Oktoberstoppers 2006



Laatste 2 pagina’s van vorig deeltje:



@femmie wrote:

Patricia, welkom terug meid :wink: :wink:



Whahaha jane, nee dana kan nog niet fietsen :lol: , ik noemde het wel een fiets, maar het is zo’n driewieler met zo’n stang eraan, dus dana zit erop met de voetjes op de trapper en mama duwt en dan gaan de voetjes heen en weer, maar het ziet er zooooooooooo schattig uit :inlove:




@jane wrote:
ah zo een, hier was owen inderdaad ongeveer net zo oud als Dana nu. Hij kan het overigens nog steeds niet :mrgreen:




@femmie wrote:
wat een lekker ding is het toch en dan komt er misschien nog zo eentje bij :inlove:




@patricia26 wrote:
Moest wel even hard lachen hier… Nesrin heeft ook zo’n driewieler en kan het ook nog niet :mrgreen:




@patricia26 wrote:
En dan wil ze voor haar 3e verjaardag een echte fiets :mrgreen:




@patricia26 wrote:
Hey… het is wel erg stilletjes hier. Al werk ik daar zelf ook wel aan mee natuurlijk :mrgreen:




@mamalena wrote:
Ja, het is wel heel stil hier hè! Hoe komt het toch??



Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jullie allemaal is.



Met mij wisselend. Af en toe een koliekaanval. Vorige week een echo gehad en daar was idd op te zien dat m’n galweg vernauwd is. Daardoor blijft er gal in m’n lever staan en gaat het stuwen (=koliek). Een enorm ktgevoel. krijg binnenkort een oproep om weer opgenomen te worden.

Vandaag bij de advocaat geweest. Gek hoor, om jezelf als een ‘zaak’ te zien.



Ennnnn…HET IS LENTE!!! Mensen, ik ben er blij om. Ik had zo’n behoefte aan zon. Echt, ik kan goed een dansje doen als ik lekker buiten ben. Voelt zo goed.




@femmie wrote:
JAAAAAAAAAAAAAAAA HET IS LENTE!!! Owwwwww zo heerlijk, ik keek er ook zo enorm naar uit. Lekker met de kids naar buiten, geniet er volop van.



Nja, gister met de meisjes naar de speeltuin en dana vond het zo leuk, die wilde niet meer mee terug en ik had elin in de wandelwagen en dana was lief tevoet mee heen, maar terug was beetje drama, zo jammer maar ja wel begrijpelijk.



Vandaag dus tevoet met dana in de buggy en elin op mijn buik en het ging perfect, ze was zooooooooooooo enorm lief, echt heerlijk zo genieten!



En toen wilde ik nieuwe schoenen kopen voor dana voor het voorjaar maaruhm… ik vind 80 euro wel schandalig veel! :o ligt dat nu aan mij? Dus ik zeg tegen die verkoopster van dat ik niet goed weet welke maat want ik vind het zonde als ze er van de zomer weer uit is, zegt die doodleuk, ja maar meisje je hebt met zon kleintje toch wel 3 paar zomerschoentjes per zomer nodig, dat red je niet met 1 paar…

Sorry hoor, maar ik ga dus echt geen 3 keer 80 euro uitgeven voor 1 zomer, of ben ik nu krenterig?

Maar goed, ik vind het wel heel belangrijk dat dana goede schoenen aan haar voeten heeft, waar halen jullie de schoentjes en nog tips aan merken ofzo?



Mamalena, jeetje zeg, wat een ellende allemaal, wordt het opname amc of hier in het groot? En idd raar dat jij persoonlijk de zaak maakt, helaas zeg, maar wel fijn dat er iets mee te doen valt, je wordt er niet beter door maar het is iig nog een pleistertje op de grote wond…




@mamalena wrote:
Fem, herkenbaar: Ik moet hier aan de lopende band compromissen sluiten als we weg willen uit de speeltuin (“Nou, nog één keertje dan…Nee, dit was de laatste keer…Oké, snel dan…Zo, en nu meekomen…Jawel, we gaan wel…Wèl!.. Morgen gaan we weer, maar nu naar huis…”… :roll: En dat de hele dag, want er zijn hier 2 kindjes ontzettend hun grenzen aan het verkennen…en de mijne… :wall: Word er soms echt gek van.



Oh en wat betreft die schoenen: Eèèècht geen 3 paar per zomer!! Raar mens. Wij hebben voor I wel eens een miskoop gedaan dat we later in de zomer een schoentje erbij kochten. Maar dat kon toen alweer in de uitverkoop. Ik moet wel zeggen dat ik van €80 niet echt opkijk. Ik probeer het wel goedkoper te doen, maar ik kom meestal rond de €60 uit. Wat een geld hè! I heeft een heel smalle voet dus voor haar kom ik vaak bij het merk Petit Shoes uit.



Ik moet volgende week donderdag naar het AMC. Kreeg gisteren een brief. Vlak voor R z’n verjaardag. Hoop niet dat ik dan nog pijn zal hebben van die drain. Zal wel. Ik heb met die vorige drain pijn gehad tot de dag dat hij eruit ging en zelfs nu voel ik nog zenuwpijn op de plek waar hij naar binnen ging. :evil:



Ga zo even bij m’n werk langs. Effe bijbeppen.



Toedeloe!




@femmie wrote:
ow datum dus inmiddels bekend en wat snel al, nou goed je kan het maar weer gehad hebben, maar wat blijf je toch aan het tobben zeg :frowning:

Ben je met r zijn verjaardag wrs dan wel thuis?



En die schoenen, ik heb hier op het winkelcentrum gekeken daar kan het stukken voordeliger, is was daar bij jullie geweest en daar zijn ze schandalig duur :naughty:

Maar goed, heb nog niets gekocht want elin zat in de babybjorn en wilde dat ik bleef lopen :roll:

En dat mens klopte toch niet, want ik vroeg of maat 23 niet groot was voor haar leeftijd en nee dat was niet want met 4 jaar hadden ze vaak 27, terwijl ze net van te voren zei dat ze per 3 maanden een maat groeide, en daarvoor dat ze 3 paar per zomer nodig hadden, dus ik had echt zoiets van laat maar, en dan ga je naar een speciaalzaak he en krijg je zulk advies :?



Dat in die speeltuin was ook deels mijn eigen schuld hoor, ik wist wel dat dana liever niet mee terug zou willen, maar ik ging haar voorbereiden van dadelijk gaan we want oma komt zo, nog 1 keertje glijden en dan gaan we, en daarna, vooruit dan nog 1 keer op de wipkip maar dan gaan we echt, nou toe maar nog 1 keer glijbaan maar dan is het echt klaar… :doh:

Nja, ik weet dat het zo fout is, maar ik zag haar zoooooo genieten en gunde haar toch elke keer toch nog 1 keertje…, wijze les geweest weer voor mezelf, woe bij de ha zat ze in de buggy en wilde ze uit en hield ik stug vol dat het niet mocht en ook uitgelegd waarom en het was totaal geen probleem, ze vroeg het wel regelmatig maar als ik dan weer zei nee, dan was het ook goed.



Elin vandaag op het cb geweest, ze is nu 56 cm en 4640 gram. En ze heeft prikjes gehad, de arme schat, ze is zo goed met haar mimiek en ze keek me na de eerste prik echt hulpeloos aan met een blik van “mama wat doen ze met me help me please” en na de tweede prik was het enorm huilen, arme meid…




@jane wrote:
o heeft 26 :shock: en ik heb zijn winterschoenen van 69 euri wat groter gekocht en dat had ik goed ingeschat want hij is er al een maand uit dus hij heeft net niet een winter gered, als ik de verkoopster had moeten geloven moest ik voor 25 gaan, maar ik ben blij dat ik op mijn gevoel vertrouwde. Voor de laatste maanden heb ik een goedkoop paar gekocht en nu is het dus weer tijd voor een investering in goede lees dure schoenen.

Ook even op internet kijken of je ze daar niet wat goedkoper kan vinden.



m’lena wat een naar verhaal toch weer over jouw buikklachten ik zou het je zo gunnen dat het eens klaar is en nu ook die zaak bah. Niet zoals je het zou wensen.



patricia hoe is het bij jullie. o zou ook al een fiets een motor of een echt auto willen haha. Die peuters denken maar groot haha.




@jane wrote:
Iedereen lekker buiten :thumbup:




@Wawa wrote:
Even kort: af en toe lees ik wat blij, maar kan me er nauwelijks toe zetten. Sorry.



Peuter heeft nieuwe schoenen gekregen gisteren en heeft nu maat 25. Kleuter heeft ook nieuwe schoenen en maat 33. Tja, schoenen van rond de 60 euro kan ik niet vinden. Mijn kids hebben lastige voeten. Schoenen van peuter waren 80 euro en va kleuter 120 euro. Dan te bedenken, dat kleuter omgeveer 3 a 4 paar schoenen per jaar heeft. Ik ga alleen niet bezuinigen op schoenen dan liever bezuinigen op kleding of op iets voor mezelf.




@jane wrote:
fijn even wat te lezen



4 paar schoenen a 120 euri :shock: :hug:




@patricia26 wrote:
Hoi meiden!!



Als ik het zo lees heeft Nesrin wel een heel klein voetje dan, maat 22 draagt ze :mrgreen:

Voor de zomer kipling sandaaltjes maat 23 gekocht, 35 euro en Nike’s maat 23 voor 45 euro. Dus… dat valt wel weer mee. Oh ja, ook nog van die neppe croqs voor 8 euro! :mrgreen: Ze heeft gelukkig een makkelijke voet en kan overal op lopen/rennen.



M’lena hoe was het op je werk? Gezellig ff?



:-




@jane wrote:
wat een kleine voetjes :inlove:



Hier ook makkelijke doch grote voeten :mrgreen:




@patricia26 wrote:
Hoe gaat het verder met jou jane? Voel je je goed?



Fem, heb jij nog wel 's contact met Joos?




@jane wrote:
vraag me ook af hoe het met joos is,



Hier gaat het redelijk veel buikkrampen en een grote zware buik. Heb het gevoel dat ik al 40 weken ben. vanavond naar de vk, maar die kunnen niet zoveel.



Hoe loopt het bij jullie, is het zwaar twee of zit jij net als fem op een roze wolk.



Tilly hoe hoe gaat het bij jou jij nadert toch al wel de bib grens is het niet?




@patricia26 wrote:
Het is best zwaar, maar mede omdat Nesrin echt in een verschrikkelijke fase zit op dit moment. Voor Selin is ze lief hoor, maar ze is mij ontzettend aan het uittesten en heeft een erg sterk eigen wiletje. Ze vraagt ook ontzettend veel aandacht. Ik denk, dat femmie daar met de leeftijd van Dana veel minder last van heeft.



Qua verzorging enzo valt het allemaal wel mee. Merk ook dat ik met heel veel dingen nu veel makkelijker ben.

Schoentjes

ow wat heeft nesrin toch mooie kleine voetjes! Ik had al snel door dat dana mijn voeten heeft georven :? wel mooie voeten, maar die maat… baal er echt van, maar ja kan er niets aan doen he. Heb stille hoop dat elin vriends voetmaat heeft :pray:

Wawa, wat is er lastig aan de voeten dan? Ik ben nog helemaal niet bekend in die wereld. Schoonmoeder heeft tot nu toe haar schoentjes gekocht, leuke schoentjes hoor, maar ik wil haar deze ronde een keer voor zijn zodat ik zelf kan kiezen. Had een onderzoek van kassa gezien, waarin ze aangeven waar je op moet letten en dana’s huidige schoenen, die dus ook 80 euro waren voldoen gewoon niet aan wat een kindervoetje nodig heeft. De uitkomst van dat onderzoek was dat de prijs niets zegt over de kwaliteit en je bij de speciaalzaak dus eigenlijk betaald voor het advies (wat hier dus ook gewoon nergens op sloeg)



Ik heb trouwens geweldige ipanema slippertjes gezien voor dana die wil ik halen! Ze zijn zoooooooo ubercute :inlove:



Ik heb ook niet vaak meer contact met joos. Ik ben zelf ook minder online en op msn en als ik er ben zie ik haar niet altijd, is denk ik inmiddels weer een paar weken geleden dat ik haar gesproken heb.



jane, meid heel herkenbaar laatste loodjes. Ik vond het ook veel zwaar al was mijn buik niet groter dan bij dana, maar toch.

Doe het maar rustig aan voor zover het kan, ik weet nog dat ik het beu was op het eind, ik heb vaak gezegd, laat maar komen, maar wist dat als beeb er eenmaal zou zijn dat ik dan soms ook heimwee ging hebben naar het zwanger zijn.



Lijstje

wawa ik heb me een breuk gezocht naar de geboortedatum van kleuter, maar kan hem nergens vinden. Heb hem daarom maar met vraagteken gezet, als je hem erin wilt hebben wil je me dan ff laten weten?

En voor de rest, ik heb de geboortejaren vlug zitten berekenen adhv jullie banners, dus ik hoop dat ik ze goed heb :oops:

Zo kunnen we elkaar weer feliciteren op de verjaardagen :smiley:



Of dana nu makkelijker is dan over een jaar, kan ik je over een jaar vertellen patricia, ik heb geen idee. Dana kan nu ook wel eens opstandig zijn, begint ook een eigen willetje te krijgen.

Ik merk wel dat het maar net is hoe je ermee omgaat, als ik geirriteerd ben wordt het al maar erger. En als ik elin voedt gaat dana vaak zelf spelen maar soms wil ze ook aandacht, dan laat ik haar erbij zitten met een boekje en doen we samen lezen terwijl ik voed.

Ik ben in ook veel dingen makkelijker vind ik, maar in sommige dingen ook moeilijker, zo kon ik elin niet laten huilen en vriend heeft me tig keer gevraagd wat er zo veranderd was dat ik bij dana het wel kon hebben en ik nu meteen naar elin toe vloog, ik heb ook geen idee, maar ik denk dat het een stukje intuitie is, elin heeft toch wat meer last van krampjes enzo gehad.

zo, vlgs mij is het me bijna gelukt in mijn eentje een hele pagina vol te maken? :lol:

Femmie, kleuter en peuter hebben hele brede voetjes. Kleuter heeft sinds ene maandje geen steunzolen meer. Daarvoor moesten de zolen er ook uit kunnen, zodat steunzolen erin konden en dat kan bijna bij geen één schoen. Bij speciaalzaak hebben ze niet alleen lengte maar ook breedtematen, dus vandaar ping ping



Geboortedatum kleuter 08-02-2005



Verder voel ik me even niet zo fijn vandaag coachingsgesprek gehad en op gevoel worden een aantal punten aangekaart, die niet met voorbeelden ondersteund kunnen worden. Daar kan ik niet tegen, maar ben niet de discussie aangegaan, want daar gingen de punten o.a. over en dan had hij gelijk een voorbeeld.

Kom me even snel melden in dit deel!



Wawa :hug:



Fem, heb jij zulke grote voeten dan? :mrgreen:



Het kleine voetje van N. is wel schattig, maar was niet altijd handig hoor. Toen ze ging lopen had ze dus maat 18, nou ga dan maar eens zoeken naar leuke schoentjes met een harde zool.

ow das niet handig van de voetjes wawa en een dure grap zo.

En wat de feedback betreft, jammer als mensen je afschieten zonder concreet te zijn, snap dat je daar niet vrolijk van wordt.



Ow ik heb net niet vertelt dat ik een nieuwe duobuggy heb gehaald, ik ben er helemaal happy mee kijk







Leuk is ie he! :mrgreen:

Super leuk fem! :thumbup:



Kosttiedan? :mrgreen:

nie duur



ik stuur je ff pb

Okee

PB binnen, heb je goed geregeld meid!



Ik ga S.haar laatste fles geven en lekker slapen. Tot gauw meiden! :-*

Hoi meiden,



Femmie, mooi nieuw deeltje meid!!! Dank je wel. :-

Wat een mooie duobuggy zeg! Kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent. Heb je hem al geprobeerd??



Wawa, balen meid van dat coachingsgesprek. Zo heb je natuurlijk helemaal niks aan je coaching ben ik bang, of wel??

Hoop dat je het een beetje van je af kan zetten?

Lastig die voetjes van peuter en kleuter. Vooral de voeten van kleuter zijn niet gemakkelijk geweest als ik het zo lees. Nu dus zonder steunzolen?? Gaat dat goed?



Patricia, Luuk is denk ik net zo aan het uitproberen als Nesrin. Zoooooooo vermoeiend, helemaal als je in moet grijpen met een kleintje erbij of een enorme buik. :?

Verder gaat het gelukkig goed lees ik wel, mooi meid. Geniet ervan!!!



Jane, heb je al bijna verlof??? Ja toch?

Ik kan me zo goed indenken hoe jij je voelt. Het kan mijn eigen verhaal wel zijn wat je schrijft… Lastig hè om je zo ‘beroerd’ te voelen maar er eigenlijk niet over willen ‘klagen’.

Zo had ik hier gisteren echt zo’n dag dat ik echt overal last van had. Mijn buik zou er, voor mijn gevoel, zowat afknappen :shock: Aan het eind van de dag lag beeb ook nog eens helemaal klem onderin. Ik kon geen fatsoenlijke stap meer verzetten zonder pijn of er enorm idioot uit te zien. :wink:

Nou ja, nog even meid en dan hebben we allebei een kleine. :-




Mamalena, wat balen dat jij opnieuw onder het mes moet. Dit schiet ook allemaal niet op hè meid??

Met de meiden alles goed? Als ik het iedere keer zo lees heb jij ook niet de meest ‘meegaande’ kids. Lekker pittig en met een duidelijke eigen wil? Klopt dat? Heeft ook wel wat hè, al is het natuurlijk ook wel vermoeiend. Ik weet er alles van. :wink: :mrgreen:



Marije, hoe gaat het met je nek meid? Las op hyves dat je van het flowboarden een zere nek had gekregen??

Hoe gaat het verder met je? Even al niet meer gezien hier. Laat je snel even weten hoe het met je gaat??



Dan hadden jullie het nog over schoenen. Hier ook altijd toch wel dure schoenen. Tja, kids hebben allebei platvoeten zoals ze dat noemen. Moet dus wel een goede schoen hebben anders moeten ook hier steunzolen aangemeten worden.

Verder heeft vooral Luuk de lastigste voet. Hij is zo smal en iel. Zo ook zijn voeten. Hij loopt nu in maat 23 maar dat is zeker nog aan de ruime kant. Maar goed dat je veters zo enorm aan kan snoeren. :mrgreen:



Nou meiden, ik ga nog heel even het bed in. Heb vandaag tot 3 uur het rijk alleen. Er moet nog van alles gebeuren maar even lekker liggen gun ik mezelf ook. Vanmiddag komt het er ook niet van want dan heb ik alweer wat anders te doen dus dan nu nog maar een half uurtje plat voor we aan de slag gaan.



Spreek jullie weer.



:-*

mamalena heeeeeeeel veel succes morgen en de komende tijd meid, ik duim voor je dat het hierna eindelijk eens klaar mag zijn :pray:



tilly heb je het ervan genomen vandaag, heerlijk joh en idd je rust nemen of lekker in bad en beetje beautymomentje van maken, heerlijk vind ik dat altijd, kom er amper meer aan toe de laatste maanden.



Ik heb vandaag de buggy in gebruik genomen, ben naar de stad geweest met mijn meisjes, het was heerlijk. Ik kreeg zelfs van volslagen vreemden complimenten dat ik zon “prachtige” kinderwagen had! En natuurlijk ook dat ik zon mooie en schattige kindjes heb hihi :inlove:

Ik ben helemaal los gegaan, dana is weer helemaal klaar voor de zomer. Heb dingen meegenomen, bijv een strohoedje in het wit met roze bloempjes, dacht dat vriend het misschien niet leuk zou vinden, maar hij vond het wel leuk! En een badpakje van hello kitty :inlove:

En ik heb zooooooooo leuke schoentjes! Ballerina’s van brakkies heb ik gehaald, ik was bij de scapino geweest maar had online 2 leuke gezien en eentje daarvan was in het echt echt geen gezicht en die andere hadden ze nog 1 paar, weliswaar in haar maat, maar ze hadden het anti diefstalding door de hiel geschoten en de binnenpin was een cm dik, dus ik kon echt niet bekijken of ze er goed op liep, nja had wel kunnen vragen of ze het eruit wilde halen, maar ze liep er van geen meter op en ik vond die brakkies toch leuker.

Fem, bedankt!

Ik heb m’n laptopje mee, dus kan jullie hopelijk morgen meer vertellen.

Tot gauw!

Mamalena, sterkte weer meid :hug: Hoop dat alles wat de dokteren mogen bedenken en uitvoeren dit keer goed mag slagen. :-



Femmie, ik kan me goed voorstellen dat je reacties hebt gehad op je mooie buggy. Leuk hoor!! Geniet er maar lekker van.



Nu ga ik iets doen wat ik hier op Kok nog nooit heb gedaan…



BIB :mrgreen:



Nou meiden, ik ga even naar de fysio, kijken of ze de boel weer een beetje soepeltjes kan maken. Scheelt toch weer hoofdpijn etc.



:-

ow mamalena laat je gauw wat weten hoe het gegaan is? Ik duim voor je! :pray:



tilly, bibberdebib :mrgreen: hihi, heb je dat nooit gedaan nee? En je dacht, het is nu of nooit meer :wink:



Elin is vandaag…alweer 3 maanden :o

Waar blijft de tijd…

M’lena, kun je ons al iets vertellen??



Tilly nog BIB? :mrgreen:



Indd fem, waar blijft de tijd he… S. is ook alweer 7 weken geweest!



Ben eindelijk ff de foto’s van mijn camera af aan het halen en op de laptop aan het zetten. Zal vanaaf of morgen ff komen spammen :inlove:



:-*

Yep, nog steeds BIB :mrgreen:

Jammer :mrgreen:

Even 2 fotootjes…