*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 20 ***

Kc wij hebben de reiswieg/kinderwagenbak, ooit gebruikt, altijd in de maxicosi vervoerd, en Tim viel zowat altijd in slaap als we weer met de auto weggingen hihi.

Maar die mila klinkt tzelfde als een kinderwagen :think: Dus zal eens googlen :stuck_out_tongue:

Nee wij hebben de opvang ook helemaal stopgezet, is net wat te duur 4 maanden bealen voor nop, en Tim had t altijd best moeilijk en bleef vaak kijken wie er in en uit gingen als hij daar was, speelde verder wel lief enzo maar heeft ook duidelijk moeilijk. En daarbijkomt dat we hem daarom ook niet meer naar de dreumesgroep hebben gebracht. Dus daar is hij niet net aan gewend ofzo. Ik weet ook nietof ik in april/mei werk vind en voor welke dagen ik dan opvang nodig heb, en kan t gewoon niet betalen opvang voor 2 kindjes op dagen datik vrij zou zijn :shifty:

Dus hopen dat ze straks plek hebben voor onze ukjes, maar er valt anders toch wel een mouw aan te passen tegen die tijd :slight_smile:

Ik vind t ook veel te moeilijk hem weg tebrengen en weer huilend achter te laten asl hij toch lekker bij mij thuis kan zijn :inlove:

Tier waar gaat J die andere dag heen? Ook naar een kdv? Of naar familie?

Blijft moeilijk he? :hug:

Nee dat begrijp ik, hier was t ook even aardig bij elkaar rapen, dus lang leve de eindejaarsuitkering en belastingteruggave die ik nog geregeld had anders had t ook echt niet gekund :shifty: En wil graag wat meer wandelen met beide ukjes dus dan is dit wel fijn.

T wordt hier dus wat vaker gebruikt dan 1 keer per week boodschappen doen, denk zowat iedere dag, dat maakt ook een groot verschi.

Nou, hartstikke mooi toch dat je het zo hebt kunnen regelen? :thumbup:

Hij zal hier ook wel vaker gebruikt worden dan 1 keer per week hoor… ben bijna alle dagen wel even een stukje te lopen, maar altijd maar kleine stukjes en dan gewoon vanuit huis. Ach, we zien wel hoe het bevalt. :slight_smile:

Enne, ik breng J morgen naar mijn schoonouders, die passen een aantal keer op, en mijn moeder komt ook een aantal keer oppassen. Dus in elk geval bekend. Maar dan nog vind ik het niet leuk… :oops:

Ben je je baan dan kwijt ofzo Chantal :think:?

Want als je je baan behoudt krijg je ook tijdens zwangerschapsverlof toch gewoon kinderopvangtoeslag?

Ik heb er niet zo’n moeite mee C. weg te brengen eigenlijk. Ik zie dat het goed voor haar is. Ik ging haar vanmiddag halen en ze liep echt heel zelfverzekerd rond. Dat heeft ze echt wel nodig, ze is heel rustig en in een andere omgeving altijd heel terughoudend. En daarbij ze genen waarbij het van belang is om wel van jongs af aan onder de mensen te komen :wink:

Baby hebben we ook net ingeschreven. Ondanks dat ik niet zeker weet of ik een baan heb dan. We zien dan wel of we de plaats accepteren of niet. Als we maar ingeschreven staan, de wachtlijsten zijn hier lang genoeg.

Tierr fijn dat jullie t zo hebben opgelost nu :thumbup:

Kc, ja heb geen verlenging gekregenOm de flauwe reden dat ik als tim heeel ziek was afgelopen jaar wel eens een dagje thuis bleef bij hem en hij dus echt onder de stressvlekken zat als ik niet bij hem bleef, stopte niet meer met huilen. Andere ziektedagen ving manlief op. Maar nu kreeg ik te horen dat werkgever niet dupe van moest zijn dat mijn kindjes wel eens ziek zijn en omdat ik straks 2 kindjes heb die ziek zijn en daarvoor thuis wil zijn, bla bla, moest er maar over nadenken of ik niet beter Voorlopig thuis kon blijven. Dus had ik gezegd dat t niet echt een optie is, zei ze; had je aan moeten denken voor je aan kinderen begon :shock: :silenced: :shifty: Maarjaaaaa he :shifty: dus ben in principe werkloos nu, maar mijn verlof begon toevallig 1-1 ivm t deels in de ziektewet zitten voor de extra rust voor de groei van t kindje. Dus geen idee of we uberhaupt nog recht erop hadden, maar neemt niet weg dat t nog steeds daarnaast een hoop geld is per maand.

En ben t helemaal met je eens, kdv is echt goed voor hem geweest qua ontwikkeling, maar blijf t wel erg moeilijk vinden hem weg te brengen vooral als ik hij dan weer huilend achterblijft, al krijgen ze hem altijd snel stil en speelt ie er verder heel lief enzo :thumbup: dus hij gaat ook wel weer terug hoor, maar vind t ook erg fijn hem om me heen te hebben, extra tijd samen, want straks moet ik toch weer aan t werk en hem weer extra veel missen :cry:

Oh zoo. Dat is balen zeg :?

En heb je nu ww, of nog wel net zwangerschapsverlof via je werkgever en daarna recht op ww?

Wat voor soort werk doe je en is daar snel weer wat in te vinden?

Dat had ik ook een beetje gemist, geloof ik, Chantal… jeetje, balen zeg…

Ook lekker l*llige reden… :hug:

Gaat lekker hier qua werk… :?

Ik heb beide kindjes ingeschreven bij de opvang per 1 januari 2013. Kunnen ze mooi samen gaan wennen en kan dan voor mij het normale leven weer beginnen… zal nog wel even lastig voor me worden, haha… maar inderdaad voor de kindjes ook wel goed! :thumbup:

Marijke en KC Wat goed dat jullie de kindjes nu al ingeschreven hebben op het KDV.

KC Hopen dat je kindje dan ook aangenomen word.

Marijke Is misschien inderdaad wel leuk als ze samen gaan, al zal de kleine spruit het nog niet helemaal bevatten, alleen Jesse zal het even wennen zijn…

Chantal Balen dat je geen werk hebt en wat een rare opmerking van dat mens. Je moet toch zelf weten of je kinderen wil of niet. Daar hoort een werkgever gewoon een beetje rekening mee te houden vind ik.

Ik heb via t uwv zowiezo zwverlof, omdat ik binnen 10 weken beval nadat ik werkloos ben geworden, dus dat scheelt :slight_smile:

Ik deed nu meer ict werk, hield me bezig met de intranet site van het O M en het plaatsen van berichten en vulde een andere projectsite aan.

Hiervoor deed ik adm. Maar wil liever t ict gebeuren blijven doen. Beviel me goed. Of er iets te vinden is weet ik niet, ga me dr nu in ieder geval even niet mee bezig houden, ben dr nog wel wat kapot van :frowning:

Ma.rijke je had niets gemist hoor, heb t niet gezegd :wink:

Wat goed dat je t kdv al geregeld hebt voor volgend jaar :thumbup:

Tijger, ja ze zei rare dingen, mijn broek zakte r vanaf (en ik had toevallig weeer eens een keer een broek aan :wink: :lol: )

Maar er zijn niet voor niets egelingen die ervoor zorgen dat je in dat soort gevallen thuis kunt zijn een dagje, zodat moeders blijven werken en niet massaal thuis blijven ( er zijn natuurlijk uitzonderingetjes zoals zijzelf die kindje doodziek achter kunne laten, maarja dat moet je kunne …)

Gisteren de groeiecho gehad, kindje ligt nog steeds en zelfs weer meer achter in groei. 1,5 /2 weken, werd nu geschat op 2280 gram en bij geboorte (40wkn) 3000 gram.

De vk geloofde haar eigen metingen niet, maar ze heeft wel 10 keer ieder dingetje opgemeten en kwam gewoon niet dichterbij, ja iedere keer die halve week maar niet een hele week ofzo. Ze voelde beeb ook zo heftig bewegen en zag wat ie deed en kon zich niet voorstellen dat hij zo klein is, maarja ik geloof t wel hoor :mrgreen: (bij T.im klopte ze ook…) Dan is die wat kleiner, hij is gegroeid dus dat is in ieder geval goed, maar waarschijnlijk dus niet zo’n grote beeb… Niets om zorgen over te maken dus :slight_smile:

Morgen heb ik de standaard controle weer.

Hmm Chantal, knap dat je er rustig onder kan blijven.

Stuurt ze je niet door naar de gyn, of valt het nog wel in de grafieken?

Moet aan C. denken (al was haar achterstand met 35 weken wel wat groter en bleef haar buik steken op 29 weken). Hoe was je bloeddruk? En krijg je niet nog een keer een groeiecho om te zien of er nog wel wat bij komt?

Al is 3 kilo met 40 weken best goed eigenlijk toch :think:

Wel fijn dat je die extra weken dan gewoon krijgt van het UWV en niet moet solliciteren voor die paar weken. Ik moet als ik niks vind tot mijn zwangerschapsverlof blijven solliciteren. Dat wordt nog een leuke grap :roll:

Nee t valt nog binnen de marges dus nietsom zorgen over te maken en indd 3 kilo is mooi gewicht…

Nee 1-1 zou mijn verlof 6 weken voor de uitgerekende datum ingaan en op 15-1 alsik 4 weken va te voren zou gaan. Maar aangezien ik deels ziekgemeld was ging die automtisch in 6 weken voor de UD. En dus 1-1 , precies mijn eerste werkloosheidsdag dus hoef ik niet te solliciteren enzo :wink:

Ooh dat is mooi, ze zien je al aankomen op een sollicitatiegesprek.

En helemaal mooi dat je je geen zorgen hoeft te maken om baby. Hoeveel woog T. dan? Ik was zelf ook nog geen 3 kilo en mijn moeder was bijna een week over tijd van mij. Maatje 50 kopen maar dan iig. Noppies ofzo in maat 50, dat valt wel mooi bij 3 kilo. Imps&Elfs trouwens ook.

Hay Meiden!

Ik kom ook ff langs waaien.

Lees wel, maar reageer later…druk, druk druk!

(aankomende verjaardag, UWV, verschillende afspraken, etc…)

:-*

…soms… :evil: :roll:

Grilz, help me out here please!

23 dec is mijn menstr begonnen, na een cyclus van 40 dagen. (daarvoor een cyclus van 36 en 40 dagen). 31 dec hebben we 1x onveilig gevreeen (dag 9) omdat mijn eisprong toch pas veel later komt gezien mijn lange cycli. Woensdagavond een ovu test gedaan en neg. Donderdag kreeg ik licht bloedverlies (net toen ik in de Wellness boerderij was :roll: ), eigenlijk alleen bij 't afvegen. Dit heeft zo’n 3 dagen geduurd, en erg licht.

Nu heb ik al 3 dagen wat gevoelige borsten, ben erg kribbig en rusteloos. Heb gisteren en vandaag een zwangerschapstestje gedaan (zo’n stripje) en ik meen heeeeel in de verte een heeeeeel licht streepje te spotten. Een ā€˜leek’ zou 'em niet zien en als ik 'em aan mijn man zou laten zien zou hij ook zeggen ā€˜niks te zien’.

Maar meiden… het KAN toch niet?! Dat zou dus betekenen dat mijn cyclus deze keer erg kort zou zo’n 26-28 dagen, dat de zwemmertjes 4 dagen hebben doorgeleeftd in mij en ik wel erg vroeg heb getest, dag 20 en 21. Daarbij komt ook nog dat ik geen positieve ovu-test heb gehad tot nu toe. Het KAN gewoon echt niet!

Misschien wil ik het streepje stiekem wel graag zien en denk ik 'em te zien? :shifty: :roll: :silenced: :oops:

Wie zet mij weer even met beide benen op de grond AUB!

Eeuhm…

Sja, ik heb de neiging te zeggen dat alles kan… :roll:

Zo’n onregelmatige cyclus doet soms rare dingen, daar kan ik over meepraten. Als jij op dag 8 gesekst hebt, de zwemmers 3 dagen leven… zit je op dag 11 en dan zou je in theorie een eisprong gehad kunnen hebben. Maarja, hoe groot is die kans? En dat lichte bloedverlies… sja… innestelingsbloeding? Eisprong zal het wel niet zijn als je de dag ervoor een negatieve ovutest had… Maar voor hetzelfde geld is je hormonenboel nu gewoon écht even in de war en heb je daardoor die bloeding en die kwaaltjes. Kortom: aan mij heb je helemaal niks. Maar zal ik voor je duimen?? :roll: :-*

Chantal, vervelend dat je kindje dus kennelijk iets in groei achterloopt… maar gelukkig dus niet echt iets om je zorgen over te maken.

Haha, grappig dat wij precies het omgekeerde hebben. Jij waarschijnlijk een licht kindje, ik een zware… en dat terwijl dat voor mij weer zeer ongunstig is omdat ik dan grote kans heb op een geplande keizersnee… :roll:

Heb trouwens gister de bloedsuikertest gehad (jasses, wat is dat suikerdrankje smerig!! :sick: ) en volgende week de uitslag.

Marij.ke, ik hoop op een goede uitslag voor je volgende week :pray:

Loopt jouw kindje voor op de groei dan? Of denken ze dag ivm je omvang?

Chantal, 3 kg is toch eigenlijk best een mooi gewicht voor een baby? Het leek (lijkt) mij altijd zo leuk een lief klein baby’tje… ik kreeg alleen bijna peuters bij de geboorte haha (4150 gr en 4610 gr).

how’s it with the rest?

:-*

Memmie

Het lijkt me erg vroeg. Als ik een calculator invul met 23 dec en cyclus van 28 dagen dan zegt ie bevrucht op 6 jan :think:

Hoe begon je laatste menstruatie? Begon die bijv al een paar dagen eerder met licht bloedverlies?

Vraag ik even omdat ik de laatste keer pas vrijdag ongesteld werd, maar dinsdag al heel licht wat rood slijm had en achteraf dat dus wel het begin van mijn cyclus is geweest. Want baby loopt dus precies die dagen voor en is dus eerder verwekt dan wij dachten. Cyclus was dan ook ineens korter dan normaal.

Verder vraag ik me af wat voor testen je gebruikt hebt. Ik zou toch nog eens een ander merk ertegenaan gooien. Mss die van het kruidvat 2 voor 5 euro? Die vond ik zelf toch wel beter dan sensitest die ik ook nog had. Of Clearblue.

Als het zo is zou ik het wel enorm leuk voor je vinden hoor :D, dan komt mijn voorspelling toch nog uit.

Krijg je het op foto, memmie? :roll:

Enne, wat hoop je? :-*

Heb hier geen groeiecho’s gehad, dus hoe groot het kindje is weten we inderdaad niet… maar de baarmoeder schijnt een aantal weken voor te lopen qua groei, vandaar.

Dat is toch raar Tierr. Misschien heb je gewoon superveel vruchtwater :think:

En ze zullen toch ook niet zomaar een keizersnede inplannen, dan willen ze toch iets meer zekerheid dan die van de magische handen van een verloskundige die een gokje doet naar het gewicht.

En dan wel al een suikertest trouwens. Ik zou toch eerst een echo willen hebben dan hoor :shifty:

Memmie, jaaa foto!

Ja, veel vruchtwater zou ook kunnen. Maar met 36 weken word ik sowieso overgedragen aan de gyn, en die maakt dan een echo om te kijken hoe groot het kind is. Als dan blijkt dat het groter is dan Jesse dan kan er dus besloten worden tot een keizersnee. Maar voor hetzelfde geld valt het mee, hoor. Nog een week of 8 en dan de groeiecho, dus dan weten we meer…

En sja, die suikertest… ach, dan weten we in elk geval maar zeker dat het daar niet aan ligt, toch? :slight_smile: