Oktoberstoppers 2008, #3, al 4 meiden zwanger!!!

@miek1982 wrote:

Wel een vraagje aan de zwangere dames: Elke dag geklust of om de dag? :mrgreen:

Om de dag :drool:

Wel met wat speling ervoor en een klein beetje speling erna.

dan wordt dat zijn strategie voor deze maand :mrgreen: gisteren begonnen dus nu morgen weer…

Miek;

:oops: :oops: :oops: daarom dacht ik dat het deze maand niets kon worden :oops: :oops: :oops:

Wij hebben in de vruchtbare periode slechts 1 x geklust (door ziekte, druk met werk, etc.)

Lucky us!

Wil dus niet zoveel zeggen …

Bij Tim klusten we om de dag.

En … moet je vanavond nog aan de bak of morgen :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes Babet

Babet dan hebben jullie inderdaad heel veel mazzel gehad… Sterk zaad :wink:

Maar gisteren geweest dus morgen is het hier weer feest!

Hoop zo dat het gaat lukken :pray:

Miek, zet hem op morgen! :wink:

Groetjes Babet

Haha Miek, al een hele strategie uitgestippeld :lol:

Miekje, hoe gaat het vandaag? Voel je je al wat beter? En hoe staat het met de ovulatietesten?

Babet, slim dat je alles al geregeld hebt! :thumbup: Ik wilde vorig jaar met 10 weken kraamzorg regelen, en toen zaten de 2 fijnste kraamzorgbureaus al vol :shock: Heb toen een hoop gedonder gehad, met veel moeite ergens anders in kunnen schrijven, maar toen ging er daar iets mis met de inschrijving en daar kwam ik met 20 weken pas achter… heeft toen heel veel stress opgeleverd. Uiteindelijk wel nog een kraamzorgbureau gevonden dat me wilde helpen, maar hoe blij ik daar toen mee was… dat kraamzorgbureau wordt het nóóit meer. Wil deze keer weer gewoon dezelfde als bij Sterre, dus zodra ik een positieve test heb meld ik me aan. Kinderopvang ga ik ook direct regelen. Ze kennen daar ons verhaal en weten dat we bezig zijn (stom he, normaal gesproken vragen mensen niet of je ‘bezig bent’, maar nu lijkt het de normaalste vraag van de wereld, of we meteen al voor een volgende kindje gaan :doh: Nou ja, ik zit er niet mee, zolang ze maar niet elke week gaan vragen of ik al zwanger ben, en dat doet tot nu toe niemand), en de leidsters zeggen daar al steeds dat ze Lente* d’r plekje gewoon vrijhouden voor ons volgende kindje, maar ja, zo werkt dat natuurlijk niet :wink:

Ik ben de eerste zwangerschap ook veel aangekomen, 21 kilo. Niet door veel te eten, maar door te stoppen met ballet. Van 30 uur sporten in de week naar helemaal niets… kilo’s vlogen eraan :frowning: En ik hield heel erg veel vocht vast.

Bij Lente* ben ik maar 7 kilo aangekomen, idd ook doordat ik veel met Sterre liep te sjouwen. De kilo’s van Sterre zijn er niet allemaal meer af gegaan helaas. Nou ja, een paar kilo extra kon toen geen kwaad, maar nu wil ik toch graag weer wat afvallen hoor.

Sterre was bij de geboorte 3840 gram en 54 cm, was met 42 weken en 1 dag, en Lente* is met 38 weken geboren, was 2850 gram en 49 cm. Als ze 4 weken later was geboren was ze waarschijnlijk niet veel kleiner geweest dan Sterre. Volgend kindje wordt hoogstwaarschijnlijk met 38 weken gehaald, dus we rekenen weer op een kleintje, en gaan straks lekker veel kleertjes in maat 50 kopen, want dat hebben we amper. :mrgreen:

Wat de schoonfamilieperikelen betreft… ging deze keer vooral om schoonzus, maar schoonmoeder draagt als gebruikelijk ook haar steentje bij :roll: Schoonfamilie is een beetje in 2 kampen verdeeld nu… Tjip z’n ouders (vooral moeder) en zus aan de ene kant, broer (+vriendin) en wij aan de andere kant… Niet echt gezellig dus, en ik heb het er helemaal mee gehad :silenced:

Tjip was gisteren wel weer wat gezelliger toen ik op de zaak kwam. Laten we maar zeggen dat hij me gewoon miste :wink: Het leek erg rustig in de winkel, maar de omzet was super, dus ben benieuwd wat de komende dagen brengen… Hopelijk weer zo’n goede week als vorige week :pray:

Kittycat, leuk dat je al een buikfoto hebt gemaakt, is idd leuk ter vergelijking straks. Bij Sterre heb ik de eerste foto met 10 weken gemaakt en toen was m’n buik nog hartstikke plat, de enige die iets zag was ikzelf :lol:

Zometeen maar weer een ovulatietestje doen, kijken of het streepje al donkerder wil worden :slight_smile:

xHeske

Morge meiden!

Haha wij klussen hier elke dag hoor. 2 tot 3 dagen voor meest vruchtbare dag en 1 (tot soms 2) dagen erna.

Er stond een artikel in de krant, met nieuwe cijfers, waar in stond dat als je zwanger wilt worden, je gewoon zoveel mogelijk moet klussen. Dus tsja, dat doen we dan ook…

Om de dag zou ook goed kunnen. Dan zou het kwaliteit van het sperma beter zijn. Maar dat is weer achterhaald. En volgende maand staat er weer iets anders. Precies als Muisje zegt, zij werd in 1x zwanger.

Het moet het juiste zaadje, met de juiste snelheid, op het juiste tijdstip, op de juiste plaats zijn haha…

Ik :pray: voor alleen nog maar positieve testen!

Heske, ik ga zo een test doen, heb jij m al gedaan?

He get, wat vervelend zeg, 2 kampen…

Trekken jullie het een beetje, hoe gaat het met Tjip?

Emma kon maatje 50 nog net een week aan, (en alleen maar omdat haar mamade kleertjes zo leuk vond :silenced: :wink: )daarna moest ze echt naar 56. Dus voor Wouter hadden we alleen maat 56 gekocht, whahaha daar zou hij in verdwenen zijn. Maar goed, ik hoop heel erg dat deze zwangerschap niet zo gaat als bij Wouter (dan nog 1000x liever BI) en dat de beeb blijft zitten tot iig 37 weken. Dus ik koop denk ik toch dan maar vanaf maat 56.heske…ik weet heel goed dat het nog veel erger kan… :frowning: :cry:

Muisje, fijn je weer te lezen!

Goed zeg dat je alles zo goed en vroeg aan het regelen bent. :thumbup:

Had je het de familie al verteld? Wanneer ga je het doen?

Wel een foto maken van je buik he??

Alle andere meiden, goede morgen, hoe gaat het??

Heske, mijn streepje is wel aanwezig, maar eigelijk niet heel veel donkerder dan gisteren. Morgen zou hij net zo donker moeten zijn. Hoe was die van jou?

Hmmm :think: vriendin van mij zei net dat zij ook had gehoord van haar Gyn (een jaar geleden) om om de dag te klussen. Jeetje…misschien doen we het wel te vaak dan. Maar ik ben zo bang om mijn ei dan net te missen… Heske, doen jullie het om de dag?

Ik vond dit als eerste toen ik ging googlen:

Koppels die moeite hebben met zwanger raken, moeten simpelweg meer seks hebben. Dit werkt minstens zo goed als de meest gebruikte behandelingen, vertellen Britse wetenschappers.

Meer seks om zwanger te raken

Een publicatie in het tijdschrift British Medical Journal raadt vruchtbaarheidsklinieken aan om stelletjes eerst maar met lege handen naar huis te sturen.

Wel moeten de klinieken advies geven over hoe vaak en wanneer de koppels het beste seks kunnen hebben. Vruchtbaarheidsmedicijnen als Clomid en kunstmatige inseminatie werken namelijk niet zo goed als gedacht.

Vaak blijkt dat de stelletjes niet genoeg seks op het juiste moment hebben. De vrouw is het vruchtbaarst in het midden van haar cyclus, tussen twee menstruatieperioden in. Maar de wetenschappers zeggen daarbij dat je nooit té veel seks kan hebben, dus het mag ook buiten deze vruchtbare periode.

Mannen die een lage hoeveelheid spermacellen produceren, kunnen dit verbeteren door juist vaker seks te hebben. Dagelijks seks hebben, is dan het beste. Ook kunnen de stelletjes hun leefpatroon wat aanpassen.

Genoeg bewegen, gezond eten, stress vermijden en stoppen met roken, kan al veel schelen. Als zelfs dit niet helpt, kan tot IVF worden overgegaan. Dit is in bijna 22 procent van alle gevallen succesvol.

Een publicatie in het tijdschrift British Medical Journal raadt vruchtbaarheidsklinieken aan om stelletjes eerst maar met lege handen naar huis te sturen.

Wel moeten de klinieken advies geven over hoe vaak en wanneer de koppels het beste seks kunnen hebben. Vruchtbaarheidsmedicijnen als Clomid en kunstmatige inseminatie werken namelijk niet zo goed als gedacht.

Vaak blijkt dat de stelletjes niet genoeg seks op het juiste moment hebben. De vrouw is het vruchtbaarst in het midden van haar cyclus, tussen twee menstruatieperioden in. Maar de wetenschappers zeggen daarbij dat je nooit té veel seks kan hebben, dus het mag ook buiten deze vruchtbare periode.

Mannen die een lage hoeveelheid spermacellen produceren, kunnen dit verbeteren door juist vaker seks te hebben. Dagelijks seks hebben, is dan het beste. Ook kunnen de stelletjes hun leefpatroon wat aanpassen.

Hier ook 4 keer vlot zwanger geworden (1e ronde (toen was ik al lang niet meer aan de pil), 3e ronde na mk, 3e ronde na mk en 1e ronde na pil) door om de dag te klussen!

Ik had idd ook gehoord dat de kwaliteit van de zaadjes achteruit gaan als je het vaker doet, vandaar om de dag.

En bij ons schijnt dat dus idd te werken :wink: :oops:

Mijn streepje was nu wel iets donkerder dan de vorige keer, maar nog niet echt knalpaars ofzo.

Pfff, ik voel me ook niet echt lekker vandaag. Sterre heeft vannacht weer liggen spoken. Arme schapie is zo strontverkouden, hoest zich 's nachts echt helemaal naar, dus ik heb de halve nacht naast haar gelegen om haar weer rustig te krijgen… Nu is zij weer wat fitter, maar ik niet :frowning:

Sterre heeft toch nog wel een paar weken maat 50 aan gehad eigenlijk… Maar ligt ook wel aan het merk. Vond Hema best groot vallen, terwijl Noppies maat 56 al heel snel te klein was. Maar ik ga nu wel maat 50 inslaan hoor. We hadden Lente* maat 56 aan gedaan, natuurlijk ook niet echt het moment om nog ff leuk een nieuw setje in maat 50 te gaan kopen, maar het zag er zo sneu uit, die veel te grote kleertjes. :frowning: Had haar gewoon liever iets moois in de goede maat aan gedaan, maar ik kan het helaas nooit meer over doen…

xHeske

Wij klussen elke dag :oops: En ben daarmee al 3 keer heel snel zwanger geworden (2e ronde na weghalen mirena, 1e ronde na weghalen mirena en 2e ronde na mk), dus hier gaat dat gewoon prima :mrgreen: Ik ben dus ook bang om anders m’n ei te missen. Het is hier overigens niet echt zo dat we nu ook echt persé elke dag willen klussen hoor, het komt de laatste tijd nogal eens voor dat we veel te moe zijn voor actie, dus dan klussen we gewoon een keertje niet. Dan maar een maand later zwanger, ik wil niet dat het een verplichting gaat worden, moet wel leuk blijven.

Hmmm ja ik denk dat we vanavond maar overslaan, jammer Jorik :lol: :wink:

Ik vind het wel raar want als ik verder lees, staat er weer om de dag…

En idd het moet geen verplichting worden, maar dat is het hier ook niet hoor :wink: Hoewel ik anders eerder zal toegeven aan bijv mijn moeheid en nu wat minder snel. Maar ja ziek is ook ziek hoor, dan zit ik er gewoon niet op te wachten :oops:

Heske, ja je hebt gelijk en je weet ook zeker dat de beeb met 38 weken komt, dus dan zal maatje 56 echt wel te groot zijn!

Ik vond Lente :**: er erg lief uit zien hoor :-*

Knientje, wat een mazzel heb je toch zucht :inlove:

Nou ja, dat is idd ook wel zo hoor, dat ik rond m’n eisprong wel iets meer mijn best doe om zin te maken :wink:

Lente* zag er ook wel lief uit natuurlijk, ze had een heel schattig shirtje aan, alleen was het veel te groot. Was ook nog wat, we hadden eigenlijk een ander shirtje voor haar klaar gelegd in de ‘vluchtkoffer’ (dat was trouwens wel maat 50) maar daar stond tekst op: I’m new, just born, en ready to go’ :cry: Dat kon natuurlijk helemaal niet, dus toen heeft mijn schoonzusje (vriendin van Tjip z’n broer) toch maar even een ander shirtje hier uit de kast gehaald.

@Ke wrote:

Lente* zag er ook wel lief uit natuurlijk, ze had een heel schattig shirtje aan, alleen was het veel te groot. Was ook nog wat, we hadden eigenlijk een ander shirtje voor haar klaar gelegd in de ‘vluchtkoffer’ (dat was trouwens wel maat 50) maar daar stond tekst op: I’m new, just born, en ready to go’ :cry: Dat kon natuurlijk helemaal niet, dus toen heeft mijn schoonzusje (vriendin van Tjip z’n broer) toch maar even een ander shirtje hier uit de kast gehaald.

:cry: :cry: Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen… :cry: :cry:

@Miekje wrote:

Knientje, wat een mazzel heb je toch zucht :inlove:

Hm, ja, ik weet het, gelukkig wel :oops:

Maar goed, een score van 1 baby uit 3 zwangerschappen is ook niet echt geweldig, en als je dan al die maanden mee gaat tellen dan heeft het in totaal ook 8 maand geduurd voordat ik “echt” zwanger was :wink:

Nou ja, en deze keer telt eigenlijk nog niet mee.

Eerst maar eens afwachten…

Maar als dit goed blijft gaan is het wel een goede voor de statistieken :mrgreen:
Maar goed, een score van 1 baby uit 3 zwangerschappen is ook niet echt geweldig, en als je dan al die maanden mee gaat tellen dan heeft het in totaal ook 8 maand geduurd voordat ik "echt" zwanger was :wink:

Ja dat is zo. Maar deze zwangerschap gaat super lopen wedden, die meid blijft lekker bij je (ja ja ik ben nog steeds heeeeeeeeeel zeker van een meisje, gewoon een gevoel hoor, want het is beide even leuk!) En dat is helemaal top voor de statestieken :lol: :lol:

@Miekje wrote:

Maar goed, een score van 1 baby uit 3 zwangerschappen is ook niet echt geweldig, en als je dan al die maanden mee gaat tellen dan heeft het in totaal ook 8 maand geduurd voordat ik “echt” zwanger was :wink:

Ja dat is zo. Maar deze zwangerschap gaat super lopen wedden, die meid blijft lekker bij je (ja ja ik ben nog steeds heeeeeeeeeel zeker van een meisje, gewoon een gevoel hoor, want het is beide even leuk!) En dat is helemaal top voor de statestieken :lol: :lol:

Ghehehe, ik ben benieuwd.... :mrgreen: :wink:

Haha, het viel me in eerste instantie niet eens op dat Miekje met ‘die meid’ iets zei wat ze nog niet kon weten… het klinkt best logisch eigenlijk, dat het gewoon een meisje is :lol: Wil je het eigenlijk weten Sarah, met de 20-wekenecho?

Tja Miekje, dat met dat shirtje was één van de vele confronterende momenten. Dan vraag je je ook af waarom zoiets nou net zo moet lopen. Voor Sterre hadden we als 1e shirtje gewoon een heel simpel wit ding met een schattig randje, dat was voor Lente* natuurlijk veel beter geweest dat die stomme met die tekst (die nog steeds in de kast hangt hier en die ik hopelijk over een maand of 9 eindelijk kan gebruiken! :pray: Al weet ik niet eens zeker of ik het nog wel kán, om dat shirtje nog een keer te zien. Het gaat iig níet in de vluchtkoffer :? )

Hahaha ik WEET het gewoon, voel het aan mijn water :wink: