**oktoberstoppers 2006 deel 19**

Gaat wel goed hoor. Beetje moe dus, en zit mezelf wat in de weg.

K vind het eigenlijk zo spannend allemaal. Ik vraag me steeds meer af of ik het wel kan :oops:

Vorig weekend zat ik met die kleine van een collega op schoot, en toen bekroop me zo’n angstig gevoel.

Ik wil graag een goede moeder zijn, maar op mijn werk word ik veel geconfronteerd met ouders die het niet zo goed aanpakken. Zij hebben vast ook de intentie gehad om het goed te doen. Waarom zou het mij wel lukken als het hen niet lukt… :think:

Nou ja, met dit soort gevoelens/gedachtes worstel ik op dit moment.

praktisch gezien zijn we er al klaar voor. Het kamertje is bijna af (kwestie van inrichten) alle benodigdheden zijn in huis.

Wat een gezeur hè. Ik ga toch nog maar even liggen.

Jeetje, is er ook al een tijdslimiet waaraan ik moet voldoen??? Voor 08:00 uur reageren??? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :lol: :lol: :lol:

Wawa, ik ben hier!!! Waar ben jij??? :lol: :lol: :lol:

Lag vannacht dus op bed en ik kreeg ineens een kramp in mijn buik en die straalde uit naar mijn rug, men, dat voelde niet fijn. Ik dacht bij mezelf: JIPPIE :dance: :dance: :dance: het begint!!! Helaas is het bij die ene kramp gebleven. Dus hier zit ik dan weer met een BIB. :frowning:

Joos, ik heb redelijk kunnen slapen vannacht. Wel weer een aantal keren wakker geweest om te plassen, maar verder wel redelijk. Vanmorgen was ik er om 07:00 uur uit en ik ben er nadat manlief vertrokken is om 08:45 uur er weer ingedoken en ik heb nog een kleine 2 uur kunnen dommelen. Helaas werd ik tussendoor nog gebeld. Ben dus eigenlijk net weer wakker. Van een energieboost is op dit moment dus nog niet echt sprake.

Charissa, ik kreeg ineens een opwelling gisteravond laat. Ik moest de was opvouwen. Dat is dan ook het enige waar ik zin in had hoor! Daarna ben ik weer op het kraambed gaan liggen en kort daarna kwam manlief ook weer thuis.

Wendy, bij jou dus ook alles rustig. Begint nu bij jullie ook spannend te worden hè? Idd, aambeien zijn vreselijk. Ik heb ze helaas ook gekregen tijdens deze zwangerschap. Gelukkig niet zoveel last van, maar wat een raar iets is dat eigenlijk ook. Ziet er ook zo raar uit ( :oops: :oops: :oops: sorry, nog nooit aambeien gezien, dus moest het eerst even onderzoeken). Ja, ons geduld wordt enorm op de proef gesteld. Ik hoop dat het niet lang meer op zich laat wachten.

Jane, kraamvloed kan wel tot een week of 6 tot 8 aanhouden. En wat het aanrommelen betreft. Vroeger zei men dat je beter eerst een week of 6 kon wachten. Maar vaak voel je zelf wel aan wanneer het daar onder weer helemaal hersteld is. Ik zou er echter niet al te vroeg mee beginnen. Je kunt beter even wachten totdat het geheeld is. Persoonlijk vind ik het nu nog net iets te vroeg, maar ja, wie ben ik???

Straks om 12:15 uur moet ik dus weer naar de vk. Ik zal daarna weer even een verslag uitbrengen van wat er allemaal is gezegt en gebeurd.

@Joos wrote:

K vind het eigenlijk zo spannend allemaal. Ik vraag me steeds meer af of ik het wel kan :oops:

Vorig weekend zat ik met die kleine van een collega op schoot, en toen bekroop me zo’n angstig gevoel.

Ik wil graag een goede moeder zijn, maar op mijn werk word ik veel geconfronteerd met ouders die het niet zo goed aanpakken. Zij hebben vast ook de intentie gehad om het goed te doen. Waarom zou het mij wel lukken als het hen niet lukt… :think:

Nou ja, met dit soort gevoelens/gedachtes worstel ik op dit moment.

praktisch gezien zijn we er al klaar voor. Het kamertje is bijna af (kwestie van inrichten) alle benodigdheden zijn in huis.

Wat een gezeur hè. Ik ga toch nog maar even liggen.

Joos, dit soort gevoelens zijn heel normaal. :hug: voor jou! Ik heb ze tot op de dag van vandaag ook nog steeds. Die twijfel. Ook ik vraag me af of ik het wel goed zal doen. Maar aldoende leert men denk ik dan. En je hebt voor jezelf denk ik al een beetje bedacht hoe je het wil gaan doen, wat je absoluut niet wilt etc. Ga op je instinct af, dan red het zich wel op. Maar je zeurt niet hoor! Je kunt het er maar beter uitgooien dan het opkroppen. Maar wat je voelt is normaal. :-*

Ik ga me nu even douchen. Want ik wil wel fris en fruitig zijn bij de vk. Ik meld me later weer! :-*

@jane wrote:

wawa is er ook iets wat jij niet weet :mrgreen: .

:oops: :oops: :oops: , uhm als ik iets niet weet, dan zoek ik het op of bel ik VK of CB :oops: :oops: Maar als het storend is gewoon zeggen hoor. Ik wil geen adviezen opdringen :oops:

@jane wrote:

hey even vraagje hoe lang duurt dat vloeien, ben er wel klaar mee namelijk :wink: en hoelang duurt het voordat je na een knip weer een beetje kunt rommelen in de slaapkamer :oops: durf dat nog echt niet, maar was benieuwd naar anderen?

Tja, toch maar antwoorden dan :roll: . Ik heb gewacht tot de nacontrole met 6 weken. Toen hebben ze het laatste stukje hechting er ook uitgehaald. Officieel kun je weer rommelen als het vloeien gestopt is. Hetzelfde geldt voor in bad gaan. De meningen verschillen hier echter wel over hoor.
Het vloeien kan heel lang aanhouden, als het veel is wel even met VK bellen, vaak is het na twee weken al erg minimaal. Zelf heb ik lang gevloeid. Ik weet niet meer precies hoelang, heb ik verdrongen :mrgreen:

@Joos wrote:

.

Je bent geen zeur meid. Ik twijfel er af en toe aan of ik wel een tweede wil :oops: :roll: :oops: . Kunnen hem niet terugduwen natuurlijk. :mrgreen: Dit soort dingen zijn gewoon onzekerheden of je het wel kan. Ik kan je garanderen: Je kunt het meid :-*

@Angela79 wrote:

Jeetje, is er ook al een tijdslimiet waaraan ik moet voldoen??? Voor 08:00 uur reageren??? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :lol: :lol: :lol:

Wawa, ik ben hier!!! Waar ben jij??? :lol: :lol: :lol:

Ik ben hier achter de laptop:
Heb poetsdrang :mrgreen: : alle deuren gesopt. Badkamer schoon, w.c. gedaan, opgeruimd, ga zo nog even stofzuigen. :mrgreen:
Ik vind 10 uur trouwens wel maximum om je te melden :lol: :lol: :lol: :hug: :-*

@Angela79 wrote:

Ik ga me nu even douchen. Want ik wil wel fris en fruitig zijn bij de vk. Ik meld me later weer! :-*

Tijdens de bevalling zul je er waarschijnlijk ook fris en fruitig uitzien. Ik tenminste wel :roll: :roll:

Hoi meiden!!

Hoe gaat t met iedereen?

Angela nu bij de VK, zou ze gaan strippen??

Heb even gespiekt bij de jongensnamen van de okt baby’s, en ik heb wel een vermoeden :mrgreen:

Hier ook fris en fruitig de bevalling in gegaan hoor :mrgreen: :wink:

Joos natuurlijk kan je het!! Logisch hoor die twijfels, heb ik ook gehad. Zie je erg tegen de bevalling op of tegen het moeder zijn?

Jane, ik heb 6 weken gevloeid. Na 2 weken was het al minimaal. Na precies 4 weken hebben we weer sex gehad. Maarja, ik had een paar kleine hechtingen, die er toen ook al uit waren.

Hoe gaat het met kleine Owen?

Wendy wat vervelend die aambeien! :hug:

Nog geen BIA? :mrgreen:

Onze pendelaarster was Poeh inderdaad!! Ging zij niet ineens emigreren ofzo? Zij voorspelde voor mij dat ik zwanger werd in december van een jongen. Maand klopte, maar geslacht dus niet.

Nou ik ga hier ook even aan de poets. Hoop dat Nesrin even lekker een paar uurtjes blijft slapen. Kom vaak nergens aan toe.

:-*

Hier ben ik weer.

Alles was weer in orde bij vk. Hartslag beeb was 136 bpm, mijn bloeddruk was 110/75. Netjes dus, al zeg ik het zelf. Slijm is waarschijnlijk helaas een schimmelinfectie (candida volgens mij), waar ik niets aan kan doen (behalve ondergoed op 90 gr. wassen en nog vaker inlegkruisjes verwisselen). Het kan in principe geen kwaad voor de kleine, er is alleen een kans dat het kindje spruw zou krijgen. In de gaten houden dus. A.s. vrijdag 26/10 om 10:30 uur word ik weer verwacht bij haar. O ja, ik ben niet gestript.

Ik ga stofzuigen, kijk later wel weer even en reageer dan verder.

Vervelend zo’n schimmel :hug:

A.s vrijdag weer?? Das vast niet meer nodig! :wink: :pray:.

Heb je eigenlijk een voorgevoel over het geslacht van jullie beebje?

Angela, vervelend zeg die schimmelinfectie. Mag je dan inlegkruisjes dragen? :roll: Mocht ik juist niet.

Patricia, was Poeh niet degene die problemen had met haar relatie en toen voor zichzelf koos?

Hoi meiden,

Even snel want de buurman komt zo om de gipsplaten op het kamertje van Luuk aan te strijken. Dan kan hij binnenkort ook de muren met spachtelpoets (hoe schrijf je dat?) mooi maken. :dance:

Angela, fijn dat alles toch weer goed was bij de vk. Jammer dat je nog niet bevallen bent meid, maar hopelijk hoef je vrijdag niet meer te komen en heb je dan de beeb in je armen.

Balen van die schimmelinfectie. Doen ze daar echt niks tegen want je hebt anders inderdaad grote kans dat de kleine spruw krijgt. Dat zou helemaal vervelend zijn. Ach, de vk weet vast wel wat ze doet.

Wawa, Poeh was inderdaad degene die gebroken heeft met haar vriend en sindsdien dus ook niet meer voor een kleine gaan.

Hoe is het verder met jou? Geniet je een beetje van je verlof?

Wendy, heb bij de 9 maandenmama’s ook al gereageerd maar wat balen zeg van die aambeien. Hoop dat het snel minder wordt.

Patricia, wat goed dat Nesrin de vorige nacht zo goed door heeft geslapen. Heeft ze jullie vannacht opnieuw laten slapen?

Joos, rust maar goed uit meid. Je zult het toch wel hard nodig hebben gehad die slaap. Fijn dat je zoveel in hebt kunnen halen. Ik hoop dat je snel weer wat meer energie krijgt.

Mamalena, hoe is het nou met jou? Voel je je alweer wat beter?

Femmie, hoe gaat het met jou meid? Wil het allemaal nog een beetje of krijg je het toch wel moeilijk met de kwaaltjes. Je was wel erg moe toch?

Charissa, wat goed dat Theo nog steeds gestopt is met roken :clap: Hoe is het verder met jou en Loïs?

Jane, is Owen weer wat rustiger geworden inmiddels? Om de 3 uur voeden is heel wat beter dan ieder uur!! Ik hoop dat hij dat een beetje goed vol kan houden, dan kunnen jullie weer een beetje bij komen.

Wie vergeet ik nu? :think:

Dan nog even over Luuk…

Met Luuk gaat wel goed. Gisteren weer een gesprek gehad met de arts. Z’n hb is wel aan de lage kant en dat houden ze in de gaten zodat ze er eventueel wat voor kunnen geven als het nodig is. Wel krijgt hij toch weer medicijnen voor z’n kalium want dat is toch wel aan de lage kant iedere keer.

Inmiddels weegt Luuk 1415 gram!! Hij drinkt nu bijna iedere keer als we naar het ziekenhuis gaan bij mij aan de borst. De ene keer drinkt hij minder dan de andere keer maar hij heeft het al gepresteerd om 15 cc bij mij te drinken. Dat is maar 5cc minder dan hij door de sonde krijgt. Knap hè?!! :dance:

Ik ga nu snel kolven voor de buurman op de stoep staat.

Tilly, heerlijk dat BV goed gaat en dat Luuk zo goed groeit :-*

@Wawa wrote:

Tilly, heerlijk dat BV goed gaat en dat Luuk zo goed groeit :-

Ben er ook erg blij mee!!! Helemaal dat de BV zo goed gaat. Dit wilde bij Nick namelijk helemaal niet lukken dus ik sta er van te kijken dat het bij Luuk zo goed gaat. Hopelijk blijft dat zo!! :inlove:

:-

Tilly wat fijn dat het zo goed gaat met Luuk! Altijd leuk om dat weer te lezen! :thumbup:

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ja, Nesrin heeft deze nacht ook weer doorgeslapen tot 07.30 u! :dance:

En daarna ook weer van 9 tot 12 uur!

Wawa, voor jou zal morgen ook wel een beetje een gekke dag zijn of niet? 36+6 bedoel ik dan he… :wink:

@patricia26 wrote:

Wawa, voor jou zal morgen ook wel een beetje een gekke dag zijn of niet? 36+6 bedoel ik dan he… :wink:

Inderdaad, ik leef toch een beetje naar die datum toe :roll: :oops:

@Wawa wrote:

@patricia26 wrote:

Das best moeilijk als je je bedenkt dat het ook nog wel 5 weken kan duren :hug: Hoop het iig niet voor je!

@patricia26 wrote:

@Wawa wrote:
@patricia26 wrote:

Das best moeilijk als je je bedenkt dat het ook nog wel 5 weken kan duren :hug: Hoop het iig niet voor je!

En als ze me laten doorlopen tot 43 weken, dan is het nog 6 1/2 week :think: