Toch nog even een vraagje.
Ik heb de laatste paar dagen steeds moeite met plassen. Het is net of het koppie van beeb mijn blaas afknijpt. Ik plas een straaltje en dan stopt het ermee. Ik moet mijn bekken dan een beetje kantelen om de rest er uit te krijgen.
Is dit herkenbaar???
Angela, tuurlijk ben je het zat. je leeft naar die datum toe en dan is de climax er en gebeurt er niets! Ik hoop snel dat ik BIA of BUB lees meid :-* . Maandag op dinsdag bevallen is mij goed bevallen :mrgreen:
Leuke woordspeling :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik hoop ook dat ik snel een BIA of BUB kan geven. Maar ja, het laat zich niet dwingen hè? Ik probeer er geestelijk niet teveel mee bezig te zijn omdat ik bang ben dat ik het dan juist blokkeer ipv stimuleer. Maar ja, dat is wel erg moeilijk. Ik probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden, maar naar buiten toe gaan durf ik ook niet meer.
Ooooooooooooooooo, smurfje kom nou eens naar buiten!!!
Angela, ik hoop ook dat beeb niet te lang meer blijft zitten. I.i.g. hoop ik niet dat je mij inhaalt (15 dagen ‘overtijd’) :-* Ik ben gewoon alles blijven doen, boodschappen, kapper etc. Juist omdat ik er anders alleen maar mee bezig was als ik binnen zat.
@Angela79 wrote:
Toch nog even een vraagje.
Ik heb de laatste paar dagen steeds moeite met plassen. Het is net of het koppie van beeb mijn blaas afknijpt. Ik plas een straaltje en dan stopt het ermee. Ik moet mijn bekken dan een beetje kantelen om de rest er uit te krijgen.
Is dit herkenbaar???
Ja, heel herkenbaar. Aangezien ik dat niet altijd doe :oops: :roll: , haastig plassen op het werk, had ik laatst blaasontsteking. Als je maar een paar druppeltjes per keer plast, je urine even laten controleren bij HA hoor. Enne, het is niet alsof het koppie de blaas afknijpt, dit is ook echt zo :lol: :lol:
@Angela79 wrote:
Leuke woordspeling :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik hoop ook dat ik snel een BIA of BUB kan geven. Maar ja, het laat zich niet dwingen hè? Ik probeer er geestelijk niet teveel mee bezig te zijn omdat ik bang ben dat ik het dan juist blokkeer ipv stimuleer. Maar ja, dat is wel erg moeilijk. Ik probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden, maar naar buiten toe gaan durf ik ook niet meer.
Ooooooooooooooooo, smurfje kom nou eens naar buiten!!!
Ik hoop het ook alleen maar voor jou hoor meid. Ik heb verder geen haast met jouw bevalling

@Charissa wrote:
Angela, ik hoop ook dat beeb niet te lang meer blijft zitten. I.i.g. hoop ik niet dat je mij inhaalt (15 dagen ‘overtijd’) :-* Ik ben gewoon alles blijven doen, boodschappen, kapper etc. Juist omdat ik er anders alleen maar mee bezig was als ik binnen zat.
Ik was ruim 3 weken te vroeg. Ik had het omgekeerde. Ik liep MÈT beeb te winkelen en was dan verdrietig, omdat het nog niet eens de uitgerekende datum was.
Nou volgens mij duurt het toch niet lang meer.
Buik begint nu gevoeliger te worden. Bovenin wordt ie regelmatig hard, verder vreemd gevoel naar onderen (in de buik dan hè) en het straalt lichtelijk uit naar de onderrug, kan het geen pijn noemen. Net bij plassen een behoorlijke slijmerige bedoening (misschien is dit dan wel de slijmprop???). Ik hou het op nog een paar dagen. In ieder geval voor het weekend (
)
Charissa, ik ga zometeen ook nog wat huishoudelijke klusjes doen. Die heb ik opgespaard dit weekend. Maar naar de supermarkt durf ik echt niet meer. Heb manlief zaterdag de boodschappen laten doen. 15 dagen over tijd :shock: !!! Had jij op een gegeven moment ook niet schoon genoeg van? Knap hoor dat je nog wel van alles bleef doen.
Wawa, ik probeer wel de hele blaas te legen. Ik neem er wel de tijd voor. Juist om blaasontsteking te voorkomen. Maar ik moet woensdag toch weer naar de vk en zal het haar dan voor de zekerheid nog een keer laten controleren.
Angela, zat er een rood sliertje door het slijm heen? Dan is het namelijk de slijmprop. Spannend hoor. Ik blijf met je meelezen.
Ik had er uiteraard op een gegeven moment wel genoeg van en dat was vooral op het moment dat ik van vk overgedragen werd naar zkh en mij daar, na het een paar uur aan het ctg apparaat gelegen te hebben, verteld werd dat ik nog rustig een week door kon lopen.
Loïs had nog genoeg vruchtwater bla bla bla. Nou dat bla bla bla had ik niet meer gehoord, want ik was aan het brullen en vloeken daar :oops:
Ik heb een superzwangerschap gehad, geen kwaaltjes, geen te dikke buik etc, maar ik had de hele tijd die uitgerekende datum in mijn hoofd en dan te horen krijgen dat je rustig nog even kan wachten was te veel van het goede :mrgreen: :oops:
Kijk, een uitgerekende datum is leuk, maar bij een volgende ga ik daar echt niet naar uitkijken. Je hebt een datum, in mijn geval was dat 16 januari, en de dagen erna duren langggggggggggggggggggg als je niets doet.
Anyway, mevrouw besloot om die nacht maar vanzelf te komen (waarschijnlijk had ze mama horen tieren en vloeken :lol: ) en anders zou ik worden ingeleid…
Wawa, jouw kant snap ik ook. Lijkt me ook raar. Hopelijk blijft deze beeb nog even lekker zitten :hug:
Moet dat dan persé? Want dat zat er nu namelijk niet door heen. Het was wel een enorme hoeveelheid, dat wel. Buik is nu weer hard, zowel boven als onder. :think: :think: :think:
@Charissa wrote:
Wawa, jouw kant snap ik ook. Lijkt me ook raar. Hopelijk blijft deze beeb nog even lekker zitten :hug:
Nou heel lang hoeft van mij niet hoor :oops: :roll:, doordat ik vorige keer zo vroeg was, ben ik nu met 35 weken met verlof gegaan. :mrgreen:
I.v.m. herkenning even in een spoiler
Jij 16 januari uitgerekend: 31 januari bevallen
Ikke 2 maart uitgerekend: 8 februari bevallen
Vreemd he?
@Angela79 wrote:
Moet dat dan persé? Want dat zat er nu namelijk niet door heen. Het was wel een enorme hoeveelheid, dat wel. Buik is nu weer hard, zowel boven als onder. :think: :think: :think:
Dit is vast het eerste gedeelte van de slijmprop. het is echt niet veel bloed hoor. Komende harde buiken/ weeën met regelmaat? Kun je gewoon blijven zitten of moet je ze wegzuchten/ puffen?
Charissa, we posten gelijk. Kan het me voorstellen dat je behoorlijk boos was toen ze je vertelden dat je nog wel een week door kon lopen. En je hoort het wel vaker dat zodra er gezegt wordt dat je op een bepaalde datum wordt ingeleid, dat ze dan voor alsnog zelf spontaan komen.
En je hebt gelijk wat de uitgerekende datum betreft. Ook ik heb me er veel te veel aan vast gehouden. Eigenlijk ging ik er vanuit dat ik wel eerder dan de 20e zou bevallen. Daar ging mijn vk ook vanuit. Vorige week had ze het erover dat het idd nog wel een week kon duren. :roll: :roll: :roll: Daar kun je dus ook niets mee.
Angela, wij posten ook steeds gelijk, dus af en toe even naar boven scrollen.
Eigenlijk is zo’n uitgerekende datum gewoon helemaal niets, maar ja Nederlanders zijn planners he? Dussuh, we blijven tellen en naar data toeleven.
Het is niet de eerste harde buik, had ze al bij het opstaan. Maar ik hoef ze nog niet weg te zuchten/puffen. Ze voelen wel anders aan dan de ‘normale’ harde buiken. Ik heb nog niet bijgehouden om de hoeveel minuten ze komen. Heb er nu weer een. Ga ff naar het toilet, misschien komt het daar ook wel door (alhoewel ik net ben geweest)
Beweegt een beeb wel als weeën op gang komen, of is ie dan juist heel rustig?
Lieve meiden, ik lees mee, maar voel me niet zo lekker.
Kan even niet de puf op brengen om te reageren. Sorry.
Angela, spannend meid! ik hou mijn gsm bij me :thumbup:
@Angela79 wrote:
Het is niet de eerste harde buik, had ze al bij het opstaan. Maar ik hoef ze nog niet weg te zuchten/puffen. Ze voelen wel anders aan dan de ‘normale’ harde buiken. Ik heb nog niet bijgehouden om de hoeveel minuten ze komen. Heb er nu weer een. Ga ff naar het toilet, misschien komt het daar ook wel door (alhoewel ik net ben geweest)
Beweegt een beeb wel als weeën op gang komen, of is ie dan juist heel rustig?
Bij mij waren de weeën pijnlijker dan harde buiken en ik kon niet blijven zitten/ liggen. Ik moest lopen. Maar dit verschilt per vrouw.
Diarree en vaak poepen kan ook een eerste teken zijn. Je lichaam loost al vast alles voor de bevalling. Zolang je nog niet hoeft te puffen, zou ik nog niet gaan klokken of ze moeten wel pijnlijk zijn natuurlijk, maar anders frustreert het zo erg.
@Joos wrote:
Lieve meiden, ik lees mee, maar voel me niet zo lekker.
Kan even niet de puf op brengen om te reageren. Sorry.
Angela, spannend meid! ik hou mijn gsm bij me :thumbup:
Sterkte meid en doe het rustig aan. Anders even lekker in bad of onder de douche :hug: :hug: :hug:
O ja, ik fiets van novembermama’s naar oktoberstoppers en elke keer staat er weer een post/ bericht. Ik ga nu zo echt stoppen, anders kom ik niet meer achter de computer vandaan vandaag :lol:
Maar Angela, straks weer even BIBBEN of BIA-EN. Oke?