Oktoberstoppers 2008 #9

Hee dames!!

Hmm, niet zoveel gepost vandaag…

Balen dat je niet echt een positieve ovutest kunt krijgen… dat had ik vorige cyclus ook niet en dat maakt je wel onzeker inderdaad… :?

Kan me voorstellen dat je je hoofd moeilijk bij je werkstuk kunt houden… is het uiteindelijk nog wel een beetje gelukt?

Lu, jeetje, dat je met zo weinig slaap kunt zeg… zou ik niet volhouden!! Hoe kwam het dat je zo weinig geslapen hebt van zaterdag op zondag? Nouja, lekker rustig aan maar even dan!

Lieke, fijn dat je je weer wat beter voelt!

Ben ook benieuwd hoe het met Miekje is… en Mascha, hoe is het met jou?

Ik heb een zware dag gehad vandaag op het werk, pff… heb echt een hekel aan ongesteld zijn… zoveel buikpijn, zere rug, hartstikke moe en sjaggie… zo maar weer even lekker in bad! En dan maar hopen dat ik niet in slaap val, haha.

Ik heb gister trouwens een heleboel sollicitaties de deur uit gedaan, dus ben benieuwd of ik er wat op hoor… en mijn man zal ook deze week wel wat horen… spannend!!

Mascha, heb je nog iets van Miekje gehoord, hoe gaat het met haar?

En met jezelf, gaat het nog een beetje? Heb je trouwens nog groen licht gekregen voor de kerstbaby of nog niet?

Ik heb vandaag mijn echo gehad, heb gewoon ruim anderhalf uur gewacht :evil:

Maar het resultaat, na goed zoeken gewoon een 2e eierstok te vinden :dance:. In eierstok 1 zaten 2 eiblaasjes. Maar de dame benadrukte dat ik pas zwanger mocht raken na een menstruatie, dus ik durfte niet te vragen of ze al op springen stonden :eh:. Maar we gaan er niet naar luisteren, want ook als ik na een menstruatie zwanger raak weet ik niet hoe ver ik ben omdat ik dan niet weet hoe lang mijn cyclus had moeten zijn :angel:

Baarmoederslijmvlies zag er trouwens ook goed uit en de baarmoeder zelf leek ook prima in orde.

Heb alleen nu weer bruinverlies want ze heeft me wel echt pijn gedaan met dat ding :?

KC, gelukkig was alles in orde! Maar waarom moest je volgens haar een ronde wachten dan? Bij mij zeiden ze dat dat onzin was (alleen met oog op termijn bepaling wat jij al schrijft).

Miekje, meis… het zit je niet mee :hug:

Hopelijk zakt de koorts zodat je niet naar het zkh hoeft!!

Tierrr, hopelijk zit er een job voor je tussen.

Hier geen klachten, begin wel een beetje een buikje te krijgen, dus ik moet mijn kleding wat selectiever kiezen (en shoppen!!)…

Wel een nieuwe spijkerbroek gekocht die ik misschien niet lang meer kan dragen, maar ik had echt een nieuwe nodig. Voorlopig zit hij nog lekker :eh:

Heske, succes met het uitzoeken van een basisschool voor Sterre.

Dat lijkt me best lastig!

Ik heb niet eens gevraagd waarom we een ronde moesten wachten, heb nu 2x van het ziekenhuis gehoord dat het is omdat je lichaam na menstruatie hersteld is en ze zo de termijn beter kunnen bepalen.

Leuk zo’n minibuikje :inlove:

En Tierrr, succes met solliciteren!

Wij hebben wel een leuke echoscopiste.

Die vertelde dat ze een stel naar huis had gestuurd met de opdracht om aan de klus te gaan omdat ze op de echo had gezien dat het ei op springen stond.

Hopelijk heeft ze dit keer goed nieuws voor ons.

Eigenlijk ben ik er erg rustig onder. Ik lijk ook wat minder last te hebben van hormonen in de vorm van stemmingen of emotionele buien. Dus dat bevalt erg goed! Verder dit weekend wel een grotere bh gekocht.

Maar dat mag ik van mijn vriend niet tot de kwaaltjes rekenen :mrgreen:

@Sproetje wrote:

Verder dit weekend wel een grotere bh gekocht.

