Oh Heske…wat vreselijk allemaal.
Misschien zou Lente :**: het heel fijn vinden als het voor haar broer of zusje gaat gebruikt worden. (Euh mits het roze is natuurlijk en het een jongen is )
Snap dat je het niet in je vluchtkoffertje gaat doen.
Hoe zou je het vinden als het een jongetje is? Na 2 meiden moet dat wel heel vreemd zijn, of niet?
@Ke wrote:
Haha, het viel me in eerste instantie niet eens op dat Miekje met ‘die meid’ iets zei wat ze nog niet kon weten… het klinkt best logisch eigenlijk, dat het gewoon een meisje is :lol: Wil je het eigenlijk weten Sarah, met de 20-wekenecho?
Jaaa, we willen het graag weten.
Met Leon wisten we het ook met 20 weken maar eigenlijk wist ik al vanaf dag 1 dat het een jongen was, een gevoel :wink:
Ik vind het wel prettig dat je dan ook wat dingen kunt kopen in de typische meisjes/jongenskleuren.
Nu heb ik ook eigenlijk een gevoel dat het een meid is.
Robert al helemaal, die koopt ook vrolijk een rood of oranje met roze kinderwagen hoor :lol:
Als mijn ei inderdaad pas vrijdags was is de kans wel groot trouwens, de laatste "klusdag" was dinsdags. En meisjeszaadjes overleven langer dan jongenszaadjes, zeggen ze :wink:
Ik ben heel erg benieuwd, voor mezelf vind ik een meisje heel leuk (en ik ga me dan ook vreselijk uitleven met alle rose en gebloemde kleren en spulletjes :lol: ) maar voor Leon vind ik een broertje leuker.
Dus eigenlijk ben ik met beide heel blij. En geldt gewoon nog als eerste "als het maar gezond is".
Enne, misschien krijgen we er wel van elk 1 :lol: (volgens Robert geen optie, maar je weet natuurlijk maar nooit, nog een paar weekjes wachten en we zullen het weten :wink: )
@Sarah wrote:
Robert al helemaal, die koopt ook vrolijk een rood of oranje met roze kinderwagen hoor :lol:
:mrgreen: Hahahaha
Ja wij willen het ook weten. Zo kan ik ook zien welke kleertjes ik tevoorschijn kan halen die van Em of Wout.
Dit keer houden we het wel geheim. Maar niet voor jullie :inlove:
Hoi hoi meiden, het is hier weer gezellig!
Ik heb niks te melden eigenlijk, de klusperiode is weer aangebroken en vanavond haal ik de ovulatietesten maar weer tevoorschijn. Eens kijken of dat wat positiever is dan vorige maand.
Vorige keer was het in de 2de ronde raak, maar mijn gevoel zegt dat het deze keer wel eens langer zou kunnnen duren dan we open. Terwijl onze (en dan met name de mijne) statistieken er nu beter voor staan dan toen.
Hallo allemaal,
ik kom zo binnenvallen :oops: Jullie schrijven al een tijdje met elkaar, maar ik ben eigenlijk nog niet bekend met ‘stoppers-topics’. Mijn dochter kwam onverwachts :mrgreen:
In oktober zijn we ‘gestopt’ met de rubbertjes :lol: Gister toch ongesteld geworden, maar het verbaasde me niet heel erg, want op de vruchtbaarste dag had ik slaapdienst :roll: en de dag ervoor was er ook niks gebeurd.
Ik heb helaas (nu wel helaas, meestal vind ik het wel fijn ) een lange cyclus. Gemiddeld 36/37 dagen!
We zitten nu dus in ronde 2 en pas 2 januari is mijn nod :shock: Dat lijkt zoooo ver weg!!
In mijn omgeving wil ik het nog een stil houden, maar er af en toe over praten is wel fijn.
Is er nog een plekje vrij voor mij?
Tuurlijk Lu, je bent hier hartstikke welkom!
Hopelijk is het voor jou nu dan de laatste keer dat je ongesteld wordt de komende maanden.
Natuurlijk is er plek voor je Lu!
Welkom Je zal je vast snel thuis voelen hier
Hoi Lu, gezellig en natuurlijk is er voor jou een plekje vrij dus wees welkom :mrgreen:
Hope, klus jij ook om de dag?
Ik moet me zo klaar gaan maken. De kids moeten naar de psz. Zijn de hele ochtend al heerlijk aan het spelen, terwijl ik gaar op de bank zit :oops: Niet heel handig om nu auto te gaan rijden, (doet zeer, maar ja achter de laptop is ook niet bevordelijk en dat doe ik ook :doh: )maar niemand anders kan ze brengen en ik wil het ze niet afpakken…
Doe je voorzichtig Miekje??? We willen je wel graag weer heel terug hoor!
@M&J wrote:
Doe je voorzichtig Miekje??? We willen je wel graag weer heel terug hoor!
Lief van je :mrgreen: , ja tuurlijk, ik heb het meest kostbare wat ik bezit in de auto. Niet dat het gevaarlijk is hoor, maar dat om me heen kijken is heel vervelend…vandaar… Hoe is het met je vandaag?
Bedankt voor het warme welkom :mrgreen:
Ik heb zo een late dienst, maar kom vanavond of morgen even bijlezen!
Leuk!
Lu, welkom hier! Lastig, zo’n lange cyclus. En ja, 2 januari klinkt dan ook wel éxtra ver weg omdat het alweer in het nieuwe jaar is… Hopelijk een heel mooi begin van het nieuwe jaar dan!!
Miekje, rustig aan hoor meis!
Wij willen het ook weer weten, wat het geslacht is. Vond het idd erg handig, en nu helemaal. Zoals jullie weten hoop ik een beetje op weer een meisje, zodat we alle spulletjes (kleertjes dan vooral) van Lente* nog kunnen gebruiken. Als we nu een knul krijgen dan ben ik net zo gelukkig hoor, maar dan heb ik wel ff tijd nodig om het te laten bezinken en de meidenspulletjes op te ruimen. Dat zal best ff heftig worden, en dat wil ik dus gewoon voor de geboorte al kunnen doen (als het nodig is…), de kraamweek op zich zal al confronterend genoeg worden en dan wil ik eigenlijk gewoon zoveel mogelijk genieten.
En ja, het lijkt me best gek om na 2 meiden een knul te krijgen. Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen. Kom zelf ook uit een meidengezin (3 meiden en een vlindermeisje), en nu heeft mijn zusje dus ook een dochter. Schoonzus heeft 3 zoontjes, maar dat is dan toch net weer ff anders, de kleine van mijn zus voelt meer ‘eigen’. Maar hoewel ik nu dus een beetje een voorkeur voor een meisje heb, lijkt een jongen me ook wel héél leuk. Ben soms stiekem op internet al naar jongenskleertjes aan het kijken (meidencollecties ken ik al uit mijn hoofd :lol: ) en aan het bedenken wat we met het kamertje gaan doen als we een zoon krijgen (want ja, dan moet er toch een hoop roze weggewerkt gaan worden :eh: :lol: ).
Maar goed… eerst maar eens zwanger worden
Miekje, de vorige keer zou ik volgens mij ook zaterdag mijn eisprong hebben moeten gehad en toen hebben we woensdag, vrijdag, zondag en dinsdag geklust, maar volgens de kalender zouden we vanaf dinsdag om de dag moeten klussen en aangezien het de vorige keer niet goed afliep zijn we daar nu mar braaf mee begonnen. Dus vanavond mogen we weer . Ik vraag me alleen af of we wel goed bezig is, want ik zou zaterdag de eisprong moeten hebben en volgens de kalender is vrijdag de vruchtbaarste dag, maar dan moet je weer niet klussen dus ik snap er niet zoveel van eerlijk gezegd. Ach, we zien wel!
Kijk je wel uit met autorijden? Meldt je je weer even als je veilig terug bent?
Mijn mams heeft stokken voor me geregeld en ik ga zo met haar mee een stukje naar buiten. Lijkt me heerlijk even frisse lucht opsnuiven :dance:
God weet waarom maar wij hebben alletwee het idee dat als we ooit zwanger raken we een jongetje krijgen
Wij hadden dat bij de eerste en het is ook een meisje geworden. Deze keer denk ik dat we het ook willen weten wat het wordt. Ik hoop dan alleen dat we dan een leukere 20 weken echo krijgen, want dat hebben we de eerste keer niet gehad. Degene die die echo deed was zo bot en kortaf dat we het niet eens hebben durven vragen :oops:
Onze 20-wekenecho was bij Lente* ook niet echt leuk, maar ik ben dan net wel brutaal genoeg om te vragen of ze het geslacht kon zien. Alleen hield Lente* haar beentjes tegen elkaar, dus gyn kon het niet met zekerheid zeggen. Ze zei toen dat ze voor 60% zeker dacht te weten dat het een meisje was, en omdat mijn voorgevoel ook zei dat een meisje was, heb ik toen de eerste meidenkleertjes al gekocht. Paar weken later pretecho laten doen en toen wisten we het wel 100% zeker :inlove:
Bij Sterre hebben we wel een hele leuke 20-wekenecho gehad. Er was toen iemand in opleiding, dus eerst deed de echografiste de hele echo en daarna die student nog een keer. Duurde alles bij elkaar bijna anderhalf uur :shock: :dance:
Bij beide zwangerschappen was ik er zelf al redelijk zeker van dat we een meisje zouden krijgen. Bij Sterre heb ik in het begin even gedacht dat we een jongetje zouden krijgen, maar dat gevoel sloeg al snel om. Maf he, dat je dat vaak toch zo aan kunt voelen. (of het is gewoon toeval geweest… dat weet je natuurlijk nooit).
We zijn er trouwens al uit met de namen! (lekker op tijd :lol: maar bij Lente* wisten we de namen ook al voordat ik zwanger was). Voor een meisje echt 100% zeker (nou ja, 99%) en voor een jongetje nog een heel klein beetje twijfel tussen 2 namen, maar zoals het er nu voorstaat gaat Tjip dan zijn zin krijgen (en dat is uitzonderlijk :lol: ).
xHeske
Wij hebben stiekem ookal over namen nagedacht en eentje kwam bij beiden als 1e voor op het lijstje
Oh, da’s handig Mascha! Tjip en ik hebben steeds best wel even discussie over de namen, vandaar dat we er ook maar lekker op tijd mee beginnen Tjip moet een naam vaak een paar keer horen voordat ie 'm leuk vindt. Naam die we nu voor een meisje hebben stond bij Sterre al op mijn lijstje, bij Lente* weer en steeds vond Tjip er niets aan en nu is hij er ineens helemaal enthousiast over :doh: :lol:
Ships, ik heb net een stuk tekst getypt en nu is het weg :wall:
Ik wilde dus vertellen dat wij het hier nog niet over namen hebben gehad en dat we ook nog geen idee ervan hebben. We willen in ieder geval een naam die nog niet in de familie- en vriendenkring voorkomt en die is nogal groot, dus dat wordt nog wat. Verder moet het geen standaard of moeilijke naam zijn, maar wel kort. :roll: