Oktoberstoppers 2008, #3, al 4 meiden zwanger!!!

Hahaha, ik heb er lang niet altijd zin in hoor, thuis werken heeft ook wel wat :wink: Nou ja, die afwisseling die ik nu heb tussen thuis en ‘de zaak’ (vind dat eigenlijk zo stom klinken, ‘de zaak’, maar als ik zeg dat ik naar de winkel ga denkt iedereen dat ik ga shoppen :lol: ) is eigenlijk wel perfect, mag niet klagen :thumbup:

Pop was tot nu toe wat Sterre betreft wel een succes. Was 'm trots aan iedereen aan het laten zien. Alleen wel wat scheve oogjes van de andere kinderen uit, want eigenlijk mogen ze geen speelgoed meenemen. Juf zou het uit gaan leggen… over dat Sterre veel verdriet heeft en dat de pop een tijdje mee mag om haar te troosten. Wens haar succes (en dat meen ik) want lijkt me nog niet makkelijk om dat uit te leggen aan een groep peuters… die willen vast weten waarom Sterre verdriet heeft (vooral aangezien Sterre over het algemeen gewoon heel vrolijk is…) en ja… wat zeg je dan? Ga je dan een groep peuters uitleg geven over de dood, of laat je het in het midden. Gelukkig een erg goede en ervaren juf vandaag, dus komt vast goed. :thumbup:

Maar goed, nu ff aan het werk dus…

xHeske

@Ke wrote:

Wens haar succes (en dat meen ik) want lijkt me nog niet makkelijk om dat uit te leggen aan een groep peuters… die willen vast weten waarom Sterre verdriet heeft (vooral aangezien Sterre over het algemeen gewoon heel vrolijk is…) en ja… wat zeg je dan? Ga je dan een groep peuters uitleg geven over de dood, of laat je het in het midden. Gelukkig een erg goede en ervaren juf vandaag, dus komt vast goed. :thumbup:

xHeske

Sja daar zeg je me wat. Maar ze komt er vast wel uit. Over het algemeen accepteren ze dingen wel als een ander kindje het moeilijk heeft of verdrietig is.

Succes met werken meis!

Oh GRRRRR, nou de zin om naar de zaak te gaan is alweer voorbij hoor. Had net Tjip aan de telefoon en meneer is me toch een partij chagrijnig. Slecht geslapen zegt ie, want Sterre was de halve nacht wakker… uhm… pardon!!! :shock: Wie is er wel 100 keer eruit geweest vannacht? Ik! En wie is er heerlijk in zijn nestje blijven liggen… juist… Tjip! :evil: Zeikerd! :evil:

Zo, dat moest er ff uit. Nu ga ik nog even op mijn doooooooie gemakje een kop koffie drinken, spullen pakken, even nog wat was wegwerken en stel nou dat ik tegen die tijd een beetje gekalmeerd ben, dan wil ik misschien nog wel overwegen om nog enigszins gezellig op de zaak te verschijnen :angel:

Sterre zal zeker blij zijn met dat winkeltje, wat een leuk ding!! :thumbup: :smiley:

Hier gaat het wel aardig. :twisted: :evil: zijn er wel maar het er wonderlijk genoeg niet echt veel last van dit keer

is het al 7 december?? :angel: :oops: :wink: :pray: :pray:

Miekje fijn dat je je weer wat beter voelt!

Ik heb net de bedrijfsarts gesproken. Wat een $%#&^) :evil:

@Ke wrote:

Oh GRRRRR, nou de zin om naar de zaak te gaan is alweer voorbij hoor. Had net Tjip aan de telefoon en meneer is me toch een partij chagrijnig. Slecht geslapen zegt ie, want Sterre was de halve nacht wakker… uhm… pardon!!! :shock: Wie is er wel 100 keer eruit geweest vannacht? Ik! En wie is er heerlijk in zijn nestje blijven liggen… juist… Tjip! :evil: Zeikerd! :evil:

Zo, dat moest er ff uit. Nu ga ik nog even op mijn doooooooie gemakje een kop koffie drinken, spullen pakken, even nog wat was wegwerken en stel nou dat ik tegen die tijd een beetje gekalmeerd ben, dan wil ik misschien nog wel overwegen om nog enigszins gezellig op de zaak te verschijnen :angel:

He bah mannen! :wink:

Ik kan me voorstellen dat je eerst even rustig tot jezelf wil komen nu
Pffff, hier een beetje rotavond door schoonfamilieperikelen... zou soms willen dat ik zo om kon ruilen, maar dan wel Tjip kon houden

Hahahahaaa Heske! Tjip dan toch maar mee omruilen samen met je schoonfamilie?
Ja joh, mannen! Merijn hoort Tycho ook nooit :? (zegt 'ie)
Erg leuk Duplo winkeltje!

Miekje, fijn dat je je weer wat beter voelt!

Lieke, ben benieuwd naar je kleine krullenkoppie ;)

Mascha, fijn dat je niet veel last hebt van de :twisted: ...schrale troost...

Kittycat, ik kan het ook nog steeds niet geloven hoor, dat het zo snel is gegaan! Voor ons eerste kindje hebben we bijna een jaar gedaan! En nu meteen raak :shock: ...Nu nog hopen dat het goed zit :pray: .
Moet zeggen da'k me steeds zwangerder voel. Gisteren de hele dag gevoelige borsten en voel ze nu nog. En mijn maag is ook steeds niet helemaal lekker, evenals mijn stoelgang :? Zijn toch echt kwaaltjes... Maar goed, mijn lijf heeft me vaker enorm voor de gek gehouden!
Ik hoop dat je heerlijk kunt genieten van je grote roze/blauwe wolk!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me nog niet kan hechten aan deze zwangerschap :oops: Ik heb er nog geen gevoel bij eigenlijk... :(
Misschien omdat ik nog niet zeker weet of het goed zit of niet?
Ook vind ik het best spannend een tweede kindje...Tycho is mijn oogappeltje, ik ben zo gek op hem :inlove:
Vind het een heel ..???.. idee dat hij ons straks misschien moet delen. Weet niet hoe'k dat pcies moet verwoorden...
Was ik dan toch nog niet helemaal klaar voor een tweede wondertje???
Herkennen jullie moeders dat ook, of ben ik :wall:

Grrrr, ligt Tycho lekker te slapen, gaan ze hier de grond opschudden ofzo ivm riolering. Hopelijk slaapt 'ie er doorheen. Hij heeft het echt ff nodig (anders ik wel ff :oops: ).

Ik ga ff opruimen hier...het lijkt wel of er een speelgoedbom is afgegaan :S

xxx

Oh Memmie, dat gevoel is heeeeeeeeeeel herkenbaar! Het is ook zo’n gek idee dat je je allesje straks minder aandacht kan geven, ik heb daar de hele zwangerschap een raar gevoel over gehad. Maar toen Lente* geboren was, wist ik meteen dat we zo ontzettend aan een tweede kindje toe waren. Ik denk dat als ze geleefd had, dat gevoel misschien nóg wel sterker was geweest. Nu twijfel ik niet meer. Maar iig is dat gevoel wel heel normaal hoor, en dat wil absoluut niet zeggen dat je niet aan een tweede kindje toe bent, alleen maar dat je héél veel van je kleine mannetje houdt :wink:

Mascha, gelukkig weinig last van de duivels!

En ja, denk dat ik Tjip ook maar omruil dan… als ik toch mijn schoonfamilie op straat zet, kan hij er ook wel bij :evil: (nee hoor, zó erg is het nou ook weer niet, hij kan best lief zijn, als hij zijn best doet :wink: )

Nou, ik ga maar eens op pad richting het grootste chagrijn van Zoetermeer en omstreken… :roll: :lol: Bye!

xHeske

Hij kan best lief zijn :angel: als ie slaapt :lol: :wink:

Hoi,

Heb net de hele tijd op bed gelegen, kreeg heel erg koude rillingen en mijn hoofd deed zo’n pijn…bah…ik ben nooit echt goed ziek, maar nu toch wel…

Memmie, toen ik zwanger was van Wouter heb ik vreselijk moeten huilen, waar was ik in godsnaam aan begonnen?? (was wel verder in de zwangerschap toen dus + de extra hormonen en ik denk dat je je dan wel een beeld kunt schetsen :? )

Hoe kon ik Emma dit aan doen? Ze was nog maar een babytje…en mijn hart was helemaal niet groot genoeg voor 2!! Huilend heb ik op de bank bij mijn moeder gezeten, ik zou voorkeur hebben voor Emma. Dit was helemaal niet goed.

Het enige wat mama zei was:

Lieve schat, zodra je zoon op je buik ligt, is je hart ineens 2x zo groot geworden…

En dat is waar! Emma moest de aandacht delen, maar omdat ze zo klein was heeft ze dat nooit echt in de gaten gehad. Ze wist niet beter. (Als ze 4 was geweest was ze zich er vast wat bewuster van geweest) ze vond het heerlijk, een beetje meekijken en meehelpen en van Wouter hield ik meteen net zoveel als van Emma! Je hart is zodra dat kleintje op je buik ligt inderdaad meteen 2x zo groot…haha bij mij stroomde het over!

Heske…bij jou zal het precies zo gegaan zijn… ik vond het een beetje moeilijk om op te schrijven omdat jullie Lente :**: niet mocht blijven. :cry: :cry: Maar ook jouw hart is nu 2x zo groot. En straks 3x :-*

M&J wel fijn dat je nu niet zo heel erg last hebt van de :twisted: en laat de dagen idd maar heel snel gaan.

Wat zei de bedrijfsarts?

Heske, heb je het vol kunnen houden met grootste chagrijn van Zoetermeer en omstreken?? :lol: :wink:

He Miekje, vervelend dat je zo ziek bent! BETERSCHAP en snel beter worden!

Hier gaat het goed, erg moe, beetje druk, rustig aan.

He Mascha bah, niet jij ook :frowning: :hug:

Memmie vervelend die onzekerheid, ik hoop dat je je zekerder gaat voelen na de volgende echo :slight_smile: :-*

Heske leuk die supermarkt duplo , Sterre zal het inderdaad geweldig vinden!!

Jane, rustig aan doen hoor!

Dank je voor “beterschap” :-*

Heske

Pffff, hier een beetje rotavond door schoonfamilieperikelen… zou soms willen dat ik zo om kon ruilen, maar dan wel Tjip kon houden
Je schoonmoeder? :silenced:

Jorik heeft de kids opgepikt van het KDV en gaat even langs mijn ouders, ze hebben gisteren daar hun schoen gezet :inlove: hij neemt pizza mee uit de winkel, zie het niet zitten om nu te koken :oops:

Nog steeds niet echt opgeknapt dus Miekje??

Wel lekker dat Jorik de kids even onder zn hoede neemt nu :thumbup:

Enne… een dagje pizza is best lekker :stuck_out_tongue:

Ja is echt fijn, want ik kan nu niet autorijden. Denk dat het morgen wel een stukje beter is en dat de kuur dan aanslaat.

Hoe is het verder met jou?

Ja toch pizza kan wel een x… ben er zelf trouwens niet zo een fan van. Wel als we hem zelf maken. (Dan maak ik hem samen met de kids, is een groot feest natuurlijk, hoewel bij Wouter bijna alles altijd verdwijnt in zijn mond ipv op de pizza. Emma maakt de mooiste creaties. Vind ik zo schattig)

Wat ga jij eten?

Hoe is het trouwens met je voet en met je longen??

Enorm leuk winkeltje Heske! Wat wordt Sterre toch verwend met al dat moois. Lief trouwens dat ze haar popje mee mag nemen, heeft ze hopelijk toch wel echt steun aan.

Niet bang zijn Memmie dat je Tycho tekort zult doen, jullie hart is groot genoeg om van 2 kindjes te houden. Tuurlijk zal het even wennen voor hem zijn, maar het is ook leuk voor hem om een broertje of zusje te krijgen. Je geeft hem juist ook weer wat extra’s om van te houden.

Rot Miekje dat je je nog steeds zo rot voelt :frowning:

Wij hebben vanmorgen alvast maar de eerste buikfoto gemaakt, lekker plat nog :stuck_out_tongue: Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt (ik hoop lang want wil zeker niet dat iemand het nog voor kerst weet en eigenlijk langer, ivm de kans dat het mis gaat).

Verder voelen mijn darmen alsof ik 5 dagen achter elkaar bij de MacDonalds heb gegeten. Rommel de rommel, kramp… Dat was van het weekend ook al, maar toen was ik ook daadwerkelijk 2 dagen achter elkaar bij de mac geweest :mrgreen: :oops: Ik reken het nu maar tot kwaaltje.

Verder vandaag alvast 2 boekjes gekocht, ‘Opa en Oma Pluis’ van Nijntje en ‘Dribbel en oma’ om het over een tijdje de a.s. opa en oma’s te vertellen. Misschien wel wat hard van stapel gelopen :oops:, maar kon ze niet laten liggen. Ooooit komen ze van pas.

Heej kittycat die buik moet je wel showen!

Bij een eerste duurt het vaak wel een tijdje voordat je een buik krijgt die je niet meer kunt verbergen. (vaak met 12 weken nog een heeeeel klein buikje) ik was een uitzondering, toen ik 3 mnd zwanger was van emma was ik HUGE! :oops: (serieus, ik had een buik van ruim 5 maanden ofzo)Maar ja ben ook ruim 30 kilo aangekomen bij haar. Bij Wouter maar 7 en bij hem kreeg ik pas een buikje met 14 tot 16 weken. Terwijl hij de tweede was… :eh:

:inlove: :inlove: die boekjes, helemaal geweldig! :inlove: :inlove:

30 kilo joh :shock: Ik streef naar 15 hoor :P. Lekker makkelijk gezegd natuurlijk :lol: Maar het mag nog wel even duren hoor dat buikje. Net als de misselijkheid overigens. Ik geloof niet echt dat ik de buikfoto wil showen hoor, vind het toch een beetje een gek idee.

Ja snap ik. Nou ja kan je m straks laten zien in vergelijking met 12 weken ofzo :thumbup:

Bij Emma at ik alles wat los en vast zat hahaha

Ik had alleen maar honger. Emma was ook best flink, niet mollig maar lang. 3670 gram en 53 cm. (met 40 weken en 9 dagen)

Wouter was natuurlijk piepklein, maatje 44 en die was nog groot :shock:

Emma was net 10 dagen een jaar toen Wouter kwam en liep net. Dus ik heb haar tijdens de zwangerschap veel moeten tillen en was veel in de weer. Dat scheelt. Bij Emma had ik BI, etagerust en kwam amper vooruit dus weinig beweging + veel eten, tsja dat zet aan. Ik was de kilo’s trouwens wel heel snel weer kwijt…

He Ladies,

Zag dat Kittycat ook positief heeft getest: gefeliciteerd!!!

Mooie score voor deze maand. Komende maand (lees: deze maand, want er zijn er al heel wat flink aan de klus) komt de rest. Geloof me maar!

Miekje, ik heb zo’n medelijden met je! Kan helaas je pijn niet wegnemen, anders zou ik dat zeker doen. Sterkte meid!

Heske, hoe gaat het nu daar? Alles alweer een beetje afgekoeld :slight_smile: :? ? Duplo: altijd leuk!

Zal zo eerst eens op het lijstje op de eerste bladzijde kijken wie er nu als eerste weer aan de beurt is om te testen. Ben benieuwd!

Hier gaat alles goed. Heb de kinderopvang, de verloskundige, de eerste echo, de huisarts en de kraamzorg al geregeld. Heb daar wel een gemengd gevoel bij, zo vroeg in de zwangerschap, maar ja, wil ook niet achter het net vissen en vind dat sommigen gewoon moeten weten van mijn zwangerschap.

Mijn borsten doen af en toe zeer, maar verder heb ik lichamelijk nog geen last. Bij Tim had ik vanaf circa 7 weken last van ochtendmisselijkheid. Geniet dus nog maar even van het feit dat ik er nu geen last van heb. Wel een ander “probleem”: mijn buik is 's avonds al enorm opgezet. Moet mijn spijkerbroek al op standje open zetten :roll: :roll:

Dat kan nog wat worden! We moeten het dan ook maar snel vertellen aan de directe familie/ mijn collega’s/ vrienden etc., want vind het zo lullig als ze ernaar gaan vragen/ kijken.

Om even op Miekje haar kilo’s terug te komen: bij Tim ben ik in totaal 25 kilo aangekomen :oops: :oops: :oops: (Vr)at ook echt alles wat los en vast zat. Heb me dan ook voorgenomen daar nu in ieder geval beter op te letten.

Tot zover even de berichten vanuit hier. Weet dat ik vaak even met jullie meelees, maar soms niet weet wat te schrijven.

Groetjes Babet

Wat een verschil ik grootte joh Miekje. Zal wel even wennen zijn geweest. En wat een verschil ook in verloop van zwangerschap. Hoop dat deze 3e probleemloos zal verlopen. En met al 2 ukken blijf je wel lekker in beweging dit keer.

Dankjewel Babet! Wat goed dat je alles al hebt geregeld zeg :o

We hadden het toevallig vandaag over kinderopvang regelen, maar leek ons nog te vroeg, maar misschien toch alvast eens informeren :think:.

Hey,

Evengeen tijd om op iedereen te reageren…

Wel een vraagje aan de zwangere dames: Elke dag geklust of om de dag? :mrgreen:

Moet ik even weten voor mijn berekening :wink: