Partricia, als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je zwanger bent
Meiden, ik heb jullie advies nodig.
Moet ik wel of niet gaan solliciteren???
Ik vind het echt heel moeilijk.
Want als ze me willen hebben dan zeg ik mijn baan op voor iets wat waarschijnlijk maar tijdelijk is.
Ik vind dat heel moeilijk Lotte. Maar volgens mij is elke baan niet vast. Althans je begint nergens met een vast contract.
Maar je werk niet meer leuk vinden is ook weer een stresspuntje. Als ik jou was zou ik alles overwegen en dan een beslissing maken.
Toen ik vorig jaar bij mijn huidige werkgever begon had ik meteen een vast contract.
Dus vandaar dat ik ook zo voorzichtig ben.
Dat is iets anders idd. Ik kreeg bij deze werkgever na 3 maanden een vaste aanstelling. Mijn collega’s die later zijn gekomen hebben over het algemeen een half jaar of jaarcontract gekregen.
Jeetje, ik vind het echt heel moeilijk.
Daar komt nog bij dat als ik besluit te solliciteren ik niet alleen een brief, maar ook een nieuwe cv moet schrijven.
Ik heb er wel 1, maar die staat op de andere pc en die ik stuk :?
Daar ben ik ook geen held in… Voor mij is het al zo lang geleden. Ik werk nu bij deze werkgever sinds eind maart 2001 en heb mijn contract vanaf 16-07-2001. Dus hier geen cv meer op de pc :think:
Ik kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vindt. Aan de ene kant je eigen werkgever met je vast contract, waar je het niet naar je zin hebt. Aan de andere kant een nieuwe werkgever, geen vast contract, maar misschien wel harstikke gezellig…
Ik hoop dat je er zelf uit komt. Het enige dat ik kan doen is :hug:
Ik ben ook wel een beetje bang dat ze me met mijn zus gaan vergelijken en dat ik dan tegen val :oops:
Niet echt slim om nu al onzeker te zijn hè?
Als ik besluit toch te solliciteren dan vertel ik het mijn zus niet.
Als ik aangenomen zou worden dan is het nog vroeg genoeg.
Je bent toch niet te verplicht om te vertellen dat je haar zus bent?
Ze weten al dat ik overweeg te solliciteren.
Sterker nog, ze zouden me volgens mijn zus met open armen ontvangen.
Je kan altijd kijken toch?? Misschien wel betere voorwaarden enzo? Je kan ook altijd zelf nee zeggen he
Dat is waar.
Misschien moet ik het gewoon maar proberen. :think:
Lotte, het is nu heel makkelijk gezegd van me, maar ik geloof dat je het gewoon moet doen! Als je zus al zegt dat ze je met open armen zullen ontvangen… Enne… niet zo onzeker zijn over jezelf hoor! (ken je het liedje: ‘mijn grote broer kan alles beter’ van sesamstraat? Mijn broer is overal veel beter in en sinds ik dit liedje gehoord heb, heb ik er alleen nog maar lol om)
En die CV moet je sowieso maar gaan maken, altijd handig om die up to date te hebben!
Wat vind je vriend dan?
Aan de ene kant vindt hij dat ik het gewoon moet proberen, maar hij begrijpt mijn onzekerheid ook wel.
Lotte…
Ik zou ervoor gaan. Ik weet namelijk dat niks zo vervelend is als met tegenzin naar je werk gaan. Dat ga je gewoon niet lang volhouden.
Je hebt inderdaad niet de zekerheid voor een vast contract. Dat is jammer. Maar soms moet je risico’s durven nemen, anders kom je nooit verder. Het is een nieuwe uitdaging. Een nieuwe stap in je leven.
In je sollicitatiegesprek kun je aangeven dat je het wel een grote stap vind om een vast contract in te ruilen voor een tijdelijk contract. Het laat wel zien dat je bereidt bent om er helemaal voor te gaan en dat laat hun zien dat je die baan heel graag wilt hebben. Laat je gewoon informeren wat de mogelijkheden zijn en neem een besluit als je genoeg informatie hebt. Als je niet solliciteert zul je misschien spijt krijgen. Van solliciteren wordt niemand slechter natuurlijk. Het kan alleen al fijn zijn om weer eens te ervaren dat je “gewild” bent.
Zet de voors en tegens eens op papier. Solliciteer en kijk daarna nog eens naar het lijstje. Misschien ben je na het gesprek zo enthousiast geworden dat je gevoel het van je verstand wint. Misschien juist andersom maar dat merk je dan vanzelf wel.
Kortom… ik zeg DOEN. Niet geschoten is altijd mis.
:-*
Ik ga mee in het verhaal van Hanneke…
Volgens mij moet ik het maar gewoon doen.
Ik zit natuurlijk niet meteen ergens aan vast.
Dit weekend maar even zien dat ik ons computermannetje zover kan krijgen dat hij alle bestanden van de oude pc haalt.
Dan hoef ik alleen maar een brief te schrijven, want de cv heb ik een aantal weken geleden nog aangepast.
Even voor Lotte
Hoe duidelijk wil je hem hebben
Kan niet missen :thumbup:
Nou die spat er af he Voel me ook wel geweldig en ik ben reuze positief (al blijf ik natuurlijk wel een beetje voorzichtig)
Zelfs ik wordt er helemaal blij van als ik die testen zie :mrgreen: