Wendy en man: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Teagan!!! Fijn dat je je goed voelt meid. Doe je wel rustig aan?@Joos wrote:
De kleine had vannacht de hik. Wat een grappig gevoel zeg. Maar ik kon er helaas niet door slapen. Nu zei een collega tegen mij, dat als de baby hikt tijdens de zwangerschap, hij/zij een allergie zal krijgen later. Is dat zo?? :think:
Wat een onzin!! Neehoor niks van waar. Alle kindjes hebben de hik in de baarmoeder. Dat is heel normaal. Ze happen vruchtwater en door de gulzigheid krijgen ze de hik. Dat is vooral om het middenrif te trainen. Kunnen ze straks nóg harder gillen. :lol:
Zo, morgen meer, maar wilde dit even kwijt. Ohja en Wawa, ik heb op andere plaatsen tussendoor wel gereageerd, maar dat was meer omdat ik dan snel effe wat kan typen en verder niks. Hier wil ik graag op zoveel mogelijk mensen reageren en dan moet ik er echt voor gaan zitten. Lezen doe ik wel (vaak liggend), maar schrijven dan niet. Heeft verder niets met jullie persoonlijk te maken, echt niet.
Peuter is afgelopen januari immers geopereerd aan zijn neusamandelen. Daarvoor heeft hij heel vaak oorontsteking gehad. Nu voor het eerst sinds de operatie pas weer (hij had in de week na de operatie nog wel oorontsteking overigens).
Het oor was nu inderdaad weer troebel, het zat tegen oorontsteking aan (het was nog niet doorgebroken). We hebben nu een neusspray gekregen (voor 3 maal daags) maximaal een week. Mocht het dit weekend ineens weer erg slecht gaan met hoge koorts en veel pijn, dan kunnen we AB ophalen. Ik heb het recept meegekregen (wel met duidelijke instructies hoor). Dit is ook fijn als ik dit weekend zou gaan bevallen, dan hoeft mijn vriendin niet met peuter naar de HAP. Peuter viel zelfs in slaap achterop de fiets. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Nu heeft hij een zetpilletje gekregen en hij is nu met zijn keukenspulletjes aan het spelen. Hoop dat de neusspray gaat werken en dat de AB niet nodig is.
M´lena, gelukkig maar. Ik vind het al een vreemd verhaal.
Enneuh, neem lekker de tijd, als je zin hebt om te reageren dan zien we je vanzelf. Het is geen verplichting :-*
Wawa, beterschap voor peutertje! :hug:
Even en update van Angela!
Ik had al even niets van haar gehoord, dus heb ik nog een sms gestuurd hoe het ging.
Antwoord:
Ik ben inmiddels weer thuis, maar Sanne ligt nog in het ziekenhuis. Ze heeft een hersenvliesontsteking gehad en is nu herstellende. Ze moet er nog een week blijven. Ze is bijna beter en houdt er gelukkig niets aan over. Feliciteer Wendy maar namens mij. Leuk hoor!
Doe je iedereen even de groeten van me? Zodra Sanne weer thuis is plaats ik even wat foto's.
Ik ben inmiddels weer thuis, maar Sanne ligt nog in het ziekenhuis. Ze heeft een hersenvliesontsteking gehad en is nu herstellende. Ze moet er nog een week blijven. Ze is bijna beter en houdt er gelukkig niets aan over. Feliciteer Wendy maar namens mij. Leuk hoor!
Doe je iedereen even de groeten van me? Zodra Sanne weer thuis is plaats ik even wat foto’s.
Sterkte Angela :hug:
Snotverdorie, het is hier wel elke keer raak bij de oktoberstoppers. Wie van de bevallen meiden heeft niets met de beeb gehad?
Nouja zeg! :o Dat is schrikken!! Sterkte Angela. Dat het nu maar over mag zijn met al die vervelende dingen.
Jij ook Wawa, sterkte met peuter. Ooronsteking… oh, dat doet toch zo’n zeer! Hoop voor jullie dat je het net voor kan zijn.
Ben bang dat popje binnenkort wakker wordt, maar ik ga toch een poging wagen om jullie te updaten. Ik zit dus nu hele dagen thuis en zelfs dan heb ik pijn in m’n heupen, liezen, e.d. Schaambeentje is helemaal beurs (kindje ligt lekker te leunen…auw!) Ik heb regelmatig harde buiken en pijnlijke maagstreek, darmen, hartkloppingen, noem het maar op. Moest vorige week bij de VK zijn en die kon er niets anders van maken dan dat het m’n bloedsuikerspiegel moest zijn (die maagpijn en hartkloppingen dan hè) En verder moest ik het rustig aan doen. Doe ik ook, maar blijf regelmatig harde buiken houden. Voelt niet heel alarmerend, ook omdat Pintje heel beweeglijk is en hij zèlf die buiken veroorzaakt.
Verder zijn we natuurlijk druk bezig met het kamertje. Vorige week vet inkopen bij (jawèl!) IKEA gedaan. Het wordt al wat, gelukkig. Nog geen foto waard hoor; dat komt nog. En woensdag zijn we naar zee geweest om aan de slag te gaan voor het geboortekaartje. Ik kreeg ineens de zenuwen dat het bij wijze van spreken over 5 weken kan komen… :shifty: …:shock: . M’n gevoel zegt dat het eerder komt, maar of dat zoveel zegt. Ik ga er qua organiseren maar wel van uit. Dan zijn we altijd op tijd klaar.
Wil echt proberen hier vaker te zijn…Geen verplichting, weet ik, maar vind het ook gewoon leuk. Heb wel het gevoel dat ik mensen tekort doe omdat ik niks/weinig terugschrijf.
Met Wendy gaat het tot nu toe goed volgens mij, en Sofie van Mirjam heeft (op spruw na) ook geen ellende gehad.Ik vind het ook wel genoeg narigheid in 1 topic. :?
Met Wendy gaat het tot nu toe goed volgens mij, en Sofie van Mirjam heeft (op spruw na) ook geen ellende gehad.Ik vind het ook wel genoeg narigheid in 1 topic. :?
Volgende x maar in een andere maand stoppen :mrgreen:
Ik ben even bij mijn zus achter de laptop gekropen. Ik had nu even tijd om jullie een update te geven.
WENDY, JOHN EN DEVIN, GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON TEAGAN!!! :-*
Bevalling:
Op 26 oktober 2007 om 09:15 uur braken bij mij de vliezen terwijl ik nog even op het kraambed tv lag te kijken. Ik had om 10:30 uur een afspraak met de vk en ik was redelijk vroeg wakker, dus lag nog een beetje bij te komen. Ik voelde op een gegeven moment iets ploppen bij de bm mond. Ik dacht nog bij mezelf, zouden dit mijn vliezen nu zijn. Ik ging rechtop zitten en ja hoor.
Snel griste ik een emmer die onder het kraambed stond weg en nam deze mee naar de wc. Ondertussen riep ik naar manlief dat mijn vliezen waren gebroken. En dat hij even een stapel handdoeken mee moest nemen. Hij ging zich eerst even wassen en aankleden, :roll: , stel je voor dat we er niet voordelig uit zien, :lol: .
Ondertussen heb ik de vk gebeld. Ze zou om half 11 bij mij zijn. Op een gegeven moment riep ik naar manlief dat hij de vk maar weer moest bellen, want de weeën kwamen om de 2,5 minuten en duurde 1,5 minuut. De vk kwam meteen (ongeveer een uur na het breken van de vliezen). Ik had toen al 4 cm ontsluiting. Ze zou rond een uur of 1 wel weer eens langs komen. Om een uur of 12 kreeg ik al persdrang. Ik heb ruim een uur staan briesen om deze weeën op te vangen. Om ongeveer kwart voor 1 was de vk weer bij me. Ze heeft nog even gevoeld en ik had 9 cm ontsluiting. Ik hoefde nog maar een randje weg te zuchten en ik mocht persen. Mijn zusje wilde bij de bevalling zijn en zij kwam net op tijd binnen (ze moest nl. werken en vervanging voor haar regelen). Op het moment dat ik de eerste pers kon doen, kwam ze binnen. Na een uur (on 14:04 uur) is Sanne geboren.
De bevalling viel me reuze mee. Nog geen 5 uur en op zich viel de pijn mee.
Wat daarna gebeurde:
Toen Sanne geboren werd zat de navelstreng in eerste instantie nog om haar nek. Ook heeft ze te lang in het geboortekanaal vast gezeten. Toen ze er eenmaal uit was, ademde ze niet optimaal, maar vrij oppervlakkig. De vk heeft haar eerst aan de zuurstof gelegd. Op een gegeven moment kwam de ademhaling op gang, maar ze had wel pijn. Ze was verkrampt, maar wat er nu precies met haar aan de hand was wisten we niet. De vk heeft de kinderarts gebeld om te vragen of zij Sanne voor de zekerheid nog wilde zien. In eerste instantie hoefde het niet.
De kraamhulp kreeg van de vk de opdracht om het goed in de gaten te houden en als ze het niet vertrouwde moest ze meteen bellen, want dan gingen we alsnog naar het ziekenhuis.
De kraamhulp vertrouwde het niet. Sanne bleef verkrampt en maar kreunen. Toen de vk kwam zijn we meteen naar het ziekenhuis gegaan waar Sanne naar de coufeuse afdeling ging. Daar kreeg ze meteen antibiotica toegediend en werd er bloed afgenomen. Ook hebben ze hersenvocht afgetapt.
Ze heeft twee dagen veel pijn gehad. Vanaf zondag knapte ze ziender ogen weer op. Maandag hebben we van de kinderarts te horen gekregen dat ze besmet was met een streptokokken bacterie, hersenvliesontsteking. Maar de antibiotica kuur sloeg goed aan en ze reageerde er supergoed op. Waarschijnlijk heeft ze dit opgelopen toen ze in het geboortekanaal zat. Maar zeker weten doen we het niet, ze hebben mij niet onderzocht. Het kan ook zijn dat ze het via mij heeft opgelopen. Het blijft gissen.
Ondertussen is ze zo ontzettend opgeknapt dat ze bijna beter is volgens de kinderarts. Ze is zo ontzettend rustig en slaapt zo heerlijk, huilt bijna niet (alleen bij een vieze luier of als ze honger heeft) en is verder super tevreden. Ze krijgt voor de zekerheid nog een week langer een antibiotica kuur. Dit om er zeker van te zijn dat de bacterie helemaal uit haar lijf is verdwenen. Ze mag 10 november mee naar huis.
We zijn zo blij dat ze zo ontzettend is opgeknapt. Er is een enorme last van onze schouders afgevallen nu we weten dat ze het zo goed doet. Ze houdt er gelukkig niets aan over. En daar zijn we echt blij om.
Wij zijn supertrots op ons vechtertje!!! En ontzettend verliefd. :inlove: :inlove: We hebben dit meisje meteen in ons hart gesloten en houden ontzettend veel van haar!
Zo nu zijn jullie ook op de hoogte van het wel en wee. Ik meld me wel weer als ze thuis is.
Angela, fijn om wat van je te horen meid. Ik hoop dat alles snel zo goed gaat, dat jullie met z’n drietjes naar huis mogen :-* :-* :hug: :hug:
Mamalena, wat vervelend dat het lichamelijk zo beroerd gaat. Heeft je werk dit keer wel wat begrip getoond? Ik had de hele tijd het gevoel dat deze beeb extreem vroeg zou komen (36 weken), maar meneer heeft het nog prima naar zijn zin. Dusse, begin niet te vroeg met wachten
Verder gaat het hier redelijk met peuter. Hij snuit extreem veel groen snot door de neusspray, dus dat is een goed teken.
Oooooooooh, wat een lekker meissie!! En dat haar… :inlove: Geweldig. Fijn dat het zo goed gaat met haar.
Wawa, ik ga ook niet zitten wachten hoor, maar ik wil wel eerder alles op orde hebben dan 2 jaar geleden. Toen was er nog zoveel niet gedaan! Was echt een stressfactor in m’n kraamtijd.