Maar dat mag ik van mijn vriend niet tot de kwaaltjes rekenen :mrgreen:

:mrgreen:

Fijn dat alles goed gaat Sproet! :slight_smile:

En KC, hartstikke fijn dat alles er goed uit zag bij je! :slight_smile:

Haha, leuk. Geloof niet dat de gynaecoloog die vandaag dus mijn echo gemaakt heeft me dat zou adviseren. Geloof dat ze ietwat gestresst was omdat het anderhalf uur uit liep allemaal.

Bizar trouwens, moest me uitkleden achter een gordijntje en vervolgens met benen wijd in de beugels, hoezo tegenstrijdig :doh:

Wanneer krijg je weer een echo?

Fijn dat je je rustig voelt. Je hebt toch al heel wat tegenslag gehad in het verleden. Hoop dat deze zwangerschap helemaal probleemloos verloopt hoor :pray:.

En mannen :mrgreen:

Allemaal hetzelfde…

Oh ja… daar vergat ik helemaal op te reageren. Dat je zolang moest wachten… niet normaal zeg. En dan discreet omkleden om vervolgens in de beugels te worden gehesen… :roll: :?

Ik ben trouwens ook blij dat ik tot nu toe alleen maar met vrouwen te maken heb gehad… weet heus wel dat die mannen al meer voorbij hebben zien komen, maar ik ben zo in staat om weer naar huis te gaan dan :silenced:

Had een vrouw dus, maar er was een mannelijke co-assistent.

Was wel een beetje vreemd hoor, je ligt je toch af te vragen of hij het stiekem niet een beetje leuk vind, een voor de gelegenheid extra strak geschoren :silenced:

:shifty:

Ik bedoel, de ene is de andere niet :mrgreen:

Ja, dan lig je er toch alweer iets prettiger bij (gewerkt :smiley: )

Ben trouwens benieuwd of de echo in- of uitwendig zal zijn.

Maar als ik het hier zo op het forum lees, waarschijnlijk dat laatste.

:lol:

heb ik eroverheen gelezen wanneer je echo is :shifty: ?

Mijn echo was met 7w6d uitwendig en gelukkig, want dat ding viel me vandaag vies tegen.

Maar als het uitwendig niet lukt kunnen ze altijd nog een inwendige maken. Dus blaas goed vullen. En anders laten ze je wel naar het toilet gaan.

Volgende week woensdag.

Gelukkig gelijk om 09.00 uur. De vorige keer had ik heel slecht geslapen.

Ze hebben dit keer trouwens niks gezegd over mijn blaas.

Vorige keer niet leeg en niet vol. Dus ga 's ochtends wel gewoon en dan drink ik bij het ontbijt een glas water en wat thee.

Anders moet ik alweer plassen voordat ik er ben.

's Middags heb ik dan de intake bij de vk. Ze beschouwen het als een nieuwe intake en ik moest dus toch langskomen.

Spannend hoor.

Je drinkidee lijkt me een goede. 's Morgens plassen moet ook gewoon even hoor. En dan niet té veel, maar vast wel voldoende.

We willen trouwens eind maart een weekendje weg.

Heb een leuk hotel gezien, met spa & health ernaast.

Maar ik weet eigenlijk niet of ik dan gemasseerd mag worden :think:

Dus ik zoek nog even verder (en suggesties zijn welkom :smiley: )

Een vriendin van me gaat ook aan de slag met mijn vrijgezellenfeest.

Hopelijk gaat ze niet al te voortvarend bezig, want ik wil me niet gedwongen voelen om te zeggen dat ik zwanger ben en bepaalde dingen dus niet kan doen :o

Ik hou het voor gezien… :zzz: :zzz:

Ooh heerlijk lijkt me dat zo’n spa gedoe. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe het zit met massages. Als je het weet, tell me :wink:

Wat denk je van een weekje Parijs ofzo?

Wel lief van je vriendin hoor.

Ik zou mijn mond echt niet kunnen houden denk ik :eh:

Maar misschien kun je aangeven dat je geen zin hebt in heftige dingen?

Lappenmand update

Ik moet donderdag weer naar de kno arts en volgende week een CT scan laten maken

Bij Miekje is de koorts gelukkig gezakt maar ze voelt zich nog wel goed beroerd :cry:

@Sproetje wrote:

We willen trouwens eind maart een weekendje weg.

Heb een leuk hotel gezien, met spa & health ernaast.

Maar ik weet eigenlijk niet of ik dan gemasseerd mag worden

misschien heb je iets aan onderstaande tekst :

Kan er gemasseerd worden tijdens een zwangerschap?

Ook tijdens de zwangerschap is massage mogelijk, hoewel hier een aantal extra regels voor zijn. Tijdens de eerste 12 weken van de zwangerschap is het aan te raden om geen gebruik te maken van massage. In deze periode is de bevruchting net een feit en de embryo is nog zeer teer en fijngevoelig. Na deze periode is er voldoende ontwikkeling van het ongeboren kind om de moeder te kunnen behandelen en masseren, zodat ook het kind kan meegenieten van de behandeling!

Er wordt met regelmaat gesproken over de nadelige effecten van massage tijdens de zwangerschap, maar dit is onterecht.
Massage tijdens de zwangerschap is zeer heilzaam en een genot voor moeder en kind.
Er zijn verschillende reflexzones die men niet moet behandelen of slechts zeer licht, hier kan een gecertificeerd massage- of reflextherapeut U de nodige duidelijkheid over verschaffen.

De zwangerschapsmassage bestaat voor een belangrijk deel uit voetreflex, aangezien men hierbij ontspannen kan zitten op de massagetafel terwijl men behandeld wordt.
Daarnaast worden ook vaak de onderrug, buikspieren en banden rustig gemasseerd, aangezien de druk op deze spieren sterk toeneemt tijdens de zwangerschap, wat kan leiden tot kwalen als pijn in de onderrug of schouders!
Verder wordt er tijdens de zwangerschap veel vocht vast gehouden, welke door zachte lymfe technieken in beweging worden gebracht zodat de circulatie van het vocht gestimuleerd wordt.
Dit alles draagt er toe bij dat de zwangerschap een plezierige tijd is waarbij zowel moeder als kind (en vader!) kunnen genieten van deze periode.

Vaak is de zwangerschap een periode van vreugde, maar dat geldt helaas niet voor iedereen.
Sommige vrouwen krijgen last van bekken instabiliteit door een combinatie van de grote druk die op de banden en spieren van het bekken komen te liggen en grote veranderingen in het hormonale systeem.
Door deze hormonale veranderingen worden oa. de banden week gemaakt, als voorbereiding op de bevalling. Dit is uiteraard een goede zaak, aangezien op deze manier het kind na 40 weken zwangerschap "soepel" geboren kan worden.
Als de banden echter te zwak en week worden, is er te weinig stevigheid voor het bekken. Het gevolg hiervan is dat de bekkenbodem begint te "schuiven": Bekkeninstabiliteit.
Door massage worden niet alleen de spieren weer verstevigd, maar wordt ook de hormonale balans hersteld waardoor de kans op bekkeninstabiliteit geminimaliseerd wordt.

Gebruik NIET op eigen initiatief aromatherapie, vooral niet indien deze op de huid wordt gebruikt.

Een aantal etherische olien kunnen zwangerschapsvergiftiging tot gevolg hebben of zelfs de vrucht afstoten.

Hoi meiden, kom me ff snel melden, heb een humeur om op te schieten :evil: :oops: Sterre heeft vanmorgen een beker melk over de laptop gesodemieterd, dus dat ding ligt nu de hele dag al te drogen en ik kan alleen maar hopen dat ie het overleefd heeft.

Daarbij vanmiddag nog schoonmoeder en schoonzus op bezoek gehad, op zich gezellig, maar die 2 weten altijd precíes de verkeerde dingen te zeggen. Tjip was ook thuis en liep wat te mopperen, zegt zijn moeder: ‘ach jongen, je hebt toch alles wat je hartje begeert’. Tjip (ook niet al te vrolijk :eh: ) zegt: ‘nou, een kindje erbij zou anders wel erg leuk zijn’. Zegt zijn zus (de wijsheid zelve :liar: ): ‘alles op z’n tijd Tjip’. :shock: :evil: Kill kill kill!!! :evil: :evil: :evil: Waar slaat dat nou weer op, dacht dat de tijd er zo onderhand wel rijp voor was. Nou ja, ze zegt ook gewoon zomaar wat omdat ze het waarschijnlijk doodeng vindt als ze langer dan 2 minuten haar mond houdt, maar het schoot bij Tjip en mij allebei in het verkeerde keelgat (vooral omdat die 2 mutsen om de haverklap van die domme opmerkingen maken :evil: ).

Nou ja, ben echt niet te genieten hoor, dus ik laat jullie met rust. Zit bovendien te vernikkelen hier (achter de pc, op zolder), dus ga naar beneden…

Maar goed, weten jullie iig dat ik nog leef (en voor ieders geruststelling: schoonmoeder en schoonzus leven ook nog, ik kon me inhouden :wink: )

xHeske