Oktoberstoppers 2008, #4, al 5 meiden zwanger!!!

Weet je zeker dat je voet/tenen niet gebroken is ofzo Mascha?

Het klinkt niet best dat je ze niet kunt bewegen. Waren er foto’s gemaakt?

Heb inderdaad foto’s gemaakt van de test, alleen met slecht licht, dus ik ga ze later over doen. Ik loop de hele tijd met die test te zeulen :roll:, maar grappig, net ging 1 van de katten ermee vandoor :mrgreen:

Beeld je mij maar in die erachteraan vliegt om de test te redden :lol:

Dat moet erg komisch geweest zijn! :lol:

Volgens twee artsen is het niet gebroken maar maandag ben ik toch weer in het ziekenhuis en als het dan nog zo is ga ik weer om een foto vragen

Iemand iets gehoord van die gewapende overval in De Goorn??

@Kittycat wrote:

Pssst Heske

we zitten alweer op 5 zwangeren :smiley:

:oops: :oops: :oops: :oops: Blijft moeilijk he, tot 5 tellen :shifty: :oops: :lol:

Hahaha, Kittycat, zie het al helemaal voor me, kat met test, en jij er achteraan :lol: :lol: :lol:

Mascha, heb (nog) niets over die overval gehoord, wat was er dan? :think:

Kan nooit kwaad om nog eens naar je voet te laten kijken als je er nog zo’n last van hebt.

Muppet, wat balen meis. Maar net als de rest geef ik de moed niet op en hoop ik dat je gewoon te vroeg getest hebt! :hug:

En wat kl*te van je baan :frowning: Meis, ik kan alleen maar zeggen: volg je gevoel. Het eerst jaar na Sterre’s geboorte hebben wij ook min of meer van Tjip z’n inkomen geleefd. Ik werkte toen als zelfstandig tekstschrijfster, maar heb dat jaar weinig opdrachten aangenomen omdat ik gewoon veel bij Sterre wilde zijn. Was dan wel een vrije keuze, maar we hadden het toen ook niet bepaald breed, moesten best wel op onze centen letten, maar mán wat was ik gelukkig. :inlove: De liefde van en voor je kindje is onbetaalbaar en je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wil. Goed, luiers kosten een fortuin, maar bv is gratis, kinderwagens, meubeltjes etc zijn er van goedkoop tot veel te duur, H&M en Hema hebben super leuke kleertjes voor weinig geld, Zeeman is nóg goedkoper en heeft soms ook best leuke dingen… maw, het hóeft niet duur te zijn. Kijk eens op MP wat er aan kinderwagens en babykamers aangeboden wordt, er is zoveel keus. En als je over een tijd weer financiële zekerheid hebt kun je altijd nog geld uit gaan geven.

Wij hebben overigens ook heel veel gekregen, zoals een kinderwagen, een gedeelte van de babykamer, badje ed… allemaal gesponsord door ouders en schoonouders. Ook veel babyspul met Sinterklaas en verjaardag gehad… daar kun je ook nog zelf lekker geld mee uitsparen.

Maar goed, moraal van mijn (weer veel te lange) verhaal is: áls jullie er graag voor willen gaan dan komt het allemaal heus wel goed. Maar je moet ook ff bij jezelf nagaan hoe belangrijk je het vindt om te werken. Het is nu eenmaal een gegeven dat het moeilijk is om werk te vinden als je zwanger bent, en de eerste maanden na de bevalling zul je waarschijnlijk niet veel aan solliciteren toekomen. Dus als je zwanger bent voordat je een nieuwe baan hebt, dan zit je waarschijnlijk wel zeker een jaar thuis. Nou heb ik dat nooit heel erg gevonden, al kwamen soms de muren op me af. Maar is misschien wel iets om mee te laten wegen bij jullie beslissing.

Succes met het maken van deze toch wel moeilijke beslissing. Ik hoop overigens dat de keuze voor jullie gemaakt wordt doordat je nu gewoon al zwanger bent! Dan maar een jaar thuiszitten :wink:

Miekje, balen dat Wouter nog niet helemaal opgeknapt is… Hopelijk gaat het morgen beter :hug:

Je cyclus blijft van de wap dus… :frowning: Irritant zeg…Bah, hoop dat je snel een beetje duidelijk hebt (liefst in de vorm van een positieve test :pray: )

Ik heb net het poppenhuis binnen gekregen, hij is zó gaaf! Ik vind het soms zo jammer dat ik geen 2 meer ben :eh: :mrgreen: Hopelijk mag ik er ook mee spelen van Sterre :wink: Ik heb 'm ff in elkaar gezet, en nu staat ie in de babykamer. Die zit op slot, dus de kans is klein dat Sterre 'm per ongeluk vindt :shifty:

Schoentjes zijn weer met de post mee, andere schoentjes zijn in een maat groter besteld, boekjes voor zoontje van m’n nicht heb ik net gekocht, en de laatste kleertjes die ik besteld heb zijn ook binnen. Nu gaat er een slot op mijn portemonnee (onee, sjips, moet nog cadeautjes voor mijn familie kopen :doh: , maar goed, daarna dan), en geef ik ff niets meer uit :angel: , want geloof dat mijn bankrekening het nu wel ff mooi vindt. En anders Sterre d’r kast en ons huis wel… er is geen plek meer voor nieuwe spullen :slight_smile:

xHeske

@M&J wrote:

Iemand iets gehoord van die gewapende overval in De Goorn??

Nop, wat dan??

En inderdaad vraag maar om een foto, volgens mij is het wel gebroken (nou ja ben natuurlijk geen arts) maar ik vind het we heftig hoor!

:dance: Kittycat een hele donkere streep! Lekker gevoel moet dat zijn!

@Ke wrote:

er is geen plek meer voor nieuwe spullen :slight_smile:

Hier wel hoor!!! :P :wink:

Goed van je om de deur om slot te doen, dan kan Sterre er zeker niet bij! :thumbup: Fijn dat het huis zo leuk is!

Ik zal het doorgeven aan Sinterklaas :wink:

Ja, het is handig dat die deur op slot kan, maar dan moet ik dat dus wel ook doen :doh: Vanmorgen (nog voordat het poppenhuis er was hoor) was ik ff een was in de machine aan het doen, op zolder, en Sterre was boven wat aan het keutelen, hoor ik haar ineens heel verbaasd ‘SINTERKLAAS!!!’ roepen. Duurde ff voor het kwartje viel, maar toen besefte ik dat ik gisteren de babykamer gepoetst had en 'm daarna niet op slot had gedaan. SJIPS! Stond ze dus daar, tussen alle cadeautjes :wall: :wall: :wall: Hélemaal onder de indruk, maar gelukkig had ze nog niets uitgepakt. Heb haar maar verteld dat Sinterklaas de cadeautjes vast hier neer had gezet omdat hij het anders morgen zo druk heeft :eh: Kom er nu nog mooi mee weg, maar volgend jaar moeten we beter opletten hoor… :shifty:

Gisteren trouwens zo schattig, toen ik haar op ging halen bij het kdv waren ze met z’n allen helemaal in rep en roer. Bleek dat er (waarschijnlijk voor het schooltje dat vlakbij het kdv ligt) een Zwarte Piet voorbij was gekomen. Sterre raakte er maar niet over uitgepraat, ging steeds op een stoeltje voor het raam staan om Zwarte Piet te zoeken ‘Zwarte Piet klijt!’), en op weg naar huis riep ze bijna non-stop keihard ‘ZWARTE PIEIEIEIEIEIHIEIEIET, BEN JE NOUOUOUOUOUOU?!!!’. Oh, zo lief he, hoe die ukkies daar mee bezig kunnen zijn. Vorig jaar kreeg ze er nog niets van mee, maar nu draait álles om die gekke oude man en zijn zwarte knechten :smiley: Echt zo leuk! :inlove:

Het lijkt me inderdaad verstandig Mascha om je voet nog eens te laten bekijken hoor.

Grappig Heske hoe die ukkies zo heerlijk enthousiast kunnen zijn. Laat haar de komende jaren nog maar lekker geloven.

Dat katje van me is een scheet, maar een ondeugd, ik moet mijn tas nu echt wegzetten, want ze blijft erin rommelen. (Ik heb ook wel een beetje een Mary Poppins tas hoor, zoveel zooi) Dan loopt ze opeens met een strippenkaart in haar bekkie door de woonkamer, of is ze opeens met een tampon aan het spelen of een Napoleon-bal en komt er opeens een haarklem onder de bank vandaan dat ik dacht heee die zat toch in mijn tas. Maar ze is om te :-* :-*

Aaah, dat klinkt al een leuk poezenbeest! :inlove: :inlove: :inlove: Onze katten zijn dol op Sterre d’r haarelastiekjes, dus in het zeldzame geval dat Sterre ze zelf niet kwijt heeft gemaakt, gaan de poezen ermee aan de haal. Sterre kan nog maar sinds de zomer staartjes in d’r haar, maar ik heb al een kapitaal aan elastiekjes uitgegeven :roll: :wink:

Hé, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met Anne-Sophie is… Jooooeeeehoooeeeee, A-S, kom je eens melden, heb je al nieuws??? :pray: :pray: :pray:

Hahaha ja Emma haar elastiekjes verdwijnen ook steeds :eh: Ze hebben tegenwoordig zulke leuke dingen :inlove:

Ooh zo lief he zo een klein poezenbeest. Die van ons is alweer 8 maanden. En het is me een kater MENNN echt groot :shock: maar ook onwijs mooi en zo lief :inlove:

Ja Anne-Sophie WAAARR BEEENNN JJEEEE??

Wanneer ga jij deze x testen Heske?

@Ke wrote:

hoor ik haar ineens heel verbaasd ‘SINTERKLAAS!!!’ roepen. Duurde ff voor het kwartje viel, maar toen besefte ik dat ik gisteren de babykamer gepoetst had en 'm daarna niet op slot had gedaan. SJIPS! Stond ze dus daar, tussen alle cadeautjes

:lol: :lol: :lol: lekker ding :mrgreen: :inlove:

Ja, zeker een lekker ding, maar af en toe zou ik willen dat ze wat minder bijdehand was. Sprak vandaag de overbuurvrouw, haar zoontje is 3 weken jonger dan Sterre en die heeft nog totaal geen benul van wie of wat Sinterklaas nou helemaal is. Ik vind het leuk hoor, dat Sterre het allemaal wel snapt, maar moet er nog een beetje aan wennen, ik heb m’n Pietendiploma voorlopig nog niet gehaald hoor! :lol:

Onze katten zijn al ouder. De ene (een rode poes, Saar) is al een jaar of 8 denk ik, de andere (een zwart met witte kater, heel groot en DIK! En heeeeel lief, Jopie) een jaar of 4 a 5. We weten het niet precies, Saar is geadopteerd uit Turkije, en Jopie komt uit 't asiel. Saar is echt een oude knorrepot af en toe, maar wel een heerlijke knuffel, en Jopie is een grote lieve dikke lompe sufkop :inlove: Dat is er zo eentje die keihard door de kamer rent en dan vergeet te remmen als er een deur of muur aankomt :doh: :lol: Leuk beest! :inlove:

Weet je al of jullie morgen nog weg gaan? Knapt Wouter al wat op? :hug:

Ik was eerst van plan om pas op de 14e te gaan testen, op m’n nod dus, maar dat ga ik natuurlijk niet volhouden. Ik wil wel echt proberen om tot de 13e te wachten. De dag dat Lente* 4 maanden zou worden…Met 3 maanden bracht het nog geen geluk om op die dag te testen (nou is de 13e natuurlijk ook geen geluksgetal, maar nu wel altijd een speciale datum voor ons), maar wie weet deze keer wel :pray: Maar goed, ze mezelf ook best in staat om begin volgende week al te testen hoor, ik heb altijd zo weinig geduld :oops:

En jij??? Kan me voorstellen dat je helemaal niet meer weet wanneer je moet testen hoor, met dat gekke gedoe nu. Maar denk nog steeds dat je nod gewoon de 12e is hoor, dit is gewoon wat tussendoorbloed door die kuur ofzo, iets anders sta ik niet toe :snooty:

@Ke wrote:

En jij??? Kan me voorstellen dat je helemaal niet meer weet wanneer je moet testen hoor, met dat gekke gedoe nu. Maar denk nog steeds dat je nod gewoon de 12e is hoor, dit is gewoon wat tussendoorbloed door die kuur ofzo, iets anders sta ik niet toe :snooty:

Ja zou ik ook wel willen, maar de huisarts zei dat dat niet kon…ik moest langs komen als het langer aan zou houden.

Heb echt een ongi gevoel onder in mijn buik, en mijn bekken. :eh: Dus denk zelf dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan. Snap er niets van. Maar het is/was geen ongibloed…dat weet ik zeker…

Ik weet niet wanneer ik ga testen, het heeft weinig zin, want hij zal wel negatief zijn. Hou de 12e idd maar aan en begin daarna meteen met ovulatietesten. Als mijn ei dan nog niet geweest is, want ik snap er geen snars van :roll: :frowning:

Whahaha ja die kat van mij is ook al zo een sukkel. :inlove: Leuk zeg, 2 katten. Hebben jullie Saar zelf meegenomen?

Jeetje, wat gaat de tijd snel…Lente :**: …alweer 4 maanden. Zou heel mooi zijn als je op die dag positief zou testen.

:pray:

(als je je kan inhouden natuurlijk :silenced: )

Meiden, bedankt voor het meeleven, super lief van jullie! :-*

Heske, ik hoopte inderdaad eigenlijk ook dat de keuze voor ons gemaakt zou worden doordat ik nu al zwanger zou zijn, maar ben vanmiddag helaas toch echt ongi geworden… :frowning:

Mijn gevoel zegt dat ik het dubbel en dwars voor zo’n kleine spruit over heb om eventueel een tijd flink op de centen te moeten passen, vroeger of later kan ik toch weer aan het werk en zullen we het dan weer wat breder krijgen. Ik denk dat mijn lief er wel ongeveer hetzelfde over denkt, maar deze kwestie vraagt natuurlijk toch om een uitgebreid familie-overleg. To be continued…

Hee Meiden daar ben ik dan heel even.

Muppet wat balen voor je, maar wie weet was het te vroeg inderdaad.

Ik heb nog niet getest, voel me iets beter dan gister en nog steeds niet ongi!

Ga zaterdagmorgen samen met me mannetje testen!!

Blijft spannend nog aan deze kant!!!

Khou jullie op de hoogte,

Liefs Anne-Sophie!

Hey,

Ik heb nog niet alles bijgelezen, heb de hele dag gewerkt.

Morgenvroeg ga ik weer testen en dan hoop ik dat de streep at donkerder is en ik een foto hier kan plaatsen :pray:

Ik besef het zelf niet en wil het liefst ieder uur testen :oops:

Hahaha die Sterre! Volgend jaar toch beter opbergen Heske!

Anne-Sophie, plaatsen we morgen allebei een mooie foto? :pray:

Muppet :hug: :hug:

Rustig hier zeg :shock:

Nou dan ga ik maar weer zenuwen voor morgenvroeg :pray:

Succes morgen Lieke :thumbup: , duim voor jou!!

Erg rustig hier vanavond!!!

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jaaaaaa Lieke, mooie test!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Muppet, wat ontzettend balen dat je toch ongi geworden bent! :hug: Ik snap wel dat jullie goed willen nadenken over hoe je nu verder gaat hoor, een kindje is niet zomaar wat en je wil natuurlijk het beste voor hem / haar. (maar het beste is niet altijd het duurste he :wink: ) Succes ermee iig (en ik hoop dat jullie er gewoon voor gaan :silenced: :wink: )

KC, heb jij ook nog getest vanmorgen? Foooootttoooooo!!! :mrgreen:

A-S, nog geen duivels? :pray:

Miekje, we hebben Saar niet zelf meegenomen uit Turkije hoor. De ex van de zus van mijn zwager (of de exzwager van mijn zwager… de exzwager van de man van mijn schoonzus eigenlijk… oftewel de ex van de zus van de man van de zus van mijn man :angel: :lol: ) is Turks. Saar was van een oud vrouwtje, oud vrouwtje ging dood, Saar ging naar de ex van de… etc, en kwam mee naar Nederland toen de ex van baldibla hier kwam wonen, maar ging niet samen met hun andere kat, dus kwam Tjip op een avond thuis (in een leeg huis, het was toen net over met zijn ex) en zat er een kat in de woonkamer. En toen is ze daar maar gebleven. Toen Ik bij Tjip kwam wonen hadden we een kat te weinig, altijd ruzie over wie Saar mocht knuffelen :wink: en toen heb ik Jopie uitgezocht. Was toen een heel klein, mager, bang katje, en nu zo’n heerlijke lompe dikkerd :inlove: (en nog steeds soms bang, hij durft niet zonder ons naar buiten, maar dat komt ook doordat ie een keer z’n pootje heeft gebroken. Onwijs zielig was dat, hij heeft een paar weken met een gipsen poot gelopen :o , en Saar was toen doodsbang voor 'm :lol: , maar sindsdien gaat hij niet zomaar meer naar buiten).

Maar dat bloedverlies kan dus niet van de kuur komen? Wat vreemd dan… Ja, je kán natuurlijk gewoon zomaar tussendoor wat bloed verliezen, maar als je dat verder nooit hebt dan is het wel vreemd, en ook wel toevallig dat het net gebeurt nu je die kuur hebt. Zou er misschien gewoon wat gaande zijn? :eh: Al is het bloedverlies dan wel weer heel vroeg geweest, direct na je eisprong. Jakkes zeg, wat een onzekerheid :frowning:

Verder niet zoveel te melden. Sterre is weer bij het kdv. Sinterklaas komt daar dus ook vandaag, en alle kinderen waren enorm hyper. Veel kindjes ook als Zwarte Piet verkleed, en dat vond Sterre maar vreemd, geloof ik, ze was er helemaal stil van :eh:

Sterre had vandaag een jurkje aan dat misschien niet helemaal ideaal is voor op het kdv, erg mooi jurkje dat ze met onze bruiloft aan had (geen typisch bruidsmeisjesjrukje hoor, maar een lieve van Jottum, blauw met wit geruit, staat ook ergens in het showforum geloof ik). Juf keek me aan alsof ik gek geworden was… Nou ja, jammer dan, jurkje is alweer bijna te klein en ze heeft het nog zo weinig aangehad omdat ik het steeds bewaar voor een ‘speciale gelegenheid’. Maar heb liever dat ze 'm gewoon draagt met het risico dat ie kapot gaat of vies wordt, dan dat ie mooi blijft doordat ie altijd maar in de kast hangt. Dus… :wink: (heb zo’n vermoeden dat dat jurkje nu al veilig in haar bakje ligt en dat ze in haar maillot en shirtje rondloopt, maar goed, nu kan ik mezelf tenminste nog wijsmaken dat ze 'm aangehad heeft :wink: )

xHeske