*** Oktoberstoppers 2008 * Deel 20 ***

Goeiemorgen dames!

Zo, de kerst is weer voorbij. Iedereen fijne dagen gehad? :-*

Wij wel, maar ben nu wel moe zeg, pff… :roll:

Nog leuke foto’s te showen?

Chantal, hoe gaat het met jou trouwens? Ook alweer een poos niet gezien… :think:

Vervelend hoor tijger… als je niet het idee hebt dat er echt eens aan de hand is, zou ik toch proberen het negatieve gedrag wat te negeren, denk ik…

Hier ook beetje moe, maar wel gezellige dagen gehad.

Vannacht een slechte nacht met Lars dus gelukkig zijn we vandaag nog lekker een dagje samen vrij.

Beetje opruimen maar straks wel even ergens lunchen…

met z’n tweeën!! :inlove: :wink:

Hier ook vrij rustige dagen gehad.

Fleur veel laten kruipen, werd ze moe van en dus ook iets rustiger en minder huilen. Ik zet haar nu af en toe gewoon in de box en laat haar gewoon even huilen. Ze moet leren dat de wereld niet helemaal om haar draait. Dan zet ik haar in de box, ga haar flesje even afwassen of thee zetten voor mezelf en dan mag ze er weer uit. Het lijkt erop dat ze er nu iets beter mee om kan gaan, maar het kan zo maar weer omslaan.

Wel ben ik super trots op me meissie, ze heeft gister avond helemaal alleen een half rondje rond de salontafel gelopen ( zonder hulp van ons ) :dance:

Lieve Meiden, (alvast)

Allen een hele goede jaarwisseling toegewenst en een Goed, Gelukkig en Gezond 2012!

:-*

Ook van hieruit alvast een fijne jaarwisseling en een happy 2012!!!

Ook namens Fleur en mij wil ik jullie alvast een goede jaarwisseling wensen en een gelukkig, gezond 2012 !!!

Ja, goede jaarwisseling en een mooi 2012 voor allemaal!! :-*

Ik hoop dat jullie het jaar gezelliger uitgaan dan wij. Ik zit hier met een zieke man, die dus héél zielig is. Waardoor ik dus alle klusjes die per se gebeuren moeten alleen mag doen en er verder dus helemaal niks gebeurt. Ons ventje is ook niet te genieten. En ik mag dus in mijn eentje aan de oliebollen vanavond. Yeah! :lol: :roll:

Tierrr :hug: Balen dat je alleen bent en alles alleen moet doen. Mannen zijn altijd zo zielig als ze iets mankeren… Doe rustig aan en denk ook aan jezelf en het ukkie in je buik…

Mijn vriend is in de tuin bezig ( stroomdraad trekken en lampen aansluiten ) dus ik mag ook in me eentje ( met Fleur ) zorgen dat alle boodschappen in huis komen en het huis aan kant maken.

Wij hadden gisteren al boodschappen gedaan dus zijn vandaag naar de beekse bergen geweest, was leuk.

Fijne avond allemaal en een goed 2012 alvast!

KC Leuk dat jullie een gezellig dagje hebben gehad. Vond C. het ook leuk ?

Gelukkig nieuwjaar dames!! :-

Dat het maar goed mag gaan met ons en onze kids en alle dromen maar uit mogen komen. :-

Iedereen fijne avond gehad?

Hier heeft ons ventje heerlijk door de vele knallen heen geslapen! :dance:

En mijn man heeft de avond op de plee doorgebracht en ik slapend op de bank… Ach, zolang we het jaar maar niet zo beginnen als afgelopen jaar vind ik alles best…

Iedereen Een gelukkig, goed en gezond 2012!! :lol: :dance: :-*

He meiden,

Ben ik ook weer eens :oops:

Had t erg moeilijk met t verlies van de partner van een mede feb.mama en kon t emotioneel allemaal even niet hendelen :oops: :cry:

Maar nu Eindelijk verlof :lol: , wat was/ben ik daar aan toe zeg!

Kindje doet t goed, ligt nog maar weekje achter wat goed nieuws is en 10 januari mogen we voor de laatste keer spieken en zien we hoe t met zijn groei staat :shifty:

Daarnaast wel veel harde buiken en van de week had ik er een uur lang last van, ook toen ik alleen maar rustig lag en bleef liggen, heb t uurtje qangekekn en toen ging t gelukkig beter. Vk heeft wel gesegd dat ik Ti.m moet proberen zo min mogelijk tot niet te tillen. Gelukkig deed ik dat al omdat ik natuurlijk al extra rust moest houden.

Verder is Tim weer eens ziek geworden en toen papa en toen mama ook, dus ben lekker verkouden nu :stuck_out_tongue: achja als dat alles is :mrgreen:

Hij is vanaf afgelopen week lekker veel thuis bij papa en maam want kdv gaat ie voorlopig ook even nit heen :slight_smile:

Hij groeit wel hard ineens :shock: :inlove: En is druk bezig met oefenen om los te stappen, dinsdag zette hij zijn eerste bewuste losse stapjes :clap: :inlove: En iedere dag oefent hij lekker door met los staan en stapjes zetten, zo trots dat ie dan ook op zichzelf is :inlove:

Vandaag liet ie zelfs mijn hand los en zette paar stapjes vooruit en bleef even stil staan wachten en denkne wat ie zou doen :smiley: Haha

Verder erg druk besig met voorbereidingen voor baby enzo.

Lees wel trouw mee maar reageren lukte gewoon niet :frowning:

Zal proberen deze week nog nieuwe foto’s te plaatsen, heb natuurlijk genoeg te showen :mrgreen: :lol:

Btw tierr bedankt en hoe gaat t met jou zw.schap? En met J?

Haha, waar een pb-tje al niet goed voor is… :wink:

Goed wat van je te lezen, Chantal! :thumbup:

Sja, je zit wel in een heftig maandmamaclubje he? Abnormaal… :cry:

Ben blij dat dergelijke dingen ons tot nu toe bespaard zijn gebleven, hoop dat dat zo blijft… :pray:

Maar met jou en beeb gelukkig alles goed! En wat minder achter in groei! :thumbup:

En T.immetje zo goed aant ontwikkelen! Knapperd! :clap:

Hier ook alles goed. Baby is echt ontzettend druk, die draait en doet maar in mijn buik, echt genieten. En af en toe raak is even in paniek als ik bedenk dat het over 3 maanden al over is… :shock: Ten eerste is alles nog lang niet klaar, maar ik ben er zelf ook nog helemaal niet klaar voor. Wil J nog veel meer voorbereiden (hoe doen jullie dat met T?) en ik wil zelf nog lang niet dat gewoel in mijn buik missen… :roll: Zo gek dat een tweede zwangerschap wat dat betreft zo anders voelt dan een eerste.

En J ontwikkelt zich ook zo snel nu. Kan nu ook vanuit het niks gewoon gaan staan en wil ineens heel veel lopen achter zijn loopkar. En hij begint te klieren met eten… :roll: Maar verder is het echt zo’n ontzettend schattig, vrolijk en slim kereltje, ben zooo verliefd! :inlove:

Ben benieuwd naar je foto’s!

Hihi nou was toevallig net een berichtje begonnen en zag toen 1 pb, hihi, maar zkr lief!

Ja hrel heftig en dat Van sterretje hielp ook zeker niet mee, maar ik was dagelijks naar mij. Lief aan t kijken met de angst dat t ieder moment de laatste is en dat was te heftig. :shifty:

Jesse dus ook zo lekker aan t ontwikkelen, en klieren met eten, argg :doh: :silenced: Hier ook, bah! Niets aan die fasen…

Ja ik vind t erg dubbel, ergens vind ik t fijn straks weer alles te kunnen doen zonder overal last van te krijgen en een buik die in de weg zit, plus kunnen genieten van dat kleine beebje :inlove: maar vind mijn bolle buikje ook nog erg fijn en geniet er nog zo van, en de gedachte dat t waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap kan zijn :cry: ( wat ik ergens nog steeds niet kan/ga accepteren :shifty: :silenced: ) vind ik zo moeilijk! En dat terwijl beebje helemaaaal niet fijn beweegt hahaa :silenced:

Ik ben vanaf t begin al bezig met Tim voorbereiden. Ik vertel vollop over de baby in mama’s buik, laat hem zien als ik lekker op de bank met ontblote buik lig te spelen met de beeb en zeg dan dat daar de baby zit. Hij wil nu ook continue met mijn buik kroelen en kusjes geven als die al ziet dat iker over wrijf of ontbloot :mrgreen: En soms tilt ie zelfs mijn shirtje zelf al op om zijn koppie erop te leggen en kroelen met mijn buik :inlove:

Daarnaast vertel ik hem vaak dat hij een broertje gaat krijgen en dat mama dan nog steeds heel veel van T.im houdt en lekker met hem zal spelen maarook heel veel van de baby houd en die ook met mama wil kroelen.

Hij gaat altijd mee naar de echo’s en vk, dat is t beetje. Ik denk namelijk dat kinderen, ook in deze leeftijd, meer meekrijgen dan wij denken, en door hem continue erover te vertellen en proberen erop voor te bereiden hoop ik dat het inderdaad wat meer rust geeft in dat koppie straks. Hij begrijpt namelijk al erg veel, maar t principe dat er een baby komt die nu in mamas buik zit is natuurlijk wel erg ingewikkeld.

Toch denk ik dat t btje werkt, en baat t niet schaad t niet toch?

Laatste tijd hing hij ook erg veel aan mama en toen heb ik gezegd, dat hij zich geen zorgen moet maken , dat wanneer de baby er is hij nog steeds lekker veel met mama kan blijven kroelen. En sindsdien laat ie me iets meer met rust (hij zat zowat de hele dag op mijn schoot namelijk :shifty: :mrgreen: )

Ik vind t ook erg gek idee dat deze zwangerschap zo anders is dan bij T.im. En duidelijk zwaarder met zo’n dreumesje :slight_smile:

Naar idee he, dat het hele leven zomaar ineens compleet anders kan zijn… ik krijg er ook koude rillingen van als ik eraan denk. Maar gelukkig kan ik dergelijke gedachtes altijd wel redelijk van me afzetten vervolgens. Hoop dat dat jou ook een beetje lukt… :-*

Hihi, T dus ook aant klieren met eten? Ik wist niet wat me overkwam hier. J at altijd alles in één keer zonder protest op. En ook nog zo netjes als wat. Maar 2 weken geleden was ie flink in de diarree (water) en toen hoefde hij niks… sja, logisch. Maar daarna is het dus niet meer ‘goed gekomen’ en wil ie heel vaak ineens de helft van zijn banaan niet meer ofzo. Zijn we echt niet gewend! Maargoed, hij krijgt wel voldoende binnen en heeft ook voldoende reserves, dus maakt niet uit… we pushen ook absoluut niet ofzo… maar vreemd is het wel. Nu eet ie nu op zich trouwens nog steeds wel netjes. Gister waren we bij mijn schoonouders en daar stond een bak slagroom op tafel. Dat wilde hij wel proeven. Maar dan pakt ie dus zelf eerst ergens een lepel vandaan he? Niet met de handen erin! :mrgreen:

Jij dus ook zo’n dubbel gevoel.

Ik heb vaak wat last van klachtjes, bekken, rug, harde buiken, dus tja, die ben je wel graag kwijt. En uiteraard ben ik heel benieuwd naar baby. Maar mijn buik zit me eigenlijk helemaal niet in de weg zit en ik geniet heerlijk van de bewegingen. Al zijn die inderdaad wel eens pijnlijk, haha, maargoed, dat maakt me niet uit. En inderdaad de gedachte dat t misschien mijn laatste zwangerschap kan zijn… in elk geval voorlopig… (huis niet groot genoeg, nog geen mogelijkheden tot verhuizen, dat soort dingen), pfoe… nee, van mij mag de zwangerschap nog wel even duren… :inlove:

Dus T goed aant voorbereiden al! :thumbup:

Hier praat ik ook veel over de baby tegen J, hoor. Ik ben lid van de Kinderen enzo en laat dan altijd plaatjes van baby’s zien. “Baby” en die knuffelt ie heel vaak. En ik heb het ook vaak over “baby in buik” en als ik vraag waar “baby in buik” is dan aait (nouja… hij moet nog wel wat achter leren aaien, haha, dit is meer slaan) ie op mijn buik. En inderdaad zeg ik ook dat baby heel lief is maar dat J ook altijd mama’s lieverd blijft en ik altijd van hem houd… Maar ik wil eigenlijk ook nog zo’n boekje aanschaffen om het allemaal nog net iets duidelijker te maken.

VK gaat ie trouwens ook mee, maar heb het idee dat ie daar niks mee kan. Hij vindt het alleen maar vervelend als andere mensen aan me zitten… :roll:

Nouja, ik ga hem wakker maken, want anders blijft ie volgens mij de hele dag in bed liggen… :roll:

Chantal en Marijke Balen dat jullie kindjes nu zo klieren met eten.

Maar gelukkig kunnen jullie nog wel genieten van de zwangerschap en de kleintjes heerlijk voorbereiden op een broertje / zusje.

Ik heb leuk nieuws :

( nou ja ik zelf vind het leuk )

Raimond en ik wonen samen en hebben verder nog niks geregeld. Hij heeft wel Fleur erkend en die draagt ook zijn achternaam. En nu het goede nieuws : In 2012 ga ik ook Raim zijn achternaam dragen. We gaan een echt gezinnetje vormen :dance: Het zal ergens in de zomer plaats vinden.

Trouwen?? :mrgreen:

Nee hij wil nu nog niet trouwen, dat komt later wel zegt ie.

We gaan geregistreerd partnerschap doen.

Hij vroeg het oudjaars avond. Omdat we dit jaar 5 jaar samen zijn en Fleur wel zijn naam draagt en ik nog niet…

Oudejaarsavond :

Oja Fleur heeft 's avonds netjes geslapen en werd om 23.45 uur wakker. Daarna heeft ze heerlijk van het vuurwerk genoten. Lopen kraaien dat ze het leuk vond en op de ramen staan slaan als het vuurwerk de lucht in…

Hmm, jammer… trouwen klinkt toch net een beetje romantischer… :wink:

Maar wel heel fijn dat jullie straks echt officieel een gezinnetje zijn met allemaal dezelfde achternaam! Gaan jullie ook een feestje geven, of gewoon alleen het formele gedeelte?

Leuk dat F zo genoten heeft van het vuurwerk. Wilde ze daarna wel weer gaan slapen? Dat is bij J altijd een probleem. Als ie eenmaal wakker is, valt ie niet zo makkelijk weer in slaap…