Nou Wawa, aan je tips heb ik wel wat natuurlijk, zoals na max een uur weer naar bed, en dat werkt!
Alleen qua voeding is het vandaag weer een ramp. Ze kwam vannacht namelijk al om 01.00 uur en toen alweer om 05.00 uur. Daarna om 09.30 en om 13.30. Nu ligt ze dus net in bed, maar slapen wil ze niet hoor. Ze ligt in ieder geval wel lekker rustig en huilt niet, dus dat is al heel wat!
Enne…ze heeft vandaag roze aan :mrgreen:
Kan trouwens niet geloven dat ze vandaag alweer 8 weken is zeg…
Nee Angela, hier ook geen plannen hoor. Lekker rustig aan. Man is een vriend aan het helpen met verhuizen, dus ik ben alleen met dfe kleine meid. Denk dat we vanavond maar lekker patat gaan halen ofzo :drool: Heb echt nergens zin in. Loop ook nog in pyama :oops: :mrgreen:
Patricia, ik vind de tijden niet zo slecht hoor. Als ze een beetje in het ritme komt, zal ze 's nachts ook minder vaak komen. Schrijf je elke dag de tijden op? Dan kun je naar een paar dagen kijken welke ritme ze heeft. :hug:
Ja ik schrijf dagelijks de tijden op en de hoeveelheden die ze krijgt.
Volgend weekend zijn Oktay en ik naar Duitsland voor een bruiloft. Mijn ouders komen dan hier in huis oppassen…ben benieuwd hoe dat gaat.
8 nov heb ik een intake op het kdv. Toen ik ze vorige week aan de tel had zei ze: ‘dan kun je meteen lijsten invullen en haar dagritme aangeven.’ Maar wat nou als ze nog geen dagritme heeft? Ze zal toch niet de enige baby zijn met dit ‘probleem’?
Ik heb me daar zo druk om gemaakt, maar als je gewoon aangeeft na hoeveel tijd ze weer naar bed moet en hoeveel tijd er minimaal tussen de flessen moet zitten, dan loopt dat echt wel los hoor :hug: . Zeker weten. Daar moet je je echt niet durk om maken.
@Wawa wrote:
Ik heb me daar zo druk om gemaakt, maar als je gewoon aangeeft na hoeveel tijd ze weer naar bed moet en hoeveel tijd er minimaal tussen de flessen moet zitten, dan loopt dat echt wel los hoor :hug: . Zeker weten. Daar moet je je echt niet durk om maken.
Gelukkig :-*
Ze zullen ook vast wel wat gewend zijn daar.
Trouwens, bij jou nog geen enkele voortekenen van een bevalling?
Goedemiddag dames.
Ik lees vanavond alles bij hoor, k heb er nu ff geen puf voor.
Ik heb duidelijk naar de vakantie toegewerkt want ik was gisteren echt doodop. Heb bijna de hele dag liggen slapen. Zelfs in bad viel ik in slaap.
Vanochtend zijn we met een aantal collega’s op kraamvisite geweest, ik moest dus redelijk vroeg op. Nu ben ik weer moe, dus ik ga zo nog ff liggen.
Sorry :oops:
Joos, lekker aan toegeven meid :-*
Patricia, ik bedoelde dus druk en niet durk :lol: :lol:
Hi meiden,
Wat heb ik weer mooie foto’s gezien! :inlove: :inlove:
Tilly: Fijn meis dat Luuk af en toe bij je drinkt! Fijn lijkt me dat nu, het is toch weer even een momentje van jullie saampjes. :-
Ik reageer nu weinig op o.a jou berichtjes doordat ik niet zo lang achter de computer kan, als je maar weet dat ik alles lees en erg veel aan jou en je gezinnetje denk! :hug:
( Is trouwens bij iedereen het geval, ben jullie niet vergeten maar het kost me op dit moment erg veel pijn en moeite om lange verhalen te typen… kom dat snel weer goed maken hoor). :-
Kijk ook elke dag even of Angela al “geworpen” heeft… :mrgreen: :mrgreen:
Hier gaat het wel, ben wel erg down de laatste dagen merk ik. Voel me een beetje machteloos, ik moet bedrust houden maar dat is nou eenmaal niet zo eenvoudig.
Jesse heeft nu t/m 5 november vakantie… vriend moet gewoon iedere dag werken , en ik kan niets doen.
Gelukkig zijn er wel mensen die Jesse op sleep touw nemen naar het park, musea etc. Voel me gewoon echt schuldig tegenover hem, ben echt een hele saaie moeder nu.
Ik ga weer even plat!
Dikke zoen voor jullie allemaal :-* :-*
liefs Marije.
Marije, veel sterkte meid. Je bent een goede moeder, maar zwanger zijn met zulke klachten en een rondlopend kind gaat nou eenmaal niet zo goed samen :hug:
Angela, dat konijntje liet ik altijd buiten, maar dat was ie gewent en kweekte een wintervachtje. Die bij jou is gewent om semi-binnen te zijn in de winter. ik denk dat het met dat hok wat je hebt wel moet lukken hoor. Zorgen dat er voldoende hooi in ligt waar ie lekker in kan kruipen, dan komt het denk ik wel goed denk ik.
Jane, wat fijn dat de kraamtranen weer wat minder zijn. Het zal ook zeker ff wennen zijn geweest toen de kraamhulp weg was? Is je vriend lekker thuis, of moet hij gewoon werken?
Wawa, ja dat ervaar ik idd heel erg, dat ik nergens echt terecht kan enzo en het zelf maar uit moet zoeken. Erg onprettig, zeker omdat deze periode juist zo cruciaal is. Ik sta er ook ongelovelijk van te kijken dat er geen buro’s zijn waar je met al je vragen terecht kan (hé, misschien een idee voor als ik ooit iets voor mezelf wil beginnen )
Ik vroeg het, wanneer je vorige keer bevallen was.
Patricia, misschien dat het vorig jaar nog wel was, maar tegenwoordig wordt de combinatietest niet meer vergoedt. Er zijn verzekeringen die het in de AV hebben, maar mijn verzekering niet dus.
Maar we hebben besloten het niet te gaan doen. Je kan het uitsluiten, maar je kan zoveel verder niet uitsluiten.
Tja en het heeft allemaal zijn voor en nadelen hè, die zwangerschapskwaaltjes. Ik zou juist willen dat ik wat meer eetlust had en kon eten, want ik kan hier me soms echt beroerd door voelen. Maar goed, het hoort erbij. Verder hebben ik vanmiddag wel aardig kunnen eten, dus wie weet is er een omslagpunt bereikt. Of het eten was gewoon erg lekker :think:
Tilly, wat doet luuk het toch goed. En wat super dat ie zo goed bij je drinkt. Dat moet echt een goed gevoel geven! Leuke foto’s ook en leuk jij eens te zien.
Whahahahah wawa, jaja 2 keer melden na de 40 weken. Vond hem wel erg grappig hihi. Zeker om jou gezelschap te houden :mrgreen:
Angela, ik vind het heel goed dat je je moeder gezegt hebt wat je ervan vindt hoor. En ik heb dat soms ook wel, dat ik me schuldig voel door de manier waarop. Maar dan bel ik later ff terug om dat te vertellen en dan weten mijn ouders nooit waar ik het over heb :mrgreen: Dan vond ik het lullig, maar kwam het schijnbaar helemaal niet zo over. Maar je kan haar dus altijd ff bellen als je dat een beter gevoel geeft.
Heeft het bad je goed gedaan?
Marije :hug: je bent juist een hele goede moeder. Je neemt rust wat het beste is voor jezelf en je beebje in je buik EN je hebt gezorgd dat jesse allemaal superleuke dingen kan gaan doen met anderen :dance: Wat wil een kindje nog meer? Echt meis, je doet het heel goed zo. Jesse heeft er ook niets aan, als zijn mama veel pijn heeft en wel wil maar niet kan. :-*
Joos, geniet lekker van je vakantie meis. Heerlijk. :dance:
BIB, drukke dag dus tot later :-*
Speciaal voor Wawa: BIB!!!
Femmie, ik heb idd genoeg stro e.d. in het buitenhok. Met name in het nachtverblijf. Ook staat het hok zo dat het beestje niet in de wind of regen staat.
Mijn moeder heeft vanavond terug gebeld en we hebben het er nog even over gehad. Ik heb aangegeven dat ik het niet erg vind dat ze belt, maar twee keer op een dag word me gewoon teveel. Ook aangegeven dat ik me door al die telefoontjes van iedereen opgejaagd voel en dat ik gewoon ff met rust gelaten wil worden. Stress is op dit moment (sowieso op welk moment dan ook) niet goed en ik denk dat het alleen maar averechts werkt. Beeb blijft volgens mij dan nog langer zitten. Ik heb ook gezegt dat ik haar bezorgdheid wel begrijp, maar dat het erg beklemmend overkomt. Ik heb haar ook gezegt dat ik het niet kwaad bedoel, maar dat het me op dat moment heel slecht uitkwam, mede doordat ik net wakker was. Ze zei dat ze het begreep. We hebben afgesproken dat zij niet meer belt, maar dat als er iets is, dat ik dan bel. Hopelijk krijg ik dan nu de rust die ik graag wil.
Marije, hou je kalm meid. Pas goed op jezelf. We hebben er alle begrip voor dat je er niet zo vaak bent om te posten.
Tilly, wat doet dat kereltje van jou het toch ook super zeg!!! Daar mag je best trots op zijn! En wat zijn de foto’s toch ook mooi.
Joos, lekker rustig aan doen meid. Het is zondag, dus een rustdag. Lekker hoor volgende week vakantie. Geniet er maar lekker van. Ga je nog iets leuks doen?
Wendy, pas je wel op jezelf? Hoe was het met je schoonzus? Nog leuke dingen gedaan?
Patricia, ik wou dat ik je evt. ook wat tips kon geven, maar ja, ik heb absoluut geen ervaring. Gelukkig heb je Wawa die je bij kan staan :-*
Erg rustig hier, of ik kom gewoon op verkeerde tijdstippen aanwaaien. Nou ja, ik heb me iig weer even gemeld zoals in het contract vermeld staat. Ik moest alleen wel een vergrootglas erbij houden hoor! Zo klein waren die lettertjes! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Angela goed gedaan meid. Enne moeders blijven of je nou wel of niet belt toch wel ongerust
Hoi meiden,
Vandaag zo’n beetje de hele dag weg geweest en heb dus nu pas tijd hier even te spieken.
Ik heb nog niks bij gelezen maar zal dat nu eens even doen. Wilde me eerst eens eventjes melden hier.
:-*
Hoi meiden,
Was ik weer :mrgreen:
Angela, nog steeds BIB dus bij jou.
Goed dat je vanavond toch nog weer even met je moeder hebt gesproken over de telefoontjes. Nu heb jij iig weer wat meer rust en dat kun je nu wel gebruiken.
Over je konijn, ik denk dat je het goed voor elkaar hebt hoor voor dat beestje. Wat wij hier ook nog wel eens deden was een stuk karton voor de tralies doen. Dit dan alleen voor de nacht en er dan 's morgens weer voor weg halen. Dat scheelt ook weer een stuk kou.
Femmie, fijn dat je vanmiddag toch weer lekker hebt gegeten. Ik hoop dat het inderdaad een keerpunt is en je vanaf nu iedere keer weer lekker eet. Zou wel erg fijn voor je zijn.
Verder is het misschien inderdaad wel een idee om zelf zo’n bureau te beginnen :mrgreen: Jammer dat ze er inderdaad niet nu al zijn zodat jij er terecht kan met je vragen. Zou je anders toch niet gewoon ook de vk kunnen bellen bij wie je straks als het goed is terecht komt? Dan geef je daar gewoon aan dat ze je bij de FA niet goed kunnen helpen en je daarom heb maar alvast belt met je vragen. Zullen ze vast niet erg vinden denk ik. Toch?
Joos, doe maar lekker rustig aan meid en neem de rust die je nodig hebt. Ik hoop dat je snel een beetje bent uitgerust en toch nog wat energie krijgt.
Wendy, je hebt het weer druk of niet meid? Verder alles goed met jou? Alles nog rustig?
Patricia, wat ik zo lees over de voedingen van Nesrin is best heel goed hoor!! De tijden die je hebt tussen de voedingen zijn heel netjes. En wat Wawa zei is waar hoor, je moet je niet druk maken over het kdv. Ze zijn daar wel wat gewend hoor. Als jij een beetje aangeeft wat je normaal gesproken met haar doet en wat jou wensen zijn, dan redden zij zich wel met haar.
Marije, meid wat ben je toch lief :-* Natuurlijk weten wij wel dat je aan ons denkt en nu even niet zoveel hier kan komen.
Verder leef ik erg met je mee meid. Ik kan het me zo goed indenken dat het echt niet leuk is wanneer je niet veel kan beginnen met Jesse. Hier dus een beetje hetzelfde probleem met Nick. Wat voelt dat vreselijk naar hè?!
Maar meid, zolang wij ons best doen om alles zo goed mogelijk te regelen voor onze kids, dan doen we het goed!!! Zo heb ik me maar voorgenomen om met dit ‘probleem’ om te gaan.
Ik hoop voor je dat de rust je toch een beetje goed mag doen en je minder pijn krijgt. Een dikke :-* en :hug:
Mamalena, ben jij inmiddels al weer terug van vakantie? Ik heb geen idee… Ik hoop iig dat je het leuk hebt gehad in Frankrijk.
Charissa, alles ook goed met jou? Lekker weekend gehad?
Jane, hoe is het met jou? Doet Owen het een beetje goed? Hoe is het met je vriend? Kan hij een beetje wennen aan zijn vaderrol?
Wawa, hoe is het met jou? Heb je de indruk dat dit beebje misschien ook eerder gaat komen? Is het nog rustig bij jou?
Hoe gaat het met peuter en manlief, hebben zij er ook een beetje zin in?
Uhm, was er nog meer :think: Ik weet het zo niet.
Hier vandaag zo’n beetje de hele dag weggeweest. Vanmorgen voor het eerst weer naar de kerk geweest, daarna kolven, Nick wegbrengen naar m’n ouders en naar het ziekenhuis. Toen we weer thuis waren hebben we even geslapen, daarna verjaardag bij vrienden, toen weer naar het ziekenhuis en inmiddels zit ik hier te typen.
Druk, druk, druk dus.
Met Luuk gaat het nog steeds de goede kant op. Vandaag was hij weer gegroeid en hij weegt inmiddels 1360 gram!! Hij wordt nog een keer groot :shock:
Vanmorgen hebben manlief en ik hem in bad mogen doen. Wat was dat super om te doen zeg :inlove: Luuk vond het heerlijk en lag lekker wakker van zich af te kijken in bad. Enorm genieten dus voor ons.
Vanavond hebben we Nick weer meegenomen naar het ziekenhuis. Hij heeft z’n broertje allemaal kusjes en aaitjes gegeven. Heerlijk :inlove:
Luuk heeft opnieuw bij mij gedronken. Hij deed het zo goed dat ze proberen of hij genoeg heeft gehad aan alleen de voeding die hij bij mij heeft gedronken. Normaal was het zo dat hij even wat bij mij dronk maar daarna nog gewoon z’n standaard hoeveelheid voeding door de sonde kreeg. Gisteren deden ze wel wat af van de voeding door de sonde omdat hij toen ook al wel goed gedronken had, maar vanavond slaan ze de sondevoeding dus gewoon helemaal over :shock: Ik ben benieuwd hoe hij hierop reageert.
Morgen gaan we hem voor en na het voeden wegen om zo te kijken hoeveel hij daadwerkelijk binnen krijgt. Spannend hoor!! :mrgreen:
Een aantal van jullie vroegen naar foto’s van de kamer van Luuk, maar die is nog niet klaar. Het schiet wel op hoor. Het gips zit er helemaal aan, de verwarming hangt, de plinten zitten langs de muur dus nu kunnen de muren verder afgemaakt worden. Als het kamertje de moeite waard is om te laten zien, dan zal ik hier wel foto’s plaatsen. Goed?
Zo dat was weer een heel verhaal en ben geloof ik weer redelijk bijgekletst.
Is er nu niemand meer?
Nou meiden, foto’s van Luuk in bad staan in het sf. Voor de liefhebbers, want ik show er wel erg veel hè?!! :oops:
bleh geef puf om echt te reageren :oops:
Had vandaag john op pad gestuurd om een tapijt reiniger te huren dus hebben we het hele huis maar aangepakt. moeie lange dag en ga zo douchen en naar bed. morgen controle.
heb net een pan honig champignon soep op ALLEEN :shock:
laat het morgen wel horen wat de gyn zei… :-*
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik had op iedereen gereageerd, druk op OK heel verhaal weg :evil: :twisted: :evil:
Balen Charissa, had ik laatst ook.
Kyr@, wel rustig aan doen meid!
Tilly, goed nieuws meid.
Angela, BIB???
Ja Wawa, nog steeds BIB
Tilly, lekker de hele dag onder de pannen geweest dus. Hopelijk was het niet te vermoeiend voor je. Wat heerlijk dat je Luuk in bad mocht doen. En wat reageert Nick toch lief op zijn broertje. Wel weer heel spannend dus, ben benieuwd hoe Luuk reageert op alleen jouw bv. Maar troost je met de gedachte dat ze hem goed in de gaten houden. Mocht hij toch niet genoeg hebben gehad dan voeden ze hem wel weer bij.
Is trouwens ook een idee om er een stuk karton voor de tralies te doen 's nachts. Maar hij staat uit de wind, dus ik geloof niet dat hij er erg veel last van heeft. Anders kan ik het idd altijd even proberen.
Charissa, balen! :x :x :x Alle moeite voor niets dus. :hug: voor jou!
Hier alles rustig. Wel een wat gevoelige buik (met name bovenin), maar verder niet echt noemenswaardig. Ik hoop dat de vk me woensdag gaat strippen om het een beetje op gang te helpen als het de aankomende dagen niets wordt. Ik wil niet klagen, maar wordt het nu toch wel een beetje zat zo langzamerhand. Manlief is het inmiddels ook wel zat. Hij wil nu ook wel eens weten welk klein monstertje er nu zo vervelend is (grapje natuurlijk!!!).
Probeer later weer een keer te posten!