn vinger. Kom ik de slaapkamer binnen, allemaal kaarsjes een grote handdoek op bed en lekkere massage olie. Heerlijk…

en van 't een kwam 't ander… :oops: en jah… daar was dan weer het condoom… wat doen we? beide konden we geen 2 dingen noemen waarom niet, dus weg ermee :mrgreen:

Heb nog steeds geen ei gespot en zit inmiddels op dag 25. Heb ook weer een zw test gedaan (4 inmiddels :oops: ) en daar zie ik nu praktisch niks meer op. Heb zeker 1 gehad waarvan zelfs Merijn een heeeel licht 2e streepje zag. Nog 1 die erg licht was, maar als het echt om een zwangerschap zou gaan dan had het streepje inmiddels wel iets donkerder moeten kleuren. Vandaag zag ik zelf ook geen 2e streepje meer. Vals alarm dus. Nu er lekker ongedwongen echt voor een 3e wondertje gaan :inlove:

Ik PB je mijn mob nr zo wel ff!

Zo, zo! een smartphone nog wel :dance: Lijkt mij ook wel wat, maar ergens hecht ik er ook geen waarde aan. Heb altijd afdankertjes. Heb nu een hele oude van mijn zussie.

Gewoon bellen meis, als jij je niet goed voelt! Het gaat tenslotte om jou EN je beebje in je buik! Die 4 a 5 weekjes eerder…

Van mijn nieuwe werk heb ik nog niks gehoord… :?

Erg slordig… Ik zou afgelopen week te horen krijgen wanneer ik langs kon komen om het contract te tekenen en kleren te passen, maar niks… :roll: Deze week er zelf maar achteraan!

Sproetje, hoe gaat het bij jou? De nachten nog steeds zo knudde?

KC, ik was bij de 2e net zo in de wolken als bij de eerste :inlove: Jammer dat jij het (nog) niet zo voelt. Misschien komt dat wel wanneer je los kunt gaan om te shoppen na de geslachtsbepaling. Leuk dat wij het ook mogen weten. Ik ben nl helemaal niet nieuwsgierig :liar:

Hoe is het met C’tje?

Chantal, hoe is het met jou? Het einde is bij jou echt al in zicht! Kijk je naar de bevalling uit of kijk je er erg tegenop?

Tijgertje, druk aan het zoeken naar werk? Hoe is het met jou en Fleurtje?

Newbe, hoe is het bij jullie? De mannetjes inmiddels weer helemaal gezond? En hoe doet R. het? Kom je nog een beetje aan dingen voor jezelf toe?

Niemand nog van Miek gehoord??? Ze is zo plotseling ‘verdwenen’… :frowning:

Miek, geef 'n teken van leven aub :-

en de rest (als ik nog iemand vergeten ben)???

:-*

Haha, lief van Merijn zeg! Heerlijk zo’n romantische vent! :inlove:

Ik vind het echt zo erg, maar mijn libido is echt gewoon wég op het moment… :oops:

Sja, een smartphone. Normaal hecht ik er ook absoluut geen waarde aan eigenlijk, maar het lijkt me zo leuk om straks vanuit het ziekenhuis (ik ga maar uit van een keizersnee, dan kan het altijd meevallen) ook lekker een beetje kan internetten enzo… :roll: En sja, daar heb je een smartphone voor nodig, haha.

Wat l*llig van je nieuwe werk zeg… :wall:

Jammer dat er op de testen nu niks meer te zien is. Toch cyclus wat van slag waarschijnlijk… nu maar hopen dat het snel weer normaal is, en dan… :pray:

He memmie gefeliciteeerd! :inlove: :dance: :-

En definitief voor een 3e wondertje :inlove: Spannend weer :-

Tierr, ik zou voor jezelf ne beebje kiezen, ik dacht ook ach die par weekjes zing ik wel uit, maar leverde wel een groeiachterstand op en een zwaar vermoeide mama plus dat ik alsnog deels thuis kwam te zitten :wall:

Nee ik heb ook niets meer van miek gehoord :frowning:

Ze reageert nergens meer op, geen enkel van mijn berichtjes/smsjes of mails :cry: :frowning: Hoop dat alles wel goed gaat :pray:

Hier gaat t verder wel goed, nog maar 4/5 dagen en dan mag ik thuis bevallen :shock: :dance: Ben wel blij als we die grens weer gehad hebben want t is redelijk vaak onrustig :shifty:

Memmie of ik tegen de bevalling opzie of niet? :think:

Ja ik denk wel dat ik er tegenop zie, ik heb Tim nu die opgevangen moet worden, weet hoe t voelt, vond t reuze meevallen maar weet nu ik de voorweeen weer heb hoe heftig t kan zijn… :shifty:

En ben zoooooow bang voor complicaties en alsnog naar ziekenhuis moeten ofzo :wall:

Verder kijk ik gigantisch uit naar de eerste momenten met kindje, bij me, aan de borst, eerste kennismaking met grote broer :inlove: Ben zioooo benieuwd wat Tim ervan vind!!

Gelukkig heeft ie ineens uit t niets “aai” geleerd en aait ie ook voorzichtig :mrgreen: Wel eerrrug handig met beebje die voorzichtig behandeld moet worden :mrgreen:

Tijger fijn dat fleur in dr eigen bedje heeft geslapen.

We zijn nu bezig met tim op bed leggen en weer meteen weg te lopen, grote drama en verdriet , maar zo nu en dan lijkt t zijn vruchten af te werpen en slaaapt hij al voordat ik beneden ben :shock: Of binnen 10 minuten dus zonder er nog keer heen te lopen :clap: :inlove:

Maar lang niet altijd en helaas wordt hij de afgelopen nachten om 1 uur alweer wakker om bij ons te liggen :shock: Mja das nou ook weer niet de bedoeling :lol: :lol: :roll: :lol: Maarja kan hoogzwanger nu niet hem weer terug leggen en wachten tot ie iets rustig is om weg te lopen, ben dan ook gesloopt :shifty: Dus we zien wel hoe dit gaat lopen.

Komende donderdag weer CB dus ben benieuwd wat die ervan zeggen en vooral hoe t met zijn ontikkelingen en groei staat :inlove:

Oh ja en afgelopen donderdag weer goedgekeurd bij de vk. Hoef over 2 (ondertussen 1,5) week pas terug :dance: :mrgreen: Ze hadden geen plek meer deze week :lol:

We hebben trouwens gister die duobuggy van Kees opgehaald. Zag er netjes uit, makkelijk in te klappen en alles erbij. En we krijgen hem van mijn ouders! :slight_smile:

Chantal Gelukkig dat het nu beter gaat om Tim op bed te leggen.

Word dus een paar daagjes spannend voor je tot aan de 37 weken.

Mooi dat Tim al geleerd heeft om zachtjes te doen.

Marijke wat leuk dat je de wagen heb gekregen en wel mooi dat het allemaal makkelijk gaat met inklappen.

Memmie dat was een leuke verrassing van Merijn !

Hier nog steeds geen werk. Overal waar ik vraag hebben ze niet niemand nodig of ze zoeken iemand voor voor fulltime terwijl ik maar 18 uur nodig heb.

Fleur doet het goed. Ze heeft nu 4 tandjes en de 5e is op komst zag ik vanmorgen. Ze kruipt heerlijk door het huis heen en stapt al in haar eentje rond de tafel , kast en bank.

Ooh memmie wat leuk zeg dat jullie er helemaal voor gaan!

Tierr, vervelend zeg dat je je zo rot voelt. Misschien vandaag maar lekker slapen met J. samen en even bijkomen. Mss helpt het.

Met C. gaat het goed. Ze heeft zowaar al 2 nachten doorgeslapen. De eerste nacht van middennacht tot 6 uur en vanmorgen ook tot 6 uur. Hoera, ze is natuurlijk nog pas 2 jaar en 1,5 maand :lol:, dus ze is er vroeg bij met doorslapen :mrgreen:

We vragen ons af of het te maken heeft met dat haar bed weer ergens anders staat. We wilden haar grote bed gaan neerzetten en hebben daarom haar ledikantje verplaatst, maar er zit een beschadiging op het grote bed, dus het staat nog niet.

Enne, ik ben wel enorm blij met deze baby hoor :eh:

Hebben jullie dat dan niet, voor baby2 hoef je toch veel minder te regelen.

Alle hardware is er al. Hoef nu niet weken achter elkaar babyzaken af te lopen op zoek naar de leukste meubeltjes en andere zooi die je nodig hebt.

Ik weet nu ook veel beter waar ik kleding naar mijn smaak kan vinden, dus dat bestel ik tzt allemaal lekker online en niet bij de prenatal. En dat maakt dat ik er toch minder mee bezig ben dan bij C. En vorige keer zat ik de eerste 17 weken echt alleen maar thuis, mocht nog geen boodschapje doen. Nu is dat ook heel anders natuurlijk.

Hoe solliciteer je Tijgertje? Bel je, sta je ingeschreven bij een uitzendbureau, stuur je brieven? En ben je bereid evt iets meer te werken, dat vergroot je kansen ook, bijv 24 uur?

Ik bel meestal en stuur brieven (per mail), levert tot nu toe ook nog niks op. Moet de 23e naar het UWV, ben benieuwd wat ze zeggen. In principe moet ik dan alles accepteren wat ze aanbieden, dus ben benieuwd waar ze mee komen.

Hee, ik had je bericht net gemist, Chantal…

@mama_chantal wrote:

Tierr, ik zou voor jezelf ne beebje kiezen, ik dacht ook ach die par weekjes zing ik wel uit, maar leverde wel een groeiachterstand op en een zwaar vermoeide mama plus dat ik alsnog deels thuis kwam te zitten :wall:

Nou, voor een groeiachterstand hoef ik niet bang te zijn, haha.
Baarmoeder dus te groot. Maarja, dat is waarschijnlijk ook juist de reden dat ik nu weer veel last heb van harde buiken enzo. Ik weet vandaag echt niet zo goed hoe ik de dag door moet komen. De ergste harde buik en benauwdheid zijn nu wat afgezakt maar ik voel me zo ontzettend moe dat ik me de hele tijd voel alsof ik in janken uit kan barsten...
En dat vind ik best wel jammer, wil zo graag alleen maar van de zwangerschap genieten. Maar man, wat ben ik nu moe. Nu heb ik ook geen goede nacht gehad (deels door J, deels door de zwangerschap), maar ik ben echt uitgeput... Verstop me elfs een beetje voor de buitenwereld op het moment, gewoon geen fut voor bezoek enzo..
Maar ik ben echt bang voor de reacties als ik afbel.. :?

Slapen als J slaapt doe ik dan trouwens weer niet, omdat ik gewoon echt geen rust in mijn kont heb, omdat er volgens mijn nesteldrang nog veel te veel moet gebeuren.. :wall:

Chantal, jeetje, al bijna 37 weken! :shock:
Ben ook benieuwd hoe het straks allemaal gaat bij jou... zeker omdat ik niet lang daarna hetzelfde mee mag maken, haha.

Fleur al een 5e tandje onderweg, jeetje! J heeft er nog steeds maar 4, haha. Balen dat je geen werk kan vinden zeg... :?

KC, wat goed joh dat C 2 nachten door heeft geslapen!! Hoop dat dat o blijft!

KC Wat goed dat C al twee nachtjes doorslaapt.

Wel balen dat je nu bijna alles aan moet nemen qua werk.

Ik ben tot nu toe gewoon een paar winkels binnen gelopen en gevraagd of ze personeel nodig hadden. Ik ben nu ook aan het kijken op vacaturenbank.nl.

Om eerlijk te zijn weet ik ook nog niet precies wat ik wil gaan doen.

Mijn eerste inschrijving verloopt op 17-02. Ik heb ook nog geen werkcoach. Sta wel ingeschreven op werk.nl…

Moet jij niet gemiddeld elke week een sollicitatie doen dan voor je ww?

Ik wel. De eerste 3 maanden krijg je om zelf wat te zoeken, daarna worden de UWV hulptroepen ingeschakeld en moet je alles accepteren wat ze je aanbieden. Met reisafstand van max 1,5 uur per enkele reis :roll: (ergens tussen Den Helder, Zwolle, de Belgische en Duitse grens dus in de praktijk vanaf hier) Ondertussen moet je ook zelf nog doorzoeken.

Jij hebt ook ww toch? Ik neem aan dat de regels toch overal hetzelfde zijn?

Ik moet er volgende week heen met de stapel brieven en mijn CV. Dan gaan ze kijken of ik dat wel goed heb gedaan, haha, heb een universitaire opleiding en kan heus wel een CV maken. Ze hebben ook sollicitatiecursussen. Dan moet je met andere werklozen rollenspellen doen en gesprekken nadoen :lol: Ik hoop daar onderuit te komen. Maar als je niet meewerkt met het UWV gaan ze je korten op je ww.