Hoi meiden,
Even snel een ego berichtje om uit te leggen waarom ik hier gisteren de hele dag niet was.
Gistermorgen zijn we eerst naar Luuk gegaan in het ziekenhuis. Hij was trouwens weer goed gegroeid en woog gisteren 1500 gram!!! :dance: Verder gaat het ook goed met hem maar is nog wat snotterig.
Tegen een uur of 13.15 waren we weer thuis. Nick had het in de auto al de hele tijd over ‘au’. Hij had dus gepoept en dat doet hem soms zeer aan de billen als ze iets kapot zijn.
Toen we de luiere open deden zagen we dat hij inderdaad gepoept had maar de pijn niet van de zere billen kwam maar van z’n plassertje. Deze zag er bijna een keer zo lang uit want onderaan hing een enorme rode bal zeg maar. Wij schrokken ons een hoedje en Nick had echt heel veel pijn. Wij hem onder de douche gezet om het zoveel mogelijk schoon te krijgen maar meneer kon er geen water op krijgen of hij gilde het uit. Zo zielig Manlief de huisartsenpost gebeld en we moesten soda bij het water in doen. Ik naar m’n ouders gereden en soda opgehaald want heb zelf alleen biotex.
Wij soda in de douchebak gedaan maar mooi dat meneer niet wou gaan zitten. Nee, logisch, dat deed hem veel te veel pijn.
Manlief weer opgebeld dat het geen succes was en we mochten eerder bij hen komen. Om 14.45 mochten we weer in Zwolle zijn, waar we net vandaan kwamen. Helaas moesten we dik een uur wachten voor we aan de beurt waren en om 16.00 konden we eindelijk weer weg.
Nick heeft z’n voorhuidje ontstoken en daar kun je niks aan doen behalve goed schoonspoelen. Lekker makkelijk als het zo zeer doet :roll:
Toen zijn we maar gelijk weer door gegaan naar Luuk en om 17.00 uur reden we eindelijk weer naar huis. Doodmoe, maar blij dat het met Nick niks ernstigs was.
Tja, dat was dus voor ons echt een hele dag Zwolle en ziekenhuis. 's Avonds hadden we nog verjaardag van een vriend van ons dus ik heb werkelijk geen tijd gehad hier te kijken. Vandaag natuurlijk ook weer naar het ziekenhuis, we mogen Luuk weer in bad doen. Veel tijd om de pagina’s terug te lezen heb ik dus niet en ik durf niet te beloven dat ik hier dan kan komen reageren. Maar, dan weten jullie ervan.
:-*
Tilly, wat een pech met Nick. Goed gehandeld hoor. Mijn peuter moet eigenlijk ook in het water met zijn piemeltje spelen, maar pfoef, dat voorhuidje schoonmaken is geen succes. Van de HA zit het goed los en moeten we het nu echt eens in twee a drie dagen (laten) schoonmaken. Dat laat hij dus niet toe. Draaaaaaaaaaaama’s!
(Lekker verhaal voor de meiden hier met een jongetje :lol: :lol: :lol: )
Goede morgen!
Wawa, het is wel vaker zo rustig hier, wat wil je ook, met al die winterslaapsters 8)
Wendy, hup je bed in! Lekker gaan rusten meid. Je hebt je energie nog wel nodig.
Euh…nu we het toch over piemeltjes hebben…ik heb wel een vraagje over het schoonmaken daarvan. Moet je bij een pasgeboren baby ook al het voorhuidje terug duwen als je het schoonmaakt daar beneden? :oops:
Tilly, lieve meid, je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je er een keer niet bent. Iedereen weet dat je het al bere druk hebt met de bezoekjes aan Luuk, en als er dan zoiets tussendoor komt… :hug:
We ff schrikken denk ik. Hoe gaat het nu met Nick?
Femmie, hoe was het gisteren??
Brrr ik heb vannacht vreselijk geslapen. Ik droomde dat mijn vriend de trap af viel, met een zware kast boven op zich.
@Joos wrote:
Euh…nu we het toch over piemeltjes hebben…ik heb wel een vraagje over het schoonmaken daarvan. Moet je bij een pasgeboren baby ook al het voorhuidje terug duwen als je het schoonmaakt daar beneden? :oops:
Nee hoor, pas als het voorhuidje los zit :wink: . Dat verschilt heel erg van kind tot kind. Wij moesten vanwege een pijnlijke piemeltje naar de HA en toen heeft die het gecontroleerd en zei dat alles al mooi los was en dat we echt moesten beginnen met schoonhouden. (was met 2 jaar en 3 maanden)
Tilly, wat goed dat luuk weer zo gegroeid is. En wat een gedoe met Nick. Bah bah, je bent er flink mee in de weer geweest zeg. Maar gelukkig was het niets ernstigs. Maar goed, dit is ook niet fijn, zeker niet als je het schoon moet sproeien terwijl hij niet wil omdat het pijn doet :?
Succes ermee meis.
Joos, wat een nare droom vanacht. Gelukkig is het niet echt gebeurd en was het maar een droom.
Hier ook rare dromen vanaf dat ik zwanger ben.
En heb jij een leuke dag gehad gister?
Wawa, hoe is het met jou meis? Je geeft zo lief antwoord op iedereen, maar vertelt weinig over jezelf (wat ook wel weer logisch is als het zijn gangetje gaat )
Hier gister vertelt aan schoonmoeder. Ze had drie chocoletters gekregen OMA. Die hadden we in de super de boer doos gedaan. Ze had meegeholpen met sparen dus vonden we dat ze ook wel wat uit het pakket mocht hebben. Dus gaven we die doos. Ze pakt die letters en zegt:
“Haha heb je dat express zo neergelegd?” Dus mijn vriend kijkt haar aan. Zegt ze: “eten jullie geen chocola meer ofzo dat je die allemaal aan mij geeft?”
Ik dacht, jeetje de hint komt niet echt aan, maar ondertussen stond mijn vriend al met tranen in zijn ogen en toen drong het ineens tot haar door :lol:
BIB!
Hi, hier gisteren weer niet aan schrijven toe gekomen… :oops:
Tilly: Wat naar voor Nick zeg… Jesse had een paar maanden geleden een fikse blaasontsteking, dat was ook zo zielig…
Gaat het nu al wat beter met hem? :-* :hug:
Maar wat fijn dat het zo lekker gaat met Luuk!!! Wat een bink! :inlove:
Joos: Vervelend he van die levensechte dromen… bedank je hormoontjes maar! :roll:
Angela: Wat balen van Sanne… heel veel knuffels!! :-* :-
Femmie: En het nieuws al verteld? Hoe reageerden ze?
Wawa: hoe voel jij je?
Ik heb sinds gisteren echt hele waterige afscheiding… lijkt soms wel of ik in m’n broek plas. Weet wel dat het geen vruchtwater is, dat ruikt anders ( sorry voor de frisse praat) :mrgreen:
Verder zit ik hier met twee hele rode warme wangen, terwijl ik het ijskoud heb. :think:
Goed dat waren mijn kwaaltjes :mrgreen:
Voor de rest van de meiden even een dikke zoen :- Kom vanavond wel even een deel 2 schrijven, als ik mijn tweede BIB melding kom posten.
liefs!
@Wawa wrote:
@Joos wrote:Euh…nu we het toch over piemeltjes hebben…ik heb wel een vraagje over het schoonmaken daarvan. Moet je bij een pasgeboren baby ook al het voorhuidje terug duwen als je het schoonmaakt daar beneden? :oops:
Nee hoor, pas als het voorhuidje los zit :wink: . Dat verschilt heel erg van kind tot kind. Wij moesten vanwege een pijnlijke piemeltje naar de HA en toen heeft die het gecontroleerd en zei dat alles al mooi los was en dat we echt moesten beginnen met schoonhouden. (was met 2 jaar en 3 maanden)
Bedankt voor het antwoord Wawa. Dit zijn van die vragen waar je nergens antwoord op vindt hè. Gelukkig heb ik wawa als vraagbaak :mrgreen:
Femmie, wat een leuke manier van vertellen! Ze had het dus echt niet verwacht :lol: Vandaag zijn jouw ouders aan de beurt?
Marije, lastig van die waterige afscheiding. Vruchtwater schijnt wel een bijzondere geur te hebben hè. Een vriendin van mij omschreef het eens als de geur van sperma :shock:
Volgens mij hoeven we ook niet lang meer op jouw bia te wachten. :-*
@Joos wrote:
@Wawa wrote:@Joos wrote:Euh…nu we het toch over piemeltjes hebben…ik heb wel een vraagje over het schoonmaken daarvan. Moet je bij een pasgeboren baby ook al het voorhuidje terug duwen als je het schoonmaakt daar beneden? :oops:
Bedankt voor het antwoord Wawa. Dit zijn van die vragen waar je nergens antwoord op vindt hè. Gelukkig heb ik wawa als vraagbaak :mrgreen:
Ik stond die periode dus letterlijk en figuurlijk voor L U L bij de HA, dus vandaar :oops:
@Joos wrote:
Marije, lastig van die waterige afscheiding. Vruchtwater schijnt wel een bijzondere geur te hebben hè. Een vriendin van mij omschreef het eens als de geur van sperma :shock:
Volgens mij hoeven we ook niet lang meer op jouw bia te wachten. :-*
Daar heb ik dus geen verstand van. Mijn vliezen zijn doorgeprikt in het ziekenhuis (absoluut niet pijnlijk overigens), dus geen idee hoe de geur is.
@femmie wrote:
Wawa, hoe is het met jou meis? Je geeft zo lief antwoord op iedereen, maar vertelt weinig over jezelf (wat ook wel weer logisch is als het zijn gangetje gaat)
Klopt inderdaad. Ik zit zo in mijn wolk, dat er gewoon heel veel langs mij heen gaat. Nou ja, gisteren naar de IKEA geweest en vandaag naar het bos gegaan. Dus heel veel interessante dingen doen we niet. Mijn buik gaat nu namelijk al best in de weg zitten. Mara ja, hoort erbij he?

@femmie wrote:
Hier gister vertelt aan schoonmoeder. Ze had drie chocoletters gekregen OMA. Die hadden we in de super de boer doos gedaan. Ze had meegeholpen met sparen dus vonden we dat ze ook wel wat uit het pakket mocht hebben. Dus gaven we die doos. Ze pakt die letters en zegt:
“Haha heb je dat express zo neergelegd?” Dus mijn vriend kijkt haar aan. Zegt ze: “eten jullie geen chocola meer ofzo dat je die allemaal aan mij geeft?”
Ik dacht, jeetje de hint komt niet echt aan, maar ondertussen stond mijn vriend al met tranen in zijn ogen en toen drong het ineens tot haar door :lol:
Wauw, wat een leuke manier van vertellen. Bij peuter was het hoogzomer toen we het nieuws brachten en bij deze beeb voorjaar, dus ik ben nooit op dat idee gekomen, maar als er een derde komt dan

Wat zeiden jouw ouders?
BIB
tot later :-*
Hoi meiden,
Heb geprobeerd een beetje bij te lezen en zal mijn best doen met reageren.
Angela, wat verdrietig dat jou meisje nu ziek is. Ik hoop dat ze snel op mag knappen door de AB-kuur en jullie lekker samen naar huis kunnen. Wel lekker dat je zelf ook in het ziekenhuis ligt zodat je gemakkelijk naar haar toe kan en naar haar kan kijken.
Wat ontzettend fijn toch die techniek van tegenwoordig hè?!! Wij konden thuis inloggen op een site van het ziekenhuis en via de webcam naar Luuk kijken. Helaas was dat alleen op de NICU en moeten we het nu doen met de ziekenhuis bezoekjes.
Meid, ik hoop dat jij en Sanne snel naar huis mogen om daar lekker van je kraamtijd te genieten.
Wawa, heb je nog iets leuks gekocht bij de IKEA? Heerlijke winkel is dat toch hè?! Ik wil daar altijd wel van alles meenemen omdat ik het zo leuk vind maar hou me meestal gelukkig een beetje in.
Lekkere boswandeling gemaakt?
Marije, geen vruchtwater dus bij jou. Tja, had wel gekunt maar nog even wachten dus. Je ruikt het inderdaad heel goed of het vruchtwater is ja of nee. Grappig is dat hè?!
Meid, ik hoop dat het vruchtwater toch niet lang meer op zich laat wachten Vruchtwater is toch beter dan waterige afscheiding, of niet dan?!! :mrgreen:
Hoe gaat het verder met de pijn momenteel. Merk je dat het iets beter is nu je zoveel mogelijk rust?
Joos, wat heb jij naar gedroomd zeg :shock: Daar word je toch echt niet vrolijk van. Het zal na de bevalling vast over zijn, die levens echte dromen, maar nu zit je er maar mooi even mee.
Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt. En als je dan toch moet dromen, doe dan maar een heeeeeeeele leuke droom. :mrgreen:
Femmie, wat een leuke manier om te vertellen dat jullie zwanger zijn!! En, hoe reageerden jouw ouders op het leuke nieuws?
Verder kan ik nu niet teruglezen en ben al blij dat ik weer een beetje heb gereageerd hier.
Maar, hoe is het met de andere meiden die ik nu niet heb genoemd? Met jullie ook alles goed?
Alle meiden met lieve woorden voor Nick en Luuk, dank jullie wel. :-
Luuk is vanmiddag overgeplaatst naar de MC. Hij komt op deze manier letterlijk en figuurlijk een stapje dichter bij de uitgang van het ziekenhuis. Het gaat dus best heel goed met hem.
Vannavond hebben we hem weer in bad gedaan. Deze keer was meneer aardig actief, ik moest hem goed vasthouden :inlove: Ook was hij iets huileriger dan de vorige keer, maar dat hoort er bij.
Na z’n badje heeft hij nog heel moedig, met de oogjes dicht, 10 cc bij mij gedronken. Wat een kanjer toch hè?!!
Vannacht hebben ze hem voor het eerst 2 keer een voeding om de 3 uur gegeven om uit te proberen en dat ging prima. Op deze manier kunnen ze langzamerhand naar de 7 a 8 voedingen toe werken. Ik ben benieuwd of ze het vannacht weer gaan proberen.
Nou meiden, dan zijn jullie weer op de hoogte en heb ik toch weer even bijgekletst.
Morgenvroeg voor het ziekenhuis bezoek eerst maar eens weer naar de tandarts. Vorige week maandag ook al geweest en hebben ze 3 kiezen behandeld, ja ik heb een slecht gebit. Morgen moet ik een gaatje laten vullen en dan hopelijk tot januari niet weer tussendoor want dan staat de gewone controle gepland.
Voor nu welterusten allemaal en hoop hier morgenmiddag of avond weer even bij te kunnen kletsen of lezen.
:-
Tilly, we hebben bakjes gekocht voor wasco, potloden, stiften, plakkertjes e.d., zodat alles wat beter stapelbaar is in de kast. Bovendien twee uitklapwasmanden voor bij de wasmachine op zolder. Kunnen we de wasmand uit de badkamer daar legen en gelijk sorteren op licht en donker. We legden het nu steeds op losse stapels bij de machine en dat vond ik geen succes meer
Wat fijn nieuws, dat het beter gaan met jullie Luuk. Ik merk trouwens dat ik het ene gedeelte hier post en het andere gedeelte bij de novembermama’s naar jou toe. Heb je daar last van? :roll:
hehe ja gister was het druk in mn buik en ik kon nie stil zitten. dacht het begint had beetje last van weeen en ben snachts nog vanalles gaan doen. kon niet slapen. snachts nog gewinkeld maar was gestopt dus we wachten hier ook geduldig :liar: af.
lees straks echt ff bij als devin op bed ligt. kom er niet aan toe als hij op is . hij wil dan steeds op mijn schoon en zit aan de knopjes dus tikt alles weg en schiet niet op…
:-*
zoo daar ben ik dan 8)
Femmie, hoe was het gegaan met vertellen en de lootjes? hadden ze het vlug door?
Jaaa lekker hoor dat R een frikandel voor me eet… :-
Joos, ja vreemde dromen zijn niet altijd leuk. maar gelukkig maar een droom he. Ik had je al verteld van die droom dat ik al 12 cm ontsluiting had en was er nog niet mee klaar. UGH ja zegt john dat komt omdat het op halloween komt en dan heeft hij of zij een pompoen hoofd :roll: dohh… gelukkig zijn zoiets dromen … jeetje zeg moet je toch niet aan denken hehe.
Hoe was het verder van het weekend. rustig aan gedaan toch wel he.
Angela, hoop dat jullie snel weer thuis zijn zodat je echt samen kunt genieten hoor. :hug: valt niet mee zo’n kraamweek dan he.
Tilly, ohh wat goed joh van Luuk, hij gaat echt goed vooruit he.
En dan arme Nick wat vervelend joh kan me er wel iets bij voorstellen, behalve dan de voorhuid bijhouden en zo want die heeft devin dus niet meer. Hij had vorig jaar ook ineens een heel opgezet penisje was ook zo zielig maar ik hoefde er maar in bad te doen en daarna van die creme erop dus hoefde het niet aan te raken… Hopelijk is het snel over want het is toch wel zielig he, je wilt hem geen pijn doen maar je moet het wel schoonmaken en zo natuurlijk :hug:
Wawa, hier ook geen idee hoe vruchtwater ruikt. Hier bij devin water gebroken door gyn met 10 cm toen… ze zeggen dat het zoetig is toch :think:
Enne lekker hoor naar de ikea, wil er in nov of dec ook is heen hier is alweer zo lang geleden.
Marije, oh jij mag ook nog lekker afwachten dus… hou je het nog een beetje vol? heb je nog hulp in het huishouden en zo?
Jane, hoe is het met je en met je mooie knulletje?
Chrisje, en hou jij het ook nog een beetje vol met alles om je heen?
afwachten duurt lang he :hug:
hoe is het met de rest als ik iemand vergeten ben?
Hier nog wel rustig, niet meer zo als eerder afgelopen nacht.
IK BEN ZOOOOOOOOO BENIEUWD, ik ben dus veel nieuwschieriger als toen met devin. Toen had ik veel meer geduld schijnbaar :mrgreen:
:-
Hier BIB. Ik ben midden in de nacht de was op gaan vouwen, omdat ik last van harde buiken had. Ik denk door de boswandeling van gisteren.
Kyr@, ik ben ook benieuwd naar de eerste echte BUB-melding bij novembermama’s. Tuurlijk zijn Tilly en Tamara bevallen, maar zij waren veel te vroeg.
ff snel vanaf mijn werk (arrggg de vakantie is voorbij )
sms van angela:
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Ze hebben een bacterie bij Sanne gevonden. We hebben vandaag een gesprek met de arts. Gaat wel veel beter met haar nu. Ze is een stuk rustiger en slaapt nu een stuk beter. We moeten haar nu zelfs wakker maken voor de fles.
Liefs, Angela
@Joos wrote:
ff snel vanaf mijn werk (arrggg de vakantie is voorbij)
sms van angela:
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Ze hebben een bacterie bij Sanne gevonden. We hebben vandaag een gesprek met de arts. Gaat wel veel beter met haar nu. Ze is een stuk rustiger en slaapt nu een stuk beter. We moeten haar nu zelfs wakker maken voor de fles.
Liefs, Angela
jee, het zit niet echt mee met de oktoberstopperskindjes :hug: