Hi,
Nou even een verslagje van het bezoek aan de vk. Bloedruk is weer iets gestegen hij is nu 120/90, moest even over een staafje plassen om te kijken of ik geen eiwitten had , maar dat was gelukkig niet het geval.
Ze wil iniedergeval vrijdag nog een keer m’n bloeddruk meten.
( werd er wel een beetje ongerust van… is deze bloeddruk nou echt heel erg hoog of…)? :think:
Verder heeft ze geen inwendig onderzoek gedaan , vond ze niet nodig.
Nou mij hoor je niet klagen… ben er niet echt fan van. :mrgreen:
De beeb wordt nu op zo’n 3300 gram geschat, dus dat is ook netjes.
Na mijn verhaal over de harde buiken en het “roze” verlies denkt ze niet dat het nog erg lang gaat duren allemaal. Nou ik ben benieuwd.
Heb nog steeds erg veel pijnlijke harde buiken… hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen.
Nou dat was wel weer even heel ego. :oops:
Wendy heeft misschien nu al wel de beeb in d’r armen… ben benieuwd.
Ik ga even in bad, kom vanavond nog even terug!
Dikke kus Marije.
Wendy!!! Spannend :dance: Vandaag is het halloween. Ik zo voor je!!!
Jane, meis :hug: wat een zorgen om owen. Het is zo zielig om te zien hoe zo’n klein weerloos mannetje zo hulpeloos onder handen genomen moet worden in het zkh. Kan me voorstellen dat die drempel van het zkh inmiddels enorm hoog is. :hug:
Hoe is je vriend eronder? Trekt die het wel een beetje? :hug:
Chrisje, wat heb jij het toch druk zeg. En wat ongelovelijk balen dat ze dat onderzoek kwijt zijn. GRRRRRRRRRRRRR :twisted: Dat zouden ze toch moeten verbieden. Ik heb het ook regelmatig meegemaakt, dan was ik ook zo pissed…
Hoe is het met angela en beeb en Tilly en beeb?
Meiden, ik kan het ff niet bijhouden op het forum hier. Hoop dat ik de belangrijkste dingen eruit heb weten te pikken. Sorry anders… :-
Wij hebben verder de halve wereld ingelicht :mrgreen:
Hadden zondag lotjes getrokken voor kerst. Die hadden wij gemaakt en overal oom en tante voor gezet en bij ons pap en mam opa en oma en bij onszelf papa en mama. Na vier rondjes lotjes trekken zei mijn broer ineens “wie is papa …?” hij keek mijn vriend aan. Die keek hem terug met een blik van, ja wie zou dat nu zijn??? En toen viel het kwartje. Iedereen helemaal door het dolle heen. Opa en oma waren er ook die vonden het ook helemaal leuk (wordt hun 5e achterkleinkind).
Verder gister ook op de manege vertelt, kan dus weer lekker paardje knuffelen iedere week weer :mrgreen: Ook daar vond iedereen het leuk.
Alleen op mijn werk geen leuke reactie. Die leidinggevende van mij is echt een zk hooi. Werkelijk waar. Kon geen proficiat vanaf en hij was alleen maar bezig over dat zwangere vrouwen zoveel verzuimen en ziek zijn en hij begon zelfs uit te rekenen of ik al zwanger was toen ik daar begon en hij zei dat mijn collega’s ook wel zo zouden reageren van dat het wel erg snel was aangezien ik hier nog maar net werkte. Nou ik heb die vent dus eens even wel duidelijk gemaakt dat ik me daar dus echt eens even helemaal geen ene bal van aantrek, dat ik zelf wel bepaal hoe mijn toekomst eruit ziet. Ik ben en was zooooooooo ongelovelijk pissed op die vent!!!
Gelukkig reageerde vandaag twee andere collega’s wel erg enthoussiast. Dat maakte veel goed. Ga het morgen mijn directe collega’s vertellen, heb van die speentjes gekocht (zuurtjes van look-a-look) en daar een kaartje aan gehangen. Hoop dat zij wat sympatieker zijn en die vent is morgen lekker niet op de afdeling, dus die kan mooi door de … zakken.
Verder gaat het hier wel goed. Voel me de laatste twee dagen stuk fitter en met eten gaat het beter. Wel fijn dus. En heb vandaag gemeten (mijn buik is 1 cm in omvang gegroeid :shifty: )
Heb wel enorme uitstraling in mijn bil. Doet echt zeer met opstaan en met niezen enzo, das echt minder fijn. Maar ach, zwangere vrouwen zijn toch allemaal ziek door kwaaltjes enzo en verzuimen toch heel veel, dus kan van de week vast wel een dagje thuisblijven
Marije, je bloeddruk is idd wel om in de gaten te houden :hug:
Die bovendruk is netjes, maar de onderdruk is wat verhoogd.
Doe het gewoon echt rustig aan meis! Gelukkig geen eiwitten in de urine, dus dat is positief :thumbup:
Maar het is alleen maar goed dat ze het in de gaten houdt.
Nou ik hoop maar dat een extra controle niet meer nodig is, dat je een lekker onrustige nacht hebt en morgenvroeg wakker wordt met een beebje in je armen
:dance: :-
Succes ermee meis. :-
Ow en patries, daar las ik ook iets van, indien mogelijk hechten ze met oplosbare hechtingen, dus idd normaal dat ze niets verwijderd hebben :-*
Femmie leuk dat je er weer even bent :thumbup:
Laat die vent op je werk lekker in de stront zakken en geniet van je zwangerschap meid! Straks ben je de 3e maand alweer voorbij en ga je je stukker beter voelen :thumbup:
Veel plezier morgen op werk met die speentjes, leuk idee!
Femmie, ik zou die kl**tzak morgen toch even vertellen, dat jullie al ruim een jaar bezig zijn geweest en dat hij erg ontactvol was :twisted:
Femmie, leuk idee hoor met die lootjes. Voel je je nu wel op en toppie zwanger?
Kyr@, hoop dat je ondertussen al bevallen bent :-*
Joos, vervelend he die ribben? heb jij ook een kort bovenlijf?
Marije, spannend hoor. Ik ben benieuwd of je morgen met BUB-melding komt :mrgreen:
Patricia, nacontrole is toch vaak luisteren naar jouw gemoedstoestand en lichamelijke toestand. Ik twijfelde of de hechting eruit was en toen heeft ze dus gecontroleerd en zag er idd nog eentje zitten, terwijl ze officieel oplosbaar zijn
@mamalena wrote:
Meiden, ik ga morgen reageren. Las al een aantal dingen waar ik wel effe wat op wilde zeggen, dus dat komt morgen. Ben nu moe en moet echt naar bed.
Meid, hoe gaat het met je, want ik mis je nog steeds. Had je ook al een PB gestuurd :-*
Wawa, je bent een lieve schat!! :-* Ik wil graag reageren, maar ik ga nu naar bed. Ben echt afgebrand. Alles, maar dan ook álles ging mis vandaag en ik voel me total-loss… Heb zó weinig fut en veel te doen…Niet fijn. Morgenochtend een leuke vriendin op visite, Wéér geen tijd om hier te zijn dus.
Ik lees wel hier (onthou alleen niet alles :oops: ), maar het wil effe niet lukken met terugschrijven.
Voor iedereen een dikke knuffel. En ik hoop ook op een BUB-melding!
@mamalena wrote:
Wawa, je bent een lieve schat!! :-* Ik wil graag reageren, maar ik ga nu naar bed. Ben echt afgebrand. Alles, maar dan ook álles ging mis vandaag en ik voel me total-loss…Heb zó weinig fut en veel te doen…Niet fijn. Morgenochtend een leuke vriendin op visite, Wéér geen tijd om hier te zijn dus.
Ik lees wel hier (onthou alleen niet alles :oops: ), maar het wil effe niet lukken met terugschrijven.
Voor iedereen een dikke knuffel. En ik hoop ook op een BUB-melding!
Fijn, dat je toch even iets van je laat horen. Ik zag dat je op sommige andere plaatsen wel gepost had. Ik wilde even weten of je je hier nog wel thuis voelde. Veel sterkte :-*
Hoi meiden,
Wat een spanning hier voor een aantal meiden zeg :shock: :mrgreen:
Marije, over je bloeddruk heeft Femmie helemaal gelijk. Je bovendruk is heel netjes hoor, maar je onderdruk is wat aan de hoge kant. Dat zullen ze wel in de gaten willen houden.
Maar, misschien is het dan wel niet meer nodig en heb je voor die tijd jullie beeb al in je armen. :inlove: Dat zou toch leuk zijn?!! :dance:
Wolkje, wat leuk weer wat van jou te lezen. Fijn dat het nu zoveel beter met je gaat!!! Veel succes/sterkte met het afbouwen van je medicijnen. Ik hoop dat dat een beetje goed mag gaan meid.
Patricia, zwanger zijn is ook gewoon niet altijd een lolletje. De één gaat er fluitend door heen en geniet er volop van en de ander juist niet. Is niks om je voor te schamen hoor.
Hoe gaat het nu met Nesrin? Las dat je haar voeding misschien wat de lucht in gaat doen. Ben benieuwd of ze daar wat rustiger van wordt meid. Misschien slaapt ze dan ook weer een keertje door. Zou wel lekker zijn hè :mrgreen:
Over een nacontrole weet ik eigenlijk niks, heb ik niet gehad. Deze keer krijg ik die natuurlijk wel, maar ja, heb een keizersnee gehad dus zal niet hetzelfde zijn
Wawa, hoe gaat het nu met je harde buiken? Nog steeds zoveel? Vermoeiend of niet. Hoop dat ze binnenkort over gaan in weeen zodat je weet dat er snel een eind aan komt en je die kleine spruit in je armen krijgt. Zou zo lekker zijn hè?!!! :dance:
Mamalena, we hebben inderdaad zolang al niet meer van je gehoord. Gaat alles wel goed met je meid?
Femmie, wat heb je een geweldige leuke reacties gehad van je familie. Wat een tegenvaller dat jou leidinggevende dan zo ontzettend rot reageert. Hoe haalt zo iemand het lef in z’n hoofd :evil: Ik kan daar dus echt niet tegen. Wel fijn dat een aantal collega’s wel leuk hebben gereageerd. Ik ben benieuwd hoe je naaste collega’s reageren. Leuke manier heb je bedacht om het ze te vertellen. Had ik eerder moeten weten dan had ik dat ook kunnen doen bij onze zwangerschap. :mrgreen: Ach, moet ik het maar goed onthouden voor het geval er misschien nog een keer een 3e kleine mag komen.
Joos, jij bent dus weer aan het werk meid. Dat zal nu wel weer even tegenvallen of niet? Gelukkig leef je nu wel toe naar je verlof, hoop dat dat wel een lekker idee is voor jou en je het tot die tijd vol kan houden.
Wat leuk dat je zo positief bent over de voorlichtingsavond die jullie hebben gehad. Ontzettend fijn dat je daardoor praktisch niet tegen de bevalling op ziet. Jou verhaal klinkt ook goed hoor!!
En…beetje brutaal, maar heb je nog een mooie nieuwe buikfoto voor ons? :oops:
Charissa, hoe is het met jou meid? Loïs vandaag ook weer zo vroeg wakker of mocht je deze keer iets langer slapen?
Chrisje, hoe is het met jou en de meiden? Wat balen toch van dat onderzoek zeg!! Hoe kunnen ze nou zomaar van alles kwijt zijn? Ik kan dat niet snappen hoor. :evil:
Trek je het allemaal nog een beetje?
Jane, hoe is het gegaan met Owen in het ziekenhuis? Of heb ik daar overheen gelezen :think:
Wat vreemd trouwens dat hij eventueel een bloedtransfusie krijgt. Ik dacht te hebben begrepen dat ze dat na een bepaalde leeftijd niet meer doen bij baby’s. Ik geloof na 36 weken niet meer ofzo. Dan stappen ze over op een bepaald middeltje met staal. Luuk krijgt die momenteel ook omdat z’n hb ook weer behoorlijk laag was.
Of had Owen toevallig al iets voor z’n lage hb, dat zou een hele hoop verklaren natuurlijk.
Wat kan een ziekenhuis bezoek dan toch vervelend zijn hè meid, ik weet ervan en het is echt niet leuk!! Bloedprikken bij die kleine ukkies zou niet nodig moeten zijn, maar helaas…
Hoop dat het nu al een beetje beter met hem en jou gaat. :hug: en :-
Wendy, nog geen nieuws van jou meid. Ik hoop heel hard voor je dat je inmiddels al bevallen bent en aan het genieten bent van jullie kleine zoontje of dochtertje. Ben heel benieuwd wat het gaat worden of al geworden is :mrgreen:
Angela, hoe is het met jou meid? Zijn jullie beiden alweer thuis of…Ik weet het niet zo goeg moet ik eerlijk zeggen. Ik hoop iig dat het met Sanne goed mag gaan en jullie volop van haar mogen genieten.
Uhm, ik ben al een heel eind gekomen maar ben ik nu nog iemand vergeten? Zo ja, sorry.
Hier vanavond natuurlijk weer naar Luuk geweest. Hij mag nu vaker in bad omdat hij het beter aan kan dus we hebben hem maar weer eens heerlijk gebadderd. :inlove:
Momenteel zijn ze de temperatuur van de couveuse aan het afbouwen zodat hij langzamerhand op de normale ‘buiten’ temperatuur komt en straks dus in de wieg kan. De lichaamstemperatuur van Luuk is de laatste dagen wat aan de hoge kant en daar letten ze toch wel even op. Ze zijn niet heel erg bang voor een infectie omdat hij het verder zo goed doet, maar toch. Hij had vanavond ook koude voeten en koude handen. Nu zou dit kunnen komen door het afbouwen van de temp in de couveuse, maar zijn lichaamstemperatuur is wel hoog dus dat klopt dan weer niet.
We hopen maar dat het geen opkomende infectie is en het zo goed met Luuk mag blijven gaan als het momenteel ging.
Vandaag is hij ook opnieuw gewogen en hij weegt al bijna 1600 gram!! Hij zit nu op 1590 gr, wat een dikzak hè :mrgreen:
Nou meiden, ik spreek jullie wel weer.
:-
Oh, zie nu dat Mamalena er weer even is geweest. Fijn om wat van je te horen meid. Slaap lekker :-* en
Kwam even snel spieken of er al nieuws van Wen was, maar helaas.
Nou hopelijk wel een bub-melding zodra ik uit mijn werk kom hoor :mrgreen:
Tot vanavond :-*
Tilly, je bedoelde vast Jane ;-), maar ik ben ook erg benieuwd hoe het met Owen is afgelopen.
Fijn dat het trouwens goed gaat met jullie Luuk :-*
@Charissa wrote:
Kwam even snel spieken of er al nieuws van Wen was, maar helaas.
Nou hopelijk wel een bub-melding zodra ik uit mijn werk kom hoor :mrgreen:
Tot vanavond :-*
Hier BIB :?
@Wawa wrote:
Tilly, je bedoelde vast Jane ;-), maar ik ben ook erg benieuwd hoe het met Owen is afgelopen.
Fijn dat het trouwens goed gaat met jullie Luuk :-
Haha, ja ik bedoelde inderdaad Jane :mrgreen: Heb het inmiddels veranderd.
Jij dus nog BIB, hoe is het met je harde buiken?
Verder nog geen nieuws van Wendy?
:-
Nog steeds zeer veel regelmatige harde buiken, naar geen weeën. Ze zijn wel pijnlijk, maar niet zoals weeën.
BIB…
Wawa: meis het zal toch niet?
Ben je het ook zo zat?
:oops:
Wendy: En , en , en?
Hier last van van alles… is niet echt een peil op te trekken…
Kom later weer :-*
Jammer, nog geen bub’s.
Ik ga nu naar de tandarts, tot later! :-*
@Marije wrote:
Wawa: meis het zal toch niet?![]()
Ben je het ook zo zat?
:oops:
Ik heb dit al twee weken. Helaas kwaaltje van tweede zwangerschap.
Hi, ’
Vk is net geweest… heb giga hoofdpijn, en een heel warm gevoel aan een kant van m’n lichaam…
bloedruk was nu 130/95 dus moet even bloedprikken, en aan het ctg int ziekenhuis… :roll:
Ze zei dat het ook heel goed mogelijk was dat ik snel ga bevallen, en dat daarom m’n bloeddruk wat hoger is, maar het kan ook iets anders zijn.
Ik laat jullie zo snel mogelijk iets horen.
:-*
ff vlug BUB :inlove:
Grote valentijn broer heeft zijn halloween broertje.
zijn naam is Teagan en zijn middelnaam is John.
7 pond en 20 inches ( weet zo niet wat het is in tussen 50-51 of zo denk ik)
Het was 6 uur langer dan totaal bevalling van devin 17 uur bleh.
ben bevallen gistermiddag om 2:40.
14 uur aan de gang en kwam niet verder dan 3 cm, toen aan de pitocin dat werkte maar het was een ramp ik kon niet meer dus toen maar een hemelse rugge prik gehad. ohhhh heerlijk genieten was dat en ff bijtanken.
Ben niet ingeknipt of gescheurd dus dat is ook wel prettig.
Ik bloed behoorlijk na maar was te verwachten natuurlijk met mijn bloedziekte. Borstvoeding gaat ook al goed.
Verder voel ik me wel goed, ben ff aan de wandel met mijn kerels.
Zo nog ff wat slapen het is 5 uur snachts.
:-*