Oktoberstoppers 2006

Dank je, ja idd danas kapsel is heel bepalend, ik vind zelf de staartjes zoooo schattig, maar ze wilde op vakantie amper staartjes, dus dan niet laat de keus daarin aan haar (haha gek he, krijg er geen staartje in als ze heel de tijd met haar hoofdje nee schut :roll: :lol: ) op zich ook niet erg, kan alleen maar verbranden op de scheiding natuurlijk, dus geen staartje maar wel zonnehoed op (waar ik ook dol op ben), staat ook zo leuk. :inlove:

Wat is het hier stil. Gaan we met z’n tweeen kletsen Femmie?

Eigenlijk ooit iemand nog iets van Charissa gehoord? Hoe zou het met Lois zijn?

Femmie, heb je al een update over Joos?

Potverdorie, ik kreeg weer eens geen berichten van post hier. Vond het al zo lang duren :eh:

Wawa, geen idee hoe het met Charissa is. Kan eens spieken op haar Hyves. Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

Hoe ist met jullie allemaal hier?

Balen van het slechte weer he? I heeft nog een weekje vakantie, maar we kunnen weinig doen eigenlijk. Zelfs een speeltuintje is geen optie omdat alles zo zeiknat is.

Fem, ik snapte effe je verhaal over de babywalker niet…Sorry :oops: Ligt het aan mij?

Mooie foto’s joh! Snap dat je het niet met 1 mailtje redde. :wink:

volgens mij had ze hem van mp en ging ze hem bij mensen halen die in de flat wonen waar ook op a en oma woonden. Heel bijzonder fem.

wawa het zal wel heel rustig worden hier want ook ik moet volgende week aan de slag. misschien vaste forum uurtjes afspreken.

hoe ist m’lena?

tot laters

Ja, we moeten bijna gaan daten hier Jane :lol: .

Op zich gaat het hier wel. R en ik hebben al menig gesprek gehad met ook de nodige huilbuien. Heb heel veel moeite om hem te vertrouwen en ik ben er nog niet over uit of het wel gaat lukken tussen ons. Op dit moment heb ik er weinig plek voor in m’n hoofd. Ben nog erg bezig met afgelopen jaar; vorige week naar de psycholoog van het zh geweest die ik nog ken van m’n opname daar. Heb wel nuttige tips gehad. Maar ik merk dat ik niet alles tegelijk kan verwerken dus heb ik R en onze relatie in de wacht gezet als het ware. We houden hier de boel draaiend en doen ook nog leuke dingen. Maar vreemd is het wel natuurlijk. Ach, ik weet het ook niet. Ik volg m’n gevoel maar gewoon en ik zie wel waar het schip strandt.

Wat gaan jullie doen dit weekend? Ik ben alleen met de kindjes en heb nog even geen idee…

Jeetje, hoe lang kun je je vermaken in een Intratuin?? Nou we zijn wel 3,5 uur onderweg geweest geloof ik. En die arme M… we kwamen thuis en ze viel letterlijk om op de bank. En later kroop ze op schoot en sliep daar verder. Oh, daar geniet ik zo van he, een slapend kind tegen je aan. Dan wil ik de hele tijd met m’n neus in d’r haartjes, kusjes geven en aaien… Dat die kids af en toe niet helemaal stapelgek van mijn gepluk worden… :roll:

dat worden ze ook. l.enn heeft van die dikke wangen daar moet ik gewoon dikke smakkers op geven. vindt hij helemaal niet leuk en owen met die haren, daar zit menig mens aan vindt hij ook niet leuk haha,

leuke dingen gekocht. ik was er laatst ook, maar was een grote puinhoop ze zijn aan het opbouwen voor kerst :?

laters

hier vanacht iets geks. O die kwam naar onze kamer en wilde bij ons in bed, nou gaat het al heel lang goed dus ik dacht laat maar gaan, toen hij eenmaal lag begon hij heel hard te gillen vloog een meter omhoog en wij dus ook. lampen aan en iedereen klaarwakker. Hartslag o was heel hoog en ogen wijd open heel angstig hoe hij keek. ik werd er zelf bang van, niet laten merken hoor, meteen sussen. hij dook met zijn hoofd in het kussen en zei zoiets als spiegel, pfliegel. Wij moet je spugen, zie je beestje vliegen etc etc allemaal niet. Gekke was dat dat wat hij zag niet weg ging, hij bleef maar een beetje wijzen in de ruimte en dook dan weer angstig weg. uiteindelijk vond hij iets zo eng dat hij naar zijn eigen kamer rende/vluchtte helemaal in paniek, maar ook daar was de pfliegel ??? helemaal overstuur weer bij ons en steeds maar vragen of we willen helpen en niet durven omkijken. wij natuurlijk alles geprobeerd en uiteindelijk met zijn hoofd bij p na een uur paniek onder de arm is hij in slaap gevallen. en hij slaapt nu nog steeds. Ik weet dat angsten erg bij deze leeftijd horen, maar dit kon ik echt niet zo goed plaatsen. Herkent een van jullie dit bij peuters.

@jane wrote:

hier vanacht iets geks. O die kwam naar onze kamer en wilde bij ons in bed, nou gaat het al heel lang goed dus ik dacht laat maar gaan, toen hij eenmaal lag begon hij heel hard te gillen vloog een meter omhoog en wij dus ook. lampen aan en iedereen klaarwakker. Hartslag o was heel hoog en ogen wijd open heel angstig hoe hij keek. ik werd er zelf bang van, niet laten merken hoor, meteen sussen. hij dook met zijn hoofd in het kussen en zei zoiets als spiegel, pfliegel. Wij moet je spugen, zie je beestje vliegen etc etc allemaal niet. Gekke was dat dat wat hij zag niet weg ging, hij bleef maar een beetje wijzen in de ruimte en dook dan weer angstig weg. uiteindelijk vond hij iets zo eng dat hij naar zijn eigen kamer rende/vluchtte helemaal in paniek, maar ook daar was de pfliegel ??? helemaal overstuur weer bij ons en steeds maar vragen of we willen helpen en niet durven omkijken. wij natuurlijk alles geprobeerd en uiteindelijk met zijn hoofd bij p na een uur paniek onder de arm is hij in slaap gevallen. en hij slaapt nu nog steeds. Ik weet dat angsten erg bij deze leeftijd horen, maar dit kon ik echt niet zo goed plaatsen. Herkent een van jullie dit bij peuters.

Ja, heel herkenbaar. Onze twee knullen hebben het beiden. Ze hebben het van mij. Ze zijn dan aan het slaapwandelen. Ze hebben een hele lege blik en je kunt ze niet bereiken. Wat je kunt proberen is om de dag na te gaan en mee te gaan in de droom. Steeds benoemen wat die dag is gedaan totdat je in de droom bent.

Peuter had het vannacht. Uiteindelijk kon ik hem bereiken door het paard van overdag weg te jagen. Ik ga dan mee in de droom: “Dat is een groot paard. Vind je hem eng? Kom, dan zeggen we “weg paard, weg””". Ondertussen troost ik hem. Probeer heel rustig te blijven en O absoluut niet wakker te maken. Ik heb nu ongeveer twee keer in het jaar zelf hier last van. Als kind en puber heel veel en m.n. op drukke dagen. Als je niet goed snapt, wat ik bedoel, wil ik het wel uitleggen via telefoon :wink: :-*

@mamalena wrote:

Wawa, geen idee hoe het met Charissa is. Kan eens spieken op haar Hyves. Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

En gespiekt? Ben erg benieuwd.

Blijft een nare situatie bij jullie thuis :hug: :hug: . Kleuter moet morgen weer beginnen. Heel druk weekend gehad. Dus vanavond gaat iedereen inclusief mama lekker vroeg naar bed :lol: :lol:

Goed idee om weer een keertje af te spreken of begreep ik dat verkeerd?

Hoe is het met al zieke kids?

Succes met werken deze week Jane.

Misschien afspreken om elke vrijdagavond tussen 8 en 9 uur even een berichtje te plaatsen?

ja ik ga proberen om vrijdag hier te zijn.

wawa dat is inderdaad goed om te doen zeg dank je, ik heb wel zoiets gedaan, ook de volgende dag nog met hem erover gehad. hij zei psiegel weg he mama… ik… ja ik heb hem weggestuurd. vanacht was het gelukkig goed. schoonmoeder heeft het ook en p heeft het vroeger ook gehad. ik ben er zelf helemaal niet bekend mee.

nog een vraag… kleine l wil niet uit de fles drinken. we oefenen al een tijdje, maar hij doet het echt niet. woensdag ga ik werken. iemand hier tips voor :? alles al geprobeerd. qua spenen, ruimt personen. hij begint meteen te kokken bij een speen.

breek ff in

meiden, heb jullie hulp nodig bij mijn poll

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4629262#4629262

thank voor een momentje van jullie tijd :-* , en sorry voor het storen :oops:

breekt weer uit

Huh?! Wat was dat?? Moet ik haar kennen? Jullie?

Zo de kop is er weer af…Wat betreft de week dan.

Jane, nee, hier geen tips. Ik heb het probleem niet gehad. Al een topicje bij babyvraagjes gezet?

En dat slaapwandelen van O… :shock: Jakkes, lijkt me wel eng hoor. Ik schijn als kind ook rare dingen te hebben gedaan in m’n slaap. :? Mijn ouders deden volgens mij hetzelfde als Wawa omschreef.

Jane, ik las laatst in één of ander babyblad, dat spuitje bij apotheek vandaan hielp. Ze spoten het dan in het mondje en deden naderhand pink voor zuigbehoefte? Misschien optie voor jou?

Sterkte.

Mamalena, inderdaad gekke onderbreking. Misschien andere oktoberstoppersgroep nodig? :think:

he meiden…

hihi, nee onbekend hier, zag net dat ik in het verkeerde topic zat te krabbelen…HOE BLOND!!! :mrgreen:

sorry nogmaals… :-*

Haha, :lol: Ik denk dat je streepje klopt, mocht je dit nog lezen. Beetje van je padje.

Wawa, maar dat is dan toch finger-feeden? Daar is L al te groot voor denk ik.

Oh, M ligt weer te jengelen… :roll: Ben er weg van… Dat was een snelle, zeg

@mamalena wrote:

Wawa, maar dat is dan toch finger-feeden? Daar is L al te groot voor denk ik

nee, ik bedoel het voeden door met spuitje te geven.

De pink naderhand voor zuigbehoefte :wink:

Finger-feeden is toch met draadje?

nee fingerfeeden kan ook via spuitje wawa, zo deden wij het bij elin ook in het begin. Principe is dat ze op de vinger zuigen en zodoende ook de melk uit het spuitje zuigen. Als je de vinger achteraf zou geven betekend dat dat je dus zelf actief met een spuitje in de mond gaat spuiten, daar moet je niet aan beginnen dan leert beeb passief drinken en dat wil je natuurlijk niet.

Wat kan helpen, lastig jane, heb je de fles van nuby ook geprobeerd? Die bootst wel heel erg de tepel na. Of uit een bekertje, is ie wel heel jong nog voor trouwens. Tjee wat dan :think:

Wil ie wel met jou de fles? Misschien dan als er een ander is een shirt van jou aan laten trekken ofzo ivm de reuk, en verder oefenen, oefenen, oefenen. Wat ik ooit bij dana deed die niet uit een fles met rietje kon drinken was, shoppen, haar de fles geven en anderhalf uur later was ie ineens leeg en had ze het door, maar L. is wel wat jonger dan dana toen, ik heb verder ook geen idee, sorry.

mamalena, haha moet wel lachen om je reactie, “moet ik die kennen?” :lol:

En weer een dag gehad, hoe gaat het aan het werk nu zo?

Jane ook succes komende week weer met de opstart.

Wawa hoe ging het met kleuter vandaag op school?

Jane, das ook wat dat verhaal van o in de nacht, wel goede tip van wawa, ik zou er ook niet bij stilgestaan hebben.

Wawa, Vriend sprak joos van de week en beeb doet het goed, slaapt en drinkt goed.

Charissa heb ik ook niet meer gesproken helaas, maar begrijp via booki dat het wel goed met haar gaat geloof ik.

mamalena, onze intratuin is ook wel heeeeeeeeeeeeel groot hoor! :stuck_out_tongue:

Heb je nog wat gehaald? Wij gaan zaterdag, want onze tuinstoel die we vorig jaar gekocht hebben die kraakt, dus ff mee retour.

Heftig bij jullie thuis zeg, snap wat je bedoeld, poeh je hebt nog een lange weg te gaan :hug:

Ik ging babywalker idd via mp halen en de tomtom stuurde me zo naar het oude appartement van opa en oma zonder dat ik er erg in had en ik vond het wel speciaal daar weer eens te zijn.

Elin liep er dus idd gewoon achter afgelopen weekend :shock:

Hier van het weekend 2 foto albums besteld en ik heb heerlijk geshopt en 3 nieuwe outfits gescoord :dance: Ben er helemaal blij mee.

Ik kan overigens de vrijdagavond niet beloven meiden. Vaak zijn we rond die tijd ook nog bezig met klusjes in huis enzo, maar ik zal kijken :-*

Nou gisteren weer volop geoefend met L en hij drinkt nuw at uit eenbekertje en hij hapt van een lepeltje moedermelk wat dik gemaakt met rijstebloem. Hij heeft het hier 4 uur op uitgehouden dus ik hoop dat het morgen lukt.

m’lena heb jij in die poll gestemd dat ze van het padje is :naughty: volgens mij is ze zwanger :dance:

fem laat vriend lekker klussen en kom kokken :wink:

fijn dat het met joos goed gaat, zou leuk zijn als we even langskwam hier want men is nog erg betrokken bij haar dusssssssssss

wawa misschien dat ik dat spuitje nog ga halen, maar de zuigreflex is echt foetsie hier hij zuigt mijn pink wel aan, maar begint meteen te kokken. Dondertje he

tot laters

Jane, dat bedoelde ik ook met: ik denk dat je streepje gelijk heeft. Haaaaartstikke zwanger. En ik heb niet gestemd hoor.

Irritant zeg dat L zo moeilijk doet met drinken. Kleine boef. Wil alleen bij mama…en geef hem eens ongelijk.

M gaat vandaag voor het eerst in 5 weken weer eens kijken op het KDV. Ben benieuwd. Haar favoriete leidster is er niet en dat vond ze al maar zo-zo toen ik dat zei.

Ga nu weer aan de slag anders komen we nooit ergens.

Laterrrr